Hei sinä intohimoisesti tupakoinut ja lopettanut. Miten teit sen??
Rakastan tupakointia. Miten himskatissa kukaan, joka tykkää siitä niinkun todella paljon, saa lopetettua?? Apua!
Kommentit (46)
Lukaseppa Allen Carrin "Stumppaa tähän" kirja :)
Lopetin kerrasta!välttelin tupakoivia ja ravintoloita (alkolin nauttimista lähinnä). Oli helppoa kun olin suunnittelemassa raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Stumppaa tähän -kirja.
Allright. Täytyy hankkia.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kerrasta!välttelin tupakoivia ja ravintoloita (alkolin nauttimista lähinnä). Oli helppoa kun olin suunnittelemassa raskautta.
Päätit vaan? Mäkin oon päättäny ja kestää aina tunnin ja sitten iskee " paniikki" ja päätän et yks viä.
Päätin vain. viikon teki tiukkaa. En käyttänyt mitään valmisteita. Poltin noin askin, reilut, päivässä.
Paras päätös ikinä!
Lopettamalla.
Toki sitä piti alkuun, itselleen jatkuvasti perustella miksi en mene ja osta sitä tupakkaa. Sekä haukkua säälittäväksi paskaksi, kun se röökinhimo iski ja meinasi sortua.
Mutta tässä sitä nyt ollaan 3v polttamatta. Ja lähtökohta oli 5vuotta 2 askia päivässä tahdilla polttamista.
Et polta enää koskaan koska olet lopettanut. Jos tekee oikein mieli tupakkaa niin itke vaikka. Jos tuntuu ettei elämässä ole mitään mieltä ilman tupakkaa niin itke silloinkin.
Uskon että hypnoosista voi olla jollekkin iso apu siihen että päättää lopettaa. Tupakka kun ei suuhun itsestään mene joten päätös että ei enää koskaan polta on se mikä pitää oivaltaa.
Päätin että lopetan ja sit lopetin. Viimeisen körssin jälkeen oli helvatan vaikeeta pitkän aikaa, mutta lopulta se meni ohi. Tähän auttoi kyllä se, että tuli ero ja kaverit kaikkos. Tämän jälkeen oli paljon helpompi pysyä erossa, yksin omissa oloissaan.
Sähkötupakka, nyt runsaan vuoden lopettamisen jälkeen ei tee yhtään mieli normitupakkaa, vähennän koko ajan nikotiini nestemäärää. Suosittelen.
Poltin 25v vuotta askin joskus kaksikin päivässä.
Sairastin pahan taudin, jonka aikana en pystynyt tupakoimaan pariin viikkoon. Ajattelin, että siitä saisi hyvän startin lopettamiseen. Aluksi vaati ihan hirveästi tahdonvoimaa ja välttelin myös alkoholin juomista, koska tahdonvoimaa ei olisi humalassa löytynyt. Arjen tupakoimattomuus muutui melko nopeasti helpoksi, mutta esim. häissä ja muissa biletystapahtumissa oli kyllä vaikeaa vielä puolen vuoden jälkeenkin. Oli kyllä silti sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stumppaa tähän -kirja.
Puhut kirjasta koska toivot jotain ihmettä että olisi helppo lopettaa. Mitään ihmettä ei ole odotettavissa. Et tarvoitse mitään temppuja. Tarvitset vain sen että päätät lopettaa.
Heitin röökit roskikseen ja päätin etten polta enää. Nyt 5 vuotta olen ollut polttamatta. Se oli alkuun vaikeaa. Kesti jopa vuoden se ikävä tupakointihetkiin. Enää en kaipaa tupakointia ollenkaan. Se haju inhottaa minua. Jos joku polttaa vaikka autossa niin minulle tulee pää kipeäksi.
Eli minulla toimi kerrasta poikki eikä mitään nikotiini laastareita tai purkkaa. Olin koukussa siihen tapaan, en nikotiinista riippuvainen. Tupakoin n 6 vuotta 5-20 röökiä päivässä.
Mää oon päättänyt niin monta kertaa. Mulla ei oikeasti ole tahdonvoimaa. Hitto, koitan sitten tuota itkemistä.. Tän on pakko loppua. En jaksa enää yskää ja keltasia hampaita ja vanhenemista ja hajua ja varsinkin tuskaa, kun ei pääsekään tupakille.
Minä lopetan sen sitten kun alan tehdä täysipäiväisesti töitä. Se aiheuttaa masennusta ja työnteko pitää masennuksen loitolla.
Ostin sähkötupakan ja pääsin kokonaan nikotiinista pois.. Pystyn myös lopettamaan sähkötupakan ilman mitään vieroitusoireita. Mutta päätin huvikseni jatkaa koska se ei ole niin haitaksi kuin tupakka. Lopettamisessa meni noin 5kk kun poltin aina välillä röökin ja välillä sähkötupakkaa.. Lopulta olin puhtaasti sähkötupakalla ja sit niksoja rupesin puottamaan aina pikkuhiljaa.
Aloitin Voxra-nimisen lääkkeen syömisen. Ei tee yhtään mieli tupakkaa, ajatuskin tuntuu inhottavalta ja tunkkaiselta. Loppui tupakointi kuin seinään, mulla kulkee edelleen taskussa puolikas aski tupakkaa, kun ei kehtaa poiskaan heittää, mutta ei ole pienintäkään kiusausta polttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Stumppaa tähän -kirja.
Puhut kirjasta koska toivot jotain ihmettä että olisi helppo lopettaa. Mitään ihmettä ei ole odotettavissa. Et tarvoitse mitään temppuja. Tarvitset vain sen että päätät lopettaa.
Itse asiassa tuon kirjan avulla on helppo lopettaa, koska se ampuu alas ne kaikki uskomukset joita tupakoijilla on esim. Poltat, koska nautit siitä, se parantaa keskittymiskykyä ja rauhoittaa ym. Kaikki tämä on harhaa. Poltat, koska olet koukussa nikotiiniin. Sen koukun kun saa poikki, se on siinä. Yli kymmenen vuoden polttaminen lopetettu ilman korvaavia tuotteita juurikin tuon kirjan avulla.
Vaihdoin sen ensin sähkötupakkaan, sitten nikotiinipillereihin ja niiden imeskely on koko ajan vähenemään päin.