Mitä teet jos vieraat ei tajua lähteä jo kotiin?
Tunnit kuluu ja vieraat viihtyy, itse haluaisit jo omaa rauhaa. Kärvisteletkö vaan kiltisti vai hätyytteletkö vieraita pois / Miten?
Kommentit (12)
Yleensä sanon, että jaahas, pitää varmaan lähteä viemään koiraa iltalenkille. Enkä edes valehtele.
Kärvistelisin ensin monta tuntia, ja lopulta jos mikään muu ei auttaisi, sanoisin suoraan, että nyt olen niin väsynyt, että pitäisi päästä lepäämään. Sanoisin sen ystävällisesti, ehkä jotenkin huumorin varjolla.
Yleensä kyllä sanon vieraille varmuuden vuoksi jo ennen heidän tuloaan, että minun täytyy käydä aikaisin nukkumaan tai että täytyy mennä jonnekin / tehdä jotain vielä illalla. Pohjustan siis heidän lähtöään jo hyvissä ajoin :)
perinteinen:
"Mihinköhän aikaan olisitte kotona, jos lähtisitte nyt heti?"
Aika pitkään kärvistelen. Sit alan esim.tekemään ruokaa tai laittamaan lapsia unille. Useimmat ymmärtävät siinä vaiheessa lähteä. Viimeistään lähtevät kun menen nukkumaan. Näen näitä jumittajia mieluummin esim. kahvilassa kuin meillä, just et pääsee joskus eroon.
olen rasistipersu, mutta tässä noudatan muslimien tapaa , että olkoot niin kauan kuin viihtyvät eli kaivan sitten varapatjat puolenyön aikaan heille.
Voisin valitella väsymystä ja sanoa, että pitäisikin mennä jo nukkumaan. Kouluhommat on myös hyvä "tekosyy." Voi sanoa joutuvansa heräämään seuraavana päivänä aikaisin opiskelemaan tms.
Viimeksi sanoin että voisitko lähteä mutta kunnioittamattomassa suomessa se tuntuu olevan mahdotonta jos kunnioitustakaan ei ole ollut. Ei se kyllä ollut läheskään niin hankala tapaus mutta silti.
Minä yleensä en ole ymärtänyt lähteä ja sen asian suhteen että lähtisin vieraan luota on vaikeaa isännän sanoa.
Minä kunnioitan kunnioittamattoman suomen vieranvaraisuutta enemmän kuin houkuteltua idioottia vieranvaraisuutta.
Ei ole tällaista tilannetta tullut vastaan, mutta todennäköisesti en tekisi mitään, vaan kärvistelisin hamaan loppuun saakka.
Alatte sekstata, niin kai ne tajuavat lähteä.
Vieraan osassa olen havainnut olevani jurpo, joka ei tajua vihjeitä eikä muitakaan signaaleita. Oli kello kolme tai neljä aamulla, jos juoma virtaa, en ole lähdössä mihinkään. Sori, mulle saa sanoa, että on aika lähteä kotiin.
Enkä minä suoraan sanomisesta suutu. Parempi niin. Saattaisin jopa oppia jotain, ehkä, mahdollisesti.
Sun pitää uskaltaa kohteliaasti sanoa mitä haluat, tai muuten kärvistelet. Kyllä mun kaverit ymmärtää kun sanon että kiitos illasta ja nähdään taas.