Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen mummo ei hyväksy tytön nimeä!

Vierailija
05.03.2017 |

Meidän 2v tyttären nimi on Micaela Saana Annikki. Tulee siis mieheni nimestä Mika. Mieheni äiti ei josta on syystä hyväksy tätä nimeä, ja kutsuu tyttöä hänen toisella nimellään. Mies sanoo että ei kannata loukkaantua, se kuulemma menee ohi. Mutta minä en vaan ymmärrä miksi ei vaan voi hyväksyä että tyttö on Micaela, ei Saana.
Mitä mieltä te olette? Pitäisikö minun vaan antaa asian olla?

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä todella lapsellista käytöstä mummolta. Vanhemmat päättävät lapsen nimen, ei mummo. Ala sinäkin kutsumaan mummoa hänen toisella nimellään.

Niinpä. Mummon toinen nimi taitaakin olla Inkeri, ensimmäinen on sit Aina, on sen tuntunen mummo.

Vierailija
62/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos olisin sinä, soittaisi anopille ja pyytäisin käymään. Kun anoppi tulee annat hänen tervehtiä lasta normaalisti. Jos hän silloin puhuttelee lasta Saanana, korjaat nätisti että se on kyllä Micaela. Sitten vaikka istutte alas ja tarvittaessa otat aiheen puheeksi. Kyllä tuo tilanne tuosta lutviutuu ajan kanssa,tavalla tai toisella:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä todella lapsellista käytöstä mummolta. Vanhemmat päättävät lapsen nimen, ei mummo. Ala sinäkin kutsumaan mummoa hänen toisella nimellään.

On mummollakin oikeus kuuluu sekin perheeseen tässä on kyse kahesta aikuisesta jotka tappelee kuin pikku tytöt keskenään.

No tässä siis on sellainen tilanne,että tämä mummo olisi halunnut tytön nimeksi Saana. Me ei haluttu laittaa ensimmäiseksi nimeksi,mutta laitettiin silti nimeen. Luulisi että on siihen tyytyväinen.

Ap

Anna olla =) älä välitä =) ei lapsi siitä sekaisin mene ja kun itse kutsutte lasta ensimmäisellä nimellä niin ihan huomaamatta ajan kanssa ne isovanhemmatkin alkavat käyttämään sitä nimeä. Tiedän kokemuksesta =)

Ja vaikka käyttäisivätkin lopun ikäänsä sitä kakkos nimeä niin ei sekään haittaa. Minuakin kutsutaan eripaikoissa eri nimellä.

Vierailija
64/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta molemmat nimet ovat ihan sallittuja. Vielä molemmat niin kauniita,että mielellään minä ne ottaisin vastaan:)

Vierailija
65/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Micaela ja Saana on molemmat kauniita. Jos kuitenkin välttämättä haluatte lasta kutsuttavan Micaelaksi,niin puhukaa mummolle. Luulisin että järkevä puhe auttaa.

Ei se puhe kuule auta. Vanhoilla jäärillä on omat mielipiteet ja niitä ei puhumalla (järkeä) muuteta EI ja mikä hauskinta niin vatkaamalla asiaa ja puhumalla ja käännyttämällä vain pahentaa tilannetta. Ainoa vaihtoehto on antaa heidän järmätä sit Saanaansa ja vanhemmat kutsuvat lastaan sitten sillä ensimmäisellä nimellä josta ovat tehneet myös kutsumanimen.

Aika sitten näyttää tottuvatko vanhukset tähän ensimmäiseen nimeen vai haluavatko edelleen hakata päätään seinään.

Vierailija
66/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta molemmat nimet ovat ihan sallittuja. Vielä molemmat niin kauniita,että mielellään minä ne ottaisin vastaan:)

Niinpä niin ne minustakin on kauniita nimiä mutta mummo kun ei meidän kummankaan mielipide kiinnosta. Hän on päättänyt hän on oikeassa ja hän hän hän. Joten Ap:n järkevin vaihtoehto on antaa asian olla ja antaa mummelin huomata ajan kanssa, että niin se vaan se ensimmäinen kutsumanimi on ja pysyy =D

Vierailija
67/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Micaela ja Saana on molemmat kauniita. Jos kuitenkin välttämättä haluatte lasta kutsuttavan Micaelaksi,niin puhukaa mummolle. Luulisin että järkevä puhe auttaa.

Ei se puhe kuule auta. Vanhoilla jäärillä on omat mielipiteet ja niitä ei puhumalla (järkeä) muuteta EI ja mikä hauskinta niin vatkaamalla asiaa ja puhumalla ja käännyttämällä vain pahentaa tilannetta. Ainoa vaihtoehto on antaa heidän järmätä sit Saanaansa ja vanhemmat kutsuvat lastaan sitten sillä ensimmäisellä nimellä josta ovat tehneet myös kutsumanimen.

Aika sitten näyttää tottuvatko vanhukset tähän ensimmäiseen nimeen vai haluavatko edelleen hakata päätään seinään.

Tuo on niin totta. Meillä tytön nimi on Mariella Anneli. Heti kun tuli joku vähänkin erikoisempi nimi,niin oli pakko mummojen ja pappojen kutsua Anneliksi.

Vierailija
68/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä varmaan opettaisin tytön kutsumaan mummoa etunimellä eikä mummoksi, voisi olla mummosta tai mummista yhtä ärsyttävää. Mummo sanoo lapselle, että ei kun sano mummo niin äiskä vois höystää, että sano Raili vaan :D

Vierailija
69/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat kutsumaan mummoa jollain toisella nimellä. Etkä reagoi "saanaan". Höpiset vain vauvalle, kuinka hassu vanha höppänä *joku random nimi* -mummo on, kun ei edes nimeä muista oikein.

Tosin mun mielestä se saana on nätimpi nimi. Inhoan maskuliinisista nimistä väännettyjä yökötyksiä. Mutta vanhemmat päättää ja sitä pitää kunnioittaa.

Vierailija
70/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna vain asian olla. Toinen vaihtoehto on aina korjata nimi, kun mummo sanoo Saana niin sanotte vain että hän on Micaela. Ja ehkä siinä on käynyt juuri niin kuin joku jo sanoi,että mummo on Mika poikansa kanssa toistellut sitä Mikaa että on häneltä mennyt maku siihen nimeen,kun Micaela on niin lähellä Mika nimeä.

Vierailija
71/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mummo aivan väärässä ole. Micaela vaikuttaa kirjoitusvirheeltä, oliko tarkoitus antaa nimeksi Michaela? Outoa että maistraatti hyväksyi nimen.

Vierailija
72/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös Micaela. Tosin toisena nimenä,mutta sanotaan tyttöä Micaelaksi.

Vierailija
73/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt vähän outoa käytöstä aikuiselta ihmiseltä.

Vierailija
74/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
75/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset on juuri tuollaisia. Kun ne jotain saa päähänsä,niin siinä ollaan kiinni vuosikaudet.

Vierailija
76/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Saana on oikein kiva nimi. En itse ainakaan ottaisi nokkiini tuollaisesta.

Vierailija
77/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makustelkaa miltä kuulostaa Michaela Nissinen tai Suominen jne. ..ei vaan iske, ei menee överiks

Vierailija
78/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en osaa ottaa kantaa ap:n ongelmaan, mutta totean vain, että en ikinä itse tekisi itsestäni tai perheestäni noin tunnistettavaa aloitusta. Kertoessaan lapsensa koko nimen ainakin ap:n sukulaiset ja ystävät tunnistavat tämän aloituksen tekijän henkilöllisyyden. :(

Mitä se sinun elämääsi vaikuttaa? Vaikka ein olekkaan ap,niin kerron sinulle,että jos vaikka tämä kyseinen muumo näkee tämän viestin,se voisi tuoda järjen hänen päähänsä takaisin.

Ei vaikuta minun elämääni mitenkään, mutta ilmeisesti sinun, kun meni noin tunteisiin? Toistan, että en tekisi itse tänne aloituksia, joista minut tai perheeni voitaisiin tunnistaa. Ja vaikka minulla olisi ap:n ongelman kaltainen kysymys ratkaistavana, niin en siltikään tekisi aloitusta tänne. Sen sijaan istuisin anoppini kanssa puhumaan asian selväksi.

eipä tunnu ap edes saavan apua palstamammoilta. Keskustelu lähti laukalle ja eksyttiin pois itse aiheesta. Nyt kaikki taivastelevat, miten ruma nimi onkaan lapselle annettu ja pitäisi se nimi nyt kirjoittaa c:llä vai k:lla. Mulle ei ainakaan tulisi mukava olo, jos laittaisin lapseni koko nimen tänne ja paskaa sataisi niskaan, että onpa siinä lapsella kauhea nimi.

Nämä laukkakisat kuuluu näköjään tälle palstalle. Tärkeämpää on saada oma äänensä kuuluviin ja rääppiä kaikkea mikä liikkuu, kuin että miettisi huolella mitä aloituksessa ajettiin takaa. Ihan sama mikä aihe.

Joku eilen kysyi millaisia housuja kannattaisi ostaa ettei reidet hinkkaa toisiaan vastaan ja kertoi vielä, että ei ole nyt laihduttamassa. Noooh, vastaukset 96 prosenttisesti "Laihduta hyvä ihminen ja ajattele sun elämääs, ihan kauheeta kun ihmiset lihovat ja syövät itsensä siaksi" JNE. Ja jos ei ota huutelu tuulta alleen, aletaan ohjata ihmisiä oikeinkirjoituksen saloihin, ja millähän pätevyydellä? :D

Tämä nimihän voi myös olla vaikka muutettu esim. Felicia/Felisia jne. eli oisko kuitenkaan paljastanut näin avoimesti...

Vierailija
79/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vielä ole lapsia, mutta nimet on jo valittu. Ekalle pojalle nimeksi on tulossa Hugo Olli ja tytölle sitten Matilda tai Peppi, riippuu miltä näyttää synnärillä.:)

Ollaan 26 ja 29. Ja tosissaan tulevan, mahdollisen vauvan nimet mietitään itse, ei kenenkään muun mukaan.

Vierailija
80/95 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no, toisaalta miksi lapselle annetaan useampi etunimi, jos niitä ei saa käyttää?

Suurimmalla osalla on vähintään kaksi etunimeä. Ei se silti tarkoita, että se on sitten joku puhvetti josta jokainen poimii mitä haluaa.

Vanhemmat kertoo kutsumanimen ja miten se äännetään ja sillä selvä.

Mutta miksi se toinen nimi sitten annetaan? Siksi, kun se on hieno? Käytännön syistä annoinkin lapselleni vain yhden etunimen. Mitä niillä muilla etunimillä tekee, kun niitä ei käytetä ja näköjään ei edes saakaan käyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi