Vauvan isoäiti juoksee toyboyn perässä
Saimme mieheni kanssa vastikään esikoisemme, joka on samalla myös anoppini ensimmäinen lapsenlapsi. Meillä on aina ollut ihan läheiset välit ja isoäiti oli innoissaan raskaudesta, mutta synnyttyään vauva ei tunnu kiinnostavan enää pätkääkään, vaan anoppi paapoo mieluummin huomattavasti nuorempaa poikaystäväänsä (noin 30 vuotta). Asiaan liittyy tietysti myös raha ja pelkään, että anoppia manipuloidaan ihan kunnolla ja tämä toyboy maksattaa hänellä kaiken, vaikka kyse ei todellakaan ole mistään varakkaasta naisesta, velkaa on jo ennestään käsittääkseni tosi paljon.
Mitä voisin tehdä että anopille saisi järkeä päähän? Mieheni ummistaa vaan silmänsä tilanteelle ja pyrkii välttämään kaikkia konflikteja.
Kommentit (48)
Meillä vähän sama tilanne, mutta ei tosin ihan noin nuoresta äijästä kyse. Mummoo ei kiinnosta yhtään mitä meille kuuluu.
Mummo haluaa seksiä. Miksi te nuoret naiset ette sitä tajua? Ei kaikkia vauvat kiinnosta. Antakaa hänen elää omaa elämäänsä.
Jos kyseessä olisi vaari jolla on 30 vuotta nuorempi tyttöystävä niin ette ulisisi yhtään. Antakaa mummun pitää hauskaa! Kerran täällä vaan eletään.
Mummokriisi ilmenee monin tavoin. Mä laihduin 10kg kun tulin mummuksi. Enkä siis juossut puumana vaan mietin, mitä kaikkea mummun täytyy tehdä pysyäkseen pienen tukena ja turvana.
Mummo voi pitää hauskaa toki joo, mut kai sitä lapset sulkis silmänsä jos ei ois huolissaan hyväkskäytöstä. Tulee mieleen afrikkalaiskenraalit. Jos teidän äidit tai anopit juoksis heidän perässään ja lähettäis rahaa, eikö liikauttais??
Vierailija kirjoitti:
Mummo voi pitää hauskaa toki joo, mut kai sitä lapset sulkis silmänsä jos ei ois huolissaan hyväkskäytöstä. Tulee mieleen afrikkalaiskenraalit. Jos teidän äidit tai anopit juoksis heidän perässään ja lähettäis rahaa, eikö liikauttais??
No mä olen persaukisten vanhempien lapsi joten tuota pelkoa ei ollut.Muutenkin on ahnetta odottaa perintöä. Vanhukset voivat tuhlata rahat ennen kuolemaansa.
Toivottavasti lapsella on muita kiinnostuneempia isovanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen persaukisten vanhempien lapsi joten tuota pelkoa ei ollut.Muutenkin on ahnetta odottaa perintöä. Vanhukset voivat tuhlata rahat ennen kuolemaansa.
Eiköhän suurempi huoli ole anopin velat kuin perintö =)
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä afrikkalaiset revit? Ei ap puhunut sellaisesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onko anopilla muilta osin kaikki kuitenkin kotona? Ja salaileeko hän tätä toyboyta vai ootteko tavanneet?
Ei ole tuonut näytille, mutta liikkuvat yhdessä julkisesti ja anoppi seuraa miestä keikkatyössä mukana. Olen aina kuvitellu että kaikki olisi kotona, salailee kuitenki esimerkiksi raha-asioitaan (=velkojaan) omilta lapsiltaan ja käyttää kaiken vapaa-aikansa somessa/keskustelupalstoilla, siis sen mitä ei vietä toyboyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Se mummo ei ole pelkästään mummo
Aivan. Mummollakin on naisen elämänsä ja pitää elää täysillä ennen kuin elämä loppuu.
Kukaan tiedä milloin kupsahtaa. On mummoja ja "mummoja" , persoonissa löytyy.
Minkä ikäinen anoppi on? Meillä on töissä isoäiti, joka on 38-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko anopilla muilta osin kaikki kuitenkin kotona? Ja salaileeko hän tätä toyboyta vai ootteko tavanneet?
Ei ole tuonut näytille, mutta liikkuvat yhdessä julkisesti ja anoppi seuraa miestä keikkatyössä mukana. Olen aina kuvitellu että kaikki olisi kotona, salailee kuitenki esimerkiksi raha-asioitaan (=velkojaan) omilta lapsiltaan ja käyttää kaiken vapaa-aikansa somessa/keskustelupalstoilla, siis sen mitä ei vietä toyboyn kanssa.
Miehellä on siis työ, eli on omaakin rahaa. Mummolla velkoja, joten rahaa ei voi määräänsä enempää tuhlatakaan. Kenellähän se ongelma oikeastaan on?
Onko se toyboy noin 30-vuotias vai 30 vuotta nuorempi?
Eli av-mammojen ohjeena on antaa ap:n anopin jatkaa omaa elämäänsä höynäytettävänä ja sitten kun toyboy löytää uuden, ap:n perheen tulee elättää anoppia? Itse sanoisin että ei siinä mitään jos anoppi haluaa elää näin, muttei kannata sitten kiinnostua lapsesta kun toyboy lähtee pysyvästi toisen matkaan. Kai ne anopin rahatkin joskus ehtyy?
Vauvan isoäiti?
Ei hän ole teidän vauvanne omaisuutta, vaan hän on ihminen, jolla on ihmisarvo ihan pelkkänä naisenakin ja oikeus toteuttaa itseään miten haluaa.
Ei ole varmasti helppoa tulla isoäidiksi, kun miniäkin kyttää ja kyräilee.
Go grandma!