Mitä mieltä nimestä Martta?
Kaksosille nimiä mietitään.Minusta Martta olisi ihana nimi,mutta mies ei tykkää. On kuulemma liian vanha nimi.
Tytöille:
Martta Katriina ja Noora Linnea
Tai
Anna Ida Lotta ja Iiris Aila Ilona
Pojille:
Eeli Arttur ja Aaron Elias
Tai
Onni Aleksi ja Aatos Oliver
Minun sisko ehdotti Ilonaa ja Valonaa:D
Mielipiteitä??
Kommentit (51)
Martta on ihana nimi! Noora ihan erityyppinen nimi, en antaisi niitä siksi kaksosille.
Martta on kaunis perinteinen suomalainen nimi ja juuri sopivasti vanha eli se tulee taas muotiin.
Martta on symppis nimi. Mulla oli adoptoitu isotäti nimeltä Martta ja hän oli ihana ihminen!
Martta on hieno nimi. Voisin antaa omalle tyttärelleni. M26
Makuasioita tosiaankin. Minusta Martta on yksi kamalimmista naisten nimistä.
Yleensä pidän vanhoista nimistä mutta en pidä yhtään tuosta Martasta.
Toni Wirtasen ja Jannikan lapsi on Martta.
Onni ja Aatos/Aaron ovat kivoja nimiä. Iiris on todella kaunis, mutta Martta, huh. Aivan järkyttävä nimi.
Minulla tulee Martasta mieleen vanhahko ja lihava, rempseä emäntäihminen. En siis missään tapauksessa antaisi nimeksi lapselleni. Aika moni noista muista on kuitenkin kivoja kuten Anna, Ida, Katriina, Linnea ja Aila.
Martta kuulostaa huonolla tavalla vanhanaikaiselta, siis tylsän ja jämähtäneen vanhuksen nimeltä.
Artturissa kaksi t:tä muttei i:tä kuulostaa vähän kirjoitusvirheeltä. Sopisiko Artturi tai Arttu tai Artur teidän makuunne?
Muut luetellut ovat ihan kivoja: varsinkin Noora on varmaan aika raikas ja erikoinen ikäluokassaan?
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee Martasta mieleen vanhahko ja lihava, rempseä emäntäihminen. En siis missään tapauksessa antaisi nimeksi lapselleni. Aika moni noista muista on kuitenkin kivoja kuten Anna, Ida, Katriina, Linnea ja Aila.
Minusta taas Martta on seksikäs nimi.
En tykkää Martta nimestä. Ilona ja Valona olisivat kiva parivaljakko. Anna on perinteinen, ihan nätti nimi. Iiris on yksi lemppareistani. Onni ja Aatos sopivat hyvin yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas Martta on seksikäs nimi.
Repesin täysin.:D
Itse muuttaisin niitä näin:
Tytöille:
Anna Loviisa ja Irma Ilona
Pojille:
Eelis Artturi ja Aatos Einari
Itse muuttaisin niitä näin:
Tytöille:
Anna Loviisa ja Irma Ilona
Pojille:
Eelis Artturi ja Aatos Einari
Kummityttöni on Martta, ja tosi hyvin sopii nimi hänelle. Eräs jo edesmennyt sukulainen oli saman niminen, ja jotenkin mukavaa että nimi siirtyi nuoremmalle polvelle jälleen. Tiedän myös toisen pienen Martan, ja hänen siskonsa on Meeri, tosi kiva nimipari, molemmat vanhoja nimiä.
Edesmennyt äitini oli Martta, hän syntyi v. 1925. Äitini inhosi nimeään ja piti sitä vanhanaikaisena varsinkin nuorena tyttönä ja siksi jotkut ystävät kutsuivatkin häntä niihin aikoihin Marittaksi. Hänellä oli syntymänsä hetkellä jo kolme Martta-nimistä serkkua, ja äidinäiti olisikin halunnut antaa äidille nimeksi Sirkka, koska Sirkan päivänä äitini oli syntynytkin. Äidinisä oli ollut asiaa vastaan, koska "siitä tulee sitten mieleen heinäsirkka". Äidinisä piti päänsä, ja tuli sitten sukuun samaan sukupolveen neljäs Martta.
Olisin minäkin äidin ottanut Sirkka-nimisenä, mutta rakas hän minulle oli kuitenkin, ihan nimestä huolimatta. Maailman paras äiti. Ikävä on.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää Martta nimestä. Ilona ja Valona olisivat kiva parivaljakko. Anna on perinteinen, ihan nätti nimi. Iiris on yksi lemppareistani. Onni ja Aatos sopivat hyvin yhteen.
Missä tuo Valona mainittiin? Valona ei edes ole nimi.
Iiris ja Anna olisi ihanat kaksosten nimet
Minusta Ilona ja Valona olisi hauska kaksikko.