Voiko ihminen olla kotoisin Helsingistä ja puhua siitä Hesana?
Vanhemmanpuoleinen tuttu. Epäilen että on kuitenkin jostain Keravalta ja luulee että se menee Helsingistä täällä satojen kilometrien päässä.
Kommentit (31)
Voi. Se tuottaa joskus suunnatonta tyydytystä puhua Hesasta, kun tietää, että vastapuoli menee siitä aivan sekaisin.
Voi.
T. Paljasjalkainen, jonka rakkaalla kotikaupungilla on monta nimeä
Ei ainakaan syntyperäinen. Tai ainakaan en ole koskaan kuullut sellaista.
Onko tämä elämässäsi tärkeäkin kysymys?
Ehkä ironisesti tai vitsillä keskustelukumppania koetellakseen.
Kukaan normaali helsinkiläinen ei kyllä sano Hesa.
Ei muuta kuin vitsinä, tai jos mukauttaa puhettaan seuraan sopivaksi (eli on huomannut sinun sanovan hesa, ja on kohtelias)
Ei voi. On vain "stadi". Joka muuta vänkää on juntti.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä elämässäsi tärkeäkin kysymys?
Ei. On vaan tullut mieleen, sopisi ko. tyypin persoonaan tällainen suurpiirteisyys.
Minä sanon Helsinki. Lähiörottana jos käyn keskustassa, sanon stadi. Vanhempien ihmisten olen kuullut nimittävän Hesaria Hesaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin vitsinä, tai jos mukauttaa puhettaan seuraan sopivaksi (eli on huomannut sinun sanovan hesa, ja on kohtelias)
Ei ole kummastakaan kysymys.
Olen syntynyt Hesassa ja asunut siellä 8 vuotiaaksi asti. Nykyisin asun kehyskunnassa. Kuten huomaat puhun Hesasta.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Se tuottaa joskus suunnatonta tyydytystä puhua Hesasta, kun tietää, että vastapuoli menee siitä aivan sekaisin.
*hervoton naurukohtaus* :D
Kyllä voi. Mä olen elävä todistus siitä.
Junteille Hesa ja Frendeille Stadi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan syntyperäinen. Tai ainakaan en ole koskaan kuullut sellaista.
No, nyt kuulet.
T. Syntyperäinen hesalainen
Ei pysty, se on stadi tai Helsinki. muut puhuvat hesasta. Voiko Lahtelainen sano lahdesta vai lahesta?
Kyllä.