Apua! Olen 20v ja minulta ei kysytty henkareita kun ostin siideriä 2 tölkkiä
Olin Lidlissä ja minulta ei äsken kysytty henkkareita, kun ostin 2 siideriä. Olin aikaisemmin käynyt Alkossa ostamassa vahvaa viinaa viikonlopuksi ja henkkarit kysyttiin. Lidlissä sattuneen jälkeen oli pakko käydä K-kaupassa ostamassa 2 siideriä katsoakseni, että kysytäänkö henkkarit. Kysyttiin. Tuntuu kamalalta, että minun ikäiseltäni ei kysytä henkkaria! Näytänkö jonkun mielestä 30-vuotiaalta? Kokemuksia!!!!
Kommentit (32)
Osta pullo omppuviiniä alkosta klo 09:00 ei varmasti kysytä papereita
Valaan ikää on niin vaikea arvioida.
Näytät yli kolmekymppiseltä jonkun mielestä.
Hassua, että tällaisestakin voi loukkaantua.
Mulla sama juttu, joskus ei oo kysytty. Oon myös 20. Alkossa kyllä kysytään aina. Eli et ole ainoa 20v joka jonkun mielestä näyttää kolmekymppiseltä. :D
No voi hertsidyydeli! Naapurin K-marketin henkilöstöstä kukaan ei enää usko, etten ole alkkis. Olen 19, eivätkä ole henkkareita kyselleet enää viime marraskuun jälkeen. Muutin tähän kämppään viime syyskuussa. "Kyllähän minä sinut jo tiiän." ja tietäväinen virne, kun käyn ostamassa olutta.
Ei multakaan ole kaupassa kysytty henkkareita kun pariin kertaan elämäni aikana, vaikka näytän nuoremmalta tai ikäiseltäni. Olen kuitenkin mies ja ymmärtääkseni se on vähän eri juttu naisille kun kassat kysyy naisilta henkkareita vaan sen vuoksi että hän olisi immarreltu kun luullaan nuoreksi. Ihan hyvä idea kun näköjään heti aletaan flipata kun ei kysytä.
Ja mä olen 44v. ja multa kysytty siideriaäja tupakkia ostaessani kahteen kertaan paperit :D Hitto, että repesin kummallakin kerralla ja sain myyjän hämmentymään kun kaivoin paperit esiin. Kyllähän se imarteli pakko myöntää. Mies myyjä tokaisi, että kyllä teistä naisista on vaan niin vaikea sanoa... :D
T: Nainen
Ei multakaan ole aina kysytty, vaikka useimmiten kysytään. Luulen, että jotkut kassat arvioivat vaan, että on täysi-ikäinen. Vaikka sääntöjen vastaista onkin.
N23
Älä huoli, Lidlissä ei ikinä kysytä. :D Mistä kaupungista olet? Onkohan sama Lidl kyseessä.
Ja multa kysytään henkkarit AINA kun pelaan kaupan pelikoneita tai haluan osallistua k18 arvontaan..
Olen 19v ja multakaan ei aina kysytä eikä kukaan ei satavarmasti ajattele minun näyttävän yli 30-vuotiaalta, pikemminkin ehkä joltain 16-vuotiaalta. Älä huoli, et välttämättä ole rupsahtanut. :D
Minulta ei ole pitkään aikaan juurikaan kysytty papereita ja olen 21-vuotias. Olen käynyt monen eri kaupungin Alkoissa ja marketeissa ja papereiden kysyminen on harvinainen poikkeus. Stockmannin alkosta ostin perjantai-iltana rommia eikä silloinkaan kysytty. Olen jo luovuttanut ja todennut että rupsahdettu on hyvissä ajoin! :D
Multa ei kysytty kerran alle parikymppisenä ja sain hirveän kriisin siitä että näytän vanhukselta. Tajusin vasta jälkikäteen että ei hemmetti, se alkon myyjähän oli tuttuni. Lasit oli unohtuneet tuolloin kotiin. :D
No tuntuu vaan ihan kamalalta! Uudellamaalla asun. Olen kysynyt aiemmin minkä ikäiseltä näytän, yksi sanoi 30v, muut 16-21. Pukeudun ikäisteni tavoin, ryppyjä ei ole ja olen hoikka. Masentavaa silti, sillä olen 20, en 30!!! Ja niin, pari viikkoa sitten olin ulkomailla ja siellä alle 25v piti kysyä paperit, minulta kysyttiin aina.. (onneksi). Äh... ;( masentaa silti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja mä olen 44v. ja multa kysytty siideriaäja tupakkia ostaessani kahteen kertaan paperit :D Hitto, että repesin kummallakin kerralla ja sain myyjän hämmentymään kun kaivoin paperit esiin. Kyllähän se imarteli pakko myöntää. Mies myyjä tokaisi, että kyllä teistä naisista on vaan niin vaikea sanoa... :D
T: Nainen
Naisista on tosiaan vaikea sanoa. Meikattuna. Jos ilman meikkiä menet kauppaan, niin tuskin enää kukaan kysyy henkkareita.
No ei tuosta kannata masentua. Toisten iän arvioiminen on tosi vaikeaa välillä. Itse olen kuullut arvioita iästäni välillä 17-30, ja olen 25. Ja ehkä se kassa arvioi vaan, että olet ainakin 18.
>Lidl
>Siideriä
Valkoroskaisuus on vahvasti läsnä.
Äläs huoli. Se varmaan luuli että olet vähintään 18. Itsekin kassana sorrun tähän.
Mulle myyjä sanoi"en myy sulle näitä kaljoja" näytä paperit. Repesin nauramaan ja luettelin syntymäpäiväni. Kysyin näytänkö paperit? Uskoi. Junassa eräs vanhempi rouva arveli mun iäksi 22, tuumasin jot laita puolet lisää. Nauran nytkin tapauksille😆
4
No näköjään ei kai se huvikseenkaan keltää jätä kysymättä :D