Mies ei ymmärrä, että haluan syödä terveellisesti. Taas pyöritteli silmiään, kun luki kirjoittamani ostoslistan.
Mies tienaa enemmän, koska on töissä. Itse en ole. Tunnen tästä jo tarpeeksi syyllisyyttä, koska en pysty osallistumaan kustannuksiin täysin tasapuolisesti. Suhde ei ole mikään uusi, olemme olleet yhdessä 6vuotta.
Olen nyt sairaana ja kirjoitin ostoslistan, koska mies lähti kauppaan. Mies tarvitsi itse vain muutaman asian ja ne olivat "makaroni, jauheliha, maito".
Kirjoitin sitten mitä itse aion syödä ja ne olivat "kesäkurpitsa, jauheliha, lanttu, punajuuri, tuore mango, mandariini, kiivi, päärynä, tomaatti, kurkku, jäävuorisalaatti, fetajuusto, porkkana"
Se on tosi kiva, että mies pystyy syömään ykstoikkoisesti makaronia, perunaa, pastaa, eineshamppareita ja pizzoja, nakkeja.... Mutta minä en vaan voi enkä edes halua. Ne turvottaa, tulee väsynyt ja ällöttävä olo. Joskus toki syön roskaruokaa itsekin, enkä orjallisesti noudata mitään tiettyä ruokavaliota.
Haluan vain syödä paljon kasviksia, juureksia ja hedelmiä, ei siinä sen kummempaa.
Kysyin, että "No mikäs siinä ostoslistassa noin ihmetyttää?" mies siihen että "NO KUN NÄÄ MAKSAA!", ehdotin jopa että laittaisinko hänen tililleen vähän rahaa kun noin kerta pännii.. Mies siihen että "No ei tartte, älä ota kaikkea tosissaan!"
Nykyään oon aika arka kirjoittamaan ostoslistaa, koska ärsyttää miehen huokailut ja silmien pyöritykset. Uskon että tekee sen tavallaan puoleksi läpällään mutta siltikin ärsyttää..
Otanko vain liikaa itseeni vai onko mieheni moukkamainen?
Kommentit (115)
toivottavasti nämä lompakkoloiseksi huutelevat joutuisivat joskus itsekin työttömäksi ja kokemaan miltä se tuntuu. helppohan se on siellä huudella.
on se aika tylsää syödä vaan aina sitä omppua ja mandariinia. hedelmiäkin kannattaa syödä monipuolisesti.
Entäs paljon mango maksaa tällä hetkellä?
Jos kesäkurpitsa on 3e/kg niin ei ole kyllä kallista :DD Ne jotka niin sanoo niin ovat kyllä äärettömän köyhiä tai ihan vaan pihejä...
Vierailija kirjoitti:
No paljos se kesäkurpitsa maksaa tällä hetkellä? Mistä noita hintoja tietää että mitkä on millonkin edullisia? Näkeekö netistä jostain? Kiinnostais itteäkin tietää, kun noin mollataan AP:n listaa.
Netistä löytyy satokausikalenteri. Siitä voi päätellä mikä on edullista mihinkin aikaan vuodesta.
Kesäkurpitsan kilohinta 3,29€ foodien mukaan s-marketissa
Mango 2,79€/kg
Lidlissä vielä edullisempaa.
Kalliita nuo ovat.. en itse ole pitkiin aikoihin ostanut esim. sipulia, kun on kallista. Onneksi on vielä jäljellä erä käyttökelpoista sipulia, jonka sain 50 sentin kilohintaan. Porkkanoita ja lanttuja ostan myös vain 50 sentin kilohintaan. Suunnitteilla on myös kasvimaa mökille, luulen ettei kohta ole enää asiaa kauppaan, jos vihanneksia haluaa halvalla? Pitää jatkuvasti trimmata kustannuksia alas sitä mukaa kuin kunnon kapitalistit lisäävät hintaansa, ja firmat liikevoittoaan, niin jää pojille luu käteen kumminkin, mikäli minusta riippuu :DD
T. Lidl-mies.
Vierailija kirjoitti:
Entäs paljon mango maksaa tällä hetkellä?
N 4 e
Yksi maksaa n 3 e
Vierailija kirjoitti:
Jos kesäkurpitsa on 3e/kg niin ei ole kyllä kallista :DD Ne jotka niin sanoo niin ovat kyllä äärettömän köyhiä tai ihan vaan pihejä...
Kai sä tajuat, että esim. kesäkurpitsa ja mango ovat painavia, niin ei se lopulta halvaksi tule. Samoin kuin kaali, se painaa, vaikka yrittäisi ostaa pienen kerän, niin tulee sille hintaa (paitsi satokaudella, kun sitä saa n. 69snt/kg). Ne jotka huutelee "no ei oo kallista 3e/kg"tms., eivät nähtävästi tajua ettei tuo ole lopullinen hinta, välttämättä.
Ihmettelen tätä samaa huutelua lohen kanssa. " No lohi maksaa VAAN n. 7e/kg tarjouksessa"...joo-o, se on kilohinta, mutta kun harvemmin lohi on just tasan kilon, useimmiten lähentelee kahta-kolmea kiloa. Erään kerran meinasin ostaa lohta, oli jtn. 5,99e/kg, mutta niin, kevyin lohi oli yli kahden kilon, joten eipä sitten ollutkaan varaa ostaa sitä.
Meillä kanssa vähän vastaava tilanne. Minä rakastan laittaa hyvää ruokaa ja tykkään tehdä ruuasta näyttävän näköistä. Teen näin kun olemme minun luona ja pääasiassa maksan silloin KAIKEN ruuan jota laitan ja kun yksin söisin tätä ruokaa neljä päivää niin mieheni kanssa se menee yhdessä illassa.
No nyt olemme olleet hänen luonaan pari viikkoa ja koska olemme selvästi suuremman osan ajasta minun luonani minun ruokia syömässä niin olen pistänyt lompakon kiinni täällä ruuan suhteen ja mies saa maksaa. Minä kuitenkin edelleen teen ruuan koska hän ei osaa mitään. No nyt pihistellään sitten ihan kaikesta, tyyliin sipulikin on ihan liikaa ja tulee heti kommenttia "tartteeko sitä sipulia nyt oikeesti" "mun ruokaan ei ainakaan tarttee sitä ja tätä". Ärsyttää laittaa jotain budjettiruokaa varsinkin kun mies on oikeasti rikas ja hän ei edes itse maksa ostoksia vaan vanhempansa maksavat ostokset ja hän ostaa vain tilin piikkiin.
Kelpaa kyllä syödä minun luonani kunnon ruokaa ja repii yrteistä puolet puskaa päälle mutta hänen luonaan sipulikin on liikaa jos sitä ei jo ole kaapissa....
Mitä se työtön puoliso sitten saa syödä, te jotka olette sitä mieltä, ettei noin "kalliita" asioita saa työssäkäyvällä puolisolla maksattaa? Sika-nautajauhelihaa, perunaa, porkkanaa ja lanttua? Oikeasti? Olenkohan minä jotenkin turhan höveli sitten, kun mies oli osan viime vuodesta työttömänä enkä ikinä edes ajatellut, etten ostaisi kaupasta hänelle aivan tavallisia elintarvikkeita, koska "mitäs ei loinen maksa itse... Luotan siihen, että jos joskus minä olen meistä se työtön osapuoli, saan edelleen nauttia monipuolisesti eri kasvikunnan tuotteista, sisältäen myös muuta kuin kaikista halvimmat kausijuurekset ja sen kulloinkin edullisemman kausihedelmän, joka maksaa alle euron kilo.
Te jotka noita satokausia huusitte, niin nythän on tosi monen suomalaisittain "eksoottisen" hedelmän satokausi. Verigreippi ja -appelsiini, sharon, persimon, passion, mango, kiivi, ananas, kaikki satokausiruokaa. Esim. XTRAn puolen kilon kiivirasia maksaa Prismassa 1,29 euroa. Jos joku ei työssäkäyvänä pysty tuollaista ostamaan, niin on kyllä paska työ, suoraan sanoen.
Siis ei hyvä ihme, mies kustantaa ruuat ja toinen viittii vikistä. Mitäs jos sulla ei oiskaan hänen lompakkoa käytettävänäsi?
Meillä menee ruokakulut suunnilleen tasan, siitä huolimatta, että oon opiskelija ja tulot noin neljäsosan miehen tuloista. Miksi? No siksi, että tunnen olevani muuten toisen elätettävänä. Minulle vieras jo ajatuksena.. Ja sitten jotkut kehtaa vielä tuossa tilanteessa valittaa.
Av mammat vielä komppaa alottajaa, ihmetellen miehen käytöstä. Herätyskelloja. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se työtön puoliso sitten saa syödä, te jotka olette sitä mieltä, ettei noin "kalliita" asioita saa työssäkäyvällä puolisolla maksattaa? Sika-nautajauhelihaa, perunaa, porkkanaa ja lanttua? Oikeasti? Olenkohan minä jotenkin turhan höveli sitten, kun mies oli osan viime vuodesta työttömänä enkä ikinä edes ajatellut, etten ostaisi kaupasta hänelle aivan tavallisia elintarvikkeita, koska "mitäs ei loinen maksa itse...
Minä kommentoin jo aiemmin, etten ITSEKÄÄN osta tuollaisia kalliita hedelmäsekoituksia. Ei siis ole kyse siitä ettei "työtön loinen" saisi syödä, vaan että suoraan sanottuna ottaisi päähän maksaa toiselle asioita, joita ei ITSELLEENKÄÄN halua ostaa. Niitä edullisempiakin vaihtoehtoja on vaikka kuinka, ne vain vaihtelevat vuodenajan ja tarjousten mukaan.
Ja kyllä, olen varmaan sitten teidän "hövelien" mielestä pihi, mutta se ei tee minusta huonompaa/julmempaa/itsekästä ihmistä. Olen ollut pitkään elämässäni köyhä, enkä yksinkertaisesti halua heittää rahaa hukkaan, kun mitään oikeaa hyötyä siitä ei tule - enkä ymmärrä miten jollekin on muka tärkeää saada Juuri Nyt Heti Paikalla juuri sitä hedelmää mikä mieleen juolahti, tai elämä on ihan paskaa ja arvotonta ja ties mitä...
Tää on ihan hirveä palsta :D Jos syö eineksiä, täällä mollataan ja haukutaan, jos syö terveellisesti, niin on liian kallista ja "osta lompakkoloinen ite kalliit rehus!".
En ymmärrä tätä, että jos saman katon alla asutaan, toista rakastaa ja haluaa olla yhdessä, niin ollaan niin saakelin pihejä sen rahan kanssa. Että ostappa sinä omat ruoat ja laitetaan oikein eri hyllyille jääkaappiin ja tasan tarkkaan maksetaan omat menot omasta pussista.. En vain voi tajuta... Anteeksi vaan kaikille, mutta ei mene mun jakeluun.
Jos ei ole valmis joustamaan ja laittamaan rahaa yhteisiin menoihin tai ostamaan toisen puolesta jotain, vaan pidetään omista rahoista kiinni kynsin ja hampain, niin mielestäni ei tarvitse edes alkaa suhteeseen kenenkään kanssa.
"Kulta, tämä mango maksoi 4euroa, multa nyt kultaseni meni 4euroa tähän sun mangoosi, että voisitko maksaa takaisin?"
Vierailija kirjoitti:
Miten olet kestänyt tuota jo 6 vuotta! Onko teillä lapsia? Jos ei ole, kannattaa hankkia kivempi mies.
Lompakkoa tarkoitat. Kannattaa hankkia kivempi lompakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se työtön puoliso sitten saa syödä, te jotka olette sitä mieltä, ettei noin "kalliita" asioita saa työssäkäyvällä puolisolla maksattaa? Sika-nautajauhelihaa, perunaa, porkkanaa ja lanttua? Oikeasti? Olenkohan minä jotenkin turhan höveli sitten, kun mies oli osan viime vuodesta työttömänä enkä ikinä edes ajatellut, etten ostaisi kaupasta hänelle aivan tavallisia elintarvikkeita, koska "mitäs ei loinen maksa itse...
Minä kommentoin jo aiemmin, etten ITSEKÄÄN osta tuollaisia kalliita hedelmäsekoituksia. Ei siis ole kyse siitä ettei "työtön loinen" saisi syödä, vaan että suoraan sanottuna ottaisi päähän maksaa toiselle asioita, joita ei ITSELLEENKÄÄN halua ostaa. Niitä edullisempiakin vaihtoehtoja on vaikka kuinka, ne vain vaihtelevat vuodenajan ja tarjousten mukaan.
Ja kyllä, olen varmaan sitten teidän "hövelien" mielestä pihi, mutta se ei tee minusta huonompaa/julmempaa/itsekästä ihmistä. Olen ollut pitkään elämässäni köyhä, enkä yksinkertaisesti halua heittää rahaa hukkaan, kun mitään oikeaa hyötyä siitä ei tule - enkä ymmärrä miten jollekin on muka tärkeää saada Juuri Nyt Heti Paikalla juuri sitä hedelmää mikä mieleen juolahti, tai elämä on ihan paskaa ja arvotonta ja ties mitä...
No siis kyllähän se tekee sinusta aika huono ja itsekkään ihmisen, jos sinulla olisi varaa ostaa mango (about 2 e) puolisollesi joka sellaisen haluaa, mutta et sitä tee, koska se on mielestäsi "rahan heittämistä hukkaan". Milloin oman rakkaan puolison ilahduttamisesta noin halvalla ja yksinkertaisella asialla on tullut jotain luksusta? Sitten kun ostat sen mangon (about 2 e), niin paistattelet varmaan monta päivää sädekehässäsi, kuinka mahtava vaimo nyt olet, kun oikein mangon soit loispuolisollesi?
Meillä ostetaan ruokakaupasta sitä mitä tekee mieli. Siis tottakai suunnitellen ja järkevästi siten, ettei osteta kaappeihin pilaantumaan, mutta jos tekee mieli mangoa tai kiiviä niin ei väkisin osteta halvimpia bulkkiappelsiineja. Minkä ruokalaskussa häviää (ei kamalasti, kun sitten niitä hedelmiä haluaa oikeasti syödäkin eikä ne jää pilaantumaan), sen elämänlaadussa varmasti voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mies tienaa enemmän, koska on töissä. Itse en ole. Tunnen tästä jo tarpeeksi syyllisyyttä, koska en pysty osallistumaan kustannuksiin täysin tasapuolisesti. Suhde ei ole mikään uusi, olemme olleet yhdessä 6vuotta.
Olen nyt sairaana ja kirjoitin ostoslistan, koska mies lähti kauppaan. Mies tarvitsi itse vain muutaman asian ja ne olivat "makaroni, jauheliha, maito".
Kirjoitin sitten mitä itse aion syödä ja ne olivat "kesäkurpitsa, jauheliha, lanttu, punajuuri, tuore mango, mandariini, kiivi, päärynä, tomaatti, kurkku, jäävuorisalaatti, fetajuusto, porkkana"
Se on tosi kiva, että mies pystyy syömään ykstoikkoisesti makaronia, perunaa, pastaa, eineshamppareita ja pizzoja, nakkeja.... Mutta minä en vaan voi enkä edes halua. Ne turvottaa, tulee väsynyt ja ällöttävä olo. Joskus toki syön roskaruokaa itsekin, enkä orjallisesti noudata mitään tiettyä ruokavaliota.
Haluan vain syödä paljon kasviksia, juureksia ja hedelmiä, ei siinä sen kummempaa.
Kysyin, että "No mikäs siinä ostoslistassa noin ihmetyttää?" mies siihen että "NO KUN NÄÄ MAKSAA!", ehdotin jopa että laittaisinko hänen tililleen vähän rahaa kun noin kerta pännii.. Mies siihen että "No ei tartte, älä ota kaikkea tosissaan!"
Nykyään oon aika arka kirjoittamaan ostoslistaa, koska ärsyttää miehen huokailut ja silmien pyöritykset. Uskon että tekee sen tavallaan puoleksi läpällään mutta siltikin ärsyttää..
Otanko vain liikaa itseeni vai onko mieheni moukkamainen?
No ihan samaa kuule meillä. Minkäs teet? Täytyy itse koittaa sitten tienata rahat kunnon ruokaan. Kuolkoon verisuonitauteihin tuokin ukko.
Meillä ostaa kyllä juuri kitinän jälkeen, mutta itse ei niitä syö juuri näyttääkseen, että selviää perunalla ja jauhelihalla.
Sama vaatteissa, kulkee vanhoissa röntteissä ja kengissä. Eihän hän tarvi uusia vaatteita, kuten minä.
Samoin alkoholi, hän ei juo ja minä tykkään juoda viiniä. Pääsee naukumaan siitäkin..
Välillä tuntuu että olen vankina. Siksi kouluttaudun nyt uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ihan hirveä palsta :D Jos syö eineksiä, täällä mollataan ja haukutaan, jos syö terveellisesti, niin on liian kallista ja "osta lompakkoloinen ite kalliit rehus!".
En ymmärrä tätä, että jos saman katon alla asutaan, toista rakastaa ja haluaa olla yhdessä, niin ollaan niin saakelin pihejä sen rahan kanssa. Että ostappa sinä omat ruoat ja laitetaan oikein eri hyllyille jääkaappiin ja tasan tarkkaan maksetaan omat menot omasta pussista.. En vain voi tajuta... Anteeksi vaan kaikille, mutta ei mene mun jakeluun.
Jos ei ole valmis joustamaan ja laittamaan rahaa yhteisiin menoihin tai ostamaan toisen puolesta jotain, vaan pidetään omista rahoista kiinni kynsin ja hampain, niin mielestäni ei tarvitse edes alkaa suhteeseen kenenkään kanssa.
"Kulta, tämä mango maksoi 4euroa, multa nyt kultaseni meni 4euroa tähän sun mangoosi, että voisitko maksaa takaisin?"
Juuri tämän takia työttömät tai edes pienituloiset miehet eivät ole naisten suosiossa.
Vierailija kirjoitti:
Siis ei hyvä ihme, mies kustantaa ruuat ja toinen viittii vikistä. Mitäs jos sulla ei oiskaan hänen lompakkoa käytettävänäsi?
Meillä menee ruokakulut suunnilleen tasan, siitä huolimatta, että oon opiskelija ja tulot noin neljäsosan miehen tuloista. Miksi? No siksi, että tunnen olevani muuten toisen elätettävänä. Minulle vieras jo ajatuksena.. Ja sitten jotkut kehtaa vielä tuossa tilanteessa valittaa.
Av mammat vielä komppaa alottajaa, ihmetellen miehen käytöstä. Herätyskelloja. Oikeesti.
Älä nyt sinäkään saatana jaksa. Tuo on niin säälittävää ja kulunutta hokemista "Mitä jos sulla ei oiskaan hänen lompakkoa käytettävänäsi?". En ole ap, mutta itsekin olen työtön ja jos mies maksaa suurimman osan ruoasta, minä maksan puolestani laskuja tai välillä minä maksan enempi ruokia ja mies sitten taasen vaikka laskuja.
Jos AP:n mies maksaa just tällä hetkellä ne ruoat, niin ei se tarkoita automaattisesti sitä, että mies maksaa aina ne ruoat. Seuraavan ostosreissun saattaa maksaa AP. Ja mies sitten maksaa muita menoja.
Mitä vitun toisen lompakolla elämistä se on? Minä myöskin työttömänä ollessani hoidan kaikki kotihommat, nurmikon leikkaamisesta pihan kolaamiseen, imuroinnista moppaukseen jne. Ja meidän talo eikä piha todellakaan ole mitään pieniä. Että hommaa riittää.
Joo, elämä nyt ei aina ole niin suoraviivaista, että molemmat töissä ja sama palkka. Silloin täytyy joustaa kun elämään tulee mutkia.
Myös tukiin huomioidaan puolison tuloja, joten eiköhän sekin kerro jotain???!
Tietty pitää aina pyrkiä parempaan ja jos jotain itse haluaa, niin asian eteen täytyy jotain tehdä, mutta hedelmät ja vihannekset ei ole sellainen asia.
T. Miehen toiveesta kotona lapsia hoitamassa, ja silti kuuntelen kitinää joka asiasta. Kuljen esim rikkinäisissä kengissä
Kesäkurpitsa ei ole kallista talvellakaan. N 3e kg. Eli euron kappale
Mango on kallista