Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla salainen pankkitili? Sellainen, josta miehesi ei tiedä?

Vierailija
04.03.2017 |

Minä aloin laittamaan rahaa omalle kakkostililleni vähän aikaa sitten.
En tiedä miksi, koska rahat ja raha-asiat on 20v avioliiton aikana olleet yhteisiä ja ok.
Koen kuitenkin valtavaa mielihyvää tietäessäni, että minulla on jotain oikeasti ihan omaa, jonka saan törsätä tai makuuttaa tilillä halutessani. Jonkinlainen turva kai.

Jostain syystä, vaikka miehen kanssa läheisiä ollaankin ja kaikki ok, on tämä salaisuus, minkä haluan itselleni suoda.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rahat meillä on omia. Ei ole salatiliä, mutta tuskin mies muistaisi, että minulla on viisi tiliä. Miehen asiointipankin muistan ja tiedän kahden tilin tilinumeron, koska ne ovat nettipankissa. Muuten ei kiinnosta.

Vierailija
42/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu oletus, että lukijalla pitäisi olla mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteisiä ja erillisiä tilejä.

Vierailija
44/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osituksessa tule muut tilit välttämättä esille. Minulla oli jäänyt vanha tili eri pankkiin, eikä se tullut missään puheeksi. Harmi ettei siellä kyllä juuri paljon rahakaan ollut. Ei tullut missään puheeksi, oliko miehellä tilejä muissa pankeissa, kun siellä missä oli yhteiset tilit ja missä ositus tehtiin. Luulen jälkeenpäin, että miehellä on ollut siellä jotain.

Vierailija
45/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Muutamakin. Yksi on eri pankissa juurikin tuon takia että ollaan pienessä kylässä ja mies on enemmän tekemisissä pankin kanssa.

Vierailija
46/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, meillä on omat tilit.

Vierailija
47/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sijoitussalkku on myös salainen.

Vierailija
48/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole salaisia tilejä. Joku rahastosijoitus on jota en itse pidä mitenkään salaisena mutta jos siitä mieheltä kysyttäisiin hän tuskin siitä tietäisi.

Vierailija
49/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on, tosin olen mies: sieltä on hyvä nostaa varoja vaikka "työmatkakuluja" yms. varten kaikessa hiljaisuudessa.

Vierailija
50/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on salainen tili Singaporessa josta ei tiedä kukaan muu kun minä. Ei vaimo, ei verottaja, ei kukaan. Ja aion pitää tilanteen samanlaisena.

Sinnepä sitten jää, kun aikanaan kuolet.

Vierailija
51/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meistä kumpikaan tiedä mitään toistemme tileistä eikä kiinnostakaan tietää.

Meillä mies maksaa omalta tililtään laskut ja lainat, minä omaltani ruokakulut ja muut juoksevat. Jos jotain yllättävää menoa on, riivitään rahat kokoon molempien tililtä.

Salainen tilini on tili, josta ei riivitä mitään edes pahan päivän varalle. Sen tilin rahoilla voin omalla luvallani mennä ravintolaan syömään vaikka talous auton rikkoutumisen takia kuralla.

-ap

Tossa ajattelumallissa on jotain erittäin outoa. Tarvitset itsellesi salaisen luvan toimia salamyhkäisesti toisen selän takana. Minä en haluaisi sellaisessa liitossa elää. En siis puolisosi vuoksi, vaan sinun. Ei kaikkea tarvitse puolisolle kertoa, mutta tuollainen suunnitelmallinen salamyhkäisyys on outoa. Miksi niin pitäisi toimia? Itse en tarvitse mitään lupia puolisoni vuoksi mihinkään. Voin tehdä mitä lystää kuten hänkin, mutta yhdessä olemisen perusajatuksena on luottamus. Jos meillä olisi talous kuralla, en saisi mitään nautintoa siitä, että menisin salaa ravintolaan syömään puolisoni selän takana salaisilla rahoillani. Miksi koet tarvetta tällaiseen? Etkö voi tehdä kuten haluat reilusti? Sama moukka sitä kuitenkin on kun tuollaista ajattelee, mutta moukempi jos toteuttaa ja asia paljastuu.

Niin. Pointti tuokin. Meillä siis miehen kanssa omat tulot, omat tilit ja yhteiset lapset ja talous ja menot.

Ollaan hoidettu ne yhdessä niinkuin kerroin; mies laskut ja lainat ja minä ruokakulut. Aika yksyhteen menee.

Rahat omilla tileillä muuten on omaa, mutta toisen käytössä jos kodissa jotain menee rikki tms.

Omista rahoistani säästän pienenpienen osan jotain varten. Niinkuin aloituksessani sanoin, etten tiedä mitä. Muttei ne ole perheen pahanpäivän varalle ainakaan.

Onko se nyt jotenkin väärin? Säästää omista rahoistaan kertomatta miehelle? 

-ap

Sitten on hienoa  kun eron tullen jäät puille paljaille koska mies pystyy osoittamaan hoitaneen lainat YKSIN omista palkkatuloistaan. Tosi fiksu veto sulta olla osallistumatta lainanmaksuun. NOT.

Mistä tällaiset harhakäsitykset tulevat? Jos ap on naimisissa, ei ole merkitystä sillä, kumman rahoista asuntolaina on maksettu. Vaikka olisi avioehto, niin olennaista on vain se, onko asunto molempien nimissä vai vain toisen nimissä.

Vierailija
52/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä salatiliä tartte, oma käyttötili riittää. Niin kauan kuin maksan osuuteni yhteisestä taloudesta, miehelle ei kuulu paskaakaan mun saldo tai mihin rahani käytän

Itseasiassa kuuluu, kun ne on teidän yhteisen talouden rahoja. Se on sit eri asia, jos mies on niin lapanenn ettei pidä oikeuksistaan kiinni.

Eivät ne oikeasti kuulu. Ei ne varat  ja omaisuus muutu yhteisiksi missään vaiheessa, koita tajuta. Miehelle ei kuulu naisen tilin saldo eikä naiselle miehen. Mikään laki ei niin määrää.

Vierailija
53/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole salaisia tilejä. Periaatteessa nordnetin salkku on "salainen", koska sinne ei vaimolla ole pääsyä tai tunnuksia. Tosin tunnukset on mun työpöydän laatikossa paperilla, eli jos kuolen niin vaimo pääsee käsiksi (tai pääsee kösiksi jos vain menee työpöydän laatikkoa kaivelemaan). Lisäksi sijoitettavat rahat menevät yhteiseltä tililtä, joten tarvittaessa vaimo kyllä näkee nuo sijoitukset. Mainitsin vuosi sitten että avaan tilin nordnettiin, vaimo tosin tainnut unohtaa asiat. Eipä nyt ainakaan vuoteen ole kysynyt, että mikä tuo 400€ siirto nordnettiin on joka kuukausi. Tuon tarkoitus olla sellainen paikka, jonne menee rahaa esim asuntolainan lisälyhennystä varten tai oikeaa isoa hätätilannetta varten. Mahdollisen eron sattuessahan tuokin sitten menee jakoon vaikka onkin mun nimissä.

Meillä ei ole mitää salaista. Tilit, omaisuus ja velat ovat yhteistä ja molempien nimissä (tuota nordnettia lukuunottamatta).

Vierailija
54/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliiton aikana rahat ovat omia. Ja eron tullessa yhteisiä kun aletaan avio-oikeuden perusteella jyvittämään. Jos ei ole avioehtoa. Avoliitossa eri juttu

Vierailija
55/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kerran shoppailureissulla Tallinnassa kävin ex-tempore avaamassa itselleni tilin. En koskaan tee tilisiirtoja vaan käyn tallettamassa aika ajoin rahaa automaatilla. Ei sitä koskaan tiedä milloin nekin säästöt tulee tarpeeseen.

Vierailija
56/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
57/63 |
05.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tilini ovat sellaisia, että mies ei niistä tiedä. Sen verran tietää, missä pankissa ainakin yksi tili on, mutta muuten meillä ei ole koskaan ollut kiinnostusta toistemme raha-asioihin. Tiedän, missä pankissa on miehen firman tili ja tiedän, että pojalla on sille prokura, joten ongelmatilanteissa hän voi hoitaa asioita isänsä puolesta.

Vierailija
58/63 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään Sing-a-pore kertoo Suomen verottajalle automatic sun saldot yms.

Vierailija
59/63 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkausvoitot menevät tilille, jonka saldon vain minä näen verkkopankissa.

Vierailija
60/63 |
15.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan vaikea ymmärtää miksi niin moni on tämmöisissä suhteissa...pimitetään rahoja, ei haluta vetää yhteistä köyttä, "miehelle ei kuulu p*skaakaan mun tili" jne. Miksi olla tommosessa parisuhteessa? Kuulostaa kauhean vaivalloiselta ja stressaavalta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän