Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoisit tälle ihmiselle, joka kokee itsensä lihavaksi? *kuva*

04.03.2017 |

http://aijaa.com/zFgKqr

Vihaa itseään ja kokee olevansa ruma, lihava, oksettava. Millä tästä yli? Ja tietenkin, kuvassa olen minä.

Kommentit (22)

1/22 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöön ja kehonkuvan häiriöön ei toisten kommentit kyllä auta YHTÄÄN MITÄÄN! Kokemusta on... Jos et jo ole hoidon piirissä niin suosittelen koska se on ainut oikea ratkaisu ja avain toipumiseen.

Reilusti liikaa laihduttaneena ja kaikkia ihania paastoja kokeilleena sain elimistöni AIVAN SEKAISIN ja tuloksena oli mm.kilpirauhasen vajaatoiminta, suolisto-ongelmat ja nesteretentio eli turvotus. Ja ikävä kyllä myös vaikeudet tulla raskaaksi.

Jee jee ihanaa olla laiha oikeesti mieluummin olisin se normaalipainoinen kyllä ilman näitä ongelmia...

2/22 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä rumasta tiedä, kun en naamaa näe, mutta kuvassa näen alipainoisen tytön/naisen, mikä nyt ei ikinä ole kovin kaunista. Pahempiakin olen nähnyt, mutta aika siinä rajoilla ollaan, että onko kuvassa näkyvä liian laiha omaan silmääni. Omaa silmääni miellyttää ns. normaalipainoinen keho, mutta en tuomitse, jos joku luut pilkottaen viihtyy. Sekin on myös niin yksilöllistä mikä kenellekin sopii ja toiseksi ulkonäkö on niin toissijainen asia elämässä, koska tärkeintä on se kuka asustaa sen kuoren alla. Itsevarma, avoin ja oma itsensä tilaanteessa kuin tilanteessa oleva ihminen on kaikista miellyttävintä katsottavaa, kuunneltavaa ja seuraa. 

Ilmeisesti et ole tyytyväinen tilanteeseen? Haluat olla laihempi, kauniimpi ja kaikkea muuta? Mitä oletat sillä saavuttavasi? Jos et koe voivasi olla onnellinen oma itsesi tämän hetkisessä tilanteessa, suosittelen keskusteluapua/terapiaa. Toivottavasti ajan kanssa koet itsesi varmemmaksi, oli ulkokuori mitä tahansa. Kysehän on selvästi kohdallasi jostain aivan muusta kuin rumuudesta tai lihavuudesta, minkä varmasti itsekin jollain tasolla hahmotat, kun tällaista mietit.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sanoja tarvita. Auton ovet auki, kantaisin autoon ja veisin ensiapuun.

4/22 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että sulla on hyvin häiriintynyt kehonkuva. Olet erittäin hoikka, laiha oikeasti. Onko sinulla syömishäiriötaustaa?

Vierailija
5/22 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipapunen kirjoitti:

Syömishäiriöön ja kehonkuvan häiriöön ei toisten kommentit kyllä auta YHTÄÄN MITÄÄN! Kokemusta on... Jos et jo ole hoidon piirissä niin suosittelen koska se on ainut oikea ratkaisu ja avain toipumiseen.

Reilusti liikaa laihduttaneena ja kaikkia ihania paastoja kokeilleena sain elimistöni AIVAN SEKAISIN ja tuloksena oli mm.kilpirauhasen vajaatoiminta, suolisto-ongelmat ja nesteretentio eli turvotus. Ja ikävä kyllä myös vaikeudet tulla raskaaksi.

Jee jee ihanaa olla laiha oikeesti mieluummin olisin se normaalipainoinen kyllä ilman näitä ongelmia...

Kiitos. En ole hoidon piirissä koska sairaus sanoo etten ole "riittävän laiha" tai "niin huonokuntoinen, että mitään apua ansaitsisin. Vihaan tilannettani ja tajuan, että en ole lihava, ja olen ajatellut olevani ihan fiksu. Mutta en näköjään painon suhteen. En osaa auttaa itseäni. Aina löydän jotain vikaa, jota koitan korjata laihduttamalla.

Ap

6/22 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsivarsista näkee että on laihdutettu näivettämällä eli lihaksia poltettu ja varmasti tässä vaiheessa aineenvaihdunta aika heikossa tilassa.

Minun mielestä et ole ruma etkä lihava. Päinvastoin, kuvastasi tulee mieleen tyttöystäväni opiskeluajoilta jota kovasti rakastin, paljon hyviä muistoja.

Toivottavasti löydät tasapainon kehon todellisen terveyden ja oman mielikuvasi siitä kanssa.

7/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onkin siitä kavala ongelma että saa tosiaan miettiä että onko sitä ongelmaa edes vai ei, ja kyllähän se on sulla kuten oli mullakin ja on siis yhä. Olen nyt itse hoikassa normaalipainossa mutta läskiähän sitä näkee jokaisessa kehonosassa koska suhde omaan vartaloon on sairas, tiedostan itse tämän nykyään mutta silti ajattelen niin eli ei voi sanoa että olisin parantunut :(  Kuva  kertoo sinustakin että olet aivan liian laiha mutta ymmärrän hyvin sen että et itse samaa näe...

Vierailija
8/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipapunen kirjoitti:

Tuo onkin siitä kavala ongelma että saa tosiaan miettiä että onko sitä ongelmaa edes vai ei, ja kyllähän se on sulla kuten oli mullakin ja on siis yhä. Olen nyt itse hoikassa normaalipainossa mutta läskiähän sitä näkee jokaisessa kehonosassa koska suhde omaan vartaloon on sairas, tiedostan itse tämän nykyään mutta silti ajattelen niin eli ei voi sanoa että olisin parantunut :(  Kuva  kertoo sinustakin että olet aivan liian laiha mutta ymmärrän hyvin sen että et itse samaa näe...

Voi sinua. :( Olen kumminkin iloinen kun olet kai (?) saanut yliotteen sairaudesta. Kuinka onnistuit? Itseinho minulla vain kasvaa, en pääse siitä yli.

Ap

9/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole todellakaan päässyt yli, en todellakaan. Jos kiinnostaa jutella enemmän niin kerro, laitellaan viestiä muuta kautta esim s.posti :) 

Vierailija
10/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4514 kirjoitti:

Käsivarsista näkee että on laihdutettu näivettämällä eli lihaksia poltettu ja varmasti tässä vaiheessa aineenvaihdunta aika heikossa tilassa.

Minun mielestä et ole ruma etkä lihava. Päinvastoin, kuvastasi tulee mieleen tyttöystäväni opiskeluajoilta jota kovasti rakastin, paljon hyviä muistoja.

Toivottavasti löydät tasapainon kehon todellisen terveyden ja oman mielikuvasi siitä kanssa.

Kiitos sinulle myös. Toivottavasti hän voi nyt hyvin. Näännyttämällä, tietenkin. Sairaalla syömättömyydellä. Ja aineenvaihdunta on varmasti nolla. Siksipä en laihdukaan enää melkein millään. Kaikki mitä syön menee suoraan kroppaan. Ja siksi en syö mitään.

Nukun 14h päivässä ja olen jäänyt työttömäksi vointini takia. Koko elämä on mennyt. En halua olla joku yhteiskunnan elätti, mutta en tiedä mitä tehdä. Vaikka kyse onkin maailman tavallisimmasta asiasta, syömisestä. Se on noloa ja kamalaa ettei sitä osaa.

11/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle on viestiä :)

12/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipapunen kirjoitti:

Joo, itse kans vuosikausia syömishäiriöitä sairastaneena (nyt onneksi monta vuotta terveenä) sama kokemus, ettei muiden kommentit oikein auta. Mullekin moni sanoi, että olen liian laiha ja se vaan ahdisti, kun jollain lailla tajusi, että muiden mielestä olen todella laiha ja sairaskin, mutta silti ei itse nähnyt niin. Lähinnä se johti siihen, että alkoi pitää isompia vaatteita ettei tarvitsisi kuulla muiden kommentteja. Itsellä ei onneksi pahempia vaikutuksia jäänyt (ainakaan ei ole todettu, tosin esim. raskautumista en ole edes yrittänyt) lukuun ottamatta hampaita, jotka meni karmeaan kuntoon bulimian jäljiltä ja niiden korjauttamiseen säästän edelleen. Tekisi mieli sanoa kaikille, että älkää lähtekö sille tielle, mut eihän se mikään valinta tietenkään ole.. toivon vaan, että aloittaja ja muut saisivat ja osaisivat hakea apua. Toki ilman ns. ammattiapuakin voi joissain tapauksissa parantua, mutta vaikeaa se on (vaikeaa toki joka tapauksessa). Itse en ollut esim. missään laitoshoidossa, mutta todella empaattinen lääkäri opiskelijaterveydenhuollossa oli se henkilö, jonka kautta pikku hiljaa parantuminen alkoi.

Vierailija
13/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvät kiillevauriot, harvenevat hiukset, vanheneva iho, sydämen ja luiden heikkeneminen, voi olla osin peruuttamatonta. Ummetus, karvoituksen lisääntyminen, vetelä jaksamaton olo...

Opettele rakastamaan sisintäsi vartalon sijaan. Se on paljon tärkeämpi. Ja sun keho on ihana, koska se on just sun keho. Se pitää sut elossa, vie paikasta toiseen, mahdollistaa ympäristön tuntemisen, näkemisen, haistamisen. Se on vain apuväline, ei sun persoona ja sisin. Pidä siitä huolta, niin se toimii paremmin ja voit elää 100 prosenttisesti.

Mut eihän täl oo mitään merkitystä, mitä sanon. Mites joku syömishäiriöisten vertaistukiryhmä?

Vierailija
15/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa, olet ruma ja inhottavan näköinen. Onneksi se on helppo korjata, SYÖ!

16/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos laihduttaisit muutaman kilon voisit olla täydellinen

Vierailija
17/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki vauva. Se normalisoi sun kehonkuvan normaaliksi.

Vierailija
18/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

söpöA kirjoitti:

Toivottavasti tällaisten kommenttien kirjoittajat tajuaisi, että syömishäiriö ei ole mikään vitsi vaan valitettavan monesti jopa kuolemaan johtava/pysyviä vaurioita jättävä sairaus. Ei oikein naurata.

19/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

söpöA kirjoitti:

Toivottavasti tällaisten kommenttien kirjoittajat tajuaisi, että syömishäiriö ei ole mikään vitsi vaan valitettavan monesti jopa kuolemaan johtava/pysyviä vaurioita jättävä sairaus. Ei oikein naurata.

mun kommentin ei ollut tarkoitus olla hauska oon ihan tosissani

Vierailija
20/22 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulimia, twice the taste, zero calories

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi