Normaalit asumisen äänet? Lapsiperheen naapurina
Alakerrassamme asuu lapsiperhe, joka huuuutaaa. Ainoa, jonka ääntä en kuule on perheen isä.
Tänään aamulla heräsin klo 8, lasten huutoon ja kämpässä juoksuun. Kun tulevat kotiin, niin siihen loppuu hiljaisuus myös meillä. Töiden jälkeen, jos makoilen hetken sohvalla, niin lasten huuto säestää rentoutumistani.
Lisäksi sisällä juostaan tömps, tömps tai muuten kolataan ja romistellaan.
Onko normaalia asumisen ääntä? Klo 21 huutoheikut menevät nukkumaan eli iltaisin minulla on puolitoista tuntia omaa rauhaa omassa kodissani ennen kun menen nukkumaan. Ja aamulla kaikki alkaa alusta.
Ehdotuksia, mitä asialle voisi tehdä?
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Teille on myönnetty terveen mitali kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset möykkäävät öykkärit uskoo vain sitä että kun itsellä on huono elää talossa niin vasta sitten muuttavat. Muiden valitukset tai kotirauha ei heitä kiinnosta.
Sitten kun oma omaisuus kokee jatkuvia vaurioita tai lasten polkypyöriä varastetaan, alkaa rauhallisempi asuinpaikka houkuttella ja päättävät muuttaa.
Yllättäen kaikki häiriköinti ja ilkivalta loppuu alkuperäisessä yhtiössä siihen.Tuollaisista tehdään rikosilmoitus ja nopeasti.
Ei esineiden vaurioittaminen vaikuta mitenkään elämiseen. Ihan turha uhkailla.
Sun pitää oikeasti uhata henkeä jos haluat että meidän perhe hiljenee ja sittenkin tehdään sinusta rikosilmoitus tai mies tarvittaessa pistää vastaan.
Jätät vahingossa pyörävaraston oven auki. Menet Salen tms. Edessä notkuvien deekujen juttusille. Kerrot osoitteen ja kerrot mikä pyörä varastosta haetaan. Sovit maksusta.
Sinun itsesi ei tarvitse tehdä mitään ja ottaa riskiä että sinut nähdään. Näiltä deekuilta voi tilata muitakin keikkoja. Jotkut pölhöt jopa seurailee ihmisiä vaikka lasten perään noita ei kannata usuttaa kun piripäissään saattavat hermostua ja tehdä ties mitä.Ja kaikki tämä sen takia että lapsiperheen elämän äänet häiritsevät sinua :D
TERVE!
Sanotaan nyt näin että mieheni tuossa sohvalla tokaisi että hän hiljentää tuollaiset jos aiheuttavat vaaraa meidän perheelle.
Mies on aika kova iskemään ja entinen turvaajakin. Hänen kanssa on turvallista elää.
En epäile hetkeäkään etteikö mieheni kykenisi suojelemaan meitä uhkaajilta :)
Jos tuo uhkailu ei lopu tulee mies kuulemma itse kirjoittamaan pari valittua sanaa sinulle tänne ketjuun. Onko asia mennyt perille?
Pientä lapsirakasta mummoa harvemmin kukaan osaa epäillä ilkivallasta. Ja välillä voi jalka lipsahtaa alta autokatoksessa liikkuessa juuri kun on avainkin kädessä. Jotain naarmuja voi tulla. Sen verran elämää olen nähnyt että ei öykkärit ja holistit säikäytä. Poliisin kanssa tulen hyvin juttuun ja minua usein auttavat.
No tuskinpa kuitenkaan auttavat tuhoamaan muiden omaisuutta. Olet aivan jäätävä kusipää, toivottavasti tukehdut omaan pahuuteesi vielä. Eikä ole mikään oma lehmä ojassa, yksi rauhallinen lapsi on ja sitäkin kasvatan omakotitalossa. Joidenkin ihmisten pohjaton pahansuopuus ja myrkyllisyys jaksaa pänniä silti. Onneksi omat läheiset on toista maata.
Minä alan olla kypsä tekemään isännöitsijälle valituksen yläkerran perheestä! Kärsivällisyys on loppu tuohon menoon, joka ei millään muodoin ole normaalia. JOKA ilta vielä klo 22.00-23.00 kuuluu lasten juoksentelua jne ja äitinsä huutaa " nyt nukkumaan, nytnukkumaannytnukkumaan!" Ja aamulla siinä klo 7.00 alkaa " nyt ylös! istukaa! tänne! hiljaa! syökää!" Pojat ovat noin 6v ja 8 v, äiti ilmeisesti yh.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaiset möykkäävät öykkärit uskoo vain sitä että kun itsellä on huono elää talossa niin vasta sitten muuttavat. Muiden valitukset tai kotirauha ei heitä kiinnosta.
Sitten kun oma omaisuus kokee jatkuvia vaurioita tai lasten polkypyöriä varastetaan, alkaa rauhallisempi asuinpaikka houkuttella ja päättävät muuttaa.
Yllättäen kaikki häiriköinti ja ilkivalta loppuu alkuperäisessä yhtiössä siihen.
Tällainen pieni kansalaistottelemattomuus ja oman käden oikeus taitaa olla tehokkain keino. Ainakin tuo yksi aviomiehellä uhkailija tuntui säikähtävän vasta kun hänen elämän rauhaa häiritää. Omista oikeuksistaan tuntui pitävän kiinni ja tietävän että häätää ei voi.
Kyllä päivällä ennen hiljaisuuden alkua saa metelöidä aikuisetkin.
Saa nauraa remakasti ja vaikka juosta hippaa puolison kanssa.
Ap tässä. Paljon on tullut keskustelua. Enää 15 min ja huutoheikit menevät nukkumaan. Ei tulisi mieleenikään alkaa kohta tömistelemään ja huudattamaan musiikkia. Ihania neuvoja on tullut.
Olen aivan poikki, kun olen yrittänyt olla kotonani hieman enemmän tänään. Esim päiväunet ovat tässä melskeessä täysi mahdottomuus.
Ystäväni oli joku aika sitten meillä yökylässä. Heräsi myös aamulla mekastukseen. Sanoi, että hänellä menisi hermot, jos tarvisi asua tässä. En ollut varottanut häntä etukäteen siis.
Sitä ihmettelen, miksi noita lapsia ei viedä lainkaan ulos. Siellä olisi hyvä purkaa energiaa ja huuuuutaaaa. Ehkä me muutamme tästä pois. En jaksa enää.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 80-90 desibeliä ihan normi arkipäivänä melutaso aamu kuudesta ilta kahdeksaan. Käytän itse kuulosuojaimia. Rakas naapuri, käytä sinäkin. Ei tämä jatku ikuisesti.
Tuolla asenteella jatkuu siihen asti kun lapset muuttavat pois. Olet surkea kasvattaja, jos annat lapsesi meluta noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alakerrassamme asuu lapsiperhe, joka huuuutaaa. Ainoa, jonka ääntä en kuule on perheen isä.
Tänään aamulla heräsin klo 8, lasten huutoon ja kämpässä juoksuun. Kun tulevat kotiin, niin siihen loppuu hiljaisuus myös meillä. Töiden jälkeen, jos makoilen hetken sohvalla, niin lasten huuto säestää rentoutumistani.
Lisäksi sisällä juostaan tömps, tömps tai muuten kolataan ja romistellaan.Onko normaalia asumisen ääntä? Klo 21 huutoheikut menevät nukkumaan eli iltaisin minulla on puolitoista tuntia omaa rauhaa omassa kodissani ennen kun menen nukkumaan. Ja aamulla kaikki alkaa alusta.
Ehdotuksia, mitä asialle voisi tehdä?
Normaaleja asumisen ääniä,jos tuo häiritsee pitää muuttaa omakotitaloon.Aina joku takakireä kerrostalossa joka valittaa normaalin elämän aiheuttamista äänistä
Omakotialueilla räksyttää naapurin koirat, teinit huudattaa mopojaan, isät poraa ja sirkkelöi aamuisin. Tätähän siellä valitetaan ja naapureita kytätään. Pahempaa kuin kerrostaloissa.
Onkohan muisti tehnyt tepposet.
Itse muistan omasta lapsuudesta sen, että lapsia kehoitettiin aina välillä olemaan hiljempää, mutta se unohtui aika nopeasti. Jotenkin maalaisjärki oli asioissa mukana.
Tämä on mennyt todella oudoksi tämä lapsivihamielisyys Suomessa.
Ihme kun kukaan tänne haluaa lapsia tehdä.
Voin kuvitella, että voi olla raskasta jos naapurissa haukkuu koira jatkuvasti.
Itselläni ei ole koiraa eikä ole sellaista naapurissakaan. Tulee vain mieleen, että helposti tulee tilanne, jossa ei koiranomistaja eikä se haukummisesta rasittunutkaan tarkoita pahaa, mutta riita tulee.
Jos ihmiset edes yrittäisivät ymmärtää asioita toisen kannalta..
Samoin lapsiperheet vs.lapsettomat. Jos kyseessä ei ole häirikköihmisistä niin eikö voisi jotenkin neuvotella.
Ei mikään muutu täällä tuohtumalla.
Ainoa asia joka voisi tuoda muutosta on se, että ihmiset vaatimalla vaatisivat äänieristykset kunnollisiksi asuntoihin.
250- tervetuloa kuuntelemaan tätä rääkymistä, kiljumista sekä huutoa aamusta iltaan. Oikein ihana aamulla herätä kesken unien tähän meteliin. En olisikaan halunnut nukkua 😀.
Minä en vihaa lapsia. Mutta jos lapsia on velvollisuus myös kasvattaa. Joku mietti, että miten lapset saa hiljaiseksi. Ihan menemällä sinne lapsen tasolle ja puhua itse rauhallisesti ja ihan puheäänellä. Ja sitten pitää jaksaa muistuttaa. Ja antaa niille lapsille mahdollisuus siihen energian purkuun. Ulkona saa huutaa, juosta ja metelöidä.
Vierailija kirjoitti:
Itse muistan omasta lapsuudesta sen, että lapsia kehoitettiin aina välillä olemaan hiljempää, mutta se unohtui aika nopeasti. Jotenkin maalaisjärki oli asioissa mukana.Tämä on mennyt todella oudoksi tämä lapsivihamielisyys Suomessa.
Ihme kun kukaan tänne haluaa lapsia tehdä.
Nyt ei puhuta normaaleista elämisen äänistä vaan jumalattomasta metelöinnistä ja huutamisesta. Möykkääminen ja juokseminen kuuluu ulkoleikkeihin, ei neljän seinän sisään. Siihen kun vielä lisätään akka joka huutaa kurkku suorana.
Pahinta on ihmiset (ei eded pelkät lapset), joille on opetettu että normaalitkin keskustelut voi käydä huutamalla huoneesta toiseen. Pysyy naapuritkin hyvin perillä kuulumisista sitten.
Et ole maailman napa. Älä meuhkaa. Älä opeta lapsiasi meuhkaamaan 24/7. Ei luulis olevan liikaa pyydetty huomioida muut ihmiset.
Minä aina luulin, että kaikille on päivänselvää, että muut ihmiset otetaan huomioon, ja huomioonottamattomuus on tahallista ilkeilyä. Tämä koskee niin lapsiperheitä, koiranomistajia, bilettäjiä, muusikoita, yötyöläisiä, kuin kaikkia muitakin. Ihmisten, joiden elämässä on jokin asia, joka voi häiritä muita, pyrkii minimoimaan tuon häiriön. Ne, keillä ei häiriöitä aiheuttavia asioita elämässään ole, taas hyväksyvät normaalina elämänä ne häiriöt, joille ei mitään voi.
Totta kai kaikki tietävät että lapset metelöivät. Kysymys lienee siitä, kuinka jatkuvaa ja pitkäkestoista se meteli on. Kenenkään on turha vedota uhmaan jos lapsi huutaa ja kiljuu yhdeksättä vuotta, niinkuin erään kirjoittajan naapurin mukula tekee. Helppohan se on verrata kerrostalossa. Jos samassa talossa asuu edes 10 ruokakuntaa, ja yksi ruokakunta aiheuttaa huomattavasti enemmän häiriötä kuin kukaan muista, silloin he todella aiheuttavat enemmän häiriötä.
Meillä on naapurin nuorisolla eräs erittäin kovaääninen (moottoreita) ulkoharrastus. Aina kun he ovat tämän harrastuksen parissa, meillä hädin tuskin kuulee television ääntä sisällä. He kuitenkin harrastavat tätä vain korkeintaan pari kertaa viikossa, pari tuntia kerrallaan, joten olisi typerää valittaa. Jos he harrastaisivat tätä harrastustaan joka päivä tuntitolkulla, kävisin puhumassa asiasta.
En usko että kukaan täällä haluaa lasten olevan koko ajan hipihiljaa, lobotomiapotilaita, niinkuin joku asian ilmaisi. Kotona on kuitenkin raskasta olla, jos ei pysty rentoutumaan ja rauhoittumaan työpäivän jälkeen, varsinkin jos sama ongelma jatkuu päivästä toiseen, vuodesta toiseen. Tuskin asia mikään ongelma olisikin, jos kyseessä olisi tosiaan vaikka lapsen uhma, joka kuitenkin jossain kohtaa loppuu. Mikä siinä toisten huomioon ottamisessa voi olla niin vaikeaa, miksi pitää heti vetää palkokasveja syvälle sieraimiin? Kalahtiko kalikka, kun pitää vetää velat ja armeijat juttuun mukaan? Eihän täällä kait ollut edes ketään joka olisi velaksi tunnustautunut, ap:llakin oli lapsia? Sen voin myöntää, että en ole armeijaa käynyt. Halunnut olisin, mutta silloin ei naisia armeijaan otettu, joten armeijan käymättömyyteen on ihan turha vedota. Sen sijaan olen harrastanut monipuolisesti kamppailulajeja, treenannut pienessä MMA porukassa, ja harrastan nykyään metsästystä. En tosin ymmärrä miten tämä liittyy asiaan millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse muistan omasta lapsuudesta sen, että lapsia kehoitettiin aina välillä olemaan hiljempää, mutta se unohtui aika nopeasti. Jotenkin maalaisjärki oli asioissa mukana.Tämä on mennyt todella oudoksi tämä lapsivihamielisyys Suomessa.
Ihme kun kukaan tänne haluaa lapsia tehdä.Nyt ei puhuta normaaleista elämisen äänistä vaan jumalattomasta metelöinnistä ja huutamisesta. Möykkääminen ja juokseminen kuuluu ulkoleikkeihin, ei neljän seinän sisään. Siihen kun vielä lisätään akka joka huutaa kurkku suorana.
Pahinta on ihmiset (ei eded pelkät lapset), joille on opetettu että normaalitkin keskustelut voi käydä huutamalla huoneesta toiseen. Pysyy naapuritkin hyvin perillä kuulumisista sitten.
Et ole maailman napa. Älä meuhkaa. Älä opeta lapsiasi meuhkaamaan 24/7. Ei luulis olevan liikaa pyydetty huomioida muut ihmiset.
Ei meilläkään omakotitalossa saanut mukulat (minä ja sisko + kaverit) juosta ja riehua, ulos piti mennä. Ulos piti mennä usein, vaikka olisi halunnut rauhassa barbeilla leikkiä, koska lasten kuuluu juosta ja leikkiä ulkonakin. Sisällä juokseminen oli suoraan sanottuna turvallisuusriski, johan siellä alkoi tavarat hajoilemaan jos kersat juoksi ja riehui. Siitä huolimatta päässä on edelleen arpi erään riehumisleikin jäljiltä, kun kaaduin sohvapöydänkulmaan. Lapsia ei pysty 100% pitämään sisällä hiljaa ja rauhassa, mutta eipä ne satunnaisesti tapahtuvat möykkäämiset ketään edes oikeasti häiritse. Kysehän on jatkuvasta metelöinnistä. Kyllä se lasten jatkuva sisällä möykkääminen on yhtä rasittavaa, kuin jatkuva koiran haukunta.
Vierailija kirjoitti:
kamppailulajeja, treenannut pienessä MMA porukassa, ja harrastan nykyään metsästystä. En tosin ymmärrä miten tämä liittyy asiaan millään tavalla.
Vastasit itse kysymykseesi.
Alennuit myös hänen tahdosta hänen trolliin. Olet trollattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllättäen kaikki häiriköinti ja ilkivalta loppuu alkuperäisessä yhtiössä siihen.Tuollaisista tehdään rikosilmoitus ja nopeasti.
Sun pitää oikeasti uhata henkeä jos haluat että meidän perhe hiljenee ja sittenkin tehdään sinusta rikosilmoitus tai mies tarvittaessa pistää vastaan.
Jätät vahingossa pyörävaraston oven auki. Menet Salen tms. Edessä notkuvien deekujen juttusille. Kerrot osoitteen ja kerrot mikä pyörä varastosta haetaan. Sovit maksusta.
Sinun itsesi ei tarvitse tehdä mitään ja ottaa riskiä että sinut nähdään. Näiltä deekuilta voi tilata muitakin keikkoja. Jotkut pölhöt jopa seurailee ihmisiä vaikka lasten perään noita ei kannata usuttaa kun piripäissään saattavat hermostua ja tehdä ties mitä.Ja kaikki tämä sen takia että lapsiperheen elämän äänet häiritsevät sinua :D
TERVE!
Sanotaan nyt näin että mieheni tuossa sohvalla tokaisi että hän hiljentää tuollaiset jos aiheuttavat vaaraa meidän perheelle.
Mies on aika kova iskemään ja entinen turvaajakin. Hänen kanssa on turvallista elää.
Jos tuo uhkailu ei lopu tulee mies kuulemma itse kirjoittamaan pari valittua sanaa sinulle tänne ketjuun. Onko asia mennyt perille?
Pientä lapsirakasta mummoa harvemmin kukaan osaa epäillä ilkivallasta. Ja välillä voi jalka lipsahtaa alta autokatoksessa liikkuessa juuri kun on avainkin kädessä. Jotain naarmuja voi tulla. Sen verran elämää olen nähnyt että ei öykkärit ja holistit säikäytä. Poliisin kanssa tulen hyvin juttuun ja minua usein auttavat.
No tuskinpa kuitenkaan auttavat tuhoamaan muiden omaisuutta. Olet aivan jäätävä kusipää, toivottavasti tukehdut omaan pahuuteesi vielä. Eikä ole mikään oma lehmä ojassa, yksi rauhallinen lapsi on ja sitäkin kasvatan omakotitalossa. Joidenkin ihmisten pohjaton pahansuopuus ja myrkyllisyys jaksaa pänniä silti. Onneksi omat läheiset on toista maata.
JAAHAS JA VAINIIN. No, tiedoksenne voin ilmoittaa.
Olette aivan järisyttävän ärsyttävä jalkasilsa.
Trollattu MMA mahtavaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kamppailulajeja, treenannut pienessä MMA porukassa, ja harrastan nykyään metsästystä. En tosin ymmärrä miten tämä liittyy asiaan millään tavalla.
Kyllä nyt on elämä pilalla, miten tästä selviää!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TERVE!
Rauhanturvaajat eivät ole erityisjoukkojen supersotilaita, ja jokainen kamppailulajeja enemmän harrastava tietää lajien voimankäyttöön liittyvät säännöt ja rajoitukset. Ylipäätään vaikuttaa oudolta, että olet noin riippuvainen miehesi uskottavuudesta, kyllä perhettään puolustava äiti voi olla ihan yhtä voimakas turva perheelleen, eikä fyysisyys ole turvallisuuden tae.
Ja sitten asiaan, en tosiaankaan hyväksy autojen naarmutusta tai lasten pyörien varastamista. Se on laitonta ja väärin, puhumattakaan joidenkin piripäiden palkkaamisesta. Lapsilla on oikeus leikkiä ja kotona pitää saada jutella, nämä äärihissuttelijat eivät aina tunnu tajuavan mitä normaalit elämisen äänet ovat.
Kuitenkin jos lapsesi ovat yhtään fiksuja ja empaattisia, he ymmärtävät kyllä, että aamulla ja illalla kuuluu olla hiljempaa kuin päivällä. Isosiskoille ja veljille tämän luulisi olevan tuttua jo vauvan nukkumisajoilta, pitää antaa toisille nukkumisrauha. Jos naapurin yötyötä tekevä Virtanen tulisi pyytämään kohteliaasti teitä olemaan hiljempaa esimerkiksi aamusta, niin tuskin miehesi häntä pataan vetäisi uhkailusta?
Olen kasvatustieteilijä ja en itse usko vapaan kasvatuksen toimivuuteen. Lapset ovat erilaisia, mutta heidän kanssaan voi käyttää mielikuvitusta, esimerkiksi piiloleikit, erilaiset pelit ja piirtäminen ovat hyviä sisätilojen ajanvietteitä. Ulos on hyvä mennä päästämään höyryjä. Ja kuten sanottua, vanhempi lapsi voi olla yllättävän fiksu jos hänelle saa asian perusteltua ja käytössä on esimerkiksi sanktio tai porkkana. Veikkaan että monen huutajan saisi nykypäivänä hiljaiseksi uhkaamalla älylaitteen takavarikoinnilla.
Vierailija kirjoitti:
Trollattu MMA mahtavaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nyt on elämä pilalla, miten tästä selviää!?!
Itse menisin katalle.
Mitä jos sinä menisit ilta katalle kuutamon valoon?
En nyt jaksa lukea kaikkia kommentteja läpi, mutta ymmärrän ongelmasi ap. Meillä yläkerran naapuri lapsineen (3) oli ihan uskomaton metelöijä. Lapset olivat kouluikäisiä. Riehuminen, huutaminen, tavaroiden heittely jne. alkoi viikonloppuisin n. klo 7 aamulla, arki-illat meni naapurin elämöintiä kuunnellessa myös. En tajua, miksi lapset eivät koskaan menneet pihalle riehumaan ja purkamaan energiaansa. Kävin kerran ystävällisesti pyytämässä, josko voisivat olla hiljempaa / vähän komentaa lapsiaan, mutta naapuri ei ottanut tätä mitenkään hyvällä. Itseäni ei ns. normaalit elämisen äänet häiritse yhtään, mutta se älytön riehuminen kyllä. Kerrostalossa täytyy vähän huomioda myös naapurit. Meidän ratkaisu oli lopulta se, että muutettiin pois seudulle, jossa naapurit ovat etupäässä eläkeläisiä. Nyt on hiljaista :)
Ennen vanhaan tehtiin loitsuja niin että naapurin lehmä meni umpeen. Nykyään voi laittaa muurahaisia postiluukusta.