Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sisustaa tulevaa yhteistä kotiamme omin päin

Vierailija
02.03.2017 |

Mies aikoo ostaa vanhemmiltaan lapsuudenkotinsa tämän vuoden aikana. Tarkoituksemme on muuttaa sinne siis yhdessä, olemme olleet vakaassa suhteessa muutaman vuoden. Tilanne on nyt se että miehellä on edelleen kämppä lähellä tätä tulevaa taloamme, mutta mies viettää paljon aikaa tässä vielä vanhempien omistamassa kodissa. Appivanhempani ovat aika paljon matkoilla ja silloin majaillaan kumpikin siellä talossa pitkiäkin aikoja "talonvahtina". Paikka on mulle siis jo hyvin tuttu, mutta en tietenkään ala nyt vielä etukäteen elämään sitä aikaa kun talo on meidän. En siis suunnittele mitään sisustusratkaisuja tai remonttia ainakaan ääneen, vaikka tiedän että haluan laittaa kodin meidän näköiseksi. Sen aika on sitten kun appivanhemmat ovat oikeasti muuttaneet pois ja haluan antaa heille rauhan muuttaa ilman hoppua. Asia kerrallaan. Minusta tuntuu, että mies elää tilannetta nyt vähän edellä minua. Hän on viime kuukausien aikana ostanut taloon uuden sohvan, parisängyn meille vanhaan huoneeseensa, uuden jääkaapin hajonneen tilalle, uuden television, työpöydän tietokoneelle - kysymättä minulta mielipidettä tai pyytämättä edes makutuomariksi. Muitakin ostoksia on jo miettinyt. Saattaa kuulostaa niin pieneltä asialta, mutta ei tunnu kivalta. Tuntuu että mut syrjäytetään ja mun mielipiteellä ei ole väliä. Minun ei ole muutenkaan niin helppo varmaan kotiutua sinne verrattuna siihen, että olisimme aloittaneet "puhtaalta pöydältä" ja ostaneet talon vieraalta. Miehelle se on aina ollut koti. Siinä vaiheessa kun talo on miehen omistuksessa, onko se täynnä jo hänen yksin valitsemiaan juttuja? Eikö yhteisen elämän rakentaminen koostu sellaisista pienistä jutuista, että yhdessä lähdetään vaikka huonekalukaupoille tai valitsemaan uusia tapetteja? Koen, että mulla ei ole asioihin mitään sanomista nyt, koska talo ei ole minun ja eihän minulla ole mitään puuttumista siihen mihin mies omia rahojaan käyttää. Mua ärsyttää, kun esimerkiksi tuon sohvan ostossa oli kysynyt äidiltään neuvoa, ei minulta! Ja nämä "meidän" uudet huonekalut on tietenkin siellä appivanhempien käytössä kun he ovat paikalla. Kuulostanko teidän mielestä ihan tyhmältä? :D

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaisin jäädä asumaan omaan asuntoon. Jos mies ei voi keskustella tuollaisista asioista sun kanssa niin miten sitten jatkossa kun pitäisi pystyä keskustelemaan lastenhankinnasta, niiden hoitopaikoista, missä ja miten yhteiset lomat vietetään jne.

Kyllä minusta kummankin pitäisi olla valitsemassa patjoja jne koska on aika merkittävää minkälaisessa sängyssä nukkuu seuraavat vuodet. Joku tykkää kovasta patjasta ja toinen pehmeästä jne.

Joko mies ei ole tosissaan kiinnostunut elämään kanssasi tai on sosiaalisista taidoissa on isoja puutteita. Sama kumpi niin ei kuulosta hyvältä tulevaisuutta ajatellen.

Vierailija
22/25 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluat kodista teidän näköisen. Eli suomeksi sanottuna haluat itse päättää kaikesta sisutuksesta.

Niinkö se teillä menee? Puolisosi haluaa kodista teidän näköisen, niin sinä päätät yksin kaikesta kysymättä toiselta mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo kuulostaa vähän siltä että mies suunnittelee nimenomaan itselleen kotia. Sinä saat muuttaa myös siihen.

A. Mies ei ole ajatellut asiaa ja tekee tämän vahingossa

B. Mies ei ole teidän yhteenmuutosta yhtä innoissaan kuin sinä

C. Mies laskelmoi että jos eroatte niin on helppoa kun kaikki on hänen ja sinä pakkaat vain henkilökohtaiset tavarasi ja häivyt

Itse on ole enää iässä, jossa ei rakennella enää pilvilinnoja C on ainoa vaihtoehto omassa elämässäsi.

Onko sohvissa ja sängyssä sitten jotain vikaa ja olisitko itse valinnut paljonkin erilaisemmat vaihtoehdot? Voihan noita kompensoida muilla valinnoilla esim. keittiönpöytä, jne...Sinullahan on lupa sisustaa, joten...

Kannattaa ap tässä tapauksessa vähän miettiä paljonko sijoitat rahojasi tähän taloon. Onko mökin ja talon arvo lähellä toisiaan? 

Vierailija
24/25 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies ajattelee että ap tarkoittaa sisustamisella mattoja, verhoja, sohvatyynyjä, tauluja jne.

Ehkä hänen mielestään sohva, sänky jne ei ole sisustusta. Mutta idioottimaista ostaa sänky yksin yhteiseen käyttöön. Kyllähän se voi toimia molemmille mutta jos ap ei tykkää nukkua sellaisella patjalla niin osaatteko sitten uuden vai saako nainen vaan sopeutua ja kärsiä pahimmillaan selkäkivuista koska meillä on jo hyvä uusi sänky.

Tilanne kuulostaa kyllä pelottavalta. Ja sitten vielä se että ap laittaa rahaa tuon talon remppaan... Saako ikinä mitään takas jos eroavat? Eikö siellä olisi helpompi tehdä pintaremonttiakin jos ei olisi edessä uusia huonekaluja. Itse olisin ostanut vasta rempan jälkeen niin ei edessä ja sotkeentumassa. Kuulostaa pelkästään miehen kodilta jossa ap saa sitten asua ja sopeutua.

Vierailija
25/25 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ostaa talon omiin nimiin, on suurta hulluutta sijoittaa ap. rahojaan reppakuluihin, sillä kukaan ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan, oli sitä rakkautta miten paljon tahansa, koska jo tilastojen valossa, ero on aina mahdollinen.

Ja talon remppojen lisäksi, ap. maksaa puolet kuluista ja samaan aikaan mies kerryttää omaisuutta ja remontin jälkeen, jonka osan ap. on maksanut, miehen omaisuuden arvo nousee entisestään.

Nyt ap. jotain järkeä talohaaveisiin.