Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hotellien kerrosiivouksessa ei mitään mahiksia pitää taukoja - mutta ne merkitään tuntilistaan silti ja pidätetään palkasta?? Wtf?

Vierailija
03.03.2017 |

Hei PAM! Tämmöstä lähin kysymään, että miten on teillä mahdollista tehdä tämmöistä työntekijöille!?
Että jengi painaa töitä tosiaan ilman sitä ruokataukoa ja kahvitaukoa, kun ei kertakaikkiaan ehdi muuten päivän huoneita selväksi saamaan.
Kuitenkin työnantaja merkkaa tauot listaan ja vähentää ne palkasta!? Kun kuulemma "laki määrää".
Niin kuinka siellä ammattiliitossa, pamissa, jonka käsittääkseni pitäisi jäsentensä puolta ihan tosiaan lain puitteissa pitää, on tämmöinen käytäntö päässyt edes viikoksikaan tapahtumaan!!
Ja sama homma jatkuu edelleen.
Miten tämmöinen voi olla edes mahdollista? Jos mulla ei olisi vaiktuinen työ muualla, menisin tuonne siivoomaan kuukaudeksi ihan vaan siksi että voisin sitten tehdä koko jutusta niin julkisen ja niin kalliin niille, että varmasti tietävät ettei se ole laillista. Ei noin voi tehdä!

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työntekijöiden pitää yhdessä pitää huolta eduistaan! Naiset eivät vaan uskalla.

Ihan yksinkertaisesti siellä töitä tekevän pitää ottaa työkaveri mukaan ja mennä yhdessä kysymään siltä esimieheltä että mihin kellonaikaan me pidetään se palkaton ruokatauko, joka on laskettu työaikaan mukaan.

Mikä ihme on työaikaan mukaan laskettu palkaton ruokatauko? Ei työaikaan lasketa mitään palkatonta mukaan, älkää nyt ryhtykö omia sääntöjänne keksimään.

Esim: olen töissä 8-16. Merkkaan tuntikorttiin että tulin klo 8 ja lähdin klo 16. Esimies merkkaa palkkoihin että olin töissä 7,5h. Vähennetty 30min palkaton ruokatauko. Olisihan se ihan omaa tyhmyyttä olla se pitämättä kun sitä ei kerran makseta.

Minä merkkaan 8-16 ja saan palkan 8 h. Olen pitänyt vain 2x12min taukoa.en ruokista.

Vierailija
42/48 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan kerrossiivous rankkaa, mutta kyllä noihin aikoihin pääsee, kunhan tekee reippaasti töitä. Ja työvälineet pitää olla kunnossa. Ei nykyään missään duunissa voi/ehdi tehdä muuta kuin sitä työtä. Jos esim. jättää omat puhelut ja somen vaikka pois...tai osa ravaa tupakalla tai juoruilee työkaverin kanssa kerrosasemalla..

Vmp!

= Voi mitä paskaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon tehnyt kesätöinä hotellisiivousta vuodesta 2013 ja joko alalla kestää tai sitte ei. En ole koskaan yhtäkään taukoa työurani aikana pitänyt, joskus banaani tai prodepatukka naamaan ja menoks. Olen nuori nainen, niin turha mun on yhdellekään pomolleni vinkua - tulee pian kenkää. Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

Meillä harrartettiin taukojen pitämyyttä mutta minä kun tulin rupesin pitämään ja samalla muutkin paitsi vastaava. Hienoa esimerkkiä oli näyttänyt..kukaan ei kinä pitänyt taukoja!!!!!!sickfuck!

Vierailija
44/48 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja 12 minuutin kahvitauko puolitettiin 6 minuuttiin.

Mä oon ainakin pitänyt taukoja. Useinkin oon tehny sitä että oon lähteny tasan sillä kellonlyömällä kun työaika päättyy, meneen ja jättänyt loput vaan tekemättä. Ja sitä mun mielestä monien muidenkin kannattais harrastaa.

Vierailija
45/48 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hetken opiskeluaikoina siivoomassa. Meidän tiimissä oli 5 työntekijää, mutta työtä olisi ollut kuudelle. Työt tehtiin sitten hosuen ja osittain taukojen aikana. Muutaman viikon töissäollessani totesin pomolleni, että "mun mielestä tämmönen on per*eestä, että taukoja ei ehdi kunnolla pitää, siivousjälki on mitä sattuu ja työaika venyy joka päivä 15-30 minuuttia, eikä niistä makseta korvauksia". Muut tiimiläiset, jotka olivat olleet firmassa vuosia, kauhistuivat avautumistani ja yllättyivät pomon vastausesta. Hän käski merkkaamaan tuntilistaan kaikki ylityöt ja kehotti pitämään tauot taukoina, ei työn tekona. Pari palkkakautta merkkailtiin ylitöitä, niin ylempää tuli määräys mitoittaa työt uudelleen ja saatiin tiimiimme kuudes työntekijä. Eli tässä tapauksessa kaikki olivat hiljaisesti hyväksyneet työn määrän lisääntymisen (pikkuhiljaa lisätty työtehtäviä), eikä kukaan uskaltanut valittaa "potkujen" pelossa. Joskus vain pitää uskaltaa avata suunsa.

Vierailija
46/48 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullistahan tuossa on, että heitä jotka pitäävät oikeuksistaan kiinni, aletaan kiusaamaan. Omaltakin esimieheltä oon kuullu aika pahaakin haukkumista. Että siellä sitten teet ihan paskaa duunia paskalla palkalla ja kaiken päälle kuuntelet jatkuvaa vittuilua.

Vierailija
47/48 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taukoja millään alalla vähennetä palkasta. Jos sinulla on listalla töitä 7-11.00 ja 12-16 niin saat palkkaa 8 tunnin mukaan, ei suinkaan niin, että tauon ajalta vähennetään 1h palkka eli saisit vain 7h palkan.

Mulla on ainakin palkaton ruokatauko ehti sitä pitämään tai ei. Ja työnantajani on suuri, noin tuhat työntekijää.

Vierailija
48/48 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän