Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvopaperisalkku noussut tänään 13 078 euroa, mites palstalla finanssit noin muuten?

Vierailija
01.03.2017 |

-

Kommentit (220)

Vierailija
181/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää näkemyksiä? Aina se on niin ollut, että hyvien yhtiöiden arvostustasot on korkealla ja huonojen matalalla, kuia haluat omistaa?

kumpia haluat omistaa...

Vierailija
182/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää näkemyksiä? Aina se on niin ollut, että hyvien yhtiöiden arvostustasot on korkealla ja huonojen matalalla, kuia haluat omistaa?

Hyvä ja huonokin on niin suhteellista. Pikavoittoja voi tehdä ns huonoillakin.

Seuraan itse yleensä pidemmällä aikavälillä kiinnostavia yhtiöitä ja yritän iskeä laskussa kiinni. Toimialan tuntemus auttaa, voi haistella yleisnäkymää paremmin. Lopulta se on lähinnä tunne, joka ratkaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ja huonokin on niin suhteellista. Pikavoittoja voi tehdä ns huonoillakin.

Seuraan itse yleensä pidemmällä aikavälillä kiinnostavia yhtiöitä ja yritän iskeä laskussa kiinni. Toimialan tuntemus auttaa, voi haistella yleisnäkymää paremmin. Lopulta se on lähinnä tunne, joka ratkaisee.

Huonoissa risk / reward turhan korkea

ap

Vierailija
184/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy minkä takia en ole rynnännyt suoriin osakkeisiin on, että minulla ei ole hajuakaan suurimmasta osasta Hkin pörssissä olevien yhtiöiden toimialoista. Mun on hyvin hankala analyyttisesti arvioida Wärtsilöiden ym asemaa markkinoilla ja tulevaisuuden näkymiä, koska en tunne toimialoja. Pitää luottaa eri firmojen analyytikoiden selkokielelle laatimiin selostuksiin. Tästä en tykkää, koska haluaisin perustaa päätökseni omaan ajatteluuni ja analyysiini. Pitää alkaa opiskelemaan teollisuutta muiden opintojen ohella!

T: Se opiskeleva aloitteleva sijoittaja

Vierailija
185/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy minkä takia en ole rynnännyt suoriin osakkeisiin on, että minulla ei ole hajuakaan suurimmasta osasta Hkin pörssissä olevien yhtiöiden toimialoista. Mun on hyvin hankala analyyttisesti arvioida Wärtsilöiden ym asemaa markkinoilla ja tulevaisuuden näkymiä, koska en tunne toimialoja. Pitää luottaa eri firmojen analyytikoiden selkokielelle laatimiin selostuksiin. Tästä en tykkää, koska haluaisin perustaa päätökseni omaan ajatteluuni ja analyysiini. Pitää alkaa opiskelemaan teollisuutta muiden opintojen ohella!

Erittäin hyvä tilanne sinulla. Ihan oikeaa polkua olet valitsemassa. Tiedä aina mihin sijoitat, juuri noin.

Alussa riittää hyvin se, että sijoittaa tuttuihin firmoihin. Kaikki tietää mitä H&M, Sampo, Elisa jne tekee - laatufirmoja kaikki. Onnea!!!

ap

Vierailija
186/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auts. 1821e miinusta eilisestä ATH:sta, mitäs nyt? vinkkejä?

Vierailija
187/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä useita salkkuja?

Vierailija
188/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä välittäjää, 6 salkkua, ap

Vierailija
189/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pointti useammissa salkuissa on verotus. Pointti useammissa välittäjissä on valmiudet laittaa välittäjät kilpailemaan keskenään komissioista. ap

Vierailija
190/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti useammissa salkuissa on verotus. Pointti useammissa välittäjissä on valmiudet laittaa välittäjät kilpailemaan keskenään komissioista. ap

Käytätkö Lynxiä?

Vierailija
191/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö Lynxiä?

vähän

Vierailija
192/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla kävi 2008 finanssikriisissä? Otiko kovasti hittiä?

Mä möin osan, kun alkoi olla varoituksen merkkejä ilmassa, muutaman vuoden olivat kaikki jäljelle jääneet sijoitukset punaisella, mutta on sieltä hyvin noustu, jopa niin paljon, että ehkä pitäisi jotain voittoja kotiuttaa.

Vierailija
193/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne toimialta ja muutakin tietoa löytyy vaikka Kauppalehdestä. Aloita esimerkiksi sijoittamalla kuukausisäästämisellä johonkin rahastoon.

Ei parhaatkaan sijoittajat tiedä varmasti sanoa, mistä tulee voittoa, itse olen sijoittanut paljolti ihan vain perstuntumalta,  jotkut asiat ikään kuin ovat ilmassa, kun seuraa uutisia ja usein on osunut oikeaan, ei valtavia voittoja, mutta paljon enemmän, kuin olisi tullut pankkitilillä makuuttamalla viime vuosina.

Ainahan pitää varautua myös tappioihin, siksi isommilla summilla on tärkeää hajauttaa, mutta tuleehan niitä laskuja joka tapauksessa jossain vaiheessa niin, että koko maailman pörssit laskee. Mielestäni nykyisin vähemmän, kun kuitenkin ollaan kytiksellä ostamaan lisää, kun hinnat laskee. Viimeksihän tuo nähtiin Brexitin yhteydessä.

Vierailija
194/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne toimialta ja muutakin tietoa löytyy vaikka Kauppalehdestä. Aloita esimerkiksi sijoittamalla kuukausisäästämisellä johonkin rahastoon.

Ei parhaatkaan sijoittajat tiedä varmasti sanoa, mistä tulee voittoa, itse olen sijoittanut paljolti ihan vain perstuntumalta,  jotkut asiat ikään kuin ovat ilmassa, kun seuraa uutisia ja usein on osunut oikeaan, ei valtavia voittoja, mutta paljon enemmän, kuin olisi tullut pankkitilillä makuuttamalla viime vuosina.

Ainahan pitää varautua myös tappioihin, siksi isommilla summilla on tärkeää hajauttaa, mutta tuleehan niitä laskuja joka tapauksessa jossain vaiheessa niin, että koko maailman pörssit laskee. Mielestäni nykyisin vähemmän, kun kuitenkin ollaan kytiksellä ostamaan lisää, kun hinnat laskee. Viimeksihän tuo nähtiin Brexitin yhteydessä.

Itse olen ajatellut että pitää katsoa että on aina vara ostaa lisää, joko omilla rahoilla tai sitten vipillä.

Vierailija
195/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2700e miinusta ok , ap

Vierailija
196/220 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka ostit Snappiä, ei huono sijoitus! Osake pomppasi 44%. Meinaatko ottaa pikavoitot vai odotella lisää kasvua?

Vierailija
197/220 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä summilla kannattaa aloittaa suora osakesijoittaminen?

Vierailija
198/220 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä summilla kannattaa aloittaa suora osakesijoittaminen?

On harhaluulo, että tarvitsisi olla isoja summia. Nettipohjaiset välittäjät on painaneet välityspalkkiot alas. Esimerkiksi Nordealla on 1% maksimi välityspalkkioissa käytössä.

Arvioisin, että noin 2000e vuosittaisilla osakeostoilla voi hyvin aloittaa. Kertaostoksena ehkä minimissään 500e.

Muita näkemyksiä?

ap

Vierailija
199/220 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2700e miinusta ok , ap

Tänään osakkeet +-0, mutta euro on vahvistunut taalaan nähden sen verran, että 2600e on eiliseen iltaan nähden tullut lisää miinusta. ap

Vierailija
200/220 |
03.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, pörssi on historiallisesti aika kovassa arvostuksessa. Rysähtääkö pian?

Miten niin historiallisen kovassa arvostuksessa? Jos tarkoitat, että nimellishinnat ovat korkeimmat kuin koskaan, ei se niin "historiallinen" tilanne ole. Pörssikurssit takovat ennätyksiä suurimman osan aikaa.

Toki jonkinlaista korjausliikettä alaspäin voi olla odotettavissa, kun esim. korkomarkkinoilla tapahtuu käännettä terveempään suuntaan ja pitkät valtionlainat alkavat taas kiinnostaa sijoituskohteena. Mutta muuten osakkeiden pidemmän aikavälin tuotot ovat olleet hyvinkin maltillisia. Tässä on varmaan päästelty ilmoja 80- ja 90-luvun supernousun jäljiltä, vähän kuin 70-luvulla 50-60 luvun pitkän nousun jälkeen.

Itse asiassa viime vuosisadan pörssihuiput osuivat vuosiin 1929, 1965 ja 1999. Tällä laskukaavalla seuraava huippu osuisi vuoteen ~2030. Ehtii tässä pieni romahdus tullakin, ennenkuin taas lähdetään kunnon nousuun.

Kaikki tämä tieto vauvan AV palstalla missa ttt hakemuksia väsäillään hiki päässä. Miksi näin?

Hehee... Kirjoittamani tieto oli kyllä ihan asiallista, vaikka hieman omaa näkymystänikin oli mukana (joka voi siis osoittautua oikeaksi tai ei) Mitä tulee historiatietoihin, pitävät kyllä paikkansa. Sen kuin tarkistat mistä vain.

Toimeentulotukihakemuksista ei ole niin kokemusta, ei silti, tiedän sen verran pörssisijoittamisesta, että tiedän, ettei sieltä mitään pikavoittoja ole saatavilla, ainakaan kovin pitkää aikaa. Aktiivisista treidaajista aina joku voittaa, joku häviää, mutta harva voittaa jatkuvasti. Passiivinen indeksisijiottaja taas voittaa aivan varmasti, kunhan jaksaa odottaa tarpeeksi kauan ja pystyy sijoittamaan lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän