Katsoin äsken Inhimillinen Tekijä ohjelman ja mieleeni heräsi kysymys että kuinka ihmiset viitsivät tuhlata aikaansa tällä palstalla turhuuteen?
Aivan yhdentekevistä asioista valitetaan, haukutaan toisia, vaaditaan lisää kaikkea ja mistään ei osoiteta kiitollisuutta.
Kommentit (22)
Kai tiedät miksi sinä olet täällä? Miksi siis meiltä kyselet?
Ja valaistuksen koit kun makasit sohvalla laiskana katsomassa jonkun muun tekemää ohjelmaa.
Minäkin valitan monesti turhasta. Voin kuitenkin sanoa että elämäni on hyvää niin kauan kuin minulla on oma asunto, ruokaa, perusterveyttä ja koirani jota rapsutella ja viedä ulos. Kaikki muu on extraa jota ilman voin elää vallan hyvin.
Näinhän se on. Toisaalta on aika luonnollista, että jos ei ole isoja kriisejä, huomio kiinnittyy aika luonnostaan pienempiin epäkohtiin. Toki ylipäänsä kannattaisi viljellä positiivisempaa elämänasennetta, mutta onhan sekin yksi riski, että ihmiset ovat vaan ylettömän kiitollisia kaikesta ja kun mistään ei saa valittaa, epäkohdat käyvät räikeämmiksi ja kaikki menee läpi, koska ajatellaan, että aina on jollain vielä huonommin. Terve ärähdys epäkohdista on tervettä itsesuojelua. Sellainen jatkuva valittaminen ja nurina ja toisten kyttääminen on eri asia tietysti.
Aloitus on yhdentekevästä asiasta valittamista. Aloittajan pitäisi mennä ulos nauttimaan linnunlaulusta eikä kytätä muita.
Vierailija kirjoitti:
Ja valaistuksen koit kun makasit sohvalla laiskana katsomassa jonkun muun tekemää ohjelmaa.
Tiedän kyllä miksi palstailen. Olen 68-vuotias leski. Lapseni asuu ulkomailla, useimmat ystäväni ovat jo kuolleet. Liikkuminen liukkaalla pelottaa joten tekeminen rajoittuu sisätiloihin. Tämäkin on kieltämättä turhaa valitusta, ironista kyllä.
En kuitenkaan halunnut loukata sinua ketjullani, oikein mukavaa viikonloppua sinulle.
Ap
Tämä palstahan on meidän masennuksesta kärsivien palsta jossa "terveet" ihmiset käyvät meitä haukkumassa nostaakseen omanarvontuntoansa.
Katsoin saman ohjelman, Kunnioitukseni Kaj Kunnasta kohtaan nousi todella paljon.
Niin tuskin tämä palsta kenenkään elämänlaatua parantaa. Pelkkää negaa.
Minulla ei ole töitä, ei ystäviä, ei hyvänpäiväntuttuja, ei perhettä, ei sukua, ei elämää. Tämä palsta on ainoa sosiaalinen kontaktini.
Inhimillinen Tekijä on yksi telkkarin parhaista ohjelmista.
Mä itse valitin silloin kun mulla oli vielä kaikki hyvin. Kummasti sitä asenne muuttui kun sairastui vakavasti. Nyt oikein ärsyttää kuinka varsinkin varakkaat ihmiset ovat kateellisia ja narisevat ihan pikku jutuista, esim. säästä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole töitä, ei ystäviä, ei hyvänpäiväntuttuja, ei perhettä, ei sukua, ei elämää. Tämä palsta on ainoa sosiaalinen kontaktini.
Suosittelen etsimään rinnalle toisen, positiivisemman palstan.
Vierailija kirjoitti:
Aivan yhdentekevistä asioista valitetaan, haukutaan toisia, vaaditaan lisää kaikkea ja mistään ei osoiteta kiitollisuutta.
Minä erosin naisesta, joka ei ollut mistään kiitollinen, yritti vaan käyttää hyväksi. Oli pakko heittää se pihalle.
Katsoin myös uusimman Inhimillisen tekijän. Hiljensi. Aivoinfarktin läpikäyminen kaikkine vaiheineen on varmasti pelottavaa ja ahdistavaa. Lohduttavaa oli myös nähdä, kuinka hyvin siitä voi toipua.
Olen yksinäinen eikä minulla ole muuta vuorovaikutusta ihmisiin. AV on parempi kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän kyllä miksi palstailen. Olen 68-vuotias leski. Lapseni asuu ulkomailla, useimmat ystäväni ovat jo kuolleet. Liikkuminen liukkaalla pelottaa joten tekeminen rajoittuu sisätiloihin. Tämäkin on kieltämättä turhaa valitusta, ironista kyllä.
En kuitenkaan halunnut loukata sinua ketjullani, oikein mukavaa viikonloppua sinulle.
Ap
Ihan vaan vinkiksi, että ostin viime talvena icebugit ja nyt voi liikkua ihan vapaasti talvisinkin ulkona. Sen reilun satasen voisi sijoittaa huonomminkin.
Olisi kiva jos palstalla olisi enemmän positiivisia ketjuja.
Itsekin tulee sorruttua tuohon kyllä päivittäin vaikka suurempia ongelmia ei oikeasti ole.