Olen alkanut inhota miehiä, miten pääsen tästä eroon?
Tämän keskustelun ei ole tarkoitus provosoida ketään tänne itkemään, että olen ruma femakkolehmä.
Aloitan sillä, että vaikka isäni on ihana ihminen, niin hän on oikein stereotypinen aikansa tuotos, jonka mielestä naiset ovat vähän yksinkertaisia ja holhottavia ja hän ei tee esimerkiksi kotitöitä. En ole ikinä elämäni aikana nähnyt hänen esimerkiksi imuroivan. Hän ei ymmärrä ironiaa siinä, että hänen mielestään naiset ovat holhottavia, mutta kun hän tulee töistä kotiin niin hän odottaa, että hänelle kannetaan ruoka valmiina lautasella jne. Hän on myös pettänyt äitiäni, tietty.
Veljeni on kaikkien aikojen womanizer, joka puhuu naisista todella alentavasti. Usein jos olen jutellut jonkun naispuolisen kaverini kanssa hänen kuuloetäisyydellään, niin hän saattaa suivaantuneena tiuskaista kuinka ei jaksa meidän "kotkotustamme"/"kimitystämme", vaikka juttelisimme täysin normaalilla äänenpainolla ja -voimakkuudella jostain ihan normaaleista asioista. Hän ylpeilee valloituksillaan ja on etenkin ylpeä siitä kuinka ei "kykene tuntemaan mitään".
Olen seurustellut elämässäni tasan kerran. Aloimme seurustella teini-ikäisinä. Kun olimme täysi-ikäisiä, hän alkoi juoda ja stereotypiseen suomalaiseen tapaan hän oli aggressiivinen humalassa. Jos hän ei illan aikana ajautunut tappelemaan kenenkään kanssa, hän purki aggressionsa minuun kotona. Hän myös petti minua useaan otteeseen.
Eron jälkeen ensimmäinen mies, johon lankesin, oli patologinen valehtelija ja hänkin tykkäsi pitää useampaa naista kerralla. Hän ilmaisi minulle halunsa olla "eksklusiivinen" eli että ei oltaisi muiden kanssa, mutta tässä selvästi oli enemmän kyse siitä, että hän halusi yksinoikeuden minuun ja että minä olisin hänen saatavillaan silloin kun häntä huvitti. Hän oli turhanpäiväinen rynkyttäjä, joka ei edes yrittänyt tuottaa nautintoa naiselle seksuaalisesti.
Nykyään tyydyn seuraamaan muiden parisuhdedraamoja. Tietenkään kaikki syy ei aina ole miehissä, mutta ymmärrettävästi naisena pystyn enemmän samaistumaan toisiin naisiin. Toistuvia teemoja ovat pettäminen, toisen huomioimatta jättäminen, syyllistäminen, huutaminen, juominen, epätasa-arvoiset odotukset ja vaatimukset...
Sitten kirsikkana kakun päälle saan lukea netin palstoilta, facebookissa yms täysin älytöntä miesten kirjoittamaa paskaa. Tuntuu vaivalloiselta edes alkaa listaamaan kaikkea. On miesvaltaisia palstoja, jossa naisilla ei tunnu olevan enemmistön mielestä kovinkaan paljon arvoa ihmisenä. Toki voi kuitata kaiken sillä, että nämä kirjoittelijat ovat joitakin katkeria ja rumia nörttejä, mutta kun asia ei aina edes ole niin. Ja joo, kyseessä on varmasti isolta osin silkkaa provoa ja huomionhakua, mutta kyllä se silti juurtaa juurensa johonkin. En usko, että joku naisia tai ylipäätään ihmisiä arvostava henkilö kirjoittaisi edes provosoidakseen sellaisia juttuja mitä välillä saa lukea.
Mä olen vain alkanut halveksimaan miehiä. TIEDÄN, että maailmassa on varmasti paljon hyviä miehiä.
Miten pääsen tästä yli?
Tämän ei nyt ole tarkoitus olla mikään keskustelu siitä, että olen lihava, katkera, suomalainen, tuulipukuinen selluliittifemakko, kukaan mies ei halua minua enkä ansaitse parisuhdetta. Tässä ihan oikeasti mietin miksi ajatukseni ovat menneet tähän suuntaan ja miten saisin asian korjattua.
Kommentit (87)
Sinä varmaan sitten osaisit antaa arvoa kiltillekin miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Sinä varmaan sitten osaisit antaa arvoa kiltillekin miehelle?
Mä arvostan kaikkia kilttejä ja mukavia ihmisiä. En tule ikinä käsittämään miten kukaan pystyy kohtelemaan perhettään tai kumppaniaan (tai ylipäätään ketään toista ihmistä) kuin jotakin roskaa tai hyödykettä.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa erityisesti se kun mies perustelee pettämistään jollain helvetin luolamies-teorialla tai evoluutiobiologialla. Siinä missä he sitä tajuamattaan alentavat itsensä täysin viettiensä vietävissä oleviksi apinoiksi, he myös tuuppaavat KAIKKI muutkin miehet bussin alle.
En tiedä miksi kukaan muutenkaan haluaisi antaa itsestään sellaista kuvaa, että on täysin joidenkin ikiaikaisten viettiensä vietävissä ja toisekseen, luulevatko he ihan vilpittömästi, että naiset alkaisivat sääliä heitä kuin jotain spitaalisia ja antaisivat pettämisen anteeksi. Sori, mutta parisuhde ei tunne syyntakeettomuutta. Jos pystyt olemaan tappamatta toisten miesten jälkeläisiä tai paskantamatta housuusi niin pystyt olemaan pettämättäkin jos haluat.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Kirjoitin kommenttini Enbuske ketjuun (41 ja 43), ks. alla.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2805897/miehet-allekirjoitatteko-enbuske…
Vastuuta kantamaan kyvyttöntä ja henkisesti keskenkasvuista yrittää aikuisen selittää ettei muka osaa kontrolloida itseään.
Lopeta netissä keskustelupalstojen lukeminen! Otat ne jutut vähän liian tosissaan. Se voi johtua huonoista kokemuksista. Mutta nyt näkisin että ensimmäinen toiminnan askel on lopettaa keskustelujen lukeminen joka vahvistaa negatiivisuutta miehiä kohtaan. Olet vaikka aluksi kuukauden ilman keskustelupalstoja ja huomioit ympärillä positiivisia asioita miehistä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua vituttaa erityisesti se kun mies perustelee pettämistään jollain helvetin luolamies-teorialla tai evoluutiobiologialla. Siinä missä he sitä tajuamattaan alentavat itsensä täysin viettiensä vietävissä oleviksi apinoiksi, he myös tuuppaavat KAIKKI muutkin miehet bussin alle.
En tiedä miksi kukaan muutenkaan haluaisi antaa itsestään sellaista kuvaa, että on täysin joidenkin ikiaikaisten viettiensä vietävissä ja toisekseen, luulevatko he ihan vilpittömästi, että naiset alkaisivat sääliä heitä kuin jotain spitaalisia ja antaisivat pettämisen anteeksi. Sori, mutta parisuhde ei tunne syyntakeettomuutta. Jos pystyt olemaan tappamatta toisten miesten jälkeläisiä tai paskantamatta housuusi niin pystyt olemaan pettämättäkin jos haluat.Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Kirjoitin kommenttini Enbuske ketjuun (41 ja 43), ks. alla.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2805897/miehet-allekirjoitatteko-enbuske…
Vastuuta kantamaan kyvyttöntä ja henkisesti keskenkasvuista yrittää aikuisen selittää ettei muka osaa kontrolloida itseään.
Olen samaa mieltä. Itse ennemmin vain myöntäisin tehneeni virheen ja pyytäisin anteeksi, kuin avoimesti myöntäisin, että mulla ei ole mitään kontrollia omaan kehooni tai tekemisiini. Mun mielestäni olisi kamalan noloa jos joku ajattelisi musta niin.
Luin tuon Enbusken tekstin. Vituttaa todella paljon, että hän "vahvistaa" tekstissään kaikki ne syyt, miksi nykyään halveksin miehiä niin paljon ja joiden haluaisin kuvitella olevan vain mielikuvitukseni tuotetta.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta parisuhteesta haaveilu, niin et pety siihen, että et saa mitä itse toivoisit. Osa miehistä ei ole pohjimmiltaan pahoja, vaikka ajattelisivat "konservatiivisesti" ja heidän ajattelutapansa ei tarvitse vaikuttaa sinuun mitenkään, jos et halua edes parisuhdetta. Heistä iso osa on reppania ja se vääristynyt ajattelutapa on vaikeuttanut joskus myös heidän omaa elämäänsä jopa niin paljon, että eivät koskaan saa naista.
Ei ongelma ole siinä, ettäkö lähtökohtaisesti tuomitsisin kaikki konservatiiviset miehet. Ei mun unelmakumppanin tarvitse olla mikään feministi tai täysin tossutettava. En vain halua sellaista... no, stereotypistä miestä. Siis sellaista, jonka mielestä naisten jutut ovat aina juoruilua, naisen esittämä kritiikki nalkutusta. Sellaista "pojat on poikia"-ajattelun omaavaa. Haluan vain tasa-arvoisen parisuhteen, jossa arvostetaan ja kunnioitetaan toista ihmisenä ja jonka kanssa pelataan samaan pussiin.
AP
Siinä tapauksessa yksi stereotyyppinen mies taitaa saada naisen sinusta. Kun takerrut kuvitelmiisi idyllistä.
Minulla oli hyvä lapsuus hyvässä perheessä, isä ja kaksi veljeä joista pidän kovasti. Mutta sitten, IHAN kaikki muut miehet ovat mielestäni aivan perseestä. En ole pystynyt edes menemään miehen kanssa sänkyyn, koska minua iljettäisi aivan suunnattomasti alistua jollekin sovinistille. Mielestäni miehet ovat ylipäätään ällöttäviä ja inhottavia, typeriäkin. Tämän palstan miehet vain vahvistavat tunteitani. Minulla tosin ei ole mitään tarvetta päästä eroon näistä tunteistani.
Vihaat miehiä koska he ovat kohdelleet sinua tietyllä tavalla. Kai ymmärrät, että miehet kirjoittelevat naisista halveksivasti juuri sen takia, miten naiset ovat heitä kohdelleet? Monet miehet myös parisuhteissa kohtelevat naisia huonosti, ikään kuin kostaen sen miten naiset ovat heitä menneisyydessä kohdelleet. Et ole näitä nettikirjoittelijoita yhtään sen parempi.
Sama täällä. En ole koskaan myöskään seurustellut tuosta syystä. (Ikää 21v.) Pari kertaa olen tapaillut ja tutustunut kahteen eri mieheen, mutta ne jutut tyssäsivät juuri niihin syihin, joita sinäkin mainitsit. Alkuun miehet vaikuttivat ihan mukavilta ihmisiltä, mutta tutustuessa heihin alkoivat epämiellyttävät, naisia alentavat mielipiteet ja käytös tulla esiin. Minullakaan ei varsinaisesti ole vaikeaa isäsuhdetta. Hän on hyvä tyyppi, jonka vanhettuani ymmärsin olevan hieman konservatiivinen.
Tätä kaikkea ei todellakaan helpota se, että käy tällä palstalla. Ne kommentit, joihin kirjoittaja merkitsevät "M" tai sen voi muuten päätellä, ovat vastenmielistä luettavaa, vaikka ne hyvin usein onkin kirjoitettu juuri provoamistarkoituksessa.
Minua nauratti, kun täällä oli keskustelu Enbusken "Jokaisessa sivistyneessä miehessä asuu pieni Axl Smith"-kirjoitus. Monet olivat sitä mieltä, että Enbuske jaarittelee omiaan, mutta itse ajattelin tekstin olevan täyttä "asiaa".
En haluaisi ajatella näin. Mielestäni olen vain realistinen, vaikka käsitän kyllä tämän olevan vain minun näkemykseni asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kanssa kokemus, että kun olen ilmaissut tyytymättömyyteni yhdessä sovittujen sääntöjen rikkomisesta ja haluni lopettaa juttu, niin olen sitten saanut kuulla olevani kohtuuton ja ajatusmaailmani on kapea ja sairas ja niin edelleen.
Yhteisiä pelisääntöjä rikkova mies pitää minua kohtuuttomana, koska joku toinen mies hänen mukaansa todennäköisesti kotelisi minua vielä huonommin!?! (Hänenkin mielestä miehet on suurimmaksi osaksi sikoja).
Silti tämä olettamus ei mielestäni oikeuta häntä valehtelemaan ja rikkomaan yhdessä laadittuja pelisääntöjä joihin olisi voinut olla myös suostumatta ja etsiä toisenlaisen kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
Vihaat miehiä koska he ovat kohdelleet sinua tietyllä tavalla. Kai ymmärrät, että miehet kirjoittelevat naisista halveksivasti juuri sen takia, miten naiset ovat heitä kohdelleet? Monet miehet myös parisuhteissa kohtelevat naisia huonosti, ikään kuin kostaen sen miten naiset ovat heitä menneisyydessä kohdelleet. Et ole näitä nettikirjoittelijoita yhtään sen parempi.
Varmasti omat kokemukseni ovat iso syy siihen mitä tunnen nyt.
Mutta en kirjoittele mitään kärjistettyjä miesvihaprovoja nettiin. Tämä on ensimmäinen ja ainoa aihetta koskeva kirjoitukseni netissä ja siihen se jää, olen yrittänyt pitää tämän keskustelun omalta osaltani mahdollisimman ei-loukkaavana. Harmi jos näitä naisvihaajia on kohdeltu huonosti elämässään, mutta se ei todellakaan anna oikeutta kohdella muita huonosti tai loukata muita jutuillaan.
AP
Naurettavimpia ovat sellaiset, jotka yrittävät kääntää ja vääntää kaiken pahan naisen/naisten syyksi:
"Jos mies kohtelee parisuhteessa huonosti nykyistä kumppania, se johtuu siitä, että jotkut naiset ovat kohdelleet häntä huonosti menneisyydessä."
"Jos nainen tulee pahoinpidellyksi/raiskatuksi/tapetuksi suhteessaan, se johtuu siitä, että mitäs läksi nainen kusipään mukaan!"
"Jos nainen tulee salakuvatuksi harrastaessaan seksiä, naisen vika, sillä mitäs läksi panomiehen mukaan!" - asiaan ei näiden järjen jättiläisten näkemyksen mukaan vaikuta edes se, että naiset eivät tienneet että eivät ole ainoita (sellainen oletushan on vain NAISEN TYHMYYTTÄ), eikä se, että todellisuudessahan kenenkään pimeitä tekemisiä ja luonteenpiirteitä voi vain hyvin harvoin nähdä päällepäin.
Pahinta on, että vaikka tällaisia puheenvuoroja näkee usein esim. Iltalehden kommenttiosiossa, av:lla, niin olen kuullut niitä myös oikeassa elämässä ihmisten kanssa keskusteltaessa. Huomionarvoista on se, että tällaisia naisvihaa sisältäviä kommentteja kuulee myös naisten suusta.
Sulje tämä keskustelu. Älä lue mitään hölmöjä miesten kirjoituksia. En aio lukea tuota Enbusken kirjoitusta josta joku mainitsi. Minulla on enemmän positiivisia kuin negatiivisia kokemuksia miehistä vaikka olen joutunut raiskauksen ja raidkausyrityksen uhriksi.
Minulla on ihana veli joka on suojelevainen. Hänellä ihana puoliso jota hän kohtelee todella hyvin. En ole koskaan kuullut veljeni tai hänen kaveriensa mitenkään puhuvan naisista alistavasti. Ja heillä on erittäin suuri ystäväpiiri kohon kuuluu miehiä ja naisia. Suurinosa tuntemistani miehistä ovat normaaleja ja kunnioittavat naisia. Harmillista että olet lähipiirissäsi joutunut kohtaamaan miehiä jotka eivät ole normaaleja. Ihan ymmärrettävää että se vaikuttaa ajatuksiisi miehistä. Usko minua, että suurinosa miehistä on normaaleja! Ne epävarmat, huono itsetuntoiset ja tyhmät pitävät itsestään meteliä. Heillä on joku tarve toista haukkumalla pönkittää omaa egoa.
Terapia auttaa. Saat käsiteltyä nuo huonot kokemukset pois.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavimpia ovat sellaiset, jotka yrittävät kääntää ja vääntää kaiken pahan naisen/naisten syyksi:
"Jos mies kohtelee parisuhteessa huonosti nykyistä kumppania, se johtuu siitä, että jotkut naiset ovat kohdelleet häntä huonosti menneisyydessä."
"Jos nainen tulee pahoinpidellyksi/raiskatuksi/tapetuksi suhteessaan, se johtuu siitä, että mitäs läksi nainen kusipään mukaan!"
"Jos nainen tulee salakuvatuksi harrastaessaan seksiä, naisen vika, sillä mitäs läksi panomiehen mukaan!" - asiaan ei näiden järjen jättiläisten näkemyksen mukaan vaikuta edes se, että naiset eivät tienneet että eivät ole ainoita (sellainen oletushan on vain NAISEN TYHMYYTTÄ), eikä se, että todellisuudessahan kenenkään pimeitä tekemisiä ja luonteenpiirteitä voi vain hyvin harvoin nähdä päällepäin.
Pahinta on, että vaikka tällaisia puheenvuoroja näkee usein esim. Iltalehden kommenttiosiossa, av:lla, niin olen kuullut niitä myös oikeassa elämässä ihmisten kanssa keskusteltaessa. Huomionarvoista on se, että tällaisia naisvihaa sisältäviä kommentteja kuulee myös naisten suusta.
Olen samaa mieltä. Tämä Axl Smith-tapaus on saanut taas röllit koloistaan ja kirjoittelemaan kaikenlaista naurettavaa paskaa. Käsittämätöntä, että tuossakin tapauksessa jotkut löytävät syyllisen noista uhreista, joita manipuloitiin ja käytettiin hyväksi. En tiedä ovatko jotkut ihmiset oikeesti niin empatiakyvyttömiä vai haluavatko vain olla vastarannan kiiskiä, mutta kuvottaa sellainen asenne, että jos nainen harrastaa seksiä niin hän on vastuussa kaikesta paskasta mitä siitä voi seurata. Jos tulee raiskatuksi, kuvatuksi tms niin mitäs läks! Pitäisikö naisten nyt vaan olettaa lähtökohtaisesti, että kaikki miehet ovat seksuaalirikollisia ja heidän kanssaan tekemisissä oleminen on oma riski?
Vierailija kirjoitti:
Miksi siitä pitäisi päästä eroon? Ei miesten inhoamisessa ole mitään pahaa tai väärää.
Tämä viesti kerää yläpeukkuja mutta auta armias, jos olisi laitettu toisin päin että naisten inhoamisessa ei ole mitään pahaa tai väärää. Miksi tämän palstan naiset ovat niin kaksinaismoralistisia?
T. Nainen
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. En ole koskaan myöskään seurustellut tuosta syystä. (Ikää 21v.) Pari kertaa olen tapaillut ja tutustunut kahteen eri mieheen, mutta ne jutut tyssäsivät juuri niihin syihin, joita sinäkin mainitsit. Alkuun miehet vaikuttivat ihan mukavilta ihmisiltä, mutta tutustuessa heihin alkoivat epämiellyttävät, naisia alentavat mielipiteet ja käytös tulla esiin. Minullakaan ei varsinaisesti ole vaikeaa isäsuhdetta. Hän on hyvä tyyppi, jonka vanhettuani ymmärsin olevan hieman konservatiivinen.
Tätä kaikkea ei todellakaan helpota se, että käy tällä palstalla. Ne kommentit, joihin kirjoittaja merkitsevät "M" tai sen voi muuten päätellä, ovat vastenmielistä luettavaa, vaikka ne hyvin usein onkin kirjoitettu juuri provoamistarkoituksessa.
Minua nauratti, kun täällä oli keskustelu Enbusken "Jokaisessa sivistyneessä miehessä asuu pieni Axl Smith"-kirjoitus. Monet olivat sitä mieltä, että Enbuske jaarittelee omiaan, mutta itse ajattelin tekstin olevan täyttä "asiaa".
En haluaisi ajatella näin. Mielestäni olen vain realistinen, vaikka käsitän kyllä tämän olevan vain minun näkemykseni asiasta.
Hei, usein on niin että ääripäät saavat eniten huomiota, varsinkin mediassa. Se vahvistaa stereotypioita ja ennakkoluuloja, mutta se ei tarkoita että se olisi koko totuus. Aikanaan osalla suomalaisia oli tapana käydä Leningradissa ryyppäämässä ja nyt sitten samaa on myöhemmin tehty Tallinnassa. Suomalaisilla on siellä huono maine,ja jos kysyt siellä mielipidettä suomalaisista saat vastauksen, että ne ovat juoppoja ja huonotapaisia. Mutta onko heidän käsityksensä koko kansaa ajatellen oikea vai ei? Olemmeko ME KAIKKI huonotapaisia juoppoja vai emme? Suurin osa minun tuntemistani suomalaisista ei ole huonotapaisia juoppoja ja oletan, että se on todenmukaisempaa kuva tilanteesta kuin esim. Talinnalaisten kuva koska heidän näkemänsä näyte on vinoutunut.
Samalla tavalla en usko, että kaikki suomalaiset miehet ovat sovinistisia sikoja, minä tunnen monia jotka eivät ole ja vain hyvin vähän tiedän niitä joista yleisen käytöksen perusteella voin heidän olettaa olevan sellaisia.
Lyhyesti, huonosti käyttäytyviä sovinisti sikoja on miehissä, mutta eivät kaikki miehet ole sellaisia, eikä edes suurin osa vaikka huonosti käyttäytyvät ja eniten esillä olevista niin voisi joku väärin luulla. Edes kaikki tämän palstan miehet eivät ole epäsiistejä, huonosti käyttäytyviä tai "lassukka" miehiä.
T. yksi hyvin käyttäytyvä siisti hyvätuloinen mies, eronnut jo kauan sitten (vaimo petti ja jätti, ilman omaa syytä), ei lapsia, velkoja tai muita vastuita kuin työasioita ja vain juttuseuraa joskus näin viikonloppuiltoina vailla roikkuen.
Vierailija kirjoitti:
Tämän keskustelun ei ole tarkoitus provosoida ketään tänne itkemään, että olen ruma femakkolehmä.
Aloitan sillä, että vaikka isäni on ihana ihminen, niin hän on oikein stereotypinen aikansa tuotos, jonka mielestä naiset ovat vähän yksinkertaisia ja holhottavia ja hän ei tee esimerkiksi kotitöitä. En ole ikinä elämäni aikana nähnyt hänen esimerkiksi imuroivan. Hän ei ymmärrä ironiaa siinä, että hänen mielestään naiset ovat holhottavia, mutta kun hän tulee töistä kotiin niin hän odottaa, että hänelle kannetaan ruoka valmiina lautasella jne. Hän on myös pettänyt äitiäni, tietty.
Veljeni on kaikkien aikojen womanizer, joka puhuu naisista todella alentavasti. Usein jos olen jutellut jonkun naispuolisen kaverini kanssa hänen kuuloetäisyydellään, niin hän saattaa suivaantuneena tiuskaista kuinka ei jaksa meidän "kotkotustamme"/"kimitystämme", vaikka juttelisimme täysin normaalilla äänenpainolla ja -voimakkuudella jostain ihan normaaleista asioista. Hän ylpeilee valloituksillaan ja on etenkin ylpeä siitä kuinka ei "kykene tuntemaan mitään".
Olen seurustellut elämässäni tasan kerran. Aloimme seurustella teini-ikäisinä. Kun olimme täysi-ikäisiä, hän alkoi juoda ja stereotypiseen suomalaiseen tapaan hän oli aggressiivinen humalassa. Jos hän ei illan aikana ajautunut tappelemaan kenenkään kanssa, hän purki aggressionsa minuun kotona. Hän myös petti minua useaan otteeseen.Eron jälkeen ensimmäinen mies, johon lankesin, oli patologinen valehtelija ja hänkin tykkäsi pitää useampaa naista kerralla. Hän ilmaisi minulle halunsa olla "eksklusiivinen" eli että ei oltaisi muiden kanssa, mutta tässä selvästi oli enemmän kyse siitä, että hän halusi yksinoikeuden minuun ja että minä olisin hänen saatavillaan silloin kun häntä huvitti. Hän oli turhanpäiväinen rynkyttäjä, joka ei edes yrittänyt tuottaa nautintoa naiselle seksuaalisesti.
Nykyään tyydyn seuraamaan muiden parisuhdedraamoja. Tietenkään kaikki syy ei aina ole miehissä, mutta ymmärrettävästi naisena pystyn enemmän samaistumaan toisiin naisiin. Toistuvia teemoja ovat pettäminen, toisen huomioimatta jättäminen, syyllistäminen, huutaminen, juominen, epätasa-arvoiset odotukset ja vaatimukset...
Sitten kirsikkana kakun päälle saan lukea netin palstoilta, facebookissa yms täysin älytöntä miesten kirjoittamaa paskaa. Tuntuu vaivalloiselta edes alkaa listaamaan kaikkea. On miesvaltaisia palstoja, jossa naisilla ei tunnu olevan enemmistön mielestä kovinkaan paljon arvoa ihmisenä. Toki voi kuitata kaiken sillä, että nämä kirjoittelijat ovat joitakin katkeria ja rumia nörttejä, mutta kun asia ei aina edes ole niin. Ja joo, kyseessä on varmasti isolta osin silkkaa provoa ja huomionhakua, mutta kyllä se silti juurtaa juurensa johonkin. En usko, että joku naisia tai ylipäätään ihmisiä arvostava henkilö kirjoittaisi edes provosoidakseen sellaisia juttuja mitä välillä saa lukea.
Mä olen vain alkanut halveksimaan miehiä. TIEDÄN, että maailmassa on varmasti paljon hyviä miehiä.
Miten pääsen tästä yli?
Tämän ei nyt ole tarkoitus olla mikään keskustelu siitä, että olen lihava, katkera, suomalainen, tuulipukuinen selluliittifemakko, kukaan mies ei halua minua enkä ansaitse parisuhdetta. Tässä ihan oikeasti mietin miksi ajatukseni ovat menneet tähän suuntaan ja miten saisin asian korjattua.
Vau. Tässähän se tuli. Valmiiksi pureskeltuna ja tiivistettynä. Ottakaa miehet opiksi, jos pystytte. Ainakin se saisi uskollisen parisuhteen kehittyvään valoon...
Mulla kanssa kokemus, että kun olen ilmaissut tyytymättömyyteni yhdessä sovittujen sääntöjen rikkomisesta ja haluni lopettaa juttu, niin olen sitten saanut kuulla olevani kohtuuton ja ajatusmaailmani on kapea ja sairas ja niin edelleen.