Lapsen mummo ei hyväksy tytön nimeä!
Meidän 2v tyttären nimi on Micaela Saana Annikki. Tulee siis mieheni nimestä Mika. Mieheni äiti ei josta on syystä hyväksy tätä nimeä, ja kutsuu tyttöä hänen toisella nimellään. Mies sanoo että ei kannata loukkaantua, se kuulemma menee ohi. Mutta minä en vaan ymmärrä miksi ei vaan voi hyväksyä että tyttö on Micaela, ei Saana.
Mitä mieltä te olette? Pitäisikö minun vaan antaa asian olla?
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä todella lapsellista käytöstä mummolta. Vanhemmat päättävät lapsen nimen, ei mummo. Ala sinäkin kutsumaan mummoa hänen toisella nimellään.
On mummollakin oikeus kuuluu sekin perheeseen tässä on kyse kahesta aikuisesta jotka tappelee kuin pikku tytöt keskenään.
Saahan se mummo sukuun kuulua mutta ei se voi vanhempien yli kävellä.
No tässä tapauksessa lapsen vanhemmat on niin typeriä että niiden yli pitääkin kävellä.
Mun isä ei ole hyväksynyt kummankaan lapsemme nimeä, joten keksi omat. Käyttää niitä yhä, kun harvoin tapaavat.
Meilläkin mummo ehdotti ristiäisten jälkeen,voisiko hän kutsua lasta toisella nimellä kun nimi ei selvästi miellyttänyt. Tietyllä tapaa ymmärsin järkytyksen,koska nimi oli erikoinen. Silti todella törkeää edes ehdottaa moista ja ei lupaa annettu,vaan sanottiin että lasta voi kutsua hänen omalla nimellään. Nyt on toinen lapsi tulossa ja nimikin jo paljastettu, tällä kertaa ihan tavallinen,vanha suomalainen nimi mutta anoppi ei pidä tästäkään. Nyrpisteli nenäänsä ja oli hiljaa nimen kuultuaan,ei sentään ehdottanut enää voiko kutsua toisella nimellä. Ja mummo on ihan työssäkäyvä,keski-ikäinen ja terve nainen,ei mikään dementoituva vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä todella lapsellista käytöstä mummolta. Vanhemmat päättävät lapsen nimen, ei mummo. Ala sinäkin kutsumaan mummoa hänen toisella nimellään.
On mummollakin oikeus kuuluu sekin perheeseen tässä on kyse kahesta aikuisesta jotka tappelee kuin pikku tytöt keskenään.
No tässä siis on sellainen tilanne,että tämä mummo olisi halunnut tytön nimeksi Saana. Me ei haluttu laittaa ensimmäiseksi nimeksi,mutta laitettiin silti nimeen. Luulisi että on siihen tyytyväinen.
Ap
En mäkää jaksa tapella täällä kuka saa ja kuka ei saa tehdä. Kun asia ei kuulu vittuakaan mulle tai teille ap ja mummo juttelevat tästä keskenään meistä ulkopuolisista ei oo apua tähän.
Joo mulle riitti... En tänne tullut kattelee kumpi on oikein tai väärin vanhemmat vai mummot vai papat ihan sama mitä tässä tulee tapahtumaan ap voi nyt soittaa anopille juttelee keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin suuttuisin. Jos lapsen nimi on Micaela silloin se on Micaela,piste.
Ymmärrän mummoa, varskinkin jos sukunimi on perinteinen "nen" päätteinen suomalainen sukunimi. Nimi Micaela kalskahtaa liian vieraalta. Miks ei menis vaikka Mikki ?
En oikein ymmärrä ketään, jotka haluaa todella erikoisia suomalaiseen huonosti istuvia nimiä. Oudoista ja erikoisista nimistä seuraan yleensä kiusaamista koulussa. Kuka sellaista haluaa tieten tahtoen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässä siis on sellainen tilanne,että tämä mummo olisi halunnut tytön nimeksi Saana. Me ei haluttu laittaa ensimmäiseksi nimeksi,mutta laitettiin silti nimeen. Luulisi että on siihen tyytyväinen.
Ap
Anna kutsua Saanaksi, sekin on kaunis nimi.
Tiedän yhdenkin tapauksen, missä lapsi kastettiin Michaelaksi ja mummo rupesi kirkossa suureen ääneen parkumaan että "voi kamala, antoivat vauvalle sitten pojan nimen"....
Todennäköisesti lapsesi tulee korjaamaan mummoa "Emmä mikään Saana ole Mä olen Mikaela" ja mummon on pakko alistua...
Vierailija kirjoitti:
Mun isä ei ole hyväksynyt kummankaan lapsemme nimeä, joten keksi omat. Käyttää niitä yhä, kun harvoin tapaavat.
Mä en ole vielä mummo, mutta jos mun lapsenlapsen nimeksi tulisi vaikka joku 'Hiiva Nico-Tiina' niin minä kyllä kutsuisin lasta joko mamman pieneksi Tiina-tytöksi tai Nico-pojaksi... tai sitten vaikkapa joksikin Hipsukaksi tms.
AP - rakkaalla lapsella on monta nimeä JA monta rakastavaa syliä ❤
Kyllä tuo on ehkä vähän lapsellista ja outoa,mutta lapsesta voi olla ihan hauskaa kun mummo kutsuu eri nimellä.
Olen itse mummi, enkä voisi kuvitellakaan, että alkaisin arvostella lastenlasteni nimiä, ELLEI olisi joku Benis, Bilde tm jotain ihan hirveää. Siltikään en miksikään Benskuksi rupeaisi omin lupineni kutsumaan. Vanhempien yli ei todellakaan kävellä.
Ja meillä on lasteni ja heidän lastensa kanssa hienot välit ja kunnioitus, kun ei kukaan pyri määräilemään, astele kenenkään yli ja toimi oman päänsä mukaan, silloin kun on muiden asioista kyse. Tykätä ei muiden valinnoista tarvitse, mutta hyväksyä ja arvostaa täytyy.
Jättäkää viemästä pentua vanhan kantturan luo jos ei muuta tapojaan, ei tuollaisiin tehoa kuin vahva toiminta.
Minun isäni kutsuu Jessica tytärtä tönttyräksi,muista ap rakkaala lapsella on monta nimeä.
Minä pistin juuri tuon saman ongelman takia välit poikki äitiini. Tytär Janina Liisa Maria on itsekkin suuttunut mummilleen kun mummi aina sanoo tyttöä Liisaksi.
Aika oudon nimen oot kapelles pistänyt,en ihmettele mummon reaktioita.
Minun äitini teki just tuota. Nimi ei kelvannut, vaatteet ei kelvanneet, päivähoitoratkaisu ei kevlannut, valittu koulu ei kelvannut, synttäritarjoilut ei kelvanneet, matkamme eivät kelvanneet.
Nyt saa ihan itse viettää täydellistä elämäänsä ilman että meidän valintamme häiritsevät häntä.
RAJAT.
Minulla oli tuo myös. Itse en kiinnittänyt huomiota,mutta lopulta lapset suuttui mummilleen. Kun mummi aina sanoi Annia Mariksi ja Aatosta Einariksi.
on todella raivostuttavaa. Mun äiti on kutsunut mua aina mun toisella nimellä, tai siitä väännetyllä lempinimellä, koska ei pidä mun ekasta nimestä, jonka siis päätti isäni. Itse asiassa inhoan molempia nimiäni, mutta toisaalta tuntuisi jotenkin turhamaiselta muuttaa oma nimi kokonaan toiseksi, joten olen opetellut elämään asian kanssa. Mutta että mummo kutsuu eri nimellä periaatteesta, on todella kurjaa lapsen kannalta.
Itse ainakin suuttuisin. Jos lapsen nimi on Micaela silloin se on Micaela,piste.