Hoitajien palkkaa tulee alentaa
Jyrki Katainen mokasi, ja tuo moka pitää korjata. Sori, Sari Sairaanhoitajat.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Joku edellä sanoi, että sh:n palkka olisi parempi kuin monilla saman asteen tutkinnoilla... Kertokaapa, millä aloilla 3,5-4 vuoden korkeakoulututkinnolla on huonompi palkka, kuin sairaanhoitajilla? Itse olen sh-th, neljän vuoden AMK-tutkinto, peruspalkka 2359 euroa. Mieheni on insinööri AMK, neljän vuoden tutkinto, peruspalkka 3150e. Toki miehellä on parempi palkka, kuin vastavalmistuneilla insinööreillä keskimäärin (vuonna 2015 keskipalkka 2700e).
Se olin minä joka sanoin.Vastaan sekä AMK-että maisteripuolelta.Esim.lastentarhanopettaja,alakoulun ope (?),kaikki kulttuuriala oikeastaan (myös museonjohtaja muistaakseni),tradenomi useinkin,monet tutkijat ja osa opettajista.
Ok.Palkaton ruokatauko on ihan normaalia.En minäkään töissä ole ruokiksella missään eri tilassa,vaan joudun syömään työn ohella.On varmaan niin,että julkisella sektorilla on pidetty kiinni näistä pidempään,niin ei ehkä ole käsitys ihan realistinen yksityispuolesta.
Huom.kun puhuin korkeammasta vaatimistasosta,niin en verrannut hoitajiin vaan oman alani TESiin.Eli olen ylemmällä vaativuustasolla eli vastuussa yksin projekteista ja alaisista.
Hoitajien työ on vaativaan.Tosin oma työ vei yhdessä välissä kroonikko-osastolle ja siellä hoitajat istuivat kahvihuoneessa hemmetin pitkiä aikoja.Varmasti poikkeus.