Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokraisitko asunnon tällaiselle perheelle?

Vierailija
04.03.2017 |

Äiti, isä ja neljä lasta. Kolme lasta jo koululaisia ja yksi alle vuoden ikäinen(Vastasyntynyt).
Ei lemmikkejä.
Perheen isä vakituisissa töissä, äidillä määräaikaisia työsuhteita.
Isällä luottotiedot kunnossa, äidillä ei. Vuokranmaksuissa ei ikinä ongelmia eikä muutenkaan asumisessa. Kotivakuutus on jo valmiina.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi etsitte asuntoa? Miten edellisessä asuminen sujui? Valituksia metelistä? Häiriökäyttäytymistä?

Asunto on liian pieni. (4h+k) Ja siihen nähden aika kalliskin. 7 vuotta tässä jo kuitenkin asuttu koska on niin kiva ja viihtyisä sekä sijainti mitä parhain.

Ei olla ikinä saatu valituksia eikä varoituksia.

Ei olla siis muuttamassa kiireellä.

Ap

Vierailija
22/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yritin vuokrata eli kaikki oli sovittuna, mutta vakuutta eivät saaneet aikaiseksi mitenkään. Tuli avaintenluovutuspäivä ja minulle näytettiin kuittikopiota, että vakuus on maksettu tililleni (pyysin nimenomaan vakuustiliä, en rahaa itselleni). En antanut avaimia vaan sanoin, että haluan nähdä summan tililläni. Siinä sitä sitten oltiin talon pihassa muuttokuorman kanssa, mutta avaimista en suostunut luopumaan, vaikka kutsuivat poliisin vedoten siihen, että estän heitä menemästä kotiinsa.

Poliisi totesi, että jos ei sopimusta ole noudatettu, ei avaimia voi vaatia.

Joskus mietin, mihin jatkoivat 3 pienen lapsen kanssa.

Miksi vasta muuttopäivänä tuon hoidit?

No, sulle tuli varmasti hyvä mieli..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä itseäni hämmentää miksi tehdä neljä lasta vuokra-asuntoon? Noin suuren lapsimäärän kanssa olisi aika tärkeätä olla ihan oma koti.

Ainoa iso ei itselleni on se ettei saa kotivakuutusta.

Jotkut vakuutusyhtiöt myöntävät myös luottotietonsa menettäneelle kotivakuutuksen, oliko Varma?

Ja joka tapauksessa perusvakuutus pitää olla myös vuokranantajalla, koska vuokralaisen kotivakuutus ei kaikkea kata esim. vesivahingot tai rakenteita

Vastaan nyt vielä vakuutus asiaan. Eli meillä on vakuutus. Miehellä ei siis mitään merkintöjä koskaan luottotiedoissa ja hänen nimillään on vakuutus.

Ap

Vierailija
24/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä olette?

Vierailija
25/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä itseäni hämmentää miksi tehdä neljä lasta vuokra-asuntoon? Noin suuren lapsimäärän kanssa olisi aika tärkeätä olla ihan oma koti.

Tuo on ihan järkevä ratkaisu, jos haluaa lapsille omat huoneet, sillä suuren asunnon tarve esim. ap. tapauksessa 10-15v. jonka jälkeen yleensä lapset muuttavat kotoa pois, jolloin asunto jouduttaisiin vaihtamaan pienempään, eikä noin lyhyessä ajassa yleensä tapahdu asunnon arvonnousua ja ainakin silloin jos asunnon osto tapahtuu velkarahalla.

Itsekin tekisin noin, ellei olisi velatonta asuntoa.

Vierailija
26/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuommoinen lapsimäärä tuhoaa jo asunnon kuin asunnon. Mutta nehän on vaan niitä "normaalin elämisen jälkiä", joita saat sitten rempata ihan omasta pussista.

En ole ikinä nähnyt lasten tuhoamaa asuntoa 😀

Onko yleistäkin teidän piireissä? Kannattaa kasvattaa lapset kunnolla niin ei tuollaista tuhoa pääse tapahtumaan.

Vierailija
27/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuommoinen lapsimäärä tuhoaa jo asunnon kuin asunnon. Mutta nehän on vaan niitä "normaalin elämisen jälkiä", joita saat sitten rempata ihan omasta pussista.

Olet niitä vuokranantajia jotka pintaremontoivat vuokrattavan asunnon halvimmilla laminaateilla ja maaleilla ja itkevät kun asunto ei kymmenen vuoden asumisen jälkeen näytä pakasta vedetyltä?

Vierailija
28/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette?

Äiti 35 ja isä 44.

Ap

Vierailija
29/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette?

Äiti 35 ja isä 44.

Ap

Hui eikä omaa asuntoa ja noin monta lasta.

Vierailija
30/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä luottotiedottomilla on AINA joku sydäntäsärkevä tarina ja himpitin hyvä selitys miksi luottotiedot on menneet ilman omaa syytä ja nyt asiat melkein kunnossa patidi velat vaan maksamatta. Ja käytös on endin sliipattua ja lipevää mut ekan ongeallisen kysymyksen jölkee paljastuu asenne, että kapitalistisikavuoranantajapaskiainen heitä syrjii kun ei anna asuntoa ilmaiseksi.

Itse oon lakannut uskomasta tarinoihin - voi ne olla joskus totta mutta voi ne olla tälläkin kertaa olemattakin. En vuokraa luottotiedottomille, vaikka vuokranmaksu olisikin aina sujunut hyvin, sillä kokemus on valitettavasti osoittanut, että maksuhäiriömerkinnällisten vuokralaisten jäljiltä asunnossa on enemmän korjattavaa kuin niiden, joilla ei ole mitään merkintää.

Vierailija
31/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette?

Äiti 35 ja isä 44.

Ap

Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin luottotiedot ovat minulta menneet jo nuorena. Ei saa pankista lainaa.

Ja ihan kodilta tämä vuokra-asuntokin on tuntunut.

Varmaan sitten kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa niin ostetaan oma pieni osake.

Ap

Vierailija
32/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi tärkeää? Miten se vaikuttaa lasten elämään,onko koti oma vai vuokra-asunto?

Vierailija
33/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei vuokranantajat, kyselenpä minäkin! Voisiko esim. 3 kk vuokran suuruinen takuuvuokra vaikuttaa siihen, että vuokraisitte myös luottotiedottomalle? Mulla on luottotiedot menneet, kun aiemmin opiskelin huonosti työllistävälle alalle, tein opiskelun ohella muuta raskasta työtä ja siitä seurasi burn out + parin vuoden masennus. Asiat on hoidettu kuntoon, terapia + lääkkeet sai mut taas työkykyiseksi ja nyt opiskelen alalle, jolla työllisyys on käytännössä 100 %. Teen töitä jo nyt, eli vuokranmaksukyky on kunnossa. Ainoa miinus olisi siis tuo luottotiedottomuus, minkä takia oma asuntokaan ei ole vuosiin ajankohtainen. Vuokraisitteko mulle, jos olisin valmis maksamaan tosiaan sen 3 kk takuuvuokran tai jopa enemmän? Oon säästänyt ihan tätä asiaa silmälläpitäen.

Vastaan tähän nyt omasta puolestani. Olen vuokrannut asuntoa sekä luottotiedolliselle, että -tiedottomalle. En näe asiassa mitään ongelmaa, kunhan takuuvuokra ja vakuutus hoidettu ennen muuttoa. Hyvin tärkeänä sen sijaan pidän vuokralaisen haastattelua ja vaikutelmaa, jonka ihmisestä saan. Tähän asti olen onnistunut vuokraamaan fiksuille ja siisteille tyypeille. Koirakin ok, kissaa ei mielellään.

Näin on tehty täälläkin. Oman fiiliksen pohjalta olen valinnut vuokralaiset jo reilun 10v ajan, kahden huoneiston osalta ja tähän mennessä on ollut hyvä tuuri. Osalla luottotiedot ovat kunnossa ja osalla ei. Minusta tärkeitä on kertoa luottotietojen menetyksestä, kun käy asuntoa katsomassa.

Vierailija
34/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette?

Äiti 35 ja isä 44.

Ap

Kuten jo aiemmin kirjoitin, niin luottotiedot ovat minulta menneet jo nuorena. Ei saa pankista lainaa.

Varmaan sitten kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa niin ostetaan oma pieni osake.

Ap

Niin omituista on tehdä tuossa tilanteessa 4 lasta.

Vierailija
35/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistamani asunto on 48-neliöinen kaksio, joten en vuokraisi.

Vierailija
36/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä olette?

Äiti 35 ja isä 44.

Ap

Ap

Niin omituista on tehdä tuossa tilanteessa 4 lasta.

Millä tavalla omituista? Vai osaatko perustella ollenkaan?

Vierailija
37/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä luottotiedottomilla on AINA joku sydäntäsärkevä tarina ja himpitin hyvä selitys miksi luottotiedot on menneet ilman omaa syytä ja nyt asiat melkein kunnossa patidi velat vaan maksamatta. Ja käytös on endin sliipattua ja lipevää mut ekan ongeallisen kysymyksen jölkee paljastuu asenne, että kapitalistisikavuoranantajapaskiainen heitä syrjii kun ei anna asuntoa ilmaiseksi.

Itse oon lakannut uskomasta tarinoihin - voi ne olla joskus totta mutta voi ne olla tälläkin kertaa olemattakin. En vuokraa luottotiedottomille, vaikka vuokranmaksu olisikin aina sujunut hyvin, sillä kokemus on valitettavasti osoittanut, että maksuhäiriömerkinnällisten vuokralaisten jäljiltä asunnossa on enemmän korjattavaa kuin niiden, joilla ei ole mitään merkintää.

En ole mitään selitellyt enkä kertonut miksi ovat menneet. Nuoruudessa menivät ja ihan oman, holtittoman rahankäytön takia. Itse velkasumma ei ole kuin muutaman tuhat euroa mutta korkoa kasvanut vuosien saatossa.

Mm opintolainasta osa on ulosotossa.

Nyt odotan pääsyä velkajärjestelyyn.

Ei sen kummempaa.

Asunnot ovat olleet jäljeltäni aina siistit ja takuuvuokran olen aina saanut takaisin.

Ap

Vierailija
38/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa velat ensin pois tietenkin nopeutetusti ja vasta sitten kalliimpaan vuokra-asuntoon. Makset nyt 7 prosentin korkoa velalle.tällöin sulla on myös näyttää ettet enää ole velkaa.

Vierailija
39/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran yritin vuokrata eli kaikki oli sovittuna, mutta vakuutta eivät saaneet aikaiseksi mitenkään. Tuli avaintenluovutuspäivä ja minulle näytettiin kuittikopiota, että vakuus on maksettu tililleni (pyysin nimenomaan vakuustiliä, en rahaa itselleni). En antanut avaimia vaan sanoin, että haluan nähdä summan tililläni. Siinä sitä sitten oltiin talon pihassa muuttokuorman kanssa, mutta avaimista en suostunut luopumaan, vaikka kutsuivat poliisin vedoten siihen, että estän heitä menemästä kotiinsa.

Poliisi totesi, että jos ei sopimusta ole noudatettu, ei avaimia voi vaatia.

Joskus mietin, mihin jatkoivat 3 pienen lapsen kanssa.

Oliko raha tilillä seuraavana päivänä vai ei? Vaatisin itse vakuuden hoidettavaksi kahden viikon sisään/viikkoa ennen kun vuokrasopimus alkaa juurikin tästä syystä... Nyt mietin minäkin näitä lapsia :O

Vierailija
40/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vuokraat luottotiedottomalle,jos saisit luottotiedollisenkin?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei vuokranantajat, kyselenpä minäkin! Voisiko esim. 3 kk vuokran suuruinen takuuvuokra vaikuttaa siihen, että vuokraisitte myös luottotiedottomalle? Mulla on luottotiedot menneet, kun aiemmin opiskelin huonosti työllistävälle alalle, tein opiskelun ohella muuta raskasta työtä ja siitä seurasi burn out + parin vuoden masennus. Asiat on hoidettu kuntoon, terapia + lääkkeet sai mut taas työkykyiseksi ja nyt opiskelen alalle, jolla työllisyys on käytännössä 100 %. Teen töitä jo nyt, eli vuokranmaksukyky on kunnossa. Ainoa miinus olisi siis tuo luottotiedottomuus, minkä takia oma asuntokaan ei ole vuosiin ajankohtainen. Vuokraisitteko mulle, jos olisin valmis maksamaan tosiaan sen 3 kk takuuvuokran tai jopa enemmän? Oon säästänyt ihan tätä asiaa silmälläpitäen.

Vastaan tähän nyt omasta puolestani. Olen vuokrannut asuntoa sekä luottotiedolliselle, että -tiedottomalle. En näe asiassa mitään ongelmaa, kunhan takuuvuokra ja vakuutus hoidettu ennen muuttoa. Hyvin tärkeänä sen sijaan pidän vuokralaisen haastattelua ja vaikutelmaa, jonka ihmisestä saan. Tähän asti olen onnistunut vuokraamaan fiksuille ja siisteille tyypeille. Koirakin ok, kissaa ei mielellään.

Näin on tehty täälläkin. Oman fiiliksen pohjalta olen valinnut vuokralaiset jo reilun 10v ajan, kahden huoneiston osalta ja tähän mennessä on ollut hyvä tuuri. Osalla luottotiedot ovat kunnossa ja osalla ei. Minusta tärkeitä on kertoa luottotietojen menetyksestä, kun käy asuntoa katsomassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi