Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystäväni suuttui mielestäni mitättömästä asiasta

Ajatyelin vain sinua...
02.03.2017 |

Eli ensin alkuun että ystävälläni oli viikko sitten synttärit. Omien puheidensa mukaan on hyvin vaatimaton ihminen, ei siis halua kalliita lahjoja yms ettei tule taakaksi muille. On siis oikeasti vaatimaton, sitä en kiellä. Ajattelin kuitenkin yllättää hänet ja ostin hänelle suht. kalliin meikkisetin ja vähän pientä lisäksi. Synttäreillä hän ei osannut kiittää lahjasta vaan rupesi raivoamaan siitä että olin ostanut hänelle kalliin lahjan! Kun olisi pitänyt olla vain jotain todella pientä, tuliaisen kokoista. Sanoi, että nyt hän on minulle velkaa samanarvoisen lahjan eikä hänellä ole sellaiseen varaa. Sanoin hänelle, että hänen ei todellakaan tarvitse ostaa minulle synttäreinäni samanarvoista lahjaa, mutta hän ei kuunnellut. Oli kivaa, kun juhlissa olleet 20 vierasta seisoivat siellä kiusaantuneina välikohtauksesta. En enää tiedä mitä ajatella, tuli sen verran paha mieli tuosta :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olipa typerää raivostua tuollaisesta. Kyllä minäkin vaatimattomana ihmisenä varmaan vähän kainostelisin ja olisin hämilläni kalliista lahjasta, saattaisin jopa (kahdenkesken) sanoa jotain tyylillä "miten sä nyt näin kallista ostit" tms, mutta en näkisi mitään syytä _suuttua_ asiasta.

Vierailija
2/7 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä menitte molemmat jonkun rajan yli. Ymmärrän kyllä, että et voinut etukäteen mitenkään arvata, että hänen reaktio olisi noin voimakas. (Ja siinä mielessä liioiteltu, että lahjasi todellakin oli lahja, eikä mikään vastalahjan vaatimus.) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, tavallisesti ystäväni on todella ihana, mutta voi saada raivokohtauksia pienistäkin asioista...nyt välit ovat hieman viillentyneet. En todellakaa haluaisi tämän jäävän tähän

Vierailija
4/7 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä menitte molemmat jonkun rajan yli. Ymmärrän kyllä, että et voinut etukäteen mitenkään arvata, että hänen reaktio olisi noin voimakas. (Ja siinä mielessä liioiteltu, että lahjasi todellakin oli lahja, eikä mikään vastalahjan vaatimus.) 

Ei ole vastalahjan vaatimus, halusin ilahduttaa minua vähän vähävaraisempaa vähän kalliimmalla lahjalla. Ilmeisesti häb tulkitsi sen väärin

Vierailija
5/7 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siinä sitten muu auta, kun yrittää vielä kerran, ehkä kun vähän aikaa on kulunut, yrittää selittää ystävällesi, että hän on sinulle tärkeä ja halusit vain antaa hänelle lahjan, josta hän pitää. Muistele vaikka etukäteen, minkälainen kommunikointityyli teidän välillänne toimii kaikkein parhaiten ja vältä aiheita, joiden varmasti tiedät hermostuttavan häntä.

Vierailija
6/7 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sun ystävää. Oon kieltänyt ystävää tuomasta mulle lahjoja ja silti se tuo aina 50e tuliaiset ja 200e lahjat. Ystävää pitää kuunnella eikä lahjoa.

Vierailija
7/7 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.