TAAS kieltävä vastaus hakemastani työpaikasta, vaikka olin haastattelussakin. Miten ihmeessä niitä töitä oikein saadaan?
Olivat kutsuneet 270 hakijasta haastatteluun 10, joista minä olin yksi. No, en saanut sitäkään työpaikkaa. Haastatteluja takana vaikka kuinka monta.. En ole siis täysin epäsopiva, kun kuitenkin haastatteluihinkin välillä pääsen. Mutta en kuitenkaan tule valituksi, joku muu on sopivampi. Tällä kertaa syy oli kuulemma se, että odotin työpaikalta "liian vaativia asioista", valitsivat jonkun kokemattomamman ja matalammin koulutetun. Olin taas kerran ottanut vapaapäivän omasta työstä päästäkseni haastatteluun. Valtavasti aikaa mennyt hakemusten tekemiseen, ja haastatteluissa juoksemiseen. Olen kunnianhimoinen, enkä osaa esittää, että etsin jotain helppoa työtä pienellä palkalla (työpaikkailmoituksista ei käy aina ilmi minkä "tason" paikka on kyseessä). Sanokaa joku jotain kannustavaa :( , en meinaa enää jaksaa tätä.
Kommentit (23)
On harmillista kyllä, että työttömyys saa (kuten tässäkin topikissa) huomaa ihmiset katkeriksi. Aloittaja yritti hakea töitä ja hän ei saisi valittaa, koska täällä työttömien mielestä AP:n pitäisi olla hiljaa, kun on työ. Ei työttömyys ole kenenkään vika, mutta ei sitä tarvii muillekaan kostaa. Ei työttömyys tee kestään huonoa, mutta ilkeen se näköjään tekee. Surullista mutta totta!
Koittakaapa aatella vähä ilosempia asioita kuin raha ja työ, kuten elämän muut positiiviset asiat. Tsemppiä ap
Kahden vuoden työttömyyden aikana olen ollut tasan kerran haastattelussa. Vähän alkaa olla jo sellainen olo, että miksi edes vaivautua mitään enää hakemaankaan.
Itselläni on sama tilanne. Määräaikainen työ loppui kuukausi sitten ja olen käynyt kolmessa haastattelussa. Yhteen paikkaan haastateltiin pelkästään minut ja joku toinen ja syy, etten saanut paikkaa oli se, ettei työnantaja uskalla ottaa riskiä ja palkata vähemmän kokenutta... Haastattelun perusteella olisi kuulemma halunnut, mutta kun ei uskalla -.-