Lähteekö joku kaveriksi pudottamaan 10kg?
Tarkoitus olisi karppaamalla saada ruokavalio ja kilot kuriin.
Kommentit (75)
No tässä mun esimerkki, tää on mulle aika tyypillinen päivä.
Aamiainen:
Kahvia, mantelimaitoa
4 rkl pellavansiemenrouhetta turpoamaan 2 dl sokeritonta mustikkakeittoa = tuorepuuro
Lounas:
Mozzarellasalaatti, jossa 125g mozzarellaa, 150g jäävuorisalaattia, 1 tomaatti, oliiviöljyä, etikkaa, yrttejä
Päivällinen:
Lettuja. Yhden hengen annoksessa 4 kananmunaa,100g tuorejuustoa, steviaa, vaniljaesanssia. Sokeritonta siirappia kaveriksi.
Välipaloja en kaivannut.
Kaloreita n. 1200
Rasvaa n. 91 g
Proteiinia n. 67 g
Net carbs (imeytyvä hiilihydraatti) n. 15 g
Usein syön myös uunilohta salaatilla päivälliseksi. Kalorit pidän noin matalalla koska en pääse juuri tällä hetkellä liikkumaan, kalorivajetta tulee siten vain noin 300-400 kcal/päivä.
Tsemiä kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvirasvat eivät ole terveellisiä, sulla on vaan vanhentunutta tietoa.
Ota selvää asioista ennen kuin höpötät niitä täällä.
Tosiaan olimpa kömpelö. Olisi pitänyt eritellä tarkemmin. En tarkoita että muunnellut kasvirasvat tai palmuöljy yms. olisi terveellisiä, vaan ihan perus (kylmäpuristetut) kasviöljyt (rypsi, auringonkukka, oliivi, pähkinäöljyt yms.), luonnostaan rasvaa sisältävät kasvit (pähkinät siemetnet yms.). Eli kun puhuin kasvirasvoista en tarkoittanut margariineja ja einesten sisältämiä kasvirasvoja.
Öljyistä rypsi- ja auringonkukkaöljy on kaikista pahimpia.
Lähde?
Ihan yleistietoa rasvoista. Lähteitä on monia.
Jos lähteitä on monia voit varmasti linkata muutaman tutkimuksen?
Sulla ei siis ole minkäänlaista tietoa rasvoista ja niiden koostumuksista. Tutkimuksilla et tee mitään ilman alkeellisinta tietoa.
En ole aiemmin tähän keskusteluun osallistunut, mutta haluttomuutesi antaa mitään tutkimustuloksia väitteillesi on aika silmiinpistävää ja antaa vahvasti ymmärtää, että omatkin tietosi on vain mutua tai netistä täysin kritiikittömästi poimittua höpöhöpöä.
Mitä sä ymmärrät niistä tutkimuksista, jos et edes ymmärrä rasvoista ja niiden koostumuksista. Ja vaikutuksista kehoon.
Nyt en ihan ymmärrä. Ensin lähteitä on monia ja sitten kun niitä pyydetään, niin niitä ei voi antaa koska "sä ymmärrät niistä tutkimuksista". Alkaa tuntua samalta kun pyytäessä perusteluja sille miksi joku ei "usko" evoluutioon..
Ymmärrän kyllä, ettet ymmärrä. Välillä pyydät lähteitä, välillä tutkimuksia.
Mitä linkkejä sinulla sitten mahdollisesti olisi ollut ellei linkkejä tutkimuksiin? Jotain Suoli24-keskusteluja tai vastaavaa?
Minua olisi ihan oikeasti kiinnostanut tietää, onko lukemissani ja kuulemissani huhuissa jotain perää, mutta sinä kyllä olet saanut varsin vakuuttavasti osoitettua, että tuskin on.
Jokainenhan ihan itse vastaa mihin uskoo. Parhain tieto tietenkin on se minkä on itse hankittu.
Nyt kiinnostaisi tietää, miten olet itse hankkinut tietosi? Vaihtoehtoja näyttäisi olevan kaksi:
a) Olet keksinyt jutut omasta päästäsi.
b) Olet googlettanut "rypsiöljyn terveyshaitat" ja ahminut Magneettimediaa kuin jumalan sanaa.
Kumpaa metodia käytit?
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan siis edelleen esimerkkiä karppausruokavaliosta. Esim parin päivän syömisiä.
Aamiaiseksi luomumuna tai munakas kasviksilla (porkkanaa, hernettä, pinaattia) ja kahvi sekä litra vettä.
Välipalaksi kourallinen pähkinöitä.
Lounaaksi iso salaatti, loraus oliiviöljyä ja jauhettua pähkinää ja oliiveja.
Päivällinen uunissa haudutettuja juureksia, lisäksi vihersalaatti smoothien muodossa.
Välipala n. 5 dl suomalaisia marjoja (mustikkaa, puolukkaa, vadelmaa..)
Illalla vielä kourallinen siemeniä (chia, kurpitsa, pinja..)
Kasviöljyissä on liikaa omega 6. Siinä teille tietoa, miettikää loput itse.
Kasviöljyistä oliiviöljy on terveellistä. Rypsiä voi laittaa kitiseviin oven saranoihin.
Muissa öljyissä on liikaa omega-kutosta ja ne ovat todella pahaksi sydämelle. Pahin taitaa olla auringonkukkaöljy. Itäblokin maissa sitä paljon käytetään ja siellä on sydänkuolleisuus hirvittävän paljon suurempi kuin esim. meillä.
Jokainen voi toki syödä mitä haluaa ja saada verisuonensa tukkoon margariineilla ja kasvirasvoilla. Siitä vaan, mutta kannattaisko ottaa asiasta ensin selvää?
Ellet halua olla se narussa vietävä pässi... teuraaksihan sitä viedään.
Olen löytänyt dieetin loppuelämäkseni. Olen syönyt vegaanisesti 10 kk ja laihtunut saman verran kiloja ihan ilmaiseksi ilman mitään vaivaa. Tietenkin lisäksi yleisvointi on kohonnut potenssiin 10. Äärimmäisen terveellistä. Hyvää ja huokeaa ruokaa. Sokeria ja höttöjä en aiemminkaan ole syönyt joten ne ruokavaliosta jättämällä en ole laihtunut. Nyt kasviksia menee tuplasti suositusten mukaan. Flunssat eivät ole iskeneet. Suosittelen miettimään.
Vierailija kirjoitti:
Olen löytänyt dieetin loppuelämäkseni. Olen syönyt vegaanisesti 10 kk ja laihtunut saman verran kiloja ihan ilmaiseksi ilman mitään vaivaa. Tietenkin lisäksi yleisvointi on kohonnut potenssiin 10. Äärimmäisen terveellistä. Hyvää ja huokeaa ruokaa. Sokeria ja höttöjä en aiemminkaan ole syönyt joten ne ruokavaliosta jättämällä en ole laihtunut. Nyt kasviksia menee tuplasti suositusten mukaan. Flunssat eivät ole iskeneet. Suosittelen miettimään.
Olen miettinytkin ja selvittänyt asioita ja tullut siihen johtopäätökseen, että ihminen on sekasyöjä ja tarvitsee ravinnokseen kasvisten lisäksi lihaa ja lihan mukana siinä olevaa rasvaa. Omassa voinnissa ja terveydessä huomaan myös näin olevan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä noi lähteiden jankkaajat edes tiedä kutosesta ja kolmosesta.
Mulla tekis hyvää painaa jotain 52 ja nyt painan 62, joten ehkä. Mut en jouda oiken tänne arkisin nykyään. Minimitavoite nyt ainakin se 55.
No ei tarvitse ihminen eläinperäistä rasvaa mihinkään. Ihminen on tosiaan periaatteessa sekasyöjä ja sillä tavalla kykenevä elämään jopa eskimona, jotka eivät erityisen terveitä ole. Vegaaninen ruokavalio on kaikista olemassaolevista keskimäärin terveellisin mahdollinen.
Voin nostaa 10 kg kahvakuulan ja pudottaa sen. Kelpaako?
PS: Vaa'an tuijottelu on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvitse ihminen eläinperäistä rasvaa mihinkään. Ihminen on tosiaan periaatteessa sekasyöjä ja sillä tavalla kykenevä elämään jopa eskimona, jotka eivät erityisen terveitä ole. Vegaaninen ruokavalio on kaikista olemassaolevista keskimäärin terveellisin mahdollinen.
Kaikkeahan voi mielessään kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä noi lähteiden jankkaajat edes tiedä kutosesta ja kolmosesta.
Mitä itse tiedät niistä? Mistä kuvittelet (rasvaisen kalan lisäksi) saavasi omega 3 -rasvahappoja? Ymmärrätkö omega 3:n merkityksen terveydelle? Väitätkö pähkinöiden olevan terveydelle haitallisia (pähkinäöljyt ovat ymmärtääksen kasvisöljyjä, ellei pähkinöitä ole ihan juuri nyt määritelty eläimiksi)?
Edelleen toivoisin jotain faktaa noiden "jokainen tietää parhaiten itse mitä tietää" -mutuilujen tilalle.
Googletin "rypsiöljyn terveyshaitat", ja ensimmäisiksi osumiksi tulivat magneettimedia ja Antti Heikkilän terveysklubi. Kertonee kaiken olennaisen.