Lapsen mummo ei hyväksy tytön nimeä!
Meidän 2v tyttären nimi on Micaela Saana Annikki. Tulee siis mieheni nimestä Mika. Mieheni äiti ei josta on syystä hyväksy tätä nimeä, ja kutsuu tyttöä hänen toisella nimellään. Mies sanoo että ei kannata loukkaantua, se kuulemma menee ohi. Mutta minä en vaan ymmärrä miksi ei vaan voi hyväksyä että tyttö on Micaela, ei Saana.
Mitä mieltä te olette? Pitäisikö minun vaan antaa asian olla?
Kommentit (95)
Miksi pitä antaa tuollainen wt-sarjaa oleva c-nimi? Etkö ole yhtään lukenut palstalta sitä pitkää ketjua hölmöistä nimistä?
Mitä tämä nimi nyt tähän kuuluu? Yhdellä tutulla on Nadja ja Daniela, ja täysin kantaväestöä ovat. En tykkää, mutta eipä ole mun juttu haukkua. Kyse oli kai mummin käytöksestä.
Meillä on ihan sama juttu. Appi ei hyväksy pojan nimeä ja kutsuu sitä milloin miksikin.. Minua ei haittaa jos kutsuu hänen toisella nimellään ja olenkin sanonut hänelle monesti että lapsen nimi on tämä: Mikko Joona Elmeri! Näistä voi käyttää mitä haluaa.
Mutta ei Rasmus, ei kalle.....
Lapsi on kyt 8kk eikä ole vielä kertaakaan kutsunut häntä hänen etunimellään.
Meillä on aina väännetty kättä siitä ettei lasten nimiä saa myöskään vääntää, mutta kunnioitus tuntuu monilta puuttuvan.
Jokaisen lapsemme kohdalla ollaan käyty sota siitä miksi lapsiamme saa kutsua.
Maria ei ole Maikki eikä Petteri ole Pena.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei vielä ole lapsia, mutta nimet on jo valittu. Ekalle pojalle nimeksi on tulossa Hugo Olli ja tytölle sitten Matilda tai Peppi, riippuu miltä näyttää synnärillä.:)
Ollaan 26 ja 29. Ja tosissaan tulevan, mahdollisen vauvan nimet mietitään itse, ei kenenkään muun mukaan.
Repesin täysin, miten voi olla tällainen sattuma.:D Mulla on kaksi kollikissaa Hugo ja Olli. Sen lisäksi 2-vuotias tyttö, jonka nimi on Matilda. Peppi nimestä en tykkää.
Tuo on hyvin normaali ongelma. Aina jos on joku vähänkään erikoisempi nimi,mummot ja papat suuttuu ja kutsuu lasta toisella nimellä.
Aika kamala toi sun mehes äippä. Mä en kyllä osaa kauheesti auttaa sua,koska välit poikki anoppini ja omaan äitiini.
Älä MISSÄÄN tapauksessa katkaise välejä. Huomauta anopille välillä (jos sanoo tyttöä Saanaksi) että tytön nimi on Micaela. Mummosta on tytölle itselleen paljon iloa ja apua jatkossa,myös sinulle.
Ala kutsua mummoa hänen toisella nimellään. Ja miestäsi hänen toisella nimellään kun mummo on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä todella lapsellista käytöstä mummolta. Vanhemmat päättävät lapsen nimen, ei mummo. Ala sinäkin kutsumaan mummoa hänen toisella nimellään.
Niinpä. Mummon toinen nimi taitaakin olla Inkeri, ensimmäinen on sit Aina, on sen tuntunen mummo.
:DEi kyllä onneksi:D Inkeri tosin toinen nimi.:D
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kyllä todella lapsellista käytöstä mummolta. Vanhemmat päättävät lapsen nimen, ei mummo. Ala sinäkin kutsumaan mummoa hänen toisella nimellään.
Niinpä. Mummon toinen nimi taitaakin olla Inkeri, ensimmäinen on sit Aina, on sen tuntunen mummo.
:DEi kyllä onneksi:D Inkeri tosin toinen nimi.:D
Ap
Olisikin ollu. Siinä olisi vasta hupaisa tilanne.
Trollihan tämä on, mutta Micaela on kyllä ruma nimi. Mikaela on kaunis, samoin Michaela, mutta että ihan Micaela... Juurikin sellainen köyhän wt-perheen käsitys "kansainvälisestä nimestä". Haaveillaan vähän isommasta kaupungista kuin se Kouvola ja imetään vaikutteita Amerikoista. Vähän kuin se Feissarimokien Sanna/Canna, tai Niko/Nico. Ollaan niin internässönääl! Jos joku nimeä Micaela puolustaa sillä että se on helpompi ulkomailla niin ei kyllä ole, sielläkin se nimi täytyy tavata kun on joku välimuoto kotimaisesta ja ulkomaisesta.
Minusta Micaela on erittäin kaunis nimi,vähän erikoinen myös. Noista nimistä kuitenkin olisin valinnut Annikin.
Saanhan on todella nätti,en ymmärrä mitä haittaa siitä on.
Ja kaikki mummon synttärikortit ym. Micaelan allekirjoituksella, jotta yhdistää tuon nimen hyviin ja lämpimiin asioihin. "Onnea mummille, toivoo Micaela perheineen" /Puhelu: "Hei mummi, täällä Micaela, mitä sulle kuuluu"? Jos vielä huutelee Saanaa, niin voi jo lappiin tunturille lähettääkin päätään tuulettamaan.