Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla salainen pankkitili? Sellainen, josta miehesi ei tiedä?

Vierailija
04.03.2017 |

Minä aloin laittamaan rahaa omalle kakkostililleni vähän aikaa sitten.
En tiedä miksi, koska rahat ja raha-asiat on 20v avioliiton aikana olleet yhteisiä ja ok.
Koen kuitenkin valtavaa mielihyvää tietäessäni, että minulla on jotain oikeasti ihan omaa, jonka saan törsätä tai makuuttaa tilillä halutessani. Jonkinlainen turva kai.

Jostain syystä, vaikka miehen kanssa läheisiä ollaankin ja kaikki ok, on tämä salaisuus, minkä haluan itselleni suoda.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meistä kumpikaan tiedä mitään toistemme tileistä eikä kiinnostakaan tietää.

Vierailija
2/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin se raha salaisella tililla on sen omempaa kun muut rahat? Ei ole, se on vain rahaa, josta toinen ei tiedä (vielä, mutta saa kyllä selville kun avioliittonne päättyy). Ja miten niin sä et voi kaikkea rahaa samalla lailla törsätä tai säästää?

Mulla on useita tilejä, mutta kyllä mieheni niistä kaikista tietää. Miehelläkin on useita tilejä ja minä tiedän niistä. Pari yhteistäkin tiliä on. Kaikilla niillä on samanlaista rahaa. (Vaikka toki se tulee eri lähteistä ja on eri lailla sidoksissa tilien sääntöihin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Meillä kummallakin on tilejä joiden olemassaolosta toinen tietää, mutta ei saldosta.

Vierailija
4/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies maksaa omalta tililtään laskut ja lainat, minä omaltani ruokakulut ja muut juoksevat. Jos jotain yllättävää menoa on, riivitään rahat kokoon molempien tililtä.

Salainen tilini on tili, josta ei riivitä mitään edes pahan päivän varalle. Sen tilin rahoilla voin omalla luvallani mennä ravintolaan syömään vaikka talous auton rikkoutumisen takia kuralla.

-ap

Vierailija
5/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on salainen tili Singaporessa josta ei tiedä kukaan muu kun minä. Ei vaimo, ei verottaja, ei kukaan. Ja aion pitää tilanteen samanlaisena.

Vierailija
6/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili ei oikeastaan ole salainen mutta sillä oleva rahasumma on.

Vierailija
7/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies maksaa omalta tililtään laskut ja lainat, minä omaltani ruokakulut ja muut juoksevat. Jos jotain yllättävää menoa on, riivitään rahat kokoon molempien tililtä.

Salainen tilini on tili, josta ei riivitä mitään edes pahan päivän varalle. Sen tilin rahoilla voin omalla luvallani mennä ravintolaan syömään vaikka talous auton rikkoutumisen takia kuralla.

-ap

Ensinnäkin. Mahtaa sun elämäsi olla ankeaa, jos sun täytyy pitää salaista tiliä voidaksedi mennä ravintolaan syömään. Toisenakin, miten sä luulet, että sun pokka pitäisi kun perheen talous olisi kuralla, et pääsisi töihin kulkemaan ja pyykkäisit käsin, mutta tilillä makaisi rahaa, jolla kävisit ravintolassa syömässä? Varmaan sit kulkisit myös taksilla ja käyttäisit pesulaa, mutta häviäisit siinä kyllä ihan itse ja nimenomaan taloudellisesti,

Vierailija
8/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kuulostaa todella epäreilulta järjestelyltä.

Vierailija
9/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itse tienattuja rahoja. Olen myös aina maksanut perheen menoja enemmän. Rahat olisi jo käytetty jos mieheni niistä tietäisi. On yrittäjä ja olen useasti lainannut hänelle rahaa. Maksaa aina kyllä takaisin. Mutta oltaisiin monta kertaa oltu tosi pulassa jos mulla ei olisi ollut rahaa. Hän on sellainen että pistää kaikki menemään jos on ylimääräistä. Hänen perhe myös lypsänyt paljon rahaa. Aina auttamassa heitä rahallisesti.

Minua rauhottaa kun tietää että on hätavara tilillä. Koskaan ei tiedä mitä yllättäviä menoja tulee.

Vierailija
10/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Paljonko tuolla tililläsi on rahaa?

Vierailija
11/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se salainen ole, en vaan ole kertonut eikä ole tullut ikinä puheeksi että minulla on useampikin tili kuin käyttö- sekä "säästö"tilini. Puolisoani tuntuu kiinnostavan tilin saldo, en tiedä miksi, etenkin alkuun huomasin tämän.

Vierailija
12/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tietää tilin olemassaolosta, mutta ei tiedä sen saldoa. Muutaman tonnin se vain on, joten ei ole suurta merkitystä tietämisellä.

Vierailija
13/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta miehellä oli. Selvisi kun pankista soitettiin ja kysyttiin salaisesta tilistä jotain. Kysyin että mikäs tämä tili on? Miehen nimissä, mutta vaimolle soitettiin. Kyllä maalla on mukavaa. Täällä ei tosiaankaan salaisuudet säily ja kiitokset pankkivirkailijalle.

Vierailija
14/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole! Miksi olisi? Minulla on oma pankkitilini ja hänellä omansa, eikä kummallakaan ole osaa eikä arpaa toisen pankkitiliin tai rahoihin. Ollaan oltu yhdessä 16 vuotta, josta naimisissa 14 eikä rahasta ole koskaan meillä tapeltu. Hoidamme yhdessä talouttamme tasapuolisesti.

Jos haluat suojata itsesi, tee avioehto. Mikään salatili ei auta jos avioehtoa ei ole. Meillä on sekin. Olemme yhdessä koska haluamme olla yhdessä ja jos emme halua olla yhdessä, haluamme kuitenkin arvostaa toisiamme mahdollistamalla taloudellisesti kivuttoman eron.

Vierailija
15/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mutta en voi kuvitella sellaista perustavanikaan, ellen sitten olisi väkivaltaisessa liitossa josta ulospääsyä yrittäisin pedata. Tuntuisi epärehelliseltä salata mieheltä rahoja, enkä haluaisi että hän tekee näin minullekaan.

Vierailija
16/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos avioehtoa ei ole. Meillä on sekin. Olemme yhdessä koska haluamme olla yhdessä ja jos emme halua olla yhdessä, haluamme kuitenkin arvostaa toisiamme mahdollistamalla taloudellisesti kivuttoman eron.

Jännä. Me taas olemme halunneet mahdollistaa molemmille taloudellisesti kivuttoman avioliiton päätöksen (eron tai toisen kuoleman) nimenomaan olemalla tekemättä avioehtoa. Kaikki puoliksi ja sillä sipuli: Kivutonta, selkeää ja yksinkertaista. Väite siitä, että avioehto jotenkin selventäisi asioita ja sen laskemista, mikä kenenkin on, on asianajajien propagandaa. Selvitykseen ja jakamiseen menee joka tapauksessa yhtä vähän tai paljon aikaa ja rahaa, mutta avioehtoa tehdessä asianajaja voii laskuttaa vielä senkin.

Vierailija
17/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin se raha salaisella tililla on sen omempaa kun muut rahat? Ei ole, se on vain rahaa, josta toinen ei tiedä (vielä, mutta saa kyllä selville kun avioliittonne päättyy). Ja miten niin sä et voi kaikkea rahaa samalla lailla törsätä tai säästää?

Mulla on useita tilejä, mutta kyllä mieheni niistä kaikista tietää. Miehelläkin on useita tilejä ja minä tiedän niistä. Pari yhteistäkin tiliä on. Kaikilla niillä on samanlaista rahaa. (Vaikka toki se tulee eri lähteistä ja on eri lailla sidoksissa tilien sääntöihin)

Ei muuten saanut selville. Mun ex-mies oli tehokas käyttämään yhteiseltä tililtä kaikki rahat, sit omansa ja loput jäi mun paikkailtavaksi. Aloin jossain vaiheessa laittamaan ihan pienen osan palkastani sivuun, kymppiä, kahta. 

Sit tuli ensimmäinen tosi ero, mies muutti muutamaksi kuukaudeksi.Mä laitoin isomman osan palkastani erilliselle tilille ja vain pakolliset yhteiselle. Aina kun mies kysyi rahaa lisää, mä sanoin ettei mul oo.

Mies muutti takaisin kun luulin että suhde siitä lähtis uuteen nousuun.

- no ei lähtenyt.

Lisäksi mut irtisanottiin töistäni, mut sain "kultaisen kädenpuristuksen", sanoin miehelle kyllä mut määrästä ei ollut puhetta. Laitoin useammasta tonnista yhteiselle tilille vain murto-osan, koska ajattelin että jotain pitää olla pahan päivän varalle, jos auto menee rikki tms.

Sit meni muutama kuukausi ja tuli ero.

Erosta tuli vielä riitaisa, mutta missään vaiheessa ei mies hoksannut että mulla oli rahaa syrjässä. Lisäksi se tuli vielä tarpeeseen kun mies päätti olla maksamatta lasten elareita ja mun piti muuttaa lasten kanssa toiseen kotiin, miehen viedessä lähes kaiken irtaimen.

Vierailija
18/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin salainen mies, etten tiedä edes siitä.

Vierailija
19/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tossa ajattelumallissa on jotain erittäin outoa. Tarvitset itsellesi salaisen luvan toimia salamyhkäisesti toisen selän takana. Minä en haluaisi sellaisessa liitossa elää. En siis puolisosi vuoksi, vaan sinun. Ei kaikkea tarvitse puolisolle kertoa, mutta tuollainen suunnitelmallinen salamyhkäisyys on outoa. Miksi niin pitäisi toimia? Itse en tarvitse mitään lupia puolisoni vuoksi mihinkään. Voin tehdä mitä lystää kuten hänkin, mutta yhdessä olemisen perusajatuksena on luottamus. Jos meillä olisi talous kuralla, en saisi mitään nautintoa siitä, että menisin salaa ravintolaan syömään puolisoni selän takana salaisilla rahoillani. Miksi koet tarvetta tällaiseen? Etkö voi tehdä kuten haluat reilusti? Sama moukka sitä kuitenkin on kun tuollaista ajattelee, mutta moukempi jos toteuttaa ja asia paljastuu.

Vierailija
20/63 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta miehellä oli. Selvisi kun pankista soitettiin ja kysyttiin salaisesta tilistä jotain. Kysyin että mikäs tämä tili on? Miehen nimissä, mutta vaimolle soitettiin. Kyllä maalla on mukavaa. Täällä ei tosiaankaan salaisuudet säily ja kiitokset pankkivirkailijalle.

Mitä alapeukutat? Ihan tosi tarina ja muutenkin täällä maalla vedetään mutkia suoriksi joka putiikissa, mikä on ihan hyvä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi