Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, kerrotko vähän tästä että mikä logiikka?? Tai siis mikä järki?

Vierailija
03.03.2017 |

Työtön sai haettavakseen työpaikan. Koska työtön oli ollut sitä jo vuosia, oli hänellä korkein palkkatukioikeus ja palkkatuellahan meidän kaupungissa aika monet yhdistykset palkkaa työttömiä. Onneksi auki olevat työt ovat sellaisi yleismies-hommia, jonne ei ole mitään erikoisia etukäteisvaatimuksia. Eli huoletta voivat kaikki työttömät hakea paikkoja, ja melko suurella todennäköisyydellä palkataankin.

Nyt tuli palautetta yhdeltä, että oli käynyt haastattelussa ja laittanut yhdistyksen, osa-aikaisesta, talonmiehen hommasta palkkavaatimukseksi jonkun naurettavan 5000 eur kuussa. Ei kuulemma kannata työnteko muuten kun "vouti vie".

Niin sitä ajattelin kysyä, kun en ymmärrä, että millä järjellä joku jamppa luulee että pientaloyhdistyksen talonmiehelle maksettaisiin 5000 eukkaa palkkaa? Ikinä, missään?
Ja se että vouti vie, tarkoittaa mun käsittääkseni sitä että kaverilla on omia velkoja, joita pitäisi hoitaa. Eli joskushan sillä on ne rahat olleet käytettävissä, jotka on velaksi saatu ja takaisin ne pitää sopimuksen mukaan maksaa? Mistä muka lainataan rahaa niin, ettei niitä tarvitsis maksaa takaisin? Ei mun tietääkseni mistään.

Muita kieltäytymisen syitä tarjotusta työpaikasta ovat mm. olleet: En pidä vanhuksista (työ vanhusten kotikäyntejä, EI hoitotyötä vaan pieniä apuhommia)
- sorminäppäryyttä vaativa työ ei sovi minulle (kieltäyti hakemasta salon nokialle kokoonpanohommiin, siis ei edes hakenut tai selvittänyt paikkaa)
- en saa kyytiä
- en saa päivähoitoa
- työt alkaa liian aikaisin aamuisin, en mene nukkumaan kuin vasta 04 maissa

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Vai sellasta. Minä olen työtön, ja oma logiikkani on se, että vaikka olen ollut nyt nelisen vuotta työvoiman ulkopuolella, ei ammattitaitoni ole mihinkään kadonnut (it-hommelit). Sitä vaan meinaan että stadissa alta 5 000 € en lähtisi evääni liikauttamaan. Miksi? Siksi koska harva muukaan lähtee nykyisin, näissä hommissa. En ole edelleenkään mikään altavastaaja vaikka jonkun mielestä minun sitä pitäisi olla kun on jo niiiiii-in paljon työttömyyttä takana.

Vierailija
2/3 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Vai sellasta. Minä olen työtön, ja oma logiikkani on se, että vaikka olen ollut nyt nelisen vuotta työvoiman ulkopuolella, ei ammattitaitoni ole mihinkään kadonnut (it-hommelit). Sitä vaan meinaan että stadissa alta 5 000 € en lähtisi evääni liikauttamaan. Miksi? Siksi koska harva muukaan lähtee nykyisin, näissä hommissa. En ole edelleenkään mikään altavastaaja vaikka jonkun mielestä minun sitä pitäisi olla kun on jo niiiiii-in paljon työttömyyttä takana.

Minä en tajua kaltaisiasi. Jos on tietotaitoa johonkin hommaan, miksi odottaa vuosikausia että pääsee jonkun orjaksi, eikö voi tehdä freenä oman yrityksen puitteissa samaa hommaa jos ahdistaa se että muut eivät maksa tarpeeksi palkkaa? Vastaan omaan kysymykseeni, koska on kivempi ja helpompi olla työttömänä kun silloin ei tarvitse tehdä mitään, vaikka tulot toki ovat rutkasti alle tuon vaaditun 5K/kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tajua kaltaisiasi. Jos on tietotaitoa johonkin hommaan, miksi odottaa vuosikausia että pääsee jonkun orjaksi, eikö voi tehdä freenä oman yrityksen puitteissa samaa hommaa jos ahdistaa se että muut eivät maksa tarpeeksi palkkaa? Vastaan omaan kysymykseeni, koska on kivempi ja helpompi olla työttömänä kun silloin ei tarvitse tehdä mitään, vaikka tulot toki ovat rutkasti alle tuon vaaditun 5K/kk

Tuo freenä tekeminen olisi kaikista parasta, mutta siinä on vain se ongelma ettei maksavia asiakkaita kaikesta huolimatta löydy, niin olen sitten mieluummin vaikka työttömänä ilman sitä 5 kiloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi