Mitä mieltä nimestä Martta?
Kaksosille nimiä mietitään.Minusta Martta olisi ihana nimi,mutta mies ei tykkää. On kuulemma liian vanha nimi.
Tytöille:
Martta Katriina ja Noora Linnea
Tai
Anna Ida Lotta ja Iiris Aila Ilona
Pojille:
Eeli Arttur ja Aaron Elias
Tai
Onni Aleksi ja Aatos Oliver
Minun sisko ehdotti Ilonaa ja Valonaa:D
Mielipiteitä??
Kommentit (51)
Martta on ihana nimi, mutta Noora ei kyllä sovi sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää Martta nimestä. Ilona ja Valona olisivat kiva parivaljakko. Anna on perinteinen, ihan nätti nimi. Iiris on yksi lemppareistani. Onni ja Aatos sopivat hyvin yhteen.
Missä tuo Valona mainittiin? Valona ei edes ole nimi.
Valona mainittiin aloitus tekstissä. Ja kyllä Valona on nimi, harvinainen kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iiris ja Anna olisi ihanat kaksosten nimet
Ei kun Anna ja Emilia.
Emilia on vaan niin saatanan yleinen.
Antaisin nimeksi esimerkiksi Annamari tai Annaliisa, saksalaistyyliin Annemarie tai Anneliese.
Ehkä nimeksi Emmilee tai jotain sen suuntaista.
Mites vaikka Martta ja Maria/Marie?
Maritta on tosiaan kauniimpi kuin Martta.
Martta on sellainen...no se ei vaan ole nätti nimi.
Iiris on ihana nimi. Kukka tulee mieleen. Iiris nimestä tulee mieleen myös tyttäreni kamala eskari ope:D Mutta minä muuttaisin noita nimiä vähäsen.Anna Lotta ja Iiris Ilona?
Tai Ilona Amanda ja Valona Elena.
Minun ystäväni koiran nimi on Valona. Mutta kyllä olisi hauskat siskokset Ilona ja Valona.
Martta on ihana! Tykkään myös Kerttu-nimestä.
Martta on hyvä suomalainen,raamatullinen nimi,mutta jätä sebastianit,fabianit ja oliverit jonnekin ihan muuanne
Ilona on kaunis nimi,mutta Valonaa jotenkin vierastan
Vierailija kirjoitti:
Martta on hyvä suomalainen,raamatullinen nimi,mutta jätä sebastianit,fabianit ja oliverit jonnekin ihan muuanne
Kultapieni, Martta tulee Martha-nimestä eli ihan yhtä suomalainen kuin Fabian, Oliver, Timo tai Anna - eli ei ollenkaan.
Mun mielestä Martta on ihan kiva nimi, mutta vähän tulee mieleen marttakerho... martat..
Ohis: minulle tulee Martasta aina ensimmäiseksi mieleen se Raamatun sisaruspari Martta ja Maria, josta Martta sai ns. paskaa niskaansa siitä, että yritti järjestää herraseurueelle vieraanvaraiset olo. Olisi pitänyt olla rennommalla asenteella kuten siskonsa Maria ja kuunnella silloin kun on kerrankin jotain kuuntelemisen arvoista, Jeesus motkotti. Jepjep, varmaan ko. herra opetuslapsineen olisikin ottanut seuraavan keittiövuoron, eli kunnon jeesustelua"... ;)
Mulle tulee mieleen Martasta se Puhuvakoira Martta. Martta ja Noora sopisi hyvin koska ne on niin erilaiset.
Silti äänet Iirikselle ja Annalle täältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iiris ja Anna olisi ihanat kaksosten nimet
Ei kun Anna ja Emilia.
Emilia on vaan niin saatanan yleinen.
Antaisin nimeksi esimerkiksi Annamari tai Annaliisa, saksalaistyyliin Annemarie tai Anneliese.
Ehkä nimeksi Emmilee tai jotain sen suuntaista.
Nuo kahdesta nimestä yhdistetyt nimet - väliviivalla tai ilman - ovat kyllä huonoja. Teennäisen kuuloisia, enkä ole kenenkään aikuisen kuullut käyttävän itse niitä aikuistuttuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultapieni, Martta tulee Martha-nimestä eli ihan yhtä suomalainen kuin Fabian, Oliver, Timo tai Anna - eli ei ollenkaan.
Tuo on vähän semantiikkaa, kun nuo nimiversiot ovat kuitenkin olleet Suomessa käytössä siitä lähtien, kun kristinusko alkoi kunnolla juurtua tänne, eli sellaiset rapiat 700 vuotta. Eli mistä se "oikea" suomalaisuus kenenkin mielestä alkaa, lasketaanko vain jotkut Kaukomielet, Mielikit ym. (ks. https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_muinaisnimet) esikristilliset nimet niiksi suomalaisiksi...?
T. eri kuin kommentoimasi
Ei kun Anna ja Emilia.