Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut inhota miehiä, miten pääsen tästä eroon?

Vierailija
05.03.2017 |

Tämän keskustelun ei ole tarkoitus provosoida ketään tänne itkemään, että olen ruma femakkolehmä.

Aloitan sillä, että vaikka isäni on ihana ihminen, niin hän on oikein stereotypinen aikansa tuotos, jonka mielestä naiset ovat vähän yksinkertaisia ja holhottavia ja hän ei tee esimerkiksi kotitöitä. En ole ikinä elämäni aikana nähnyt hänen esimerkiksi imuroivan. Hän ei ymmärrä ironiaa siinä, että hänen mielestään naiset ovat holhottavia, mutta kun hän tulee töistä kotiin niin hän odottaa, että hänelle kannetaan ruoka valmiina lautasella jne. Hän on myös pettänyt äitiäni, tietty.
Veljeni on kaikkien aikojen womanizer, joka puhuu naisista todella alentavasti. Usein jos olen jutellut jonkun naispuolisen kaverini kanssa hänen kuuloetäisyydellään, niin hän saattaa suivaantuneena tiuskaista kuinka ei jaksa meidän "kotkotustamme"/"kimitystämme", vaikka juttelisimme täysin normaalilla äänenpainolla ja -voimakkuudella jostain ihan normaaleista asioista. Hän ylpeilee valloituksillaan ja on etenkin ylpeä siitä kuinka ei "kykene tuntemaan mitään".
Olen seurustellut elämässäni tasan kerran. Aloimme seurustella teini-ikäisinä. Kun olimme täysi-ikäisiä, hän alkoi juoda ja stereotypiseen suomalaiseen tapaan hän oli aggressiivinen humalassa. Jos hän ei illan aikana ajautunut tappelemaan kenenkään kanssa, hän purki aggressionsa minuun kotona. Hän myös petti minua useaan otteeseen.

Eron jälkeen ensimmäinen mies, johon lankesin, oli patologinen valehtelija ja hänkin tykkäsi pitää useampaa naista kerralla. Hän ilmaisi minulle halunsa olla "eksklusiivinen" eli että ei oltaisi muiden kanssa, mutta tässä selvästi oli enemmän kyse siitä, että hän halusi yksinoikeuden minuun ja että minä olisin hänen saatavillaan silloin kun häntä huvitti. Hän oli turhanpäiväinen rynkyttäjä, joka ei edes yrittänyt tuottaa nautintoa naiselle seksuaalisesti.

Nykyään tyydyn seuraamaan muiden parisuhdedraamoja. Tietenkään kaikki syy ei aina ole miehissä, mutta ymmärrettävästi naisena pystyn enemmän samaistumaan toisiin naisiin. Toistuvia teemoja ovat pettäminen, toisen huomioimatta jättäminen, syyllistäminen, huutaminen, juominen, epätasa-arvoiset odotukset ja vaatimukset...

Sitten kirsikkana kakun päälle saan lukea netin palstoilta, facebookissa yms täysin älytöntä miesten kirjoittamaa paskaa. Tuntuu vaivalloiselta edes alkaa listaamaan kaikkea. On miesvaltaisia palstoja, jossa naisilla ei tunnu olevan enemmistön mielestä kovinkaan paljon arvoa ihmisenä. Toki voi kuitata kaiken sillä, että nämä kirjoittelijat ovat joitakin katkeria ja rumia nörttejä, mutta kun asia ei aina edes ole niin. Ja joo, kyseessä on varmasti isolta osin silkkaa provoa ja huomionhakua, mutta kyllä se silti juurtaa juurensa johonkin. En usko, että joku naisia tai ylipäätään ihmisiä arvostava henkilö kirjoittaisi edes provosoidakseen sellaisia juttuja mitä välillä saa lukea.

Mä olen vain alkanut halveksimaan miehiä. TIEDÄN, että maailmassa on varmasti paljon hyviä miehiä.

Miten pääsen tästä yli?

Tämän ei nyt ole tarkoitus olla mikään keskustelu siitä, että olen lihava, katkera, suomalainen, tuulipukuinen selluliittifemakko, kukaan mies ei halua minua enkä ansaitse parisuhdetta. Tässä ihan oikeasti mietin miksi ajatukseni ovat menneet tähän suuntaan ja miten saisin asian korjattua.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pakko päästä siitä yli? Itse en ole koskaan päässyt yli naisten inhoamisesta, se tunne on voimaannuttava. Let's face it: suurin osa ihmisistähän on täys paskoja.

Vierailija
2/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku pakko päästä siitä yli? Itse en ole koskaan päässyt yli naisten inhoamisesta, se tunne on voimaannuttava. Let's face it: suurin osa ihmisistähän on täys paskoja.

Ei sinänsä, mutta en ole sellainen ihminen, joka nauttii toisten halveksimisesta tai inhoamisesta. Varsinkin kun kyse on isosta ihmisryhmästä ja tiedän, että negatiiviset tunteet ovat osaksi perustelemattomia ja totta vain yksilötasolla. Suurin osa ihmisistä on toki tavalla tai toisella paskoja, mutta tuollaiset negatiiviset ajatukset ovat lähinnä kuluttavia. Ja muutenkin, haluan joskus vielä seurustella eikä koko miessukupuolen näkeminen negatiivisessa valossa auta pääsemään lähemmäs tai toteuttamaan tuota.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siitä pitäisi päästä eroon? Ei miesten inhoamisessa ole mitään pahaa tai väärää.

Vierailija
4/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sinulla vaikea isäsuhde? Vai jättikö jännäisäsi sinut äidin kanssa kahden? Terapiaan vaan niin asiat oikenee.

Vierailija
5/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitan sillä, että vaikka isäni on ihana ihminen, niin hän on oikein stereotypinen aikansa tuotos, jonka mielestä naiset ovat vähän yksinkertaisia ja holhottavia ja hän ei tee esimerkiksi kotitöitä.

Mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän arvostan ja ymmärrän vanhoja patuja, jotka tietävät totuuden naisista. Jos naisia holhottaisiin enemmän, kaikilla olisi asiat paremmin.

Vierailija
6/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta parisuhteesta haaveilu, niin et pety siihen, että et saa mitä itse toivoisit. Osa miehistä ei ole pohjimmiltaan pahoja, vaikka ajattelisivat "konservatiivisesti" ja heidän ajattelutapansa ei tarvitse vaikuttaa sinuun mitenkään, jos et halua edes parisuhdetta. Heistä iso osa on reppania ja se vääristynyt ajattelutapa on vaikeuttanut joskus myös heidän omaa elämäänsä jopa niin paljon, että eivät koskaan saa naista.

Vierailija
7/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta parisuhteesta haaveilu, niin et pety siihen, että et saa mitä itse toivoisit. Osa miehistä ei ole pohjimmiltaan pahoja, vaikka ajattelisivat "konservatiivisesti" ja heidän ajattelutapansa ei tarvitse vaikuttaa sinuun mitenkään, jos et halua edes parisuhdetta. Heistä iso osa on reppania ja se vääristynyt ajattelutapa on vaikeuttanut joskus myös heidän omaa elämäänsä jopa niin paljon, että eivät koskaan saa naista.

Kiva teoria mutta kovimpia sovinisteja ovat suositut miehet. Miksi? Koska heillä on varaa siihen. Tauski, Axl, räppärit ym. kohtelevat naisia kuin sontaa ja naiset vain tykkäävät.

Vierailija
8/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva teoria mutta kovimpia sovinisteja ovat suositut miehet. Miksi? Koska heillä on varaa siihen. Tauski, Axl, räppärit ym. kohtelevat naisia kuin sontaa ja naiset vain tykkäävät.

Ap:n isäkään ei varmaan ole tauski tai veli axl.

Vierailija
9/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla vaikea isäsuhde? Vai jättikö jännäisäsi sinut äidin kanssa kahden? Terapiaan vaan niin asiat oikenee.

Ei oikeastaan. Mielestäni isäni on ihana ihminen ja kunnioitan häntä paljon. Lapsena ja teininä pidin häntä maailman parhaana tyyppinä. Nyt vanhempana näkee asiat uudessa valossa. Kuten sen, että hänelle oli tärkeää, että minä kävin mallikoulun ja myöhemmin kotitalouskoulun (tai "mammakoulun", kuten hän sitä nimitti, koska siellä opeteltiin ruoanlaittoa, siivousta, ompelua yms). Teininä mallikoulu oli vaan superhieno juttu ja sain ammattivalokuvaajan ottaman profiilikuvan irc-galleriaan, mikäs sen hienompaa! Samaan aikaan hän kannusti veljeäni menemään yliopistoon.

Ei hän ole mikään jännämies tai kusipää, mutta kuten todettua: aikansa tuote.

AP

Vierailija
10/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Suosittu" määritellään siis niin, että paneskelee ympäriinsä. Sovinistit ovat röyhkeitä eivätkä pidä naisia arvossa, tästä johtuen käyttävät naisia eivätkä pode asiasta huonoa omaatuntoa. Ei-sovinistit miehet eivät ajattele naisia lihanpaloina vaan yksilöinä, minkä vuoksi he eivät vaihda naisia kuin sukkia, vaikka teoriassa voisivatkin tehdä niin. He eivät ajattele naisen kanssa seksin harrastamista suurena saavutuksena tai naisia keräilykohteina.

Ps. mun on vaikea kuvitella, että Tauski olisi tänä päivänä jotenkin suosittu...

Vierailija
11/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ongelma ole siinä, ettäkö lähtökohtaisesti tuomitsisin kaikki konservatiiviset miehet. Ei mun unelmakumppanin tarvitse olla mikään feministi tai täysin tossutettava. En vain halua sellaista... no, stereotypistä miestä. Siis sellaista, jonka mielestä naisten jutut ovat aina juoruilua, naisen esittämä kritiikki nalkutusta. Sellaista "pojat on poikia"-ajattelun omaavaa. Haluan vain tasa-arvoisen parisuhteen, jossa arvostetaan ja kunnioitetaan toista ihmisenä ja jonka kanssa pelataan samaan pussiin.

AP

Vierailija
12/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla linjoilla.

Elän pitkässä parisuhteessa jossa oli pari sovittua sääntöä jotka määrittelyn alussa. Molemmille oli selvää että joko mies kunnioittaa näitä sääntöjä tai etsii toisen kumppanin.

Vuosien päästä selvisi, että mies valehteli eikä siis ollut elänyt näiden sääntöjen mukaisesti. Itse vähättelee asiaa ja sanoi ajatelleensa että en enää olisi niin "tiukka pipoinen". Huom, ei sitten voinut kysyä/puhua asiasta. Nyt sitten ihmettelee kun haluan erota, en luota, enkä pysty häntä rakastamaan.

Miehet on pääsääntöisesti perheestä, KAIKKI !!!

Vierailija
13/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
14/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoilla linjoilla.

Elän pitkässä parisuhteessa jossa oli pari sovittua sääntöä jotka määrittelyn alussa. Molemmille oli selvää että joko mies kunnioittaa näitä sääntöjä tai etsii toisen kumppanin.

Vuosien päästä selvisi, että mies valehteli eikä siis ollut elänyt näiden sääntöjen mukaisesti. Itse vähättelee asiaa ja sanoi ajatelleensa että en enää olisi niin "tiukka pipoinen". Huom, ei sitten voinut kysyä/puhua asiasta. Nyt sitten ihmettelee kun haluan erota, en luota, enkä pysty häntä rakastamaan.

Heh, ennakoiva valitsi tuon perheestä :D Sieltäkin juu, mutta minun ajatukseni oli sanoa perseestä :D

Ja vielä selvennöksenä, mies valitsi minut sääntöineni tietoisesti ja vapaasta tahdostaan. Sanoi silloin että asia ok, no big deal hänelle.

Vierailija
15/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaan pitkälti käsityksesi, mutta olen samaa mieltä kuin sinä eli maailmassa on kunnollisia miehiä.

Isäni hylkäsi perheensä ja oli "ylitöissä", ts. kaverien kanssa kaljalla tai tapaamassa naispuolista ystäväänsä - tai "ystäväänsä". Äiti kävi töissä, huolehti kotitöistä ja lapsista. 

Äiti ihastui esimieheensä, molemmat erosivat ja isäpuoli petti äitä minkä ehti. Äiti ei tiennyt, mutta epäili. Isäpuolella oli matkatyö ja hän on myöhemmin kertonut muistisairaana, kuinka helppoa oli tilata ulkomailla naisia pöytään. Hyi h-tti.

Ensimmäinen ja viimeinen mieheni oli seksikielteinen ja epäkohtelias ääliö, joka lässytti äidistään seksin aikana. Hän läimäytti minua syntymäpäivänäni, koska hän suuttui siitä, että taputin hänen kasvojaan. Sikamaista käytöstä.

Työkaverimiehet pettivät tyttöystäviään, vaimojaan ja raskaana olevia vaimojaan minkä ehtivät.

Naimisissa olevat työkaverit yrittivät iskeä minua jne. jne. jne.

Ihastuin työkaveriin, joka yritti minua pitkään, mutta nöyryytti, nolasi - ja läimäytti minua. Onneksi en seurustellut hänen kanssaan.

Palstalla kirjoittavat täysin kuvottavat miehet, joille nainen on vain laiska, kotitöitä tekevä sukupuolielin.

Jossain ovat ne kunnoliset, hyvät ja uskolliset miehet. En vaan tiedä, missä.

Vierailija
16/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko tuosta edes päästä yli? Suurin osa ihmisistä on joka tapauksessa perseestä. Kun ympärilleen katsoo, niin mielestäni asenteesi on täysin perusteltavissa.

M25

Vierailija
17/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoilla linjoilla.

Siis niin tää!! Jos mies tekee jotakin väärin, niin kyllä se tavalla tai toisella saadaan laitettua naisen piikkiin. Kun nainen on tiukkapipo, nalkuttaa ja käytöksellään suorastaan ajaa miehen tekemään idioottimaisuuksia. Miehet laativat mielellään sääntöjä suhteeseen, koska haluavat naisen tottelevan niitä. Itsehän he haluavat toteuttaa itseään ja keksivät varmasti keinot oikeuttaa teot itselleen ja muille.

Tuossa aloitusviestissä mainitsemani ex ja sen jälkeinen säätö molemmat myös ihmettelivät, kun halusin lopettaa jutut. Heidän mielestään olin kohtuuton ja suutun "aina" "turhasta". Heille ero tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta ja tämä sai heidät ajattelemaan, että olen jotenkin äkkipikainen, maanisdepressiivinen ja mielenvikainen. Mietin vieläkin miten jättäminen saattoi tulla heille yllätyksenä, kun molemmille useaan otteeseen sanoin suoraan jos minua ärsytti. Naurettavaa ylipäätään, että joudun aikuiselle ihmiselle kertomaan, että esimerkiksi pettäminen ja väkivalta loukkaavat minua.

AP

Vierailija
18/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko tuosta edes päästä yli? Suurin osa ihmisistä on joka tapauksessa perseestä. Kun ympärilleen katsoo, niin mielestäni asenteesi on täysin perusteltavissa.

M25

Vastasinkin tuohon jo aiemmin, mutta siis mä en ole sellainen ihminen, joka nauttii tai voimaantuu toisten halveksimisesta tai inhoamisesta. Varsinkin kun kyse on isosta ihmisryhmästä ja tiedän, että negatiiviset tunteet ovat osaksi perustelemattomia ja totta vain yksilötasolla. Toki suurin osa ihmisistä onkin tavalla tai toisella perseestä, mutta koen tällaiset negatiiviset tunteet lähinnä kuluttavina eivätkä ne edistä mitään. Lähinnä estävät minua löytämästä parisuhdetta, kun jo lähtökohtaisesti kuvittelen kaikkien minua lähestyvien miehien olevan epätoivoisia ja sovinistisia apinoita, jotka haluavat vain käyttää minua hyväksi ja spermaviemärinään. Toki on hyvä olla varovainen, mutta minä vien sen varovaisuuden kyllä jo ihan uudelle tasolle.

AP

Vierailija
19/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vituttaa erityisesti se kun mies perustelee pettämistään jollain helvetin luolamies-teorialla tai evoluutiobiologialla. Siinä missä he sitä tajuamattaan alentavat itsensä täysin viettiensä vietävissä oleviksi apinoiksi, he myös tuuppaavat KAIKKI muutkin miehet bussin alle.

En tiedä miksi kukaan muutenkaan haluaisi antaa itsestään sellaista kuvaa, että on täysin joidenkin ikiaikaisten viettiensä vietävissä ja toisekseen, luulevatko he ihan vilpittömästi, että naiset alkaisivat sääliä heitä kuin jotain spitaalisia ja antaisivat pettämisen anteeksi. Sori, mutta parisuhde ei tunne syyntakeettomuutta. Jos pystyt olemaan tappamatta toisten miesten jälkeläisiä tai paskantamatta housuusi niin pystyt olemaan pettämättäkin jos haluat.

Vierailija
20/87 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoilla linjoilla.

Aina näitä jännämiesten kakkosvaimojen jorinoita. Tyhmästä päästä kärsii koko nainen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän