Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tulen toimeen kaikkien hankalien ihmisten kanssa? Mikä ominaisuus minulla on?

Vierailija
04.03.2017 |

Töissä on yleisesti tiedossa ns hankalia ihmisiä. Minulla ei ole mitään ongelmia heidän kanssaan. Ehkä he eivät ole kaikista sympaattisimpia ihmisiä, mutta en ole koskaan joutunut heidän kanssaan riitoihin. Muut loukkaantuvat ja valittavat.

Olen liki 59 v, ja olen huomannut tämän joka työpaikassa. Mikä on minun ominaisuuteni, että näin on? En ole seinätapetti enkä mitenkään huomaamaton. Jokin muu juttu se on.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että olet joustava ja suvaitsevainen.

Minä olen se riitelijä... 

Vierailija
2/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekorostus näyttää olevan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että pidät ihmiset ihmisinä, asiat asioina ja osaat tehdä ilman tunnekuohuja eron näiden välillä. 

Vierailija
4/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaikessa hyvä. Tämä on näkynyt kaikissa työpaikoissani. Olen 42 v.

Mikä ominaisuus minulla on?

Vierailija
5/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimattomuus

Vierailija
6/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä osaat kuunnella ja antaa kunkin kertoa oma stoorinsa rauhassa? Et analysoi, kysele liikaa ja olet luotettava, tasa-arvoinen, rauhallinen ja oikeudenmukainen? Jotkut esim. osaavat asettaa sanansa juuri oikein, vaikka sanoisivat samaa kuin kymmenkunta muuta.

Vierailija
7/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen joustava. Ymmärrän kaikkia näkökulmia aina, jokaisella on syynsä ajatella niin kuin ajattelee. Mutta jos toinen osapuoli on riitelijä eikä hyväksy mitä minä ajattelen, niin riita syntyy. Miksi minulle ei synny silloinkaan?

Ap

Vierailija
8/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyselen ja analysoin. Jututan paljonkin. Rauhallinen olen.

Ap

Vierailija
9/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen joustava. Ymmärrän kaikkia näkökulmia aina, jokaisella on syynsä ajatella niin kuin ajattelee. Mutta jos toinen osapuoli on riitelijä eikä hyväksy mitä minä ajattelen, niin riita syntyy. Miksi minulle ei synny silloinkaan?

Ap

Riitaan tarvitaan aina kaksi. Jos muut ovat huomanneet, että sinä et lähde riitelyyn mukaan, sinun kanssasi on hyödytöntä riidellä. 

Vierailija
10/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekorostus näyttää olevan

Sekö auttaa näissä tilanteissa?

Ap

Vierailija
11/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaat antaa muille tilaa.  Kaikki itseään symppikseksi luulevat eivät ole sitä. 

Vierailija
12/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla ihmisistä on vaikea ymmärtää, että asiat riitelee ei ihmiset.

Vierailija
13/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Riitaan tarvitaan aina kaksi. Jos muut ovat huomanneet, että sinä et lähde riitelyyn mukaan, sinun kanssasi on hyödytöntä riidellä. 

Harvoin työpaikoilla avoimesti lähdetään riitelemään. En siis tarkoita varsinaisia riitatilanteita vaan sitä, etyä tulen toimeen myös niiden ihmisten kanssa, joita muut karttavat.

En ole sosiaalinen ihminen, vaan luonteeltani erakko. Juttelen, mutta viihdyn parhaiten yksin.

Ap

Vierailija
14/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuo sama. Olen tullut ongelmitta toimeen sellaisten ihmisten kanssa, joiden räjähtämistä muut pelkäävät. Osaan olla lähtemättä mukaan niihin juttuihin, kuuntelen enkä väitä vastaan, vaikka olisin eri mieltä tai en uskoisi vainoharhaisia syytöksiä. Myötäilen ja saatan sanoa jotain tasoittavaa. 

Vierailija
15/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Harvoin työpaikoilla avoimesti lähdetään riitelemään. En siis tarkoita varsinaisia riitatilanteita vaan sitä, etyä tulen toimeen myös niiden ihmisten kanssa, joita muut karttavat.

En ole sosiaalinen ihminen, vaan luonteeltani erakko. Juttelen, mutta viihdyn parhaiten yksin.

Ap

Sitten näkisin, että kyse on tuosta, mitä kommentissani 3 kirjoitin. Itse olen juuri samanlainen ja ainakin omalla kohdallani syy on juuri tuo.

Vierailija
16/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian kaunis, liian hyvä tai muuten kadehdittava. Jotkut ihmiset eivät voi sietää esim. naisia, joilla on rikas puoliso. Sillä ei ole mitään tekemistä sen asian kanssa, kuinka ihminen käyttäytyy heitä kohtaan, vaan naista inhotaan jo lähkökohtaisesti,.

Vierailija
17/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täältä kyselet, tiedät sen kai itse kun noin vanha olet?

Vierailija
18/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No miten sä käyttäydyt erilailla, kuin kollegasi riita- tai väittelytilanteissa? On ainakin parasta olla käyttämättä näitä "Kyllähän se oli sun syy, että" "Sinä olet tämän aloittanut" "Älä nyt viitsi aikuinen ihminen" "Tee kuule itse paremmin" yms.

Mulla on ainakin toiminut hyvin asenne, jolla otat toisen huomioon ja kuuntelet mitä joku sanoo, kokonaan. Jo se lähtötilanteen arvostus luo tilaa ja positiivisuutta. Sitten voi kysyä, että mitä mieltä olet, kun mä ajattelinkin asian näin, ja löydettäiskö joku kompromissi vaikka, tai tehtäiskö sun metodilla parillisina viikkoina ja meikän malliin parittomina? Ja siitä se lähtee (normaalin ihmisen kanssa) soljumaan, useimmiten. Riippuu tosin täysin aiheesta ja asian vaikeusasteesta.

Yksi ikävimpiä on ollut perheellisten "suosiminen" lomien suhteen. Sinkut saavat sen mitä sattuu jäämään. "Kun me ei saada hoitoa järjestymään" tm vastaavaa.

Vierailija
19/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, olen luonnostani diplomaattinen ja ystävällinen kaikille. Ainut poikkeus on se kun miehille antaa pakit baarissa, tuntuvat tulevan ystävällisyydestä vain entistä vihaisemmiksi. :D

Vierailija
20/31 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanlainen kuin ap. Koen, että esimiesasemassa tästä taidosta käsitellä hankalia ihmisiä, on äärimmäistä hyötyä. Kohtelen kaikkia ihmisiä ystävällisesti ja oikeudenmukaisesti. En todellakaan pidä kaikista työkavereistani/alaisistani, mutta en näytä sitä. Yksityiselämässä olen aika introvertti, varmaan osittain siksi, että työni on erittäin sosiaalista.