Minua ärsyttää kun siskon mies on niin rikas
Siskon mies on aivan järkyttävän rikas ostaa aina upeita tavaroita,kylpylä reissuja ja etelänmatkoja. Siskoni on hammashoitaja, mutta hänen miehensä on joku miljonääri pomo jossain tehtaalla! Ovat olleet noin kymmenen vuotta yhdessä. Ärsyttää vain niin paljon!!! Heillä on vain yksi yhteinen lapsi. Viimeeksikin kun tulivat meille kylään olivat pukeutuneet uipeisiin kalliisiin vaatteisiin pojallakin aina lompakossaa parisatasta minimissään! Heillä on myös aina uudet sohvat ja kaikki kun käydään kylässä!!! Itse olen sairaalassa töissä pikkupalkalla ja mies työtön. Meillä on kolme lasta ja vanha pieni talo korvessa. Minä olen aina pistänyt joka sentin sukan varteen toisin kuin siskoni perhe joka asuu upeassa talossa suositulla alueella. Mitä voisin tehdä. ÄRSYTTÄÄ VAAN NIIN PALJON!!!!!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et avaa tiliä ihan itsellesi? Eihän se siskosi miehen varallisuutta pienennä mutta antaa sinulle mahdollisuuden säästää ihan itsellesi.
Nii in jotain tässä varmaan pitäisi yrittää.
T.ap
Siis oots sä.......... Eiku ei mitää!!!
Provohan tämä on mutta ole onnellinen siskosi puolesta.
Kuulostat aika ihanalta siskolta.
Minun kälyni ja hänen mies ovat myös suhteellisen varakkaita. Autona heillä on kallis bemari jossa on lapsille omat dvd-laitteet, jotta voivat matkustaa mukavasti. Tai kaksi autoa heillä on, jotta molemmat pääsevät kulkemaan töihin, mutta tuo bemari siis uusin. Käyvät joka kesä jollain kalliilla reissulla joko Yhdysvaltoihin, jossa menevät Disneylandiin tai Kanarian luksusristeilyllä. He asuvat kolmikerroksisessa omakotitalossa jossa arvotauluja ja kallista viihde-elektroniikkaa ja muutenkin kalliita esineitä ja huonekaluja. Lapsilla on kalliit harrastukset ja joka perhepäivällisellä uudet vaatteet. Lapset saavat joka vuosi uusimmat iPhonet ja niihin käyttörahaa.
Silti en ole kateellinen koska heillä on aina kauhea stressi päällä rahasta ja näyttämisen tarpeesta piireissä.
Enemmänkin harmittaa lasten puolesta kun eivät opi käyttämään rahaa järkevästi ja muuttaessaan omilleen tuleekin ikävä yllätys kun pitää maksaa itse. No toisaalta ehkä vanhemmat maksavat silloinkin.
Ei kannata olla kateellinen, kaikilla on omat murheensa vaikka ulospäin näyttäisi miltä.
Olisin saanut rikkaan miehen, jos sellaisen haluaisin. Mutta en halunnut miksikään koriste-esineeksi, joina harmillisen moni varakas haluaa vaimojaan pitää.
Ehkä siskosi tilanne ei ole tuollainen, mutta monilla rikkaiden vaimoilla on.
Tämäkin on vain ihan perusmatematiikan hallintaa ja todennäköisyyksien hahmotusta.
Rikas mies = kannattaa olla yhteinen tili,
köyhä mies= ei kannata olla yhteistä tiliä.
Mulla olis ollut nuorempana parikin mahdollisuutta ottaa rikas mies, siis oikeasti ihan helvetin rikas. Onneksi otin rakkaudesta ihan tavallisen ukkelin, nyt 20 vuotta yhdessä ylä- ja alamäkeä, pois en vaihtaisi. Niillä rikkauksilla ei tee mitään, jos elämä on muuten katkeraa, ankeaa, rakkaudetonta tai tylsää.
Et sä sitten siellä siskollas kovin usein käy jos AINA on uudet sohvat :D
Vierailija kirjoitti:
Siskosi perhe saattaa kadehtia sinua, joka asut idyllisessä pikutalossa luonnon keskellä. Saatat olla myös käytännöllinen ja perheenjäsenten välit ihan hyvät.
Hahaha! Taas näitä haaveilijoita....
Kuule: KUKAAN ei kadehdi jossain helvetin röttelössä keskellä ei mitään asuvaa.
Ja mitäs jos varakkaalla onkin vielä paremmat välit perheeseen/sukulaisiin? Ja miksei olisi kun on asiat kunnossa ja näkee elämän hyvät puolet joka hetki.
Mulla on huonompi barbie kuin siskolla yhyy kirjoitti:
Provohan tämä on mutta ole onnellinen siskosi puolesta.
Eihän kukaan varmaan tätä usko, mutta totta tuo on joka sana!!!
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Siskon mies on aivan järkyttävän rikas ostaa aina upeita tavaroita,kylpylä reissuja ja etelänmatkoja. Siskoni on hammashoitaja, mutta hänen miehensä on joku miljonääri pomo jossain tehtaalla! Ovat olleet noin kymmenen vuotta yhdessä. Ärsyttää vain niin paljon!!! Heillä on vain yksi yhteinen lapsi. Viimeeksikin kun tulivat meille kylään olivat pukeutuneet uipeisiin kalliisiin vaatteisiin pojallakin aina lompakossaa parisatasta minimissään! Heillä on myös aina uudet sohvat ja kaikki kun käydään kylässä!!! Itse olen sairaalassa töissä pikkupalkalla ja mies työtön. Meillä on kolme lasta ja vanha pieni talo korvessa. Minä olen aina pistänyt joka sentin sukan varteen toisin kuin siskoni perhe joka asuu upeassa talossa suositulla alueella. Mitä voisin tehdä. ÄRSYTTÄÄ VAAN NIIN PALJON!!!!!
Köyhille on taivaassa varattuna paljon mannaa ja mirhamia. Ole siis huoleti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä voisit tehdä. Tähän on tosi helppo vastaus. Jos kerran arvostat maallista mammonaa yli kaiken, niin kouluttaudu ammattiin josta maksetaan hyvää palkkaa ja hae hyvään työpaikkaan töihin ja sitten vaan teet ahkerasti töitä ja ylitä joka päivä itsesi niin joku ajan myötä ehkä palkitsee sinut hyvällä palkankorotuksella. Sitten voit ostella mitä haluat.
Ap, jos haluat ottaa riskin rikastua nopeammin kuin säästämällä valuuttaa niin ala sijoittaa osakkeisiin säästösumma joka kuukausi, tosin tällöin kertaostoksena puhutaan satasista, itse sijoittaisin vähintään 300 eurolla/osakekauppa. Tosin täytyy muistaa että sijoittaa vaan ne rahat jotka on varaa myös menettää eli ruokarahoja ei kannata sijoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä voisit tehdä. Tähän on tosi helppo vastaus. Jos kerran arvostat maallista mammonaa yli kaiken, niin kouluttaudu ammattiin josta maksetaan hyvää palkkaa ja hae hyvään työpaikkaan töihin ja sitten vaan teet ahkerasti töitä ja ylitä joka päivä itsesi niin joku ajan myötä ehkä palkitsee sinut hyvällä palkankorotuksella. Sitten voit ostella mitä haluat.
Veikkaanpa että ap, sä väsyt jo pelkästä ajatuksesta miten paljon ponnisteluja ja työtä se vaatii? Ehkä olet sittenkin onnellisempi köyhempänä ja nykyisessä työssäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa että ap, sä väsyt jo pelkästä ajatuksesta miten paljon ponnisteluja ja työtä se vaatii? Ehkä olet sittenkin onnellisempi köyhempänä ja nykyisessä työssäsi?
Olen yrittänyt hakea parempi palkkaista työtä, mutta koulutus on jäännyt vähän huonoksi enkä enää pääsisikään yliopistoon tai sen sellaiseen...
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No etkös sinäkin ala olla rikas jos olet "aina pistänyt joka sentin sukan varteen"? Minä olen laittanut sukanvarteen vain noin joka kolmannen sentin, ja alan olla melkoisen varakas minäkin. Miksi ei toimi sinulla, onko sukassasi reikä?
Sinähän sen sanoit. Kaikki rahat mitä säästän mieheni käyttää baarissa.
T.ap
Itepähän ne rahat sille annat.
En anna! Hän ottaa ne yhteiseltä tililtä!!!
T.ap
Se on yhtä lailla antamista, jos säästämäsi rahat ovat noin helposti hänen saatavissaan.
Meillä kummallakin on omat pankkitilit. Tai no, jos välttämättä tarvitsette myös yhteistä tiliä, säästä rahaa tilille, joka on vain sinun käytössäsi.
Lisää perusmatematiikkaa:
Rikas mies = lapsiluvulla ei niin väliä
Juoppo mies = yksi lapsi on ihan maksimi
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt hakea parempi palkkaista työtä, mutta koulutus on jäännyt vähän huonoksi enkä enää pääsisikään yliopistoon tai sen sellaiseen...
T.ap
Ei siellä mitään ikärajaa ole. Jotkut opiskelevat eläkeiässä.
Varastat siskoltasi aina kun hän käy kylässä. Vähän kerrallaan, ettei nyt ainakaan ihan heti huomaa. Samalla tavalla pistät hieman pöytähopeita laukkuun kun käyt siellä syömässä. Hyvä siitä tulee, se on sinun oikeutesi, kun siskosi on tuollainen ärsyttävä pelle!
Miksi et avaa tiliä ihan itsellesi? Eihän se siskosi miehen varallisuutta pienennä mutta antaa sinulle mahdollisuuden säästää ihan itsellesi.