Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvopaperisalkku noussut tänään 13 078 euroa, mites palstalla finanssit noin muuten?

Vierailija
01.03.2017 |

-

Kommentit (220)

Vierailija
161/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, pörssi on historiallisesti aika kovassa arvostuksessa. Rysähtääkö pian?

Miten niin historiallisen kovassa arvostuksessa? Jos tarkoitat, että nimellishinnat ovat korkeimmat kuin koskaan, ei se niin "historiallinen" tilanne ole. Pörssikurssit takovat ennätyksiä suurimman osan aikaa.

Toki jonkinlaista korjausliikettä alaspäin voi olla odotettavissa, kun esim. korkomarkkinoilla tapahtuu käännettä terveempään suuntaan ja pitkät valtionlainat alkavat taas kiinnostaa sijoituskohteena. Mutta muuten osakkeiden pidemmän aikavälin tuotot ovat olleet hyvinkin maltillisia. Tässä on varmaan päästelty ilmoja 80- ja 90-luvun supernousun jäljiltä, vähän kuin 70-luvulla 50-60 luvun pitkän nousun jälkeen.

Itse asiassa viime vuosisadan pörssihuiput osuivat vuosiin 1929, 1965 ja 1999. Tällä laskukaavalla seuraava huippu osuisi vuoteen ~2030. Ehtii tässä pieni romahdus tullakin, ennenkuin taas lähdetään kunnon nousuun.

Vierailija
162/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan ollu jännät paikat 2000-luvun loppupuolella.

Mikset ole sijoittanut korkoihin? Mä olen ajatellut, että painan nuorena osakepainolla, mutta keski-ikäisyysen kynnyksellä laskisin osakkeiden painoa. Sinä lienet keski-ikäinen, mikset hajauta enemmän iän myötä?

Oli oli.  Hyvät kysymykset jatkuu...

Juuri noinhan se pitääkin tehdä, osakepaino nuorempana isompi ja iän myötä laskeva

Olen vahvasti hajauttanut eri alan osakkeisiin, myös maantieteellisesti. Luotan sen voimaan. On Norwegian tilillä myös talletuksia, mutta ne on hankittu osakkeita vastaan vivulla, koska korko suurempi kuin osakkeita vastaan otetun lainan korko.

Kaikki osakkeissa oleva raha on sellaista mitä en välttämättä koskaan tarvitse, siksi uskallan ottaa enempi riskiä. Mutta tosiaan, hyvä kysymys!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, pörssi on historiallisesti aika kovassa arvostuksessa. Rysähtääkö pian?

Miten niin historiallisen kovassa arvostuksessa? Jos tarkoitat, että nimellishinnat ovat korkeimmat kuin koskaan, ei se niin "historiallinen" tilanne ole. Pörssikurssit takovat ennätyksiä suurimman osan aikaa.

Toki jonkinlaista korjausliikettä alaspäin voi olla odotettavissa, kun esim. korkomarkkinoilla tapahtuu käännettä terveempään suuntaan ja pitkät valtionlainat alkavat taas kiinnostaa sijoituskohteena. Mutta muuten osakkeiden pidemmän aikavälin tuotot ovat olleet hyvinkin maltillisia. Tässä on varmaan päästelty ilmoja 80- ja 90-luvun supernousun jäljiltä, vähän kuin 70-luvulla 50-60 luvun pitkän nousun jälkeen.

Itse asiassa viime vuosisadan pörssihuiput osuivat vuosiin 1929, 1965 ja 1999. Tällä laskukaavalla seuraava huippu osuisi vuoteen ~2030. Ehtii tässä pieni romahdus tullakin, ennenkuin taas lähdetään kunnon nousuun.

Kaikki tämä tieto vauvan AV palstalla missa ttt hakemuksia väsäillään hiki päässä. Miksi näin?

Vierailija
164/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nappasin salkkuun testimielessä Snapchattia. Ei haittaa, jos menettää arvonsa, pieni summa kyseessä.

Vierailija
165/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri nappasin salkkuun testimielessä Snapchattia. Ei haittaa, jos menettää arvonsa, pieni summa kyseessä.

Mikä on isoin salkussa jos saa kysyä? Itsellä AAPL, ap

Vierailija
166/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan aina pillua kun kerron sijoituksistani. Repikää siitä köyhät!

Ap

Vierailija
167/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sampoa meikäläisellä isoimmalla painolla. Jenkkilässä vasta harjoittelen :)

Vierailija
168/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan aina pillua kun kerron sijoituksistani. Repikää siitä köyhät!

Ap

ei oikea ap. ok

/AP

Vierailija
169/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sampoa ostin yhtenä jouluna 20e:n kappalehintaan ja sen jälkeen lähti laskuun, ettei ollut juurikin tuo 2008 rommaus. siitä jäi pieni kammo asiaan enkä ymmärtänyt kuin kerran tai maks kaks tankata tuota sen jälkeen. Olen huomannut itsessäni, että hyvin nousseita on ollut vaikea ostaa lisää.

Se tulee jatkossa muuttumaan.

ap

Vierailija
170/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiskymppiä

Vierailija
171/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sampoa ostin yhtenä jouluna 20e:n kappalehintaan ja sen jälkeen lähti laskuun, ettei ollut juurikin tuo 2008 rommaus. siitä jäi pieni kammo asiaan enkä ymmärtänyt kuin kerran tai maks kaks tankata tuota sen jälkeen. Olen huomannut itsessäni, että hyvin nousseita on ollut vaikea ostaa lisää.

ap

Mulla on olleet vanhimmat kymmeniä vuosia, arvo noussut melkoisesti siitä. Se on kyllä totta, jos jotain on saanut halvalla niin iso on kynnys ostaa lisää kalliimmalla.

Vierailija
172/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo 3% nousussa mun ostohinnasta.

Vierailija
173/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo 3% nousussa mun ostohinnasta.

Mulla on aapl paras, + 466%

ap

Vierailija
174/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mulla on olleet vanhimmat kymmeniä vuosia, arvo noussut melkoisesti siitä. Se on kyllä totta, jos jotain on saanut halvalla niin iso on kynnys ostaa lisää kalliimmalla.

Respect,on melko ymmärrettävää ettei prosenteista kehtaa edes puhua :o)

ap

Vierailija
175/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole päivän tilannetta tsekannu. Ei tarvi jatkuvasti kytätä kun en ole mikään perseaukinen.

Vierailija
176/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole päivän tilannetta tsekannu. Ei tarvi jatkuvasti kytätä kun en ole mikään perseaukinen.

Arveletko, että itse olen?

ap

Vierailija
177/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka tarkoin te tutkitte yritystä ennen ostopäätöksen tekemistä? Mitä tunnuslukuja katsotte ja mitä painotette? Vai ajatteletteko potentiaalia?

Vierailija
178/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tarkoin te tutkitte yritystä ennen ostopäätöksen tekemistä? Mitä tunnuslukuja katsotte ja mitä painotette? Vai ajatteletteko potentiaalia?

Yhtiön pitää tehdä voittoa ja olla riittävän vaihdettu. ap

mielellään markkinajohtaja alallaan tai lähellä sitä

Mites muut ajattelee? Nyt päästiin asiaan viimein kun ensin saatiin noi pildet ja muut käsiteltyä :o)

Vierailija
179/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtiön pitää tehdä voittoa ja olla riittävän vaihdettu. ap

mielellään markkinajohtaja alallaan tai lähellä sitä

Mites muut ajattelee? Nyt päästiin asiaan viimein kun ensin saatiin noi pildet ja muut käsiteltyä :o)

Mulla samoja. Voittoa pitää tehdä, joskus satunnaisesti otan pienellä summalla jotain, missä uskon arvonnousuun. Osinkoa pitää tulla.

Sen sijaan näitä p/e/b-lukuja en juuri katso.

Vierailija
180/220 |
02.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näkemyksiä? Aina se on niin ollut, että hyvien yhtiöiden arvostustasot on korkealla ja huonojen matalalla, kuia haluat omistaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi