Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä naureskelee ja pilkkaa pieniä asioita, joista tulee minulle hyvä mieli

Vierailija
05.03.2017 |

Hänellä on itsellään ns. täydellinen elämä. Kutsutaan häntä vaikka nimellä Maiju.

Jos kerron kuinka minulla oli mukava aamu, kun keitin kaakaota ja lämmitin pakastimesta korvapuustin, Maiju naureskelee muille ystävillemme (tekee tämän aina niin, että muut ovat kuulemassa/näkemässä) ja kertoo, kuinka hän joi kahvilassa erikoiskahvin ja söi kalliin täyteleivokseen. Joista tietenkin otti kuvan someen ja sai heti melkein 50 tykkäystä.

Jos mainitsen, että olipa hyvä ilma niin kävelin koirien kanssa pitkän metsälenkin, Maiju alkaa puhua päälle kuinka hän kävi jo kello 7 aamulla uimahallissa ja sen jälkeen salilla, jossa teki sen ja sen sarjan...

Kun laitoin minusta ja pienestä tytöstäni yhteiskuvan facebookiin, Maiju kommentoi kuvaan "Ihanaa olla lapseton, saa viettää aikansa miten huvittaa eikä tarvi kuunnella rääkymistä"

Hän tahallaan ja jatkuvasti lyttää minua ja korostaa kuinka on parempi kaikessa. Tämä on alkanut jo masentaa itseänikin eli ilmeisesti hän on onnistunut siinä mitä yritti.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme tunteneet yläasteelta saakka ja hän on ollut aina samanlainen. Ensin välttelin hänen seuraansa, mutta koska hän oli kaikkien kavereideni kaveri ja samalla luokalla niin oli pakko olla kontaktissa.

Silloin hän leuhki koenumeroillaa, liikuntasuorituksillaan ja ulkonäöllään. Kun sain cooperin testissä paremman tuloksen, Maiju piti kaksi kuukautta mykkäkoulua ja valitti muille että liikunnan opettajamme merkkasi minulle säälistä paremman tuloksen.

Ap

Vierailija
22/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko tuntenut tuon Maijun miten kauan? Onko hän aina suhtautunut sinuun tuolla lailla vai onko asenne muuttunut jossain kohtaa, kenties kun löysit miehen/sait lapsen/ostit kivan kodin/what ever? Kuulostaa nimittäin siltä, että kadehtii sinua ja haluaa epätoivoisesti osoittaa olevansa parempi...

Hyviä vaihtoehtoisia suhtautumistapoja on jo tullut (ole liioitellun kiinnostunut, ignooraa, poista ystävistä), mutta entä jos vaikka ihan kahden kesken kysyt joku kerta, mistä kenkä puristaa? Kerro miltä hänen käytöksensä sinusta tuntuu ja kysy, mistä se johtuu. Voi olla, että välit on siinä taputeltu, mutta etpä kummaista "ystävää" sitten menetä. Tai voi olla, että Maiju huomaa oman käytöksensä nolouden ja tilanne korjautuu. Kokeile.

Nii,i!!! Jos maiju ei nyt tajua kuunnella ja ihannoida vaan tän tyypin juttuja ja olla hiljaa ja kehua että kyllä on vittu sulla hienoo, niin sitten sen kanssa ei olla, notta oppii saakeli kehumaan vaan tätä yhtä huomionkipeetä. Joopa joo!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme tunteneet yläasteelta saakka ja hän on ollut aina samanlainen. Ensin välttelin hänen seuraansa, mutta koska hän oli kaikkien kavereideni kaveri ja samalla luokalla niin oli pakko olla kontaktissa.

Silloin hän leuhki koenumeroillaa, liikuntasuorituksillaan ja ulkonäöllään. Kun sain cooperin testissä paremman tuloksen, Maiju piti kaksi kuukautta mykkäkoulua ja valitti muille että liikunnan opettajamme merkkasi minulle säälistä paremman tuloksen.

Ap

Oikeasti? Yläasteella? Ja sinä muistelet? Ettei nyt vaan olisi sulla vähän ongelmia?

Vierailija
24/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee vähän sääli Maijua. Hän on jotenkin epävarma, hänen on koko ajan pakko olla paras. Saako hän samaa aitoa iloa sieltä kahvilasta kuin sinä asumisesta kahvihetkestä? Tuottaako sali/uimahalli hänelle samaa mitä se metsäretki sinulle? Epäilen. Taitavat olla hänelle vain suorituksia joita esitellä muille.

Vierailija
25/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikeasti? Yläasteella? Ja sinä muistelet? Ettei nyt vaan olisi sulla vähän ongelmia?

Jos joku käyttäytyy poikkeuksellisen härskisti, niin sen muistaa.

Eikö Maijun voisi jo siivota pois kaverilistoilta?

Vierailija
26/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä ei muka ole provo.....

Vierailija
27/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet onnellinen kun saat iloa elämääsi pienistä jutuista. Ystäväsi selvästikään ei, hänen pitää koko ajan kilpailla ja todistaa patemmuuttaan. Mieti miten rasittavaa. Ole ap onnellinen että sillä on asiat paremmin.

Vierailija
28/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla eikä sillä

Vierailija
29/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän oikeasti Suvi Teräsniska?

Vierailija
30/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tuntenut tuon Maijun miten kauan? Onko hän aina suhtautunut sinuun tuolla lailla vai onko asenne muuttunut jossain kohtaa, kenties kun löysit miehen/sait lapsen/ostit kivan kodin/what ever? Kuulostaa nimittäin siltä, että kadehtii sinua ja haluaa epätoivoisesti osoittaa olevansa parempi...

Hyviä vaihtoehtoisia suhtautumistapoja on jo tullut (ole liioitellun kiinnostunut, ignooraa, poista ystävistä), mutta entä jos vaikka ihan kahden kesken kysyt joku kerta, mistä kenkä puristaa? Kerro miltä hänen käytöksensä sinusta tuntuu ja kysy, mistä se johtuu. Voi olla, että välit on siinä taputeltu, mutta etpä kummaista "ystävää" sitten menetä. Tai voi olla, että Maiju huomaa oman käytöksensä nolouden ja tilanne korjautuu. Kokeile.

Nii,i!!! Jos maiju ei nyt tajua kuunnella ja ihannoida vaan tän tyypin juttuja ja olla hiljaa ja kehua että kyllä on vittu sulla hienoo, niin sitten sen kanssa ei olla, notta oppii saakeli kehumaan vaan tätä yhtä huomionkipeetä. Joopa joo!!

Maiju löysi ketjun. :) Tsemppihalit sulle hei, kyllä sä varmaan oot ihan hyvä, olet sinä. Ainakin äitis mielestä. Relaa.

Vierailija
31/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein ensimmäiseksi: älä roiku somessa lukemassa, mitä tämä Maikki taas kehuskelee. Toiseksi: perkaa tuttavapiiriäsi ja karsi sieltä tuollaiset hyvän mielen syöpöt.

Vierailija
32/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haluat olla Maijun kaveri koska....?

Hyvä ihminen, dumppaa elämästäsi ihmiset jotka aiheuttavat sinulle negatiivisia tunteita ja vievät enemmän kuin antavat. Mikään pakko ei ole olla näiden ihmisten kanssa. Sinä valitset.

Vierailija
33/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juu, kaltaisesi minäminäminäolenparasmuuteioomitään-energiasyöpöt eivät tajua, miten rasittavaa ja naurettavaa heidän käytöksensä on. Kyllä sen muistaa - sehän teillä lienee tavoitteenakin että teidät huomataan ja muistetaan, mutta ehkä kuvittelitte sävyn olevan toinen...

Itsekin muistan, kyllä, kaukaiselta yläasteelta saakka, samatyylisen kehuskelijan ja toisten lyttääjän. Oli yleinen vinon hymähtelyn aihe, joka sittemmin "vahingossa" tipahti pois kaveriporukasta, kun äityi tosissaan häijyksi.

Vierailija
34/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa tuollaiset "maijut"

Oikeesti ap kyllähän sä näet tuon maijun lävitse. Joka kerta kun se aloittaa tuon pilkkaamisesi, niin eikö sen ennemmin pitäisi vain hymyilyttää eikä masentaa kun tiedät että se johtuu vain ja ainoastaan siitä että tämä maiju on kateellinen sinulle ap.

Voisit ap olla ylpeä itsestäsi ja iloinen että pieni vaatimaton elämäsi aiheuttaa noin suurta kateutta jossakin maijussa jolla vissiin rahallisesti olisi ihan kaikkea mitä vain haluaa.

En ymmärrä mitä tässä on murehtimista paitsi tietysti "maijulla" kun on noin pikkusieluinen, mutta ap:n ei siitäkään tarvitse murehtia.

Vierailija
35/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ei muka ole provo.....

Ihan sama, koska noita maijuja on pilvin pimein. Saahan siitä keskustella.

Vierailija
36/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ystävä ei kommentoisi toisen tekstiin halveksivasti toisen elämäntapaa tai lannistaisi toisen iloa.Sinulla on jotain mitä hänellä ei ole ja hänen täytyy se julkisesti näyttää.Älä anna hänen pilata sinun elämääsi vaan ota etäisyyttä ja etsi sinunlaisia ystäviä.

Vierailija
37/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ei voi muuttaa, vain itseään voi.

Olet aivan liian kiltti. Ei sinun tarvitse pahoittaa mieltäsi kenenkään toisen takia. Tiedosta omat rajasi. Sinun ei tarvitse hyväksyttää elämääsi muilla.

Älä välitä huonosta, keskity siihen mikä on hyvin. Ja skippaat maijun tietysti.

Vierailija
38/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös hämmentävä kaverikokemus. Kaukainen lapsuudenystävä jonka kanssa tapasimme pitkän ajan jälkeen käyttäytyi myös erikoisesti. Kävin ensin hänen luonaan kylässä. Juttu luisti iloisesti. Myöhemmin hän vieraili minun luonani. Asumme eri paikkakunnilla. Elämäntilanteistamme johtuen elintasossamme on eroa. Minulla perhe ja molemmat työssäkäyviä. Hänellä puoliso mutta eivät enää työelämässä ja asuvat kalliimmalla paikkakunnalla. Siten minusta on selvää että minulla on ollut mahdollista kerätä aineellista omaisuutta ja hänellä on pienempi asunto ja työssä ollessa hankittua esim. Elektroniikkaa. Rahallinen arvo varmaan omaisuuksillamme varsin yhtä suuri jos sillä mitään merkitystä on.

Mutta kun tämä ystäväni näki ison kotini ( lapset tarvitsevat tilaa) ja ison tv:n (10 vuotta vanha), tuntui että hänen piti joka väliin mainita, että hänen veljelläänkin on iso talo ja hänellekin oli iso tv ym. Olin ihmeissäni koska tarkoitukseni ei ollut leveillä omaisuudellani vaan aina vieraita ensivierailulla kierrätän huoneita katsomassa. Mistä voi johtua tuollainen että toisen ( kiva ihminen) piti joka väliin heittää vertaus veljensä omaisuudesta.?

Vierailija
39/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla noin paskan ihmisen ystävä! Välit poikki vain!!

Vierailija
40/41 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen pitkää avautumista, mutta minulla oli samanlainen ystävä. Ystävyytemme oli hieno ja molemminpuolinen - tai niin minä luulin - silloin, kun minulla meni huonosti, sairastin vakavasti, perheellä oli vaikeuksia ja kamppailin selviytyäkseni töistä. Sitten paranin, perheeni asiat selvisivät ja pystyin taas työskentelemään normaalisti.

Koska olimme jo hyvin läheiset, tiesin, että ystävälläni oli huono itsetunto, ja äkkiä minusta tuli sille uhka. Kaikkea uutta ja hyvää elämässäni piti moittia ja halveksua. Jaksoin panostaa hiukan sisustukseen - sisustaminen oli maailman turhinta ja tyhmintä eikä hän olisi kyllä koskaan vaivautunut. Vaikka aikaisemmin oli tykännyt miettiä kanssani omia pyykkikorivalintojaan ja taulunpaikkoja.

Jaksoin olla aktiivisempi somessa ja sain muutaman uuden kaverin sitä kautta - hän ei kyllä ikinä tutustuisi keneenkään somen kautta, sellainen oli todella noloa. Aikaisemmin hän oli sitä mieltä, miten hienoa on, kun nykyajan kaverisuhteet eivät ole sidottuja vain paikkaan ja aikaan, vaan pikkupaikkakuntalaisetkin voivat tutustua vaikka toisella mantereella asuviin.

Jaksoin aloittaa urheiluharrastuksen - hän ei kyllä koskaan vaivautuisi urheilemaan, pelkkää energianhaaskausta ja pinnallisuutta. Itse hän oli entinen alemman tason kilpaurheilija.

Kritisointi oli kirjaimellisesti melkein hurmosmaista paasausta, mitä saivat kuunnella minun lisäkseni perheeni ja toiset ystäväni, myös silloin, kun en ollut paikalla. Oletan, että ystävän itsetunnolle ja hylätyksitulemisen peloille oli vain liian suuri uhka, kun en enää ollut yhtä heikko kuin ennen, joten minut piti yrittää "latistaa" turvallisiin mittoihin.

Hän on entinen ystävä, koska minunkin itsetuntoni kärsi hänen käytöksestään. Suosittelen samaa lämpimästi sinulle. Minulta vei hyvin pitkään toipua hänen käytöksensä aiheuttamista haavoista ja voin luvata, että mitä pidempään annat ystäväsi vähätellä sinua, sitä pidempään sinun toipumisesi kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä