Vinkkejä hiusten kasvattamiseen
Minulla on lyhyet hiukset ja haluaisin kasvattaa niitä hieman, mitään kovin pitkiä ei ole tarkoitus kasvattaa vaan leukaan asti korkeintaan. Mitä neuvoja antaisitte? Hiusten kunto ei ole kovin hyvä tällä hetkellä, kuivat latvat mutta toisaalta päänahka rasvoittuu helposti. Onko hiusharjoilla väliä, tangleteezeriä on kehuttu mutta onko se pitkille hiuksille tarkoitettu ja mikä sen pointti on? Entä luonnonharjksista valmistettu hiusharja, olisiko siitä apua?
Kommentit (8)
Leikkuuta kuivat latvat. Käytä latvoihin hoitoainetta mutta älä juureen. Koita olla pesemättä hiuksia joka päivä vaan joka toinen tai kolmas. Jos hiukset näyttää rasvaisilta, laita vähän kuivashampoota.
Suosittelen kerran pariin viikkoon/viikkoon kookosöljyä, eli pidät muutaman tunnin kookosöljyä hiuksissa, sitten vaan peset huolellisesti pois. Mulla on itsellä huonokuntoiset latvat tykänneet tosi paljon! Toki voit laittaa pelkästään latvoihinkin. Muista juoda paljon vettä, syö suht terveellisesti, lämpökäsittelyt pois. Näillä mä oon saanut kasvua aikaan :) Tangle teezer on kuulemma tosi jees myös lyhyemmille hiuksille, ainakin jos harjaa kosteaa tukkaa.
Hiukset kasvavat omaa tahtia, ei niiden kasvunopeutta voi mitenkään säätää...
Vierailija kirjoitti:
Piirin. Aika kallista mutta hiukset ainakin mulla kasvoi hyvin. Tosin myös muut karvat
Siis priorin
Vierailija kirjoitti:
Hiukset kasvavat omaa tahtia, ei niiden kasvunopeutta voi mitenkään säätää...
Tiedän eikä tarkoitus olekaan nopeuttaa hiusten kasvamista vaan saada vinnkejä miten saan kasvatettua lyhyistä hiuksista puolipitkät, kun leikkaus kasvaa ulos niin hiukset ovat epäsiistin näköiset jolloin yleensä annan periksi ja leikkautan hiukset jälleen lyhyiksi. Pesen myös hiukset päivittäin mutta pitäisi ilmeisesti koittaa harventaa pesuvälejä. Joka toinen kerta pesen Matrix Biolage pesevällä hoitoaineella josta en oikein pidä, ehkä jopa liian hoitava. Minkälainen Lorealin pesevä hoitoaine on tai onko jollakin muulla merkillä hyvä? Mikä olisi hyvä kuivashampoo?
Tangle teezer katkoo hiukset. Googleta vaikka.
Syö terveellisesti ja pidä huoli, etteivät niska ja hartia lihakset jumiudu (verenkierto). Mitä vähemmän käsittely/muotoiluaineita ja kuumia suoritusrautoja ym sitä parempi. Vaalennus tekee huonoa hiuksen kunnolle, varsinkin itse tehtynä.
Piirin. Aika kallista mutta hiukset ainakin mulla kasvoi hyvin. Tosin myös muut karvat