Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipidettä kaivataan, siivouksesta parisuhteessa.

Tatti ottassa, oikeassa väärässä?
05.03.2017 |

Hei kaikki.

Tilanne on nyt tämä. Mies remppaa uutta kotia, keskittyy siihen ja sovittiin, että minä vastapainoksi hoidan kodin ja lapsen, sekä puolenvuoden kuluttua molemmat lapset äitiyslomallakin.

Nyt kun hommat lähti käyntiin olen huomannut, että sen lisäksi että hoidan lapsen, käyn kaupassa, siivoan, kokkaan, pyykkään ja muut perus kodin jutut, alkaa tuntua että puolisoni on tuumannut, että koska koti jutut kuuluu mulle rempan ajan, hänen ei tarvi esim. laittaa takkiaan naulakkoon, vaan tiputtaa sen olohuoneen lattialle... Laittaa kenkiään kenkätelineeseen, vaan potkii ne pitkin eteisen käytävää... Tiskit ei etene enää edes tiskipöydälle, vaan ne jätetään siihen mihinkä jätetään, useimmiten pöydälle tai tietokoneen eteen... Otetaan ruokaa/maitoa jääkaapista ja jätetään ylimääräinen osa ruuasta/maitopurkki loppuineen pöydälle lämpenemään, eikä itse voida laittaa sitä lopuksi kun ei tarvi, jääkaappiin... Tai syödään esim. leikkelerasia tyhjäksi ja sitä ei laiteta roska-astiaan vaan jätetään pöydälle... Ja auta armias, likaiset vaatteetko suoraan pyykkikoriin, ei ne ripotellaan pitkin taloa...

Nyt alkaa jo tympiin, olin valmis ihan kyllä hoitamaan kodin ja lapsen, mutta en kuvitellut että toinen sen lupauksen myötä rupeaa ihan porsastelemaan, joka näkyy siinä, että alunperin siisti koti muuttuu puolessa tunnissa räjähdykseksi miehen saapumisen jälkeen... Joskus itkettää miten pieni lapsenikin osaa pitää siisteyttä yllä enemmän kuin isänsä.

Jos kysyn, miksi jättää roskat pöydälle, kohauttaa vaan olkapäitään ja kohta alkaa älinä miten oltiin sovittu että hoidan kodin, enkö nyt enää pidäkkään lupauksesta kiinni...

Nyt mietityttää tämän harmini keskellä, odotanko liikaa siinä, ettei lupaukseni kattanut perus järjestyksen aka omat tavarat pääperiaatteessa paikoilleen vai onko mieheni olettamus siitä, että nostelen hänen kenkänsä ja takkinsaki lattialta paikoilleen, oikea?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiatonta käytöstä mieheltäsi. En sallisi moista.

Vierailija
2/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat jäljet on siivottava jos on kaks tervettä kättä. Siitä ei  poiketa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että et jaksa. Kyllä normaali mies muuttaa tapojaan, että hänen lastaan odottava äiti voisi hyvin

Vierailija
4/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo diilikin on huono, siis että hoidat kaiken kotona. Mies vaan remppaa. Sehän on jo monelle miehelle kiva harrastus ei työ. Lisäksi vaikeita juttuja varten pitää kuitenkin hankkia alan ammattimies.

Neuvottele uudestaan sopimus. Muuten ei kannata uutta kotia edes rempata koska tuossa tulee ero piakkoin.

Vierailija
5/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa tuollainen. Koeta kasvattaa pitkää pinnaa ja yritä helpottaa hommiasi. Potki miehen kengät ja takki eteisen naulakon alle. Likaiset vaatteet potki jonnekin nurkkaan piiloon ja pese vain pyykkikorissa olevat. Miehelle voit antaa ruuaksi kylmän maksalaatikon. Jos puhe ei auta, niin sitten pitää tehdä noin.

Vaikea on uskoa, että remontin valmistuttua miehen meno muuttuu yhtään. Hän vain jatkossakin vetoaa siihen, että hänhän sen remontin teki. Ehkä joku koirakouluttaja osaa antaa hyviä neuvoja, joilla mies pääsee ei-toivotuista tavoista eroon?

Vierailija
6/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltäs, että pitääkö tulla persekin pyyhkimään, ku oot vauvaksi taantunut. Tottahan pitää omat jäljet korjata. Vaatteet paikalleen, astiat koneeseen ja roskat roskiin.

Jätkä on ihan saapas. Ulkoruokintaan joutaa.

Vierailija
7/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toimii ihan oikein. Olet itse luvannut hoitaa kodin, joten tee se. Kuuluu muutenkin normaaliin naisen repertuaariin.

Vierailija
8/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli just tuollainen. Laittoi ruokaa -koko keittiö oli täynnä likaisia astioita ja rasvaroiskeita. Lautaset ja mukit jäivät sinne missä sattui syömään. Koko talon lattia oli peitetty hänen likaisilla sikillaan ja makkarain lattialla oli kasa käytettyjä kalsareita.  Sitten hän nosti metelin kun asiasta huomautti. Hän tekee ruokaa ja tyhjnetää tiskikonetta. Pesee pyykkiä (vain omia vaatteitaan, koska en suostunut keräämään hänen likaisia lattioilta) ja hän käy töissäkin. No niin minäkin! Nyt kun asun lasten kanssa yksin koti on ihanan siisti.  Toiset miehet eivät vian osaa eivätkö opi.. En enää koskaan muuta kenenkään kanssa saman katon alle!

Vierailija
9/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Jos miestäsi kiinnostaa sinun työtaakkasi tai jaksamisesi ton verran niin ei se susta välitä.

Vierailija
10/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano sille, että et jaksa. Kyllä normaali mies muuttaa tapojaan, että hänen lastaan odottava äiti voisi hyvin

Välillä kyllä ihmettelen millä voimilla tätäkään vedän, olen niin väsynyt tästä raskaudesta ja vähän väliä tuntuu, että minä tai lapsi kipeänä, jonka vuoksi lisäpoikki tilanteesta... Mutta riita nousee kun yritän pyytää, että laita nyt edes lautasesi tiskialtaaseen ja roskasi roskiin, jotta voin pyyhkiä tasot.... Olen vaan aina se joka ei nyt lupaustaan pysty pitämään.

Mitä ihmettä voin sanoa, että ei nyt ihan pellossa tartte elää vaikka lupasinkin hoitaa siivoukset, mielellänsä ilman riitaa.

Alkaa itsettää jo ku miettiikin miten hän tulee kohta kotiin ja saan aloittaa uuden siivousrumban.

Ap

Vierailija
11/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tasan kuulu. Sama meno jatkuu rempan jälkeenkin jos vain sen sallit. Eihän tuo oo normaalia!

Vierailija
12/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, totta kai sinä olet oikeassa. Normaalia huomaavaisuutta ja käytöstapoja ovat kaikki velvollisia noudattamaan, eikä porsastelu ole sallittua kenellekään!

Muutenkin: ole sitten hiton tarkka sen suhteen, että kun remontti päättyy, mies todella ottaa puolet kotihommista taas hoitaakseen. On nimittäin niin, että kukaan ei ala yhtä nopeasti pitämään palvelua itsestäänselvänä kuin miehet! Tuohon ansaan on moni äitiys/hoitovapaalla ollut nainen uponnut, että on alkanut tehdä kaiken kotona, koska "kerran on kotona lapsen kanssa", ja kappas, kun palaa töihin, mies edelleen lähtee siitä, että vaimo hoitaa ja huolehtii, vaikka tekee täyttä työpäivää.

Vierailija
13/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy mieheltäs, että pitääkö tulla persekin pyyhkimään, ku oot vauvaksi taantunut. Tottahan pitää omat jäljet korjata. Vaatteet paikalleen, astiat koneeseen ja roskat roskiin.

Tää on niin ihana, itku nauru pääsi. Noemaalisti oon hyvinkin napakka ja voisin noin sanoa, mutta nyt nää raskaushormoonit saa mut vaan niin väsyneeksi ja itkuiseksi, tuntuu kuin olisin ajanut itseni ansaan luvatessani tämän asian. Olisi kai pitänyt tehdä kirjallinen sopimus, jotta olisin voinut nähdä mitä kaikkea se pitikään mieheni mielestä sisällään.

Vierailija
14/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on niin ihana, itku nauru pääsi. Noemaalisti oon hyvinkin napakka ja voisin noin sanoa, mutta nyt nää raskaushormoonit saa mut vaan niin väsyneeksi ja itkuiseksi, tuntuu kuin olisin ajanut itseni ansaan luvatessani tämän asian. Olisi kai pitänyt tehdä kirjallinen sopimus, jotta olisin voinut nähdä mitä kaikkea se pitikään mieheni mielestä sisällään.

Ap

Vierailija
15/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala valokuvaamaan sotkut esim. viikon ajan. Mies pitäisi saada havahtumaan jos uskot että kannattaa vielä jatkaa.

Vierailija
16/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies toimii ihan oikein. Olet itse luvannut hoitaa kodin, joten tee se. Kuuluu muutenkin normaaliin naisen repertuaariin.

T.lassukka

Vierailija
17/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala valokuvaamaan sotkut esim. viikon ajan. Mies pitäisi saada havahtumaan jos uskot että kannattaa vielä jatkaa.

Typerää pelleilyä. Kyllä parisuhteessa pitäisi riittää ihan se, että toinen kertoo voivansa huonosti.

Vierailija
18/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on hyviä keksimään tekosyitä, mikseivät voi jotain kotiaskaretta suorittaa, mm. "En osaa niin hyvin kuin sinä, etkö sinä voisi?" tai "Olen niin väsynyt työviikosta, en mitenkään jaksa" jne.

Jos katselet sitä, ettei leikkelepaketti päädy missään vaiheessa miehen toimesta roskikseen, hän tottuu siihen eikä sitä jatkossakaan laita. Usein sotkuiseksi oppinut mies jatkaa käytöstään huomaamattaan, ei hän tarkoituksella sotke, hän ei vain muista siistiä jälkiään, koska ei pidä asiaa tärkeänä.

Voit yrittää huomauttaa, jättää siivoamatta hänen jälkiään (jos kestät itse katsella siivottomuutta) tai sitten vain siivoat, vaikka keljuttaa. Perussiisteyttä saat vaatia remontinkin aikana. Jos takki ei löydä tietään kaappiin, olkoon lattialla tai työnnät sen sitten jonnekin ihan muualle piiloon, kunnes mies oppii laittamaan takkinsa naulakkoon.

Vierailija
19/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä kyllä ihmettelen millä voimilla tätäkään vedän, olen niin väsynyt tästä raskaudesta ja vähän väliä tuntuu, että minä tai lapsi kipeänä, jonka vuoksi lisäpoikki tilanteesta... Mutta riita nousee kun yritän pyytää, että laita nyt edes lautasesi tiskialtaaseen ja roskasi roskiin, jotta voin pyyhkiä tasot.... Olen vaan aina se joka ei nyt lupaustaan pysty pitämään.

Mitä ihmettä voin sanoa, että ei nyt ihan pellossa tartte elää vaikka lupasinkin hoitaa siivoukset, mielellänsä ilman riitaa.

Alkaa itsettää jo ku miettiikin miten hän tulee kohta kotiin ja saan aloittaa uuden siivousrumban.

Ap

älä siivoa hänenn jälkiään vaan anna niiden olla! Siinähän nostaa sitten takkinsa kun lähtee taas työmaalle! Ja etsimät menemässä jne, sano että ette sopineet siitä että olet hänen piikansa!

Kysy mitä hänen mielestä kuuluu kodin siivoamiseen!

Vierailija
20/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti sinä voisit käydä sotkemassa yhtä alkeellisesti remppatyömaalla...

Älä suostu tuollaiseen nöyryyttämiseen. Miehesi käyttäytyy nololla tavalla ja loukkaa sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän