Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävän pitkittyvä työttömyys - mitä teen?

Vierailija
05.03.2017 |

Ystäväni on ollut kohta 1.5 vuotta työttömänä ja hänellä ei ole enää rahaa tapailla kahviloissa ja lounaalla. Jopa vaivaisen elokuvalipun ostaminen tuntuu olevan hankalaa. On alkanut ottaa päähän tämä tilanne. En halua aina tavata kävelyn tms merkeissä. Hän yrittää selvästi välttää rahan käyttöä, mutta ei ajattele minun tunteitani. Itse haluaisin nauttia kahviloista ja ravintoloista, mutta olen mukaillut hänen tahtoaan. Nyt alkaa olla vaan mitta täynnä.

Mitä minun kannattaisi tehdä? Ystäväni ei tunnu kiirehtivän töihin menon kanssa, työpaikkoja on kuitenkin koko ajan avoinna tuhansia. En halua syyllistää, mutta... Voisin joskus tarjota hänelle lounaan, jos tietäisin, että hän tarjoaa minullekin. Mutta epäilen, että hän ei tee niin. Olen ihan umpikujassa ystäväni kanssa!

Muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh, tämä lätsähti jo. 

Vierailija
22/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta vaikutat todella ääliöltä. 

Miksi? Minusta on hauska nauttia kahviloiden ja ravintoloiden atmosfääristä. Ne sopivat tapaamisille.

AP

Yhtä hyvin ap voisitte käydä kahvilla sinun tai ystäväsi kotona. Kahvilat on kalliita.

En voi pyytää häntä kotiini, koska siellä on mieheni. Ystäväni taas on joutunut muuttamaan keskustasta lähiöön, enkä halua mennä sinne.

AP

Et voi tuoda ystävääsi kotiisi miehen takia? Kumpaa häpeät ystävää vai miestä?

Mieheni ei voi sietää sitä, että ystäväni ei mene töihin. Itsekin olen alkanut ihmetellä sitä. Haluaisin tuntea hänet, mutta... Tässä on vakava harkinnan paikka: saanko tästä ystävyydestä mitään?

AP

Taidankin lopettaa vastailun tähän provoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla ei ole tuollaisia "ystäviä" kuin sinä. Ei taida kumpikaan menettää paljon, jos tapaamisenne päättyvät. 

Vierailija
24/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Minusta on hauska nauttia kahviloiden ja ravintoloiden atmosfääristä. Ne sopivat tapaamisille.

AP

Yhtä hyvin ap voisitte käydä kahvilla sinun tai ystäväsi kotona. Kahvilat on kalliita.

En voi pyytää häntä kotiini, koska siellä on mieheni. Ystäväni taas on joutunut muuttamaan keskustasta lähiöön, enkä halua mennä sinne.

AP

Mieheni ei voi sietää sitä, että ystäväni ei mene töihin. Itsekin olen alkanut ihmetellä sitä. Haluaisin tuntea hänet, mutta... Tässä on vakava harkinnan paikka: saanko tästä ystävyydestä mitään?

AP

Taidankin lopettaa vastailun tähän provoon

Ei ole provo! Mieheni on yrittäjä ja on sanonut, että voi tarjota siivoustyötä ystävälleni. Tämä kuitenkin kieltäytyy, koska on kauppatieteiden maisteri. Mieheni ei voi sietää tällaista.

AP

Vierailija
25/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat kyllä todelliselta idiootilta kuten miehesikin

Vierailija
26/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on uusintaprovo

Vierailija
27/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat kyllä todelliselta idiootilta kuten miehesikin

Mitä tarkoitat?

AP

Vierailija
28/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla ei ole tuollaisia "ystäviä" kuin sinä. Ei taida kumpikaan menettää paljon, jos tapaamisenne päättyvät. 

En vaan voi ymmärtää, miksi ystäväni ei osaa ajatella asiaa minun kannaltani. Hänelle on mieheni toimesta tarjottu siivoustöitä, jonka turvnäin hän voisi kustantaa asioita. Mutta hän kieltäytyi, koska on KTM.😣😣😣

AP

Vierailija
29/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
30/35 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

AP

Aika kehno ystävä taidat olla jos et sen takia voi mennä kaverille kylään että et vain pidä asuin paikasta ja jos sinulle ei käy ilmaiset huvit.  Kahvilla voitte jutella aivan kuin vaikka puistossakin tai talvella normaalien ihmisten tapaan toistenne luona. Miehesi tulee hyväksyä että joskus tulee vieraita joista hän ei pidä, vastavuoroisesti sinä tietty otat vastaan hymysuin hänen ystävänsä. 

Elokuviakin voi katsella kotona. 

Vierailija
31/35 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa hänelle työpaikka yrityksessäsi tai vaikene  asiasta. Kyllä hän varmasti tekee kaikkensa asiansa eteen  itsekin ,jos kerran töitä haluaa ja työllistyä.

Vierailija
32/35 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni on ollut kohta 1.5 vuotta työttömänä ja hänellä ei ole enää rahaa tapailla kahviloissa ja lounaalla. Jopa vaivaisen elokuvalipun ostaminen tuntuu olevan hankalaa. On alkanut ottaa päähän tämä tilanne. En halua aina tavata kävelyn tms merkeissä. Hän yrittää selvästi välttää rahan käyttöä, mutta ei ajattele minun tunteitani. Itse haluaisin nauttia kahviloista ja ravintoloista, mutta olen mukaillut hänen tahtoaan. Nyt alkaa olla vaan mitta täynnä.

Mitä minun kannattaisi tehdä? Ystäväni ei tunnu kiirehtivän töihin menon kanssa, työpaikkoja on kuitenkin koko ajan avoinna tuhansia. En halua syyllistää, mutta... Voisin joskus tarjota hänelle lounaan, jos tietäisin, että hän tarjoaa minullekin. Mutta epäilen, että hän ei tee niin. Olen ihan umpikujassa ystäväni kanssa!

Muilla samanlaisia kokemuksia?

Älä ole niin itsekäs vaan tarjoa ne lounaat ja teet kun kerran seuraa kaipaat

Ja olet itse töissä.

Vierailija
33/35 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa sille kaverilles se kahvi. Ei se sulle oo mikään raha, kun kerran oot tommonen arvostettu työssäkävijä. kai nyt sen verran voit ystävyyteen panostaa?

Vierailija
34/35 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on oikeasti sellainen ongelma, että vaikka olen työtön, niin mulla on varaa käydä kahvilassa toisinaan, mutta ärsyttää istua ryystämässä kahvia ja lusikoimassa leivosta kun vastapäätä istuu kuivin suin köyhyyttään valittava eläkeläinen, jolla on 500 e paremmat kuukausitulot kuin minulla.

En tiedä mitä tekisin tällaisen ystävättären kanssa.

Vierailija
35/35 |
09.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on uusinta provo mutta vastaukset tulevat suoraan kansanmurhasta.

Siinä ei kannata paljon mietiskellä missä mättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän