Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei ymmärrä, että haluan syödä terveellisesti. Taas pyöritteli silmiään, kun luki kirjoittamani ostoslistan.

Vierailija
02.03.2017 |

Mies tienaa enemmän, koska on töissä. Itse en ole. Tunnen tästä jo tarpeeksi syyllisyyttä, koska en pysty osallistumaan kustannuksiin täysin tasapuolisesti. Suhde ei ole mikään uusi, olemme olleet yhdessä 6vuotta.

Olen nyt sairaana ja kirjoitin ostoslistan, koska mies lähti kauppaan. Mies tarvitsi itse vain muutaman asian ja ne olivat "makaroni, jauheliha, maito".

Kirjoitin sitten mitä itse aion syödä ja ne olivat "kesäkurpitsa, jauheliha, lanttu, punajuuri, tuore mango, mandariini, kiivi, päärynä, tomaatti, kurkku, jäävuorisalaatti, fetajuusto, porkkana"

Se on tosi kiva, että mies pystyy syömään ykstoikkoisesti makaronia, perunaa, pastaa, eineshamppareita ja pizzoja, nakkeja.... Mutta minä en vaan voi enkä edes halua. Ne turvottaa, tulee väsynyt ja ällöttävä olo. Joskus toki syön roskaruokaa itsekin, enkä orjallisesti noudata mitään tiettyä ruokavaliota.

Haluan vain syödä paljon kasviksia, juureksia ja hedelmiä, ei siinä sen kummempaa.

Kysyin, että "No mikäs siinä ostoslistassa noin ihmetyttää?" mies siihen että "NO KUN NÄÄ MAKSAA!", ehdotin jopa että laittaisinko hänen tililleen vähän rahaa kun noin kerta pännii.. Mies siihen että "No ei tartte, älä ota kaikkea tosissaan!"

Nykyään oon aika arka kirjoittamaan ostoslistaa, koska ärsyttää miehen huokailut ja silmien pyöritykset. Uskon että tekee sen tavallaan puoleksi läpällään mutta siltikin ärsyttää..

Otanko vain liikaa itseeni vai onko mieheni moukkamainen?

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voisi syödä kahta juuresta ja vain mandariineja ja kiiviä? Miksi noin monta eri? Aika prinsessaa maksattaa miehellä jokainen mieliteko.

Vierailija
42/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei hyvä ihme, mies kustantaa ruuat ja toinen viittii vikistä. Mitäs jos sulla ei oiskaan hänen lompakkoa käytettävänäsi? 

Meillä menee ruokakulut suunnilleen tasan, siitä huolimatta, että oon opiskelija ja tulot noin neljäsosan miehen tuloista. Miksi? No siksi, että tunnen olevani muuten toisen elätettävänä. Minulle vieras jo ajatuksena.. Ja sitten jotkut kehtaa vielä tuossa tilanteessa valittaa.

Av mammat vielä komppaa alottajaa, ihmetellen miehen käytöstä. Herätyskelloja. Oikeesti.

Älä nyt sinäkään saatana jaksa. Tuo on niin säälittävää ja kulunutta hokemista "Mitä jos sulla ei oiskaan hänen lompakkoa käytettävänäsi?". En ole ap, mutta itsekin olen työtön ja jos mies maksaa suurimman osan ruoasta, minä maksan puolestani laskuja tai välillä minä maksan enempi ruokia ja mies sitten taasen vaikka laskuja.

Jos AP:n mies maksaa just tällä hetkellä ne ruoat, niin ei se tarkoita automaattisesti sitä, että mies maksaa aina ne ruoat. Seuraavan ostosreissun saattaa maksaa AP. Ja mies sitten maksaa muita menoja.

Mitä vitun toisen lompakolla elämistä se on? Minä myöskin työttömänä ollessani hoidan kaikki kotihommat, nurmikon leikkaamisesta pihan kolaamiseen, imuroinnista moppaukseen jne. Ja meidän talo eikä piha todellakaan ole mitään pieniä. Että hommaa riittää. 

Älä sä saatana jaksa hyökätä kun kritiikki kolahti. Ei puhuttu sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma lista: kesäkurpitsa, jauheliha, lanttu, punajuuri, tuore mango, mandariini, kiivi, päärynä, tomaatti, kurkku, jäävuorisalaatti, fetajuusto, porkkana. Yksi jokaista?

Minä ihmettelin tätä ihan samaa, yksi jokaista. Jos listan kirjoittaja tarkoitti että mandariineja, kiivejä, päärynöitä.... niin olis sitten kirjoittanut niin tai esim. 4 kiiviä etc.. nimittäin jos mulle lyödään tollanen lappu käteen niin sieltä kaupasta olis tietenkin tullut yks jokaista. Mutta ihmettelin mä myös sitä että miehelle ostettiin jauhelihaa ja naiselle ostettiin jauhelihaa, siis onko teillä ihan vallan omat ruuat? Eihän siinä ole mitään järkeä että yhdessä asutaan ja molemmat kokkailee omat pöperöt. Ei tuollainen ole parisuhde vaan kämppikset.

Vierailija
44/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä.

Tuli paha mieli näistä kommenteista. Pieni selvennys kuitenkin tähän. Mies ei maksa aina ruokia. Minä saan tilin ensi viikolla, joten sen vuoksi mies maksaa tämän hetken ostokset.

Minä myöskin maksoin vasta miehen auton tuulilasin vaihdon 250euroa. Jos tämä kuulostaa vielä lompakkoloisimiselta, niin en olen kyllä sanaton.

Se on kyllä totta, että mies maksaa jonkin verran enempi meidän yhteisistä menoistamme. Itse koitan sitten kompensoida sitä sillä, että teen aina ruoat ja pidän kodin siistinä kaikinpuolin. Kun tässä kotona muutenkin nyt oleilen. 

Mies ei ole ikinä valittanut työttömyydestäni ja jaksaa aina kehua, kuinka siistinä kämppä on ja ruoat on valmiina kun tulee töistä. 

Tuo ostoslista-silmien pyöritys-huohottelu vaan välillä ärsyttää, koska se on aina joka kertaista. En tiedä, miksi mies tekee niin. Tarkoittaako tosissaan vai ihanko vain läpällä heittää. Ihan sama miten muokkailen listaa niin aina meinaa olla sama juttu. 

Olen myös joskus kysynyt, että haluaisiko hän erota tai jos ei erota, niin ainakin silleen, että muuttaisin omaan asuntoon, niin ei tarttisi hänenkään maksaa kuin omat juttunsa. Mies sanoo, ettei todellakaan halua erota, eikä halua että muutan yhtään minnekään ja ihmettelee, miksi edes kysyn moista.

Soitin miehelle ja sanoin, ettei osta sitä helvetin mangoa, jos se kerta on niin kallis. Sanoin, että ostaa sen mukaan, mitä on itse valmis maksamaan. Sanoin myös että katsokoot kesäkurpitsankin hintaa. Meinasin näiden kommenttien vuoksi sanoa, että ei osta mitään mulle.

AP

Vierailija
45/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme nillittäjiä ketjussa. Kiivi ja mango ovat tällä hetkellä edullisia!

Vierailija
46/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voisi syödä kahta juuresta ja vain mandariineja ja kiiviä? Miksi noin monta eri? Aika prinsessaa maksattaa miehellä jokainen mieliteko.

Siis mitä vittua työttömän on oikeasti tehtävä ansaitakseen ihmisarvo edes PARISUHTEESSA? Joo, meni tunteisiin. Olin pitkään työtön ja en enää luojan kiitos ole. Työttömänä olet aina vähän huonompi, tai et edes niin vähääkään. Sukujuhlissa kuiskitaan selän takana, työkkäri ja Kela kohtelevat kuin rikollista, netissä huudetaan että "mee töihin" ja sanomalehdissä kerrotaan, miten kaltaiseni pilaavat tässä maassa oikeastaan ihan kaiken. On poliittisesti suht korrektia nimittää työtöntä loiseksi - siis oikeasti, loiseksi? 

Siitä olen kiitollinen, että puolisoni oli sataprosenttisesti tukenani. Tietenkin hän maksoi enemmän yhteisiä menoja, "tienasinhan" minä 522,88 euroa kuussa. Ei sillä makseta puoliksi kaikkia menoja, millään. Mutta jos mun teki mieli tiettyä hyvää granolaa tai jotain eksoottisempaa hedelmää, ei mies IKINÄ sanonut, että osta loinen itse. 

Ei työttömän sentään parisuhteessa tarvitse itseään hävetä. Monet häpeät tietenkin, valitettavasti, minäkin. Mies joutui minulle sanomaan, ettei minun ole ihan kaikkea kotona tehtävä, saan välillä tehdä myös mukavia asioita. Työttömät puolisot, ainakin jos ovat naisia, hoitavat pääsääntöisesti koko kodin, siivoavat, pyykkäävät, tekevät ruuat, tiskaavat. 

Vierailija
47/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä.

Tuli paha mieli näistä kommenteista. Pieni selvennys kuitenkin tähän. Mies ei maksa aina ruokia. Minä saan tilin ensi viikolla, joten sen vuoksi mies maksaa tämän hetken ostokset.

Minä myöskin maksoin vasta miehen auton tuulilasin vaihdon 250euroa. Jos tämä kuulostaa vielä lompakkoloisimiselta, niin en olen kyllä sanaton.

Se on kyllä totta, että mies maksaa jonkin verran enempi meidän yhteisistä menoistamme. Itse koitan sitten kompensoida sitä sillä, että teen aina ruoat ja pidän kodin siistinä kaikinpuolin. Kun tässä kotona muutenkin nyt oleilen. 

Mies ei ole ikinä valittanut työttömyydestäni ja jaksaa aina kehua, kuinka siistinä kämppä on ja ruoat on valmiina kun tulee töistä. 

Tuo ostoslista-silmien pyöritys-huohottelu vaan välillä ärsyttää, koska se on aina joka kertaista. En tiedä, miksi mies tekee niin. Tarkoittaako tosissaan vai ihanko vain läpällä heittää. Ihan sama miten muokkailen listaa niin aina meinaa olla sama juttu. 

Olen myös joskus kysynyt, että haluaisiko hän erota tai jos ei erota, niin ainakin silleen, että muuttaisin omaan asuntoon, niin ei tarttisi hänenkään maksaa kuin omat juttunsa. Mies sanoo, ettei todellakaan halua erota, eikä halua että muutan yhtään minnekään ja ihmettelee, miksi edes kysyn moista.

Soitin miehelle ja sanoin, ettei osta sitä helvetin mangoa, jos se kerta on niin kallis. Sanoin, että ostaa sen mukaan, mitä on itse valmis maksamaan. Sanoin myös että katsokoot kesäkurpitsankin hintaa. Meinasin näiden kommenttien vuoksi sanoa, että ei osta mitään mulle.

AP

No löytyihän se marttyyrikin sieltä.

Vierailija
48/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan hirveä palsta :D Jos syö eineksiä, täällä mollataan ja haukutaan, jos syö terveellisesti, niin on liian kallista ja "osta lompakkoloinen ite kalliit rehus!". 

En ymmärrä tätä, että jos saman katon alla asutaan, toista rakastaa ja haluaa olla yhdessä, niin ollaan niin saakelin pihejä sen rahan kanssa. Että ostappa sinä omat ruoat ja laitetaan oikein eri hyllyille jääkaappiin ja tasan tarkkaan maksetaan omat menot omasta pussista.. En vain voi tajuta... Anteeksi vaan kaikille, mutta ei mene mun jakeluun.

Jos ei ole valmis joustamaan ja laittamaan rahaa yhteisiin menoihin tai ostamaan toisen puolesta jotain, vaan pidetään omista rahoista kiinni kynsin ja hampain, niin mielestäni ei tarvitse edes alkaa suhteeseen kenenkään kanssa.

"Kulta, tämä mango maksoi 4euroa, multa nyt kultaseni meni 4euroa tähän sun mangoosi, että voisitko maksaa takaisin?"

Olipas kunnon olkiukkopläjäys!

* Einekset on kalliita, kukaan ei ole kehoittanut syömään niitä.

* Terveellinen ruoka voi olla myös edullista.

* Kukaan ei ole vaatinut erillisiä ruokia tai jääkaapin hyllyjä

* On ihan eri asia "pitää kynsin hampain kiinni rahoistaan", kuin käyttää rahaa järkevästi satokausia ja tarjouksia hyödyntäen.

Kun asia loppuu, alkaa olkiukkoilu.

Vierailija
49/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa ei ole tarkoitus kyseenalaistaa työttömän ihmisen ihmisarvoa tai elintärkeitä tarpeita. Vaan siitä, miksi jo saadusta pitää vielä valittaa. Maha tulee kipeäksi, turvottaa ja mitä vielä. Jos valittamiseen on mahdollisuus, on jotain kyllä pielessä. 

Vierailija
50/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa absurdilta. Eikö teillä tehdä yhdessä ruokia ja mietitä yhdessä mitä ostetaan? Kyllä mun mies voisi myös ihmetellä, jos pyytäisin ison kasan jotain "ei-yhteistä".

Sinänsä mitä tulee mangoihin jne, en ymmärrä miksi niitä ei voisi ostaa, jos varaa on. Juu, itsekin seuraan satokausia, mutta enemmän siksi että hedelmät ovat paremman makuisia silloin. Joka euroa en laske, jos jotain haluan ja sitä hyvälaatuisena saa. En ole rikas, joskaan en köyhäkään.

Ruokavalioon panostaminen maksaa kyllä itsensä takaisin terveydessä ja mielen virkeydessä.

Vierailija
51/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se työtön puoliso sitten saa syödä, te jotka olette sitä mieltä, ettei noin "kalliita" asioita saa työssäkäyvällä puolisolla maksattaa? Sika-nautajauhelihaa, perunaa, porkkanaa ja lanttua? Oikeasti? Olenkohan minä jotenkin turhan höveli sitten, kun mies oli osan viime vuodesta työttömänä enkä ikinä edes ajatellut, etten ostaisi kaupasta hänelle aivan tavallisia elintarvikkeita, koska "mitäs ei loinen maksa itse...  

Minä kommentoin jo aiemmin, etten ITSEKÄÄN osta tuollaisia kalliita hedelmäsekoituksia. Ei siis ole kyse siitä ettei "työtön loinen" saisi syödä, vaan että suoraan sanottuna ottaisi päähän maksaa toiselle asioita, joita ei ITSELLEENKÄÄN halua ostaa. Niitä edullisempiakin vaihtoehtoja on vaikka kuinka, ne vain vaihtelevat vuodenajan ja tarjousten mukaan.

Ja kyllä, olen varmaan sitten teidän "hövelien" mielestä pihi, mutta se ei tee minusta huonompaa/julmempaa/itsekästä ihmistä. Olen ollut pitkään elämässäni köyhä, enkä yksinkertaisesti halua heittää rahaa hukkaan, kun mitään oikeaa hyötyä siitä ei tule - enkä ymmärrä miten jollekin on muka tärkeää saada Juuri Nyt Heti Paikalla juuri sitä hedelmää mikä mieleen juolahti, tai elämä on ihan paskaa ja arvotonta ja ties mitä... 

No siis kyllähän se tekee sinusta aika huono ja itsekkään ihmisen, jos sinulla olisi varaa ostaa mango (about 2 e) puolisollesi joka sellaisen haluaa, mutta et sitä tee, koska se on mielestäsi "rahan heittämistä hukkaan". Milloin oman rakkaan puolison ilahduttamisesta noin halvalla ja yksinkertaisella asialla on tullut jotain luksusta? Sitten kun ostat sen mangon (about 2 e), niin paistattelet varmaan monta päivää sädekehässäsi, kuinka mahtava vaimo nyt olet, kun oikein mangon soit loispuolisollesi? 

Meillä ostetaan ruokakaupasta sitä mitä tekee mieli. Siis tottakai suunnitellen ja järkevästi siten, ettei osteta kaappeihin pilaantumaan, mutta jos tekee mieli mangoa tai kiiviä niin ei väkisin osteta halvimpia bulkkiappelsiineja. Minkä ruokalaskussa häviää (ei kamalasti, kun sitten niitä hedelmiä haluaa oikeasti syödäkin eikä ne jää pilaantumaan), sen elämänlaadussa varmasti voittaa. 

Niinpä niin, se on "itsekäs ja huono" ihminen joka haluaa pitää talouden kunnossa ja siksi valitsee mangon (jota ei muutes 2e/kpl saa kuin hyvin hyvin harvoin) sijaan vaikka niitä appelsiineja keskellä talvea. Ei suinkaan se, jonka impulssikontrolli on kuin lapsella, ja jos Nyt pitää saada mangoa niin sitä pitää saada Nyt. Tuollaisten Minulle Nyt Heti -ihmisten holtittomuus harvoin jää siihen yhteen mangoon, vaan pitää saada sitä ja tätä ja tuota, niinkuin tuossa ap:n listassakin. Ei ollut kyse yhdestä mangosta kerran viikossa tms. vaan pitkästä listasta ruokia, jotka ainakin mulle (yhä, vaikka itse käynkin töissä) on jotain spesiaalia ja extraa, ei jokapäiväistä mässyä. Ja niinhän ap sanoikin, että miestä harmittaa lista aina - eli todennäköisesti se on aina puolillaan moisia kalliita ruokia. Ei mitään yksittäisiä, harvinaisia ilahtumisen aiheita.

Vierailija
52/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille miehelle seuraavalla kerralla, että lukee kauppalapun vasta autossa tai kaupassa niin sun ei tarvitse katsoa sitä moneen kertaan nähtyä teatterikappaletta. 

Vierailija
53/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tienaa enemmän, koska on töissä. Itse en ole. Tunnen tästä jo tarpeeksi syyllisyyttä, koska en pysty osallistumaan kustannuksiin täysin tasapuolisesti. Suhde ei ole mikään uusi, olemme olleet yhdessä 6vuotta.

Olen nyt sairaana ja kirjoitin ostoslistan, koska mies lähti kauppaan. Mies tarvitsi itse vain muutaman asian ja ne olivat "makaroni, jauheliha, maito".

Kirjoitin sitten mitä itse aion syödä ja ne olivat "kesäkurpitsa, jauheliha, lanttu, punajuuri, tuore mango, mandariini, kiivi, päärynä, tomaatti, kurkku, jäävuorisalaatti, fetajuusto, porkkana"

Se on tosi kiva, että mies pystyy syömään ykstoikkoisesti makaronia, perunaa, pastaa, eineshamppareita ja pizzoja, nakkeja.... Mutta minä en vaan voi enkä edes halua. Ne turvottaa, tulee väsynyt ja ällöttävä olo. Joskus toki syön roskaruokaa itsekin, enkä orjallisesti noudata mitään tiettyä ruokavaliota.

Haluan vain syödä paljon kasviksia, juureksia ja hedelmiä, ei siinä sen kummempaa.

Kysyin, että "No mikäs siinä ostoslistassa noin ihmetyttää?" mies siihen että "NO KUN NÄÄ MAKSAA!", ehdotin jopa että laittaisinko hänen tililleen vähän rahaa kun noin kerta pännii.. Mies siihen että "No ei tartte, älä ota kaikkea tosissaan!"

Nykyään oon aika arka kirjoittamaan ostoslistaa, koska ärsyttää miehen huokailut ja silmien pyöritykset. Uskon että tekee sen tavallaan puoleksi läpällään mutta siltikin ärsyttää..

Otanko vain liikaa itseeni vai onko mieheni moukkamainen?

(Tähän on voitu jo vastata, en jaksanut lukea kaikkia kommentteja)

Eniten oudoksuttaa, että kuuden vuoden suhteen ja oletettavasti avo- tai avioliiton jälkeen tunnutte syövän eri ruokia. Miksi ihmeessä? 

Haluan uskoa että mies pyörittää silmiään pelkällä läpällä. Onhan se vähän heikkotasoista läppää, mutta silti. Sinä taas olet otollinen kohde kun loukkaannut, tarjoat rahaa jne. Et ole töissä (opiskeletko?), sinulla on olemattomat tai pienet tulot ja nyt olet vielä kipeänäkin, tottakai silloin on helpommin tosikko ja vaipuu itsesääliin. 

Kun olet paremmassa kunnossa: selvittäkää yhdessä perheenne raha-asiat ja miten jaatte menot, tehkää yhdessä ruokaa ja syökää yhdessä samaa ruokaa saman pöydän ääressä. 

Vierailija
54/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä.

AP

No apua miten paha mieli tuli, kunnon marttyyri. Olisit ilmaissut asian selvemmin.

Aloitusviestin jälkeen jäi kuva että mies tekee lähes kaikki ruokaostokset, ja sinä kirjoittelet kauppalappuun vain mitä mieli tekee sen enempää miettimättä.

Mutta jos tosiaan sinä makselet myös miehen juttuja niin eihän tuossa ole mitään ihmeellistä että pyydät miestä tuomaan mangon sinulle.

Vierailija
55/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, hmmm, en itsekään ihan hyväpalkkaisena työssäkäyvänä ihmisenä ostele tuolla lailla hedelmiä, vaan ostan vuodenajan mukaan sitä mikä kulloinkin on edullista. Aika moni listasi hedelmistä ja vihanneksista on (etenkin nyt) hyvin kallista, ja samat vitamiinit sun muut saisi huomattavasti halvemmallakin, esim. appelsiinista. Eli suoraan sanottuna pännisi minuakin, jos joutuisin ostamaan muille moisen hedelmäsalaattivalikoiman, kun en sitä raaskisi itsellekään ostaa. Ja tosiaan se terveellisyys ei nyt kelpaa syyksi, kun on olemassa yhtä terveellisiä edullisiakin vaihtoehtoja!

Juuri näin. Itse olen käynyt töissä 20 vuotta, eikä mulla olisi varaa ostaa koko perheelle tuollaisia hedelmiä. Kesäkurpitsaa kannattaa syödä kesällä, kun sitä tuotetaan. Ja nyt kauden hedelmiä. Juurekset tietty ok. Eli kiivit, mango ja päärynä listalta pois. Ja tilalle vaikka appelsiinia, omppua, banaania.

Kiivit ainakin eilen oli cittarissa 6kpl 1€.... tosi kallista.

Vierailija
56/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kulta, luulen että sinä nyt vain vähän ylireagoit. Jos miehesi jaksaa kehua siistiä kotia ja valmista ruokaa, se on varmasti ihan tyytyväinen parisuhteeseenne. Luulen, että tuo silmien pyörittely ei liity niinkään rahaan vaan miehesi vaan haluaisi saada kehumista. Meilläkään mies ei hirveästi tykkää käydä kaupassa mutta käy silti useimmiten kun hän on autolla ja minä jalkaisin. Välillä se puuskuttaa ja kärttyilee kantaessaan tavaroita autosta sisään, mutta minä kehun sitä aina ja kiitän kun se jaksaa käydä kaupassa jne.

Miehet oikeasti tarvitsee aika paljon ihailua ja kiitosta. Niinhän me kaikki, mutta miehet erityisesti ja erittäinkin puolisoltaan. Joten kehu ja kiitä.

Lopputulos: Mies, joka tuo sinulle aina kauden ensimmäiset mansikat ja sanoo: "Nämä oli kyllä kamalan kalliita mutta tiedän miten rakastat mansikoita."

Vierailija
57/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kahdella aikuisella ihmisellä parisuhteessa erilliset ruoat?

Millä järjellä?

Vierailija
58/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No paljos se kesäkurpitsa maksaa tällä hetkellä? Mistä noita hintoja tietää että mitkä on millonkin edullisia? Näkeekö netistä jostain? Kiinnostais itteäkin tietää, kun noin mollataan AP:n listaa.

Just tulin S-marketista ja ostin kesäkurpitsan 3,29 euroa kilo, 1 kpl maksoi 1,13 euroa, luomu oli jotain 4,5 eúron pintaan kilohinta.

Raastan sen talviseksi salaatiksi porkkanan kanssa ja lisäksi appelsiinia, ehkä jotain muutakin.

Vierailija
59/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No paljos se kesäkurpitsa maksaa tällä hetkellä? Mistä noita hintoja tietää että mitkä on millonkin edullisia? Näkeekö netistä jostain? Kiinnostais itteäkin tietää, kun noin mollataan AP:n listaa.

Just tulin S-marketista ja ostin kesäkurpitsan 3,29 euroa kilo, 1 kpl maksoi 1,13 euroa, luomu oli jotain 4,5 eúron pintaan kilohinta.

Raastan sen talviseksi salaatiksi porkkanan kanssa ja lisäksi appelsiinia, ehkä jotain muutakin.

Vierailija
60/115 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä kahdella aikuisella ihmisellä parisuhteessa erilliset ruoat?

Millä järjellä?

Näin jälkikäteen en tajua, mutta eksän kanssa se jotenkin oli ihan luontevaa. Toinen tykkäsi vihreestä sinapista, toinen punaisesta. Ei niitä toisen ruokia varsinaisesti ollut kiellettyä ottaa, mutta jos meni syömään viimeisen kinkkuviipaleen niin oi sitä silmien pyörittelyä.

Kyllä, meillä oli eri ruuat. Lisäksi, kuten AP:n tapauksessa, vihannekset, salaatit, hedelmät: kaikki pupunruokaa, jota tosimies ei syö. Sipuli ja suolakurkku tekivät poikkeuksen.

Ukko oli lisäksi niin läpipasko, että kiskoi niitä eineslihapiirakoitaan ja pyöritteli päätään ettei hänen kyllä yhtään tee mieli kesäkurpitsalasagnea (eikä sellaisella edes lähde nälkä) eikä se näkynyt lihomisena.

Huh. Tulipa taas puistatukset tuosta kahden ruokalistan taloudesta.