Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä naureskelee ja pilkkaa pieniä asioita, joista tulee minulle hyvä mieli

Vierailija
05.03.2017 |

Hänellä on itsellään ns. täydellinen elämä. Kutsutaan häntä vaikka nimellä Maiju.

Jos kerron kuinka minulla oli mukava aamu, kun keitin kaakaota ja lämmitin pakastimesta korvapuustin, Maiju naureskelee muille ystävillemme (tekee tämän aina niin, että muut ovat kuulemassa/näkemässä) ja kertoo, kuinka hän joi kahvilassa erikoiskahvin ja söi kalliin täyteleivokseen. Joista tietenkin otti kuvan someen ja sai heti melkein 50 tykkäystä.

Jos mainitsen, että olipa hyvä ilma niin kävelin koirien kanssa pitkän metsälenkin, Maiju alkaa puhua päälle kuinka hän kävi jo kello 7 aamulla uimahallissa ja sen jälkeen salilla, jossa teki sen ja sen sarjan...

Kun laitoin minusta ja pienestä tytöstäni yhteiskuvan facebookiin, Maiju kommentoi kuvaan "Ihanaa olla lapseton, saa viettää aikansa miten huvittaa eikä tarvi kuunnella rääkymistä"

Hän tahallaan ja jatkuvasti lyttää minua ja korostaa kuinka on parempi kaikessa. Tämä on alkanut jo masentaa itseänikin eli ilmeisesti hän on onnistunut siinä mitä yritti.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystäväsi" Maiju on kauhea ihminen, tai ainakin helkutin kateellinen. Jos vain mahdollista, etäännytä itsesi Maijusta, koska hän vain yrittää saada sinulle huonon mielen ja on jo onnistumassa siinä. Mieluiten välit poikki, mutta jos se ei ole mahdollista, niin ainakin välttele häntä. Tulet olemaan paljon onnellisempi!

Maijuja tulee aina välillä vastaan. Kannattaa keskittyä omaan elämään eikä miettiä mikä tekee jonkin toisen onnelliseksi. Maiju on ollut tällainen jo ala-asteelta lähtien, joten ei hän yhtäkkiä ainakaan tule muuttumaan. Itse olen tällaisia ihmisiä tavatessani vain hymyillyt itsekseni ja todennut heille, että "no hyvä että sinä tykkäät tuollaisesta" (esim vastauksena kahvilassa käyntiin) tai "no hyvä että olet onnellinen elämääsi" (esim vastauksena kommenttiin että Maiju on on iloinen ettei hänellä ole lapsia). Näin teen rajanvedon meidän välillämme ja korostan että olemme erilaisia, mutta toisen tapa ei ole mitenkään parempi.

Onnellisilla ihmisillä ei ole mitään syytä mollata tai lytätä muita ihmisiä. Ilkeitä ovat vain ihmiset joilla itselläänkin menee huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi