Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokraisitko asunnon tällaiselle perheelle?

Vierailija
04.03.2017 |

Äiti, isä ja neljä lasta. Kolme lasta jo koululaisia ja yksi alle vuoden ikäinen(Vastasyntynyt).
Ei lemmikkejä.
Perheen isä vakituisissa töissä, äidillä määräaikaisia työsuhteita.
Isällä luottotiedot kunnossa, äidillä ei. Vuokranmaksuissa ei ikinä ongelmia eikä muutenkaan asumisessa. Kotivakuutus on jo valmiina.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sellainen periaate, että luottotietojen pitää olla kunnossa ja takuusumman pitää tulla omasta pussista. Muuta ongelmaa tuossa ei ole. Tietty pitäisi olla noin isolle perheelle sopiva asuntokin, ja niitä ei ole ihan hirveästi vuokralle tarjolla.

Vierailija
2/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Liikaa lapsia ja liian epämääräinen tausta. T. Vuokranantaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä

4/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa se kotivakuutus valmiina on. Tarkoitit varmaan, että nykyiseen asuntoon se on olemassa.

Vierailija
5/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, onko äidin velat hoidettu ja merkintä menossa umpeen vai tuleeko velkaa koko ajan lisää = ei osata hoitaa raha-asioita.

Vierailija
6/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuommoinen lapsimäärä tuhoaa jo asunnon kuin asunnon. Mutta nehän on vaan niitä "normaalin elämisen jälkiä", joita saat sitten rempata ihan omasta pussista.

Vierailija
7/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo luottotiedottomuus ja se, että on hankittu neljä lasta, vaikka ei ole vakityöpaikkaa eikä ole saatu ostettua omistusasuntoa, jostain elämänhallintaongelmista kertoo. En ottaisi riskiä.

Vierailija
8/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta sossun takuuta en ota. Ja yleensä jos mainostaa että vuokran kanssa ei ole ollut ongelmia, herää mieleen että miksi kertoa itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
9/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsemalla "täydelliset" vuokralaiset huomaat heidän lähtevän kohta. Semikura vuokralainen ei osta omaa luukkua. Tässä Ap.n tapauksessa pokan luottokelvottomuus estää sen. Mikä ettei?

Vierailija
10/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä itseäni hämmentää miksi tehdä neljä lasta vuokra-asuntoon? Noin suuren lapsimäärän kanssa olisi aika tärkeätä olla ihan oma koti.

Ainoa iso ei itselleni on se ettei saa kotivakuutusta.

Vierailija
11/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletetaan että etsimme 5h+k eli asuntoa perheelle.

Kotivakuutus siis toki tähän nykyiseen mutta siirtyy meidän matkassa uuteen asuntoon.

Takuuvuokra tulee omasta pussista. Emme ole sossun asiakkaita.

Nykyisen asunnon takuuvuokra on myös maksettu omasta pussista. Olemme asuneet samassa asunnossa 7 vuotta. Nyt etsinnässä isompi asunto vuoden aikana.

Ap

Vierailija
12/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, onko äidin velat hoidettu ja merkintä menossa umpeen vai tuleeko velkaa koko ajan lisää = ei osata hoitaa raha-asioita.

Velka on nuoruusajoilta. Ei ole tullut lisää. Velkaa ei ole nykymittapuun mukaan paljoa. (Reilu 10 000)

Velkasaneeraukseen odotan pääsyä.

Tarkoitus ostaa oma kun saan raha-asiat kuntoon mutta vuokralla asumme joka tapauksessa niin kauan kun suurin osa lapsista asuu kotona. Ei uskalla ottaa niin isoa velkaa mitä niin ison asunnon ostoon tarvitsee joka meille riittäisi.

Asumisoikeusasunto myös harkinnassa.

Ap

Vierailija
13/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vuokranantajat, kyselenpä minäkin! Voisiko esim. 3 kk vuokran suuruinen takuuvuokra vaikuttaa siihen, että vuokraisitte myös luottotiedottomalle? Mulla on luottotiedot menneet, kun aiemmin opiskelin huonosti työllistävälle alalle, tein opiskelun ohella muuta raskasta työtä ja siitä seurasi burn out + parin vuoden masennus. Asiat on hoidettu kuntoon, terapia + lääkkeet sai mut taas työkykyiseksi ja nyt opiskelen alalle, jolla työllisyys on käytännössä 100 %. Teen töitä jo nyt, eli vuokranmaksukyky on kunnossa. Ainoa miinus olisi siis tuo luottotiedottomuus, minkä takia oma asuntokaan ei ole vuosiin ajankohtainen. Vuokraisitteko mulle, jos olisin valmis maksamaan tosiaan sen 3 kk takuuvuokran tai jopa enemmän? Oon säästänyt ihan tätä asiaa silmälläpitäen.

Vierailija
14/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisin, jos olisi noin isolle perheelle huoneisto.

Luottotiedot ei ole koskaan ollut kynnyskysymys, vaan tärkeintä on löytää luotettavat ja kunnolliset vuokralaiset, jotka maksavat vuokransa.

Ihminen voi menettää luottotiedot niin monista syistä. Ja jos oikein muistan, heitä on jo hirveä määrä ja usein johtuu nuoruuden sinisilmäisyydestä tai takauksista.

Olen vuokrannut pari kertaa, joilla luottotiedot eivät olleet kunnossa ja ihan hyviä vuokralaisia ovat olleet, kaikki riippuu niin ihmisistä.

Vierailija
15/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi etsitte asuntoa? Miten edellisessä asuminen sujui? Valituksia metelistä? Häiriökäyttäytymistä?

Vierailija
16/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epämääräistä jos äidin luottotiedot ei oo kunnossa. 

Vierailija
17/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tässä itseäni hämmentää miksi tehdä neljä lasta vuokra-asuntoon? Noin suuren lapsimäärän kanssa olisi aika tärkeätä olla ihan oma koti.

Ainoa iso ei itselleni on se ettei saa kotivakuutusta.

Jotkut vakuutusyhtiöt myöntävät myös luottotietonsa menettäneelle kotivakuutuksen, oliko Varma?

Ja joka tapauksessa perusvakuutus pitää olla myös vuokranantajalla, koska vuokralaisen kotivakuutus ei kaikkea kata esim. vesivahingot tai rakenteita

Vierailija
18/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisin. Ei huvita pitää tyhjänpanttinakaan.

Vierailija
19/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei vuokranantajat, kyselenpä minäkin! Voisiko esim. 3 kk vuokran suuruinen takuuvuokra vaikuttaa siihen, että vuokraisitte myös luottotiedottomalle? Mulla on luottotiedot menneet, kun aiemmin opiskelin huonosti työllistävälle alalle, tein opiskelun ohella muuta raskasta työtä ja siitä seurasi burn out + parin vuoden masennus. Asiat on hoidettu kuntoon, terapia + lääkkeet sai mut taas työkykyiseksi ja nyt opiskelen alalle, jolla työllisyys on käytännössä 100 %. Teen töitä jo nyt, eli vuokranmaksukyky on kunnossa. Ainoa miinus olisi siis tuo luottotiedottomuus, minkä takia oma asuntokaan ei ole vuosiin ajankohtainen. Vuokraisitteko mulle, jos olisin valmis maksamaan tosiaan sen 3 kk takuuvuokran tai jopa enemmän? Oon säästänyt ihan tätä asiaa silmälläpitäen.

Vastaan tähän nyt omasta puolestani. Olen vuokrannut asuntoa sekä luottotiedolliselle, että -tiedottomalle. En näe asiassa mitään ongelmaa, kunhan takuuvuokra ja vakuutus hoidettu ennen muuttoa. Hyvin tärkeänä sen sijaan pidän vuokralaisen haastattelua ja vaikutelmaa, jonka ihmisestä saan. Tähän asti olen onnistunut vuokraamaan fiksuille ja siisteille tyypeille. Koirakin ok, kissaa ei mielellään.

Vierailija
20/55 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yritin vuokrata eli kaikki oli sovittuna, mutta vakuutta eivät saaneet aikaiseksi mitenkään. Tuli avaintenluovutuspäivä ja minulle näytettiin kuittikopiota, että vakuus on maksettu tililleni (pyysin nimenomaan vakuustiliä, en rahaa itselleni). En antanut avaimia vaan sanoin, että haluan nähdä summan tililläni. Siinä sitä sitten oltiin talon pihassa muuttokuorman kanssa, mutta avaimista en suostunut luopumaan, vaikka kutsuivat poliisin vedoten siihen, että estän heitä menemästä kotiinsa.

Poliisi totesi, että jos ei sopimusta ole noudatettu, ei avaimia voi vaatia.

Joskus mietin, mihin jatkoivat 3 pienen lapsen kanssa.