Vaihdetaanko teillä kotona kotivaatteet päälle?
Kommentit (45)
Todellakin. Kotona hiippailen yleensä villasukissa, pitkässä hameessa, lempparivillapaidassa ja ilman alusvaatteita. Töissä on siistit toimistovaatteet.
Mies vaihtaa farkut verkkareihin. Minäkin vaihdan mukavampiin jos olen ollut jossain farkut jalassa tai muuten "epämukavammissa" vaatteissa, nyt olen kotiäitinä mutta kunhan palailen töihin niin vaihdan kyllä vaatteet kotiin tullessa, koska pyörittelen vieraita lapsia sylissä mahdollisesti alastikin niin jotenkin se tuntuu luontevalta (neuvola, jossa siis saatan nostaa nakuvauvan vaa'alle jne.).
Lapset noin pääsääntöisesti ei vaihda. Lapsilla on juhlavaatteet poislukien vain mukavia, käytännöllisiä trikoo- ja collegevaatteita, ja ei ne kerhopäivänkään jälkeen tunnu sillein likaisilta että siksi tarvitsisi. Mutta kerhovaatteilla ei saa mennä sänkyyn, mutta jos jalassa on leggingsit ja trikoopaita jotka ovat olleet päällä vain kotona ja ulkovaatteiden alla niin niitä ei ole pakko vaihtaa erillisiin yövaatteisiin.
Vaihdetaan. Itse vaihdan joko oloasuun tai kotimekkoon kun tulen kotiin ja miehellä vaihtuu ainakin housut ja kauluspaita rennompiin.
Miksi? Haluan olla kotona rennossa asussa, töissä aina mekko, jakku/neuletakki ja sukkikset. En jaksa olla pesemässä ja silittämässä työvaatteita jatkuvasti, vaan pidän samoja pari-kolme päivää. Eikä mun kotivaatteet mitään hirveitä rytkyjä ole, mutta ei nyt enää ihan pakasta vedettyjäkään. Ero on lähinnä siinä että kotivaatteet voi nakata koneeseen melkein minkä vaan kanssa, kun eivät tarvitse huoltoa eikä tarvi pelätä värjäytymistä.
Kyllä housut vaihdetaan. Lapsetkin päiväkodissa ja eskarissa rymyävät lattoita pitkin, niin en todellakaan halua niitä paskoja meidän kangassohville.
Se kirjoitetaan tiaara, perhanan prole!