Miehen käytöksestä
Mitä mieltä olette, en oikein tiedä mitä ajatella tai mitä pitäisi tehdä, eroa en pidä tällä hetkellä vaihtoehtona.
Olen hoitovapaalla(perheessä 1,5vn kanssa ja molemmilla "omat" kouluikäiset lapset, uusioperhe siis) ja mies töissä, välillä hänellä on pidempiäkin vapaita.
Hän ei "pysty" olemaan koko päivää kotona lähes ikinä. Käy melkein joka viikonloppu saunomassa, baarissa tms, ryyppäämässä kuitenkin. Tipaton tammikuu oli hänellä, mut se helmikuun alussa kostautui parilla overi kännillä. Vapaa päivinään käy "asioilla" eli käy kaverinsa miesluola varastossa, syömässä, kahvilla ja välillä hoitelee työasioitakin jne..
Kotona siivoilee välillä vähän, lähinnä tyhjentelee astianpesukonetta ja jtn pientä. Mutta toisaalta lähinnä se olen minä ja lapset jotka sotkee. Hän kun kotona viettää aikaa tietokoneen ja telkkarin ääressä, niin ei sotkua tule.
Itse olen kotona viihtyvä ja tykkään välillä olla yksin kotona, tai lapset nukkuu ja mies huitelee. Eli se ei aina haittaa, mutta häiritsee kun tuntuu ettei mies viihdy kotona. Ollaan asiasta juteltu ja aina se päättyy riitaan, tai ei ainakaan saada sovittua mitään. Mies sanoo, että yrittää parhaansa, on väsynyt ja toisinaan masentaa kuulemma. Välillä sanonut, että laadi lista mitä pitää tehdä, mutta se tuntuu aika naurettavalta tehdä aikuiselle miehelle listaa.
Esimerkki tästä illasta, mies totee, että vois käydä saunomassa kaverilla. Totean, et vai pidettäiskö peli-ilta, tyttös ehdotti et peliltais ja syötäis herkkuja. No juttu jäi siihen. Mies kävi kaupssa ja tullessa ilmoitti et hän lähtis sinne saunomaan. Tyttö totes et höh, olis ollut kiva pelata yhdessä. No mies laittoi tytölle netistä pelin, jota välillä he yhdessä pelaavat, oli siinä hetken ja lähti. Minä menin pienintä nukuttamaan ja tyttö jäi yksin pelailemaan. Toinen isompi lapsi yökylässä.
Kiitos jos jaksoit lukea, vaikka ehkä vähän epäselvästi kirjoitettu. Vinkkejä mitä tehdä?
Kommentit (8)
Joo ihan totta, täytyy olla myös ns. oma elämä, joka tosin itseltä tällähetkellä vähän puuttuu. Olenkin miettinyt, et vaadinko mä mieheltä liikoja. Mut ois vaan kiva et hänkin tekis edes lapsensa kanssa jotain kivaa, oma-aloitteisesti. Toivois vaan et hän viihtyis niin hyvin lotona, ettei tarviis aina lähteä tai olla nenä kiinni ruudussa.
Ja tiedän, on sitä pahempiakin ongelmia parisuhteessa. Mutta eihän se tarkoita, etten saisi toivoa omalta perhe -elämältä enemmän..
Uppia pliis, oon niin hukassa kun tilanne kestänyt jo melko pitkään.
Mansikkamaito kirjoitti:
Mitä mieltä olette, en oikein tiedä mitä ajatella tai mitä pitäisi tehdä, eroa en pidä tällä hetkellä vaihtoehtona.
Olen hoitovapaalla(perheessä 1,5vn kanssa ja molemmilla "omat" kouluikäiset lapset, uusioperhe siis) ja mies töissä, välillä hänellä on pidempiäkin vapaita.
Hän ei "pysty" olemaan koko päivää kotona lähes ikinä. Käy melkein joka viikonloppu saunomassa, baarissa tms, ryyppäämässä kuitenkin. Tipaton tammikuu oli hänellä, mut se helmikuun alussa kostautui parilla overi kännillä. Vapaa päivinään käy "asioilla" eli käy kaverinsa miesluola varastossa, syömässä, kahvilla ja välillä hoitelee työasioitakin jne..
Kotona siivoilee välillä vähän, lähinnä tyhjentelee astianpesukonetta ja jtn pientä. Mutta toisaalta lähinnä se olen minä ja lapset jotka sotkee. Hän kun kotona viettää aikaa tietokoneen ja telkkarin ääressä, niin ei sotkua tule.
Itse olen kotona viihtyvä ja tykkään välillä olla yksin kotona, tai lapset nukkuu ja mies huitelee. Eli se ei aina haittaa, mutta häiritsee kun tuntuu ettei mies viihdy kotona. Ollaan asiasta juteltu ja aina se päättyy riitaan, tai ei ainakaan saada sovittua mitään. Mies sanoo, että yrittää parhaansa, on väsynyt ja toisinaan masentaa kuulemma. Välillä sanonut, että laadi lista mitä pitää tehdä, mutta se tuntuu aika naurettavalta tehdä aikuiselle miehelle listaa.
Esimerkki tästä illasta, mies totee, että vois käydä saunomassa kaverilla. Totean, et vai pidettäiskö peli-ilta, tyttös ehdotti et peliltais ja syötäis herkkuja. No juttu jäi siihen. Mies kävi kaupssa ja tullessa ilmoitti et hän lähtis sinne saunomaan. Tyttö totes et höh, olis ollut kiva pelata yhdessä. No mies laittoi tytölle netistä pelin, jota välillä he yhdessä pelaavat, oli siinä hetken ja lähti. Minä menin pienintä nukuttamaan ja tyttö jäi yksin pelailemaan. Toinen isompi lapsi yökylässä.
Kiitos jos jaksoit lukea, vaikka ehkä vähän epäselvästi kirjoitettu. Vinkkejä mitä tehdä?
Miehesi elää poikamieselämää.
Lasten seura ja kotielämä eivät häntä miellytä.
Jos haluat kumppanuutta, yhteisiä iltoja ja koko perheen matkoja, tämä mies ei ole sellainen perheenisä. Hän on etäinen ja vastuuton.
Ei sen nyt tarvitse olla paha asia, jos viihdyt itse lasten kanssa keskenään ja pelaat itse lasten kanssa?
Vietkö sinä lapsia uimahalliin, urheiluhallille, rannalle, eläintarhaan, risteilylle?...äiti voi olla ihan onnellinen lasten kanssa, vaikka isä olisi vähän ulkopuolinenkin.
Jos miehen asenne tuntuu kohtuuttomalta, tee omat johtopäätöksesi. Esim. suhteen jatkaminen etäsuhteena voisi olla ratkaisu:
mies muuttaa omaan poikamiesboksiin ja käy teillä vaan kylässä, vähän niinkuin nytkin.
Kiitos kommentista. Kuulostaapa ikävältä, että hän todiaan ikäänkuin vierailee luonamme. Vaikka olis kotona, niin ei kuitenkan oo meidän kanssa, vaikka välillä heittääkin jtn "läppää". Eli ihan totta, että viettää, tai ainakin yrittää viettää poikamies elämää. Mutta voisko itse naisena tehdä jotain?
Toisaallta laivalla, uimassa tms käydään perheenä (harvoin), mutta mies vällillä esikoisen kanssa käynyt uimassa kahden, siis muutamia kertoja ja äidin oletetaan myös siivovan sillä aikaa.
Jos voit itsekin toimia samalla tavalla, niin sitten tossa ei kai on mitään väärää. Paitsi lapsille tietenkin todella, todella ikävää.
Siis kokeilet pari kertaa viikonloppuna, että mitä tapahtuu, kun lähdet kolmen minuutin varoitusajalla Maijalle saunomaan.
Tasa-arvoisessa parisuhteessa molemmilla samat säännöt.
Nyt kuulostaa siltä, että mies on saanut lähes ilmaisen lastenhoitajan hoitamaan hänen lastaan, kun itseä ei juurikaan nappaa.
Millainen perhe miehelläsi oli lpasuudessa? Millaisia muistoja hänellä on isästään?
Kysy mieheltä syyttämättä millaisia muistoja toivoisi lapsilleen jäävän lapsuuden perheestään ja isästään.
Kotitöistä voisit kuitenkin tehdä listan. Vaikka toinen on aikuinenkin. Kirjoita lkertakäyttölista vaikka alkuun tyyliin tyhjää tiskikone, varmuuskopio tietokone, aja virustorjunta, maksa laskut, käytä lapset uimassa.
Jatkossa asiat voisi toimi aparemmin kun pääsee alkuun listojen kanssa. Toisekseen miksi mies jäisi kotiin tekemään kotitöitä jos voi yhtähyvin viettää poikamieselämää kavereilla ja kotona vaimo hoitaa hommat. Jos miehen mielestä kotihommat on pieni ja helppo homma ja lasten hoito kans niin lähde kavereille tänään ja jätä mies lasten kanssa kotiin kun se on niin helppoa...
Kiitos kommenteista. Olen itsekin miettinyt, et pitäisi itsekin olla enemmän pois kotoa ja lähteä Just lyhyellä varoajalla. Mut se tuntuu vähän väärältä lapsia kohtaan, ehkä täytyy se tehdä kun isommat on toisilla vanhemmillaan.
Tuo muisto juttu ei toimi, olen sitä jo yrittänyt. Mies vaan totesi et häneltä se on myöhemmin pois, jos lapsilla ei hänestä ole hyviä muistoja. :/
-ap
No miehes sentään tekee edes jotain esim toi tyhjentää astianpesukoneen jne... on niitä surkeampiakin miehiä jotka ei tee mitään. Ja tuo, että näkee kavereita niin pitäähän terveessä suhteessa olla myös niitä kavereita.