Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajien palkkaa tulee alentaa

Vierailija
01.03.2017 |

Jyrki Katainen mokasi, ja tuo moka pitää korjata. Sori, Sari Sairaanhoitajat.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä alennettiin jo. Työaikaa lisättiin (24h/vuosi plus 30min/pvä kun ruokatauko muuttui palkattomaksi), lomarahoista vietiin -30% ja lomapäiviäkin on vähennetty. Hoitoalalla tehdään siis huomattavasti enemmän töitä samalla palkalla kuin aiemmin. Eli palkkaa alennettiin. 

Vierailija
2/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä alennettiin jo. Työaikaa lisättiin (24h/vuosi plus 30min/pvä kun ruokatauko muuttui palkattomaksi), lomarahoista vietiin -30% ja lomapäiviäkin on vähennetty. Hoitoalalla tehdään siis huomattavasti enemmän töitä samalla palkalla kuin aiemmin. Eli palkkaa alennettiin. 

Tuo on murusia verrattuna korotukseen, jonka Jyrki-boy junaili.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi puhut nyt sellasella termillä, että kukaa ei ymmärrä mitä hoitajia tarkoitat. Kirjastonhoitajia? ;) Termit kuntoon otsikossa ja tule sitten vasta provoamaan.

Vierailija
4/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä ja sitten lisätä noilla säästyneillä rahoilla. Eli suunnilleen jokaista kuutta kohden yksi lisää. Ja tietty pitäisi sitä valvontaa lisätä, kun se ois nykyään helppoa. Tulis laiskottelut ilmi, mut myös se jos joku potilas käy päälle.

Vierailija
5/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiva temppuhan se oli. Enää ei tarvi alle kolmen tonnin kylkeä kääntää ja vielä hyvillä mielin.

Vierailija
6/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meidän hoitajien palkkaa vielä alennetaan niin käy niin, että laitoshuoltajilla ja sairaalasihteereillä on jo parempi peruspalkka. Kuin hoitajilla. Samoin kellä tahansa naisvaltaisella duunarialalla. Hoitajat lähtee muualle. Norja houkuttelee suomalaisia hoitajia edelleen. Hoitajapula on, kun sinne sadat jo lähteneet.

Vierailija
7/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho.Ai hoitajilla on ollut palkallinen ruokis,luksusta.Mulla ei ole ollut ikinä.Nykyisessä työpaikassa ei edes voi pitää ruokista eli teen ilmaista työtä työnantajalle joka päivä.Näin asiantuntija-alalla (vaativuustaso korkeampiasteinen ja esimiestyötä) ja palkka maisterina lähihoitajan tasoa.

Hoitajien palkkaa ei kuitenkaan tule alentaa,vaikka se on monia vastaavia koulutuksia (ja korkeampien) parempi.Mutta mitä se tekee jos palkkoja alennetaan?Kohta se alenee kaikkialta.

Oikeasti hoitsut...olkaa tyytyväisiä ja älkää eläkö harhassa,että muilla aloilla tauot yms.on itsestään selvyys...

Vierailija
8/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitajien palkkoja nostettiin 2008 todella paljon ja siitä alkoi lama. Hoidon laatuun tämä ei vaikuttanut, eikä hoitajien jaksamiseen. Laatu on heikentynyt entisestään ja hoitsuja palaa loppuun entiseen tahtiin. Palkka ei siis ole ratkaisu, vaan työolosuhteiden parantaminen. Johtoon pitää määrätä ihmisjohtajia, ei narsistisia lääkäreitä, joilla ei ole ihmisjohtamisesta mitään kokemusta. Palkassa voisi olla tulospalkkiona "kerralla oikein hoidettu" tms. tekijä.

Vierailija
9/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä. Iso hatunnosto kaikille lähi- ja sairaanhoitajille. Teette niin arvokasta työtä. Moni ymmärtää tämän vasta sitten, kun esim. oma lapsi on vakavasti sairas. Olen läheltä päässyt seuraamaan kuinka sairaanhoitajat juoksevat, jotta saavat potilaat hoidetuksi. Välillä mietin, ehtivätkö lainkaan pitämään taukoja. Sairaanhoitajilta olen saanut tukea ja ymmärrystä tilanteessani. Kiitän Jumalaa joka päivä, että maailmassa on niin ihania ihmisiä. Minusta sairaanhoitajiem peruspalkkaa voisi nostaa helposti 500e/kk. Se on fyysisesti ja henkisesti raskaampaa kuin 90% muista ammateista. Myöskin oma setäni asuu palvelutalossa, missä ihanat lähihoitajat pitävät hänestä huolta. Voin rauhallisin mielin mennä iltaisin nukkumaan, kun tiedän että sedästä pidetään huolta.

Vierailija
10/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suuri osa suomalaisista todisti itse omin silmin hetkeä, joka Sailaksen mukaan turmeli Suomen kilpailukyvyn.

Se tapahtui vuonna 2007. Silloin kokoomus lupasi Sari Sairaanhoitajalle vaalilupauksena roimat palkankorotukset.

Ihme kyllä vaalivoittaja kokoomus piti lupauksensa ja sairaanhoitajat saivat ennennäkemättömät palkankorotukset.

– Se oli kerrassaan merkillistä, ennenkuulumatonta. En tiedä toista tapausta, jossa näin olisi menetelty. Että yksi puolue alkaa ajaa palkankorotuksia yhdelle ammattiryhmälle."

http://www.aamulehti.fi/kotimaa/tiukka-talousmies-raimo-sailas-nain-suo…

Vierailija
11/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho.Ai hoitajilla on ollut palkallinen ruokis,luksusta.Mulla ei ole ollut ikinä.Nykyisessä työpaikassa ei edes voi pitää ruokista eli teen ilmaista työtä työnantajalle joka päivä.Näin asiantuntija-alalla (vaativuustaso korkeampiasteinen ja esimiestyötä) ja palkka maisterina lähihoitajan tasoa.

Hoitajien palkkaa ei kuitenkaan tule alentaa,vaikka se on monia vastaavia koulutuksia (ja korkeampien) parempi.Mutta mitä se tekee jos palkkoja alennetaan?Kohta se alenee kaikkialta.

Oikeasti hoitsut...olkaa tyytyväisiä ja älkää eläkö harhassa,että muilla aloilla tauot yms.on itsestään selvyys...

Ei ole ollut palkallinen ruokatauko. Syömässä on käyty työn ohessa milloin on ehditty ja siinä syömisen aikana vastailtu potilaskelloihin ja puhelimeen. "Ihanaa"mennä lämpimän ruokalautasen edestä käyttään potilasta wc:ssa. Nykyisin joillain työpaikoilla tauko on palkaton eli kirjataan itsensä ulos töistä eikä kelloihin tarvi vastailla. Ei ole tuo työaikaa, joten päivä pitenee lopusta päin sen 30 min.

Vierailija
12/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ruokis on sellainen, että syödään joutuisaan työn lomassa eikä poistuta työpaikalta lounaalle. Kesken lounaan voit joutua auttamaan tapaturmissa ym. ainakin meillä kouluterv.huollossa. Osastolla pahimmillaan elvyttämään: ei kannata kadehtia!

Vierailija
13/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mulla on paskaa niin muillakin pitää olla paskaa? "Mulla ei ole ollut ikinä" asenne heikentää tilannetta aina vaan joka paikasta. Mäkin olen ollut lomautettuna niin työkaverit teki kotona töitä ilmaseks, kun ylityöt oli tietysti kielletty, kun osa lomautettu. Niin vingunko, et siitä pitää tehdä käytäntö, niin tulis parempi mieli mulle edes siitä, et muilla on yhtä paskaa?!

Vierailija
14/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.findikaattori.fi/fi/13

Tuo järjetön korotus juuri finanssikriisin alla 2007- näkyy todella selvästi tilastossa.

Valtion virkamiehetkin pääsivät nauttimaan arvonnoususta. Tilastossa näkyy myös se, että valtiolta on siivottu suorittavan työn tekijät - esim. siivoojat - pois?

Vierailija
15/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2007 sairaanhoitajien peruspalkka oli 1756 €/kk. Se oli jäänyt jälkeen verrattuna muihin aloihin. Itse valmistuin sairaanhoitajanhoitajaksi v. 2009 ja palkkani oli 2070,10€. Ei mikään hirmuinen palkankorotus kuitenkaan, mutta tietty tuntuva, kun noin matala oli aikaisemmin. Joku kumma käsitys ihmisillä, että palkat nousi jotain 1000€.

Vierailija
16/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku edellä sanoi, että sh:n palkka olisi parempi kuin monilla saman asteen tutkinnoilla... Kertokaapa, millä aloilla 3,5-4 vuoden korkeakoulututkinnolla on huonompi palkka, kuin sairaanhoitajilla? Itse olen sh-th, neljän vuoden AMK-tutkinto, peruspalkka 2359 euroa. Mieheni on insinööri AMK, neljän vuoden tutkinto, peruspalkka 3150e. Toki miehellä on parempi palkka, kuin vastavalmistuneilla insinööreillä keskimäärin (vuonna 2015 keskipalkka 2700e). 

Vierailija
17/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten meillä ei enää ole hoitajia, ja ne samat työt tekee lääkäri tuplasti kovemmalla liksalla puolet huonommin. Ai kun tuli säästöjä. Not.

Tai siinä mielessä ehkä kyllä, että kun riittävän moni potilas menee lautoihin, niin tuleehan siinä säästöä kun ei ole enää hoidettavia. Täytyykin sijoittaa rahaa hautaustoimistobisnekseen jos tuollaiset vaatimukset yleistyy.

Vierailija
18/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku edellä sanoi, että sh:n palkka olisi parempi kuin monilla saman asteen tutkinnoilla... Kertokaapa, millä aloilla 3,5-4 vuoden korkeakoulututkinnolla on huonompi palkka, kuin sairaanhoitajilla? Itse olen sh-th, neljän vuoden AMK-tutkinto, peruspalkka 2359 euroa. Mieheni on insinööri AMK, neljän vuoden tutkinto, peruspalkka 3150e. Toki miehellä on parempi palkka, kuin vastavalmistuneilla insinööreillä keskimäärin (vuonna 2015 keskipalkka 2700e). 

Pikaisen googletuksen perusteella KVTES:n alaisista yliopistoaloista kirjastoalalla, museoalalla, lääkehuollossa, lastentarhanopettajilla, ja ilmeisesti myös monilla ammattikorkeakoulualoilla (matkailu-, ravitsemus- ja talous, logistiikka...)...Vertailussa peruspalkat 1.2.2016 alkaen.

Vierailija
19/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä. Iso hatunnosto kaikille lähi- ja sairaanhoitajille. Teette niin arvokasta työtä. Moni ymmärtää tämän vasta sitten, kun esim. oma lapsi on vakavasti sairas. Olen läheltä päässyt seuraamaan kuinka sairaanhoitajat juoksevat, jotta saavat potilaat hoidetuksi. Välillä mietin, ehtivätkö lainkaan pitämään taukoja. Sairaanhoitajilta olen saanut tukea ja ymmärrystä tilanteessani. Kiitän Jumalaa joka päivä, että maailmassa on niin ihania ihmisiä. Minusta sairaanhoitajiem peruspalkkaa voisi nostaa helposti 500e/kk. Se on fyysisesti ja henkisesti raskaampaa kuin 90% muista ammateista. Myöskin oma setäni asuu palvelutalossa, missä ihanat lähihoitajat pitävät hänestä huolta. Voin rauhallisin mielin mennä iltaisin nukkumaan, kun tiedän että sedästä pidetään huolta.

Itsekkään en keksi toista ammattiryhmää jota kunnioitaisin yhtä paljon. Lapseni joutui monta kertaa keskellä yötä sairaalaan, aina siellä oli vuorokauden aijasta riippumatta rauhallinen ja hymyilevä henkilökunta ottamassa vastaan. Olen myös nähnyt kuinka kahvitaukonsa hoitaja käyttää siihen että käy leikkimässä osaston lasten kanssa.

Vierailija
20/22 |
01.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi nostaa, koska kohta ei oo enää töitä, kun hinnotellaan itsemme ulos.

Mutta täytyy sanoa, että väärin olen valinnut 4,5 vuotta opintoja. (Klö)Alempi korkeakoulututkinto ja palkkaus sen mukainen. Lto opiskelee 3 vuodessa kandin ja palkka suunnilleen sama. Puhumattakaan siitä, että monilla aloilla puoli vuotta lisää opintoja johtaa jo maisteriin. Kaiken huipuksi töitä ei ole tiedossa ainakaan kätilönä. Ainoa vaihtoehto taitaa olla jatkokouluttautua tai vaihtaa alaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi