Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähteekö joku kaveriksi pudottamaan 10kg?

Vierailija
04.03.2017 |

Tarkoitus olisi karppaamalla saada ruokavalio ja kilot kuriin.

Kommentit (75)

21/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana!

Mulla on pudotettavaa reilusti, otan tämän ketjun aloituspisteeksi ja jatkan jos muut pääsevät maaliin ennen minua.

Maaliskuu:

- sali + crosstrainer 3*vko

- uinti tai ulkoilu yhteensä 4*vko

- varsinaisten aterioiden kanssa ei leipää

- päivittäin rasiallinen marjoja pakkasesta

- töihin keitetty muna ja pähkinöitä välipalaksi

Katsotaan miten näillä menee kuukausi. Vaakaakin voin käyttää, mutta ehkä parempi mittari on farkut.

Tsemppiä kaikille, minä menen sinne salille nyt.

Vierailija
22/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin lähtenyt, mutta mihinkään diettiin en lähde, vaan ruokavaliota pitää voida noudattaa koko elämä. Varsinkaan karppaamiseen, sillä tarvitsen nuoren ikäni vuoksi vielä tulevaisuudessakin munuaisia, joten liiallinen proteiinin saanti ei pitkällä aikavälillä käy.

Pudotettavia kiloja itsellä on noin 7kg (tai no painoa tärkeämpi on että mitkään omat vaatteet ei kiristä päällä) ja tapa jolla pudotan on herkkujen, ulkona syömisen ja alkoholin poisjättäminen laihduttamisen ajaksi ja liikunnan lisääminen (normaalisti käyn kahdessa jumpassa per viikko, nyt kolme jumppaa). Eli perusruokavalio on mulla kunnossa mutta viimeisen vuoden aikana tullut syötyä liikaa ulkona, juhlittua ja herkuteltua.

Miksi ihmeessä karppaamalla söisit liikaa proteiinia?

Sinulle ja edelliselle. Totta, että en ole perehtynyt paljoakaan karppaamiseen, vaan sivusta seurannut silloin kun karppaus buumi oli suurimmillaan. Havaintojeni perusteella kaikki tuntemani karppaajat söivät paljon proteiinia ja eläinrasvoja, toki myös kohtuullisen verran kasviksia. Haluaisiko joku antaa esimerkin teidän päivän/parin päivän ruuista?

Karppauksessa suurin osa ruuasta on kasviksia, proteiinia vain tarpeen mukaan. Koska kasviksissa on niukasti kaloreita, niin energia saadaan rasvasta. Toki eläinrasvaa on paljon, koska kaikki ruoka on normaalirasvaista. Ei ole fileitä, ei rasvatonta jogurttia, ei kevytjuustoa, ei rasvatonta maitoa ym. Mutta syödään myös pähkinöitä, manteleita, avokadoa, salaattiin oliiviöljyä.

Ylemmässä esimerkissä (päivän ruuista) ei suuri osa ollut ruokavaliosta kasviksia. Kuten ei niilläkään joita olen havainnoinut ja joiden perusteella olen mututuntumani karppauksesta tehnyt. Koen myös runsaan eläinperäisen rasvan "ongelmaksi", sillä kasvirasvat ovat paljon terveellisempiä ja olen itse kasvispainotteinen sekasyöjä, jolle ei soija sovi.

Ehkä sun ei edes kannata miettiä karppausta. Tietosi on niin kuin sanoit mutua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvirasvat eivät ole terveellisiä, sulla on vaan vanhentunutta tietoa.

Ota selvää asioista ennen kuin höpötät niitä täällä.

Tosiaan olimpa kömpelö. Olisi pitänyt eritellä tarkemmin. En tarkoita että muunnellut kasvirasvat tai palmuöljy yms. olisi terveellisiä, vaan ihan perus (kylmäpuristetut) kasviöljyt (rypsi, auringonkukka, oliivi, pähkinäöljyt yms.), luonnostaan rasvaa sisältävät kasvit (pähkinät siemetnet yms.). Eli kun puhuin kasvirasvoista en tarkoittanut margariineja ja einesten sisältämiä kasvirasvoja.

Öljyistä rypsi- ja auringonkukkaöljy on kaikista pahimpia.

Vierailija
24/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sivusta nyt huutelen mun "karppaus"ruokavaliota. En tiedä hh-määrää, mutta se on luultavasti alle keskivertosuomalaisen.

Aamupala: kahden munan munakas, sisältö vaihtelee, tomaattia, juustoa, purjoa yms yms.

Lounas reilusti lohta (~200g) ja reilusti uunikasviksia (300g) oliiviöljyssä.

Päivällinen sama kuin lounas, yleensä joku kala ja reilusti vaihtelevia kasviksia.

Välipala pähkinäsekoitus.

Iltapala vaihtelee, joskus kananmuna, joskus skyrjugurtti, soijajugurtti marjoilla, joskus hui, hiilihydraattinen hedelmä.

Lounas ja päivällinen ovat isoja.

Kalaa vaihtelevasti ja kasviksia vaihtelevasti. Välillä täytettyä paprikaa yms yms.

Kiitos ruokavalioesimerkistä :) Tässä juuri ongelma, tein karkean laskelman ja proteiinia tulisi itselle ihan liikaa. Toki ihmiset ovat eri ikäisiä, kokoisia ja erilailla aktiivisia, mutta esim. itselle tuosta tulisi pitkällä aikavälillä liikaa proteiinia.

Vierailija
25/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan olimpa kömpelö. Olisi pitänyt eritellä tarkemmin. En tarkoita että muunnellut kasvirasvat tai palmuöljy yms. olisi terveellisiä, vaan ihan perus (kylmäpuristetut) kasviöljyt (rypsi, auringonkukka, oliivi, pähkinäöljyt yms.), luonnostaan rasvaa sisältävät kasvit (pähkinät siemetnet yms.). Eli kun puhuin kasvirasvoista en tarkoittanut margariineja ja einesten sisältämiä kasvirasvoja.

Lähde?

Vierailija
26/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Ihan yleistietoa rasvoista. Lähteitä on monia.

Vierailija
27/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Jos lähteitä on monia voit varmasti linkata muutaman tutkimuksen?

Vierailija
28/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kiinnostais -10 kg, sitten olisin reilusti normaalipainoinen. Nyt mitä olen yrittänyt: 3 kk salilla keskimäärin 3-4 kertaa viikossa niin että syke korkealla koko ajan. Siis oikeen kunnon ohjelma ja paino vain noussut n. Kilon. Syön terveellisesti mut viikonloppuisin herkkuja. Myös lasi viiniä tulee otettua viikollakin mutta sitten en kyllä syö iltapalaa eli koitan huomioida niin että jätän syömättä samat kalorit.

Millaista karppi ruokavaliota ajattelit noudattaa? Mietin kun viimiset 40 v tullu syötyä leipää aamuisin et miten sen korvais? Kukkakaalilla voi kai korvata paljon peruna ja viljaa. Muita vinkkejä? Aamun leivät mua varmaan pitää tuhdissa kunnossa.

Vierailija
29/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulenko luoksesi asumaan 5 kk, vahdin syömisesi? Takuu tulos.

Vierailija
30/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Ihan yleistietona kulkee toistaiseksi jotain aivan muuta, joten lähteitä väitteellesi kaipaisin minäkin.

Olen itsekin lukenut joitakin hajajuttuja rypsiöljyn haitallisuudesta (enkä tästä syystä ole sitä kovin paljoa käyttänyt vaan lisännyt oliivi-, avokado- ja pähkinäöljyjen käyttöä), mutta ilahtuisin kyllä ihan oikeista tutkimustuloksista noiden perustelemattomien heittojen sijaan.

Vierailija
31/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Älä sinä höpöhöpöjankkari siellä huutele, joku vielä uskoo vaikket onnistu linkkiä löytämäänkään.

Vierailija
32/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama tavoite. 10 kiloa humpsahti vuodessa ja nyt pitäisi sitten saada ne pois. Aion jättää pois vaalean viljan ja sokerit ainakin, lisätä kasviksia ja proteiinia ja vähentää ruuan määrää reilusti. Mikä on tavoitteesi, millainen tahti kilojen karistamiselle?

Ohis, mutta itselle tuo "humpsahti 10 kg" kuulostaa, että ne kilot lähtivät.

Vierailija
33/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku pystyi epäonnistumaan PV-pisteillä? Jos niitä on noudattanut. Tiputuksen jälkeenhän jää päälle ylläpitopisteet. Itse tiputin 10 kg ja kilot on pysyneet poissa. Vihkoa en ole käyttänyt vuosiin, pisteet tulee niin automaattisesti jo kelattua. Lomillahan tuo on melkosita itsekuria vaativaa, kun olis aamiaisbuffalla jo helposti päivän pisteet koossa, jos kaikkea rohmuaisi mitä mieli tekisi. :) 

Vierailija
34/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sivusta nyt huutelen mun "karppaus"ruokavaliota. En tiedä hh-määrää, mutta se on luultavasti alle keskivertosuomalaisen.

Aamupala: kahden munan munakas, sisältö vaihtelee, tomaattia, juustoa, purjoa yms yms.

Päivällinen sama kuin lounas, yleensä joku kala ja reilusti vaihtelevia kasviksia.

Iltapala vaihtelee, joskus kananmuna, joskus skyrjugurtti, soijajugurtti marjoilla, joskus hui, hiilihydraattinen hedelmä.

Kalaa vaihtelevasti ja kasviksia vaihtelevasti. Välillä täytettyä paprikaa yms yms.

Kiitos ruokavalioesimerkistä :) Tässä juuri ongelma, tein karkean laskelman ja proteiinia tulisi itselle ihan liikaa. Toki ihmiset ovat eri ikäisiä, kokoisia ja erilailla aktiivisia, mutta esim. itselle tuosta tulisi pitkällä aikavälillä liikaa proteiinia.

Heitäpä se laskelma tähän, niin spekuloidaan ;)

Voit korvat itsellesi liiat proteiinit lisätyillä kasviksilla ja hyvällä öljyllä.

T. Eri

Vierailija
35/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaukseen kommentti.Olen kasvissyöjä ja voin karpata.Ei se ole välttämättä lihansyöntiä tai eläinrasvaa.Oliiviöljy esim.ok,soijajugurtti,pavut jne.

Vierailija
36/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pudottanut nyt kolmessa kuukaudessa kuutisen kiloa, eli varsin maltilliseen tahtiin on menty, tavoitteena korkeintaan puoli kiloa viikossa.

Mitä tein: Jätin leivän ja vähensin muutenkin viljoja. Poikkeuksena speltti, jota maltillisesti. Korvasin perunan, pastan ja riisin uunijuureksilla ja kaaleilla (paistettuna, höyrytettynä). Punaisen lihan tilalle enemmän kanaa ja rasvaista kalaa. Herkut minimiin muttei kokonaan pois (makeasta en ole koskaan kovin välittänytkään, mutta suolaisia herkkuja kaipaan välillä kovasti...) Paljon kasviksia ja kohtuullisesti hedelmiä. Maustamatonta jogurttia marjojen kanssa (niitä en saa alas ilman pehmennystä, liian happamia paljaaltaan syötäviksi). Öljyjä margariinin tilalle.

Kalorien laskemista tarvitsin alussa tueksi, kun ei ollut juurikaan käsitystä eri ruoka-aineiden ja määrien energiapitoisuuksista. Ostin parin kuukauden ajan nettisovellusta, jolla oli helppo seurata syötyjä määriä, liikuntaa, ravintoaineiden jakautumista jne. (hiilareita tulee helposti, proteiinit ja hyvät rasvat ovat tiukassa). Sittemmin olen mennyt silmämääräisillä mittauksilla.

Jossain tuolla tammikuussa lisäsin liikuntaa, nyt olen lenkkeillyt päivittän noin tunnin-puolentoista lenkkejä. Valitettavasti näillä kymmenillä ei olisi pitänyt aloittaa ihan noin rankasti, todennäköisesti rasitusvamma rajoittaa tätä jatkossa melko lailla.

Mutta ihan käsittämättömän vähän saa yli viisikymppinen pienikokoinen nainen syödä, jos meinaa pitää painonsa edes ennallaan saati laihtua: minun peruskulutukseni ilman ylimääräistä liikuntaa on noin 1500 kcal. Siihen ei tarvita yhtään alkoholia, jos haluaa mitään syödä. Eli siispä jätin senkin saunaoluen ja punaviinin. Ainakin toistaiseksi...

Tsemppiä kaikille laihduttajille, terveysremonttilaisille ja kunnon kohottajille, Ei ole helppoa, mutta on kyllä palkitsevaa.

Vierailija
37/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kiinnostais -10 kg, sitten olisin reilusti normaalipainoinen. Nyt mitä olen yrittänyt: 3 kk salilla keskimäärin 3-4 kertaa viikossa niin että syke korkealla koko ajan. Siis oikeen kunnon ohjelma ja paino vain noussut n. Kilon. Syön terveellisesti mut viikonloppuisin herkkuja. Myös lasi viiniä tulee otettua viikollakin mutta sitten en kyllä syö iltapalaa eli koitan huomioida niin että jätän syömättä samat kalorit.

Millaista karppi ruokavaliota ajattelit noudattaa? Mietin kun viimiset 40 v tullu syötyä leipää aamuisin et miten sen korvais? Kukkakaalilla voi kai korvata paljon peruna ja viljaa. Muita vinkkejä? Aamun leivät mua varmaan pitää tuhdissa kunnossa.

Sellaista karppia, että aamulla ei maistu ruoka, juon rasvakahvin. Jos söisin jotain, niin munakasta, jogurttia, leivänpäällysiä tms.

Perunat ja viljat jätän vain syömättä, en niitä "korvaa" Syön paljon kasviksia ja kaikki ruuat normirasvaisena. Ruuan määrä on pieni johtuen juuri rasvapitoisuudesta.

Vierailija
38/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde?

Jos lähteitä on monia voit varmasti linkata muutaman tutkimuksen?

Sulla ei siis ole minkäänlaista tietoa rasvoista ja niiden koostumuksista. Tutkimuksilla et tee mitään ilman alkeellisinta tietoa.

Vierailija
39/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitäpä se laskelma tähän, niin spekuloidaan ;)

Voit korvat itsellesi liiat proteiinit lisätyillä kasviksilla ja hyvällä öljyllä.

T. Eri

Huom, nämä on noin arvioita ja jätin juuston ja kasvisten proteiinit pois:

2munaa=15g

200g lohta/kalaa lounas= 40g

50g pähkinää= 10g

200g lohta/kalaa päivällinen= 40g

Skyr= 15g

=120g

painoa 57kg ja proteiinin tarve laihduttajalla (käypähoitosuositus) 1-1,5g/painokilo eli minulle 57-85,5g.

Toki voisin korvata, mutta olen 10-vuotta sitten muuttanut ravintotottumukseni nykyisiin, jolloin laihduin ja pysyin normaalipainoissa, vähän jojoillen jos herkuttelin liikaa ja nyt viimeaikoina herkuttelu (herkut, alkoholi, ulkonasyöminen) karkasi käsistä ja lihoin "reilummin". Siksi jätin taas laihtumisen ajaksi kyseiset asiat pois ja lisään 1h liikuntaa per viikko. Kun oma normaalipaino (noin 50kg) saavutettu jatkat samaa, mutta herkuttelen silloin tällöin. En siis koe tarvetta karppaamiselle, varsinkin kun ennakkoasenteeni on karppausta kohtaan huono (liikaa eläinperäisiä rasvoja ja/tai proteiinia) ja olen löytänyt itselle sopivan ruokavalion.

Vierailija
40/75 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi karppaaja mukaan tulossa. Viikko takana uutta ruokavaliota ja vielä opettelua. Paino lähtee alas sitten kun lähtee, nyt harjotellaan uutta syömistä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi