Vaihdetaanko teillä kotona kotivaatteet päälle?
Kommentit (45)
En varsinaisesti, mutta viimeistään silloin vaihtuu vaatteet kun täytyy koiraa lähteä ulkoiluttamaan.
Vaihdan aina kotona ollessa löllöön kotimekkoon, on paljon mukavampi olla niin.
Myös pieni koululainen vaihtaa kouluvaatteet pois kotiin tultuaan. Näin kouluvaatteet pysyvät siisteinä ja "koulukelpoisina".
Vierailija kirjoitti:
Mulla on verkkarit jalassa ja teepaita päällä aina kotona ja kaupungissa. Ei kiristä eikä purista ja hirmu rento on mennä. En ymmärrä mikä into ihmisillä on laittaa korkokenkiä ja tiukkoja farkkuja yms turhuuksia päälle on ne on epämukavat ja liikkuvuutta limitoivia. Eikö ole maalaisjärkeä nykyajan nuorisolla?
Jotkut käy töissä, joissa ei nyt vaan ole sopivaa pukeutua verkkareihin.
Totta kai vaihdetaan. En ikinä käytä samoja vaatteita kotona ja töissä, eikä käytä mieskään. Niillä vaatteillahan on istunut junassa/bussissa ja töissä tuoleilla ym., aika likaisia ovat verrattuna kotiini. Lapsi ei aina vaihda vaatteita iltapäivällä, mutta laittaa melko aikaisin yövaatteet tai verkkarit. Hänen vaatteensa vaihdan päivittäin ja myös pesen.
Vaihdan. Muuten työvaatteet olisivat yltäpäältä lemmikinkarvoissa. Ja farkut, hameet, mekot yms puristaisi ja rypistyisi sohvalla istuessa.
Mä en useinkaan vaihda, sillä kotiintulon jälkeen täytyy vielä monesti lähteä muualle enkä jaksa sitä vaatteidenvaihtorumbaa. Jos lähden harrastamaan liikuntaa niin sen jälkeen vaihdan kyllä yleensä rennompiin vaatteisiin ellen vartavasten ole vielä lähdössä jonnekin. En juurikaan kulje julkisilla eikä ainakaan minun työtuolini ole niin likainen, että kotini sillä istumisen jälkeen likaantuisi?
Siis, kotona ei voi olla farkuissa, lol.
M44
Ei vaihdeta, lapset ottavat toppakamat tietenkin pois, mutta miksi vaihdettaisiin?
Mä olen avmamma ja olen yökkärissä koko päivän. Saatan laittaa kulahtaneen aamutakin jos vien roskat tms. Tai jos menen naapurin mamman luo päiväkahville tai lainaa jotain naapurista. Ei näitä viitti kauppaan laittaa.
Vaihdetaan. Tyttö nauttii prinsessavaatteista ja päiväkodista on tullut ilmoitus, että sinne ei saa mennä nilkkapituisessa mekossa. Nytkin meillä on menossa joku armollinen kahvituokio babybornin kanssa.
Vaihdetaan! Käyn suihkussa ja vaihdan hikiset työvaatteet pois.
Kuten moni sanoikin, koti pysyy puhtaana "kotivaatteissa", vaatteet ei kulu, ja on paljon rennompaa rötkövaatteissa. Puhtaissa kotivaatteissa voi mennä vaikka sänkyyn päiväunille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Kyllä, koska:
niillä työ/kouluvaatteilla tms. on hierottu päivän mittaan niihin vaikka mitä paskaa. esim. kirjaimellisesti PASKAA voi ollaa vaatteissani, esim.kun olen istunut samoilla tuoleilla mielenterveyskuntoutujien kanssa, jotka istuu kuset ja paskat housussaan ihan tuosta vain. ++++ kaikenmaailman bakteerit, virukset, esim. norovirus kulkeutuu samoissa kuteissa esim. oman sohvan kautta omaan sänkyyn.. HYI SAATANA!!!!!!!!!
Olen päiväkodissa töissä. Ryhmässä on pieniäkin, saan vaihtaa useampaa vaippaa, kyyneltä ja kuolaakin voi tulla paitaan ja housuille. Kotona laitan päälle kauniin mekon ja sukkikset, kun töissä menen neule ja farkkulinjalla. Säilyy työvaatteetkin enemmältä kulumiselta.
Kyllä. en halua lasten istuvan sohvalla saati nujuavan sängyssämme ! samoissa vaatteissa, joissa on istuttu ties missä koulun käytävillä enkä itsekkään tykkää löhötä sohvalla kireissä farkuissa
Ei vaihdeta. Minä kyllä otan jakun kotona pois ja mies puvuntakin mutta muuten on samat vaatteet. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että kotona ollaan karmeissa räteissä. Meillä pukeudutaan aina siististi myös kotioloissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaihdeta. Minä kyllä otan jakun kotona pois ja mies puvuntakin mutta muuten on samat vaatteet. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että kotona ollaan karmeissa räteissä. Meillä pukeudutaan aina siististi myös kotioloissa.
Joo meillä myös! En riisu korsettiani enkä Chanelin pikkumustaani ennen kuin nukkumaan mennessä, korkkareista puhumattakaan. Koiratkin lenkitän samassa asussa, laitan ainoastaan tiaran päähäni.
Kyllä vaihdan. En voi sietää kotona olemista rintsikat päällä, joten ne lähtee 2 min sen jälkeen kun tulen ovesta sisään. Samalla onkin sitten kätevää vaihtaa lökömmät pöksyt ja väljempi toppi päälle. Eipähän ole arkivaatteet koirankarvoissa tai tarvi pelätä muuten niiden tahriintumista esim. ruokaa laittaessa. Itselleni ei ainakaan ole mikään ongelma vaihtaa fiksuja vaatteita takaisin päälle, jos tuleekin illemmalla lähtö jonnekin.
Vaihdan himaan tullessa kotivaatteisiin ja villasukkiin ja otan rintsikat pois. Kotona haluan olla rennosti enkä pönöttää työvaatteissa.