Hiukset kertovat naisesta paljon!
Ruokottomat, hoitamattomat ja rumalla juurikasvulla varustetut hiukset kertovat, että nainen ei arvosta itseään. Mitä paremmin hoidetut ja laitetut hiukset, sitä parempi omanarvontunto.
Pitääkö paikkansa?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä, onko sekään hyvä, jos käyttää hunttitolkulla rahaa lisäkkeisiin joka kuukausi
No kuka käskee käyttämään lisäkkeitä jos omat pitkät hiukset on hyvässä kunnossa?
jos. mun mielestä lisäkkeissä tai esim. viron silareissakaan ei oo mitään vikaa. ihme ennakkoluuloisia vihaajia liikenteessä (et sinä).
Tai sitten esimerkin nainen kasvattaa omaa väriään takaisin. Ja hänellä on niin hyvä itsetunto, että se ei riipu hiuksista.
Hiukset ei voi aina olla parhaimmillaan, jos hiustyyliä haluaa muutella. Joskus pitää vähän kasvattaa väriä tai mallia pois, ennenkuin voi siirtyä hyvin seuraavaan ideaan.
Ei ole juurikasvua, kun en värjää hiuksia. Annan kasvaa ja välillä tasoitutan latvat.
En halua rintasyöpää, joten en värjää hiuksia enkä käytä hormonaalista ehkäisyä, 2 suurinta rintasyöpäriskin kohottajaa.
Pesen kyllä hiukseni ja harjaan, ja käytän kevyttä meikkiä (luonnonkosmetiikka).
Mielestäni kertoo todella huonosta omanarvontunnosta, jos omia hiuksia pitää jatkaa teippaamalla karvaa päähän, tai liimailla tekoripsiä, tai käyttää hiusten värjäämiseen ja kihartamiseen tolkuttomasti aikaa ja rahaa. Kun kuitenkin luonnollisena näyttäisi paljon kauniimmalta. Omalta itseltään. Eikä teennäiseltä.
Haluaisin laittaa nämä tekoihmiset autiolle saarelle ilman föönia ja kiharrinta, ja antaa meriveren huuhtoa kaiken paskan heidän ihostaan ja hiuksistaan. Aurinko paahtaisi ihon kauniiksi, ja vaalentaisi hiukset raidallisiksi. Uskon että he tuntisivat olonsa villeiksi ja vapaiksi, ja seksikkäimmäksi ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole juurikasvua, kun en värjää hiuksia. Annan kasvaa ja välillä tasoitutan latvat.
En halua rintasyöpää, joten en värjää hiuksia enkä käytä hormonaalista ehkäisyä, 2 suurinta rintasyöpäriskin kohottajaa.
Pesen kyllä hiukseni ja harjaan, ja käytän kevyttä meikkiä (luonnonkosmetiikka).
Mielestäni kertoo todella huonosta omanarvontunnosta, jos omia hiuksia pitää jatkaa teippaamalla karvaa päähän, tai liimailla tekoripsiä, tai käyttää hiusten värjäämiseen ja kihartamiseen tolkuttomasti aikaa ja rahaa. Kun kuitenkin luonnollisena näyttäisi paljon kauniimmalta. Omalta itseltään. Eikä teennäiseltä.
Haluaisin laittaa nämä tekoihmiset autiolle saarelle ilman föönia ja kiharrinta, ja antaa meriveren huuhtoa kaiken paskan heidän ihostaan ja hiuksistaan. Aurinko paahtaisi ihon kauniiksi, ja vaalentaisi hiukset raidallisiksi. Uskon että he tuntisivat olonsa villeiksi ja vapaiksi, ja seksikkäimmäksi ikinä.
Luuletko että uv-säteet ja melanooma on yhtään sen terveellisempiä iholle? Ai naisista tulisi villejä ja vapaita, jos kukaan ei käyttäisi kosmetiikkaa? Koska kosmetiikkahan on kaiken pahan alku ja juuri, eikö niin? Itsestään huolehtiminen, ihonhoito, auringolta suojautuminen ja ehostuksella kasvonpiirteiden korostus on niin saatanasta? Bitch please.
Käytän aika paljon rahaa kosmetiikkaan ja itseni laittamiseen, ja olen juuri sen näköinen kuin haluankin. Kuka sä olet mulle kertomaan etten saisi meikata ja värjätä tukkaa, pidä luontouskontosi itselläsi.
46, luonnonkosmetiikka voi olla tai olla olematta yhtä haitallista kuin tavallinen kosmetiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että uv-säteet ja melanooma on yhtään sen terveellisempiä iholle? Ai naisista tulisi villejä ja vapaita, jos kukaan ei käyttäisi kosmetiikkaa? Koska kosmetiikkahan on kaiken pahan alku ja juuri, eikö niin? Itsestään huolehtiminen, ihonhoito, auringolta suojautuminen ja ehostuksella kasvonpiirteiden korostus on niin saatanasta? Bitch please.
Käytän aika paljon rahaa kosmetiikkaan ja itseni laittamiseen, ja olen juuri sen näköinen kuin haluankin. Kuka sä olet mulle kertomaan etten saisi meikata ja värjätä tukkaa, pidä luontouskontosi itselläsi.
Älä ragee, sulla tippuu kohta lisäkkeet päästä :D Saattaa olla että joskus sinäkin pääset sellaiseen ympäristöön, että peilin edessä kekkulointi on aivan turhaa. Silloin oman väriset pitkät OMAT hiukset on kauneinta mitä sulla voi olla.
Iho kannattaa suojata vaatteilla, tai antaa auringon hitaasti ja kevyesti luoda oma suoja. Tiedätkö mitä myrkkyä aurinkorasvat ovat, aurinkorannoilla mereen ihmisten ihoilta päätynyt aurinkorasva on jo ongelma! Ota asioista selvää raivoamisen sijaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ragee, sulla tippuu kohta lisäkkeet päästä :D Saattaa olla että joskus sinäkin pääset sellaiseen ympäristöön, että peilin edessä kekkulointi on aivan turhaa. Silloin oman väriset pitkät OMAT hiukset on kauneinta mitä sulla voi olla.
Iho kannattaa suojata vaatteilla, tai antaa auringon hitaasti ja kevyesti luoda oma suoja. Tiedätkö mitä myrkkyä aurinkorasvat ovat, aurinkorannoilla mereen ihmisten ihoilta päätynyt aurinkorasva on jo ongelma! Ota asioista selvää raivoamisen sijaan!
Niin ja ketä varten oikein värjäät hiuksiasi? Itseäsi vai miehiä varten? Olet uhri.
En värjää hiuksiani, miksi värjäisin. Se kertoo vain että olen ylpeä itsestäni sellaisena kuin olen. Eikö niillä ole huono itsetunto ketä värjää hiuksia kun ei kestä omaa väriään.
Ei, vaan juuri päinvastoin. Nyt kun itsetunto on normaalilla tasolla ei haittaa yhtään jos joku hiussuortuva ei mene ihan sinne minne pitäisi. Lopetin hiusten värjäämisenkin kun tajusin ettei se oma väri ollutkaan niin hirveä kuin olin vuosikausia luullut.
Minulla pitkät hiukset, joita sävytän kotona. Itse myös leikkaan latvoja, joka on melko helppoa kun hiukset on kihartuvat niin ei tarvitse olla geometrisuuden kanssa niin tarkkana. Riittää, kun ottaa karhealta tuntuvan suortuvan hyppysiinsä ja napsasee hiustenleikkuusaksilla poikki.
Erittäin harvoin "veivaan" tukkaani. Mutta jos sen teen, niin kaikki on ihan että WAU. Saan hiuksistani toooosi ison näköiset, kun vaan kosteana rullaan isoille tarrapaplareille.
Mutta yleensä tukka on ponnarilla tai letillä. Mitä sitä laittelemaan, kun kelpaan näinkin.
Mulla on ainakin hiusten rakenne muuttunut iän myötä. Ennen tukka oli tyyliä wash and go, nyt jopa puolen tunnin suoristamisoperaatiot aivan turhia, jos on kostea tai tuulinen sää. Ts. tukka näyttää nykyään rumemmalta, vaikka käytän siihen aikaa enemmän.
Kertoo siitä, että on tärkeämpää tekemistä kuin hiustenhoito.
Tekisi mieli kertoa, mitä mieltä olen oikeasti ap:n aloituksesta: kaikkea paskaa naisista kirjoitetaankin. Ikään kuin naisen tärkein tehtävä olisi olla kaunis. Painukaa sinne missä pippuri kasvaa.
Itseensä tyytyväinen nainen ei näe tarvetta pyntätä hiuksiaan vaan uskaltaa olla luonnollinen. Usein taas itseensä tyytymätön ja huonoitsetuntoinen nainen laittaa hiukset ja meikin viimeisen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Itseensä tyytyväinen nainen ei näe tarvetta pyntätä hiuksiaan vaan uskaltaa olla luonnollinen. Usein taas itseensä tyytymätön ja huonoitsetuntoinen nainen laittaa hiukset ja meikin viimeisen päälle.
Ööh? Mulla on hyvä itsetunto mutta en.pidä kalpeasta naamastani ja harmaanruskeasta omasta hiusväristäni. Niiden takia haluan olla kauniimpi ja sävytän ihoani ja hiuksia. Urpo!
Vierailija kirjoitti:
Minä "pynttään" hiuksiani ja meikkaan "viimeisen päälle", koska arvostan itseäni. Pynttäytyminen on ihanaa mindfulnessia, ja meikkaamista pidän suorastaan taiteenlajina. Mukavaa kokeilla kynillä ja siveltimillä, että miten tarkkaa lopputulosta saa aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Mä oon tarkka hiuksistani. Laitan ne aina kun lähden jonnekin, värjäänjne. Oon ylipäätään tarkka ulkonäöstäni. Mutta ei oo omanarvontuntoa ja itsetunto on paska...
Haha sama täällä! :)
Vierailija kirjoitti:
En nyt tiedä, onko sekään hyvä, jos käyttää hunttitolkulla rahaa lisäkkeisiin joka kuukausi
Ei ole. Mun lisäkkeet maksoi n. 280€ ja ne kestää ainakin sen vuoden. Ei paha mun mielestä.
No täällä yksi ilmoittautuu. Olen viisikymppinen, en meikkaa, en lakkaa kynsiäni, en värjää hiuksiani jotka ovat pitkät, luonnonkiharat ja punertavat, seassa jonkin verran harmaata. Ainoa "laittautuminen" on oikeastaan se että pidän korvakoruja (kultaiset napit), sekin vain sen takia että tuli teini-iässä otettua reiät korviin enkä halua niiden kasvavan umpeen. Meikki tuntuu inhottavalta iholla, ja yrittäisin varmaan koko ajan hangata sitä pois.