Siis ihana kakkoskoti laitettu kaikki kuntoon ja mä en uskalla olla siellä yksin , en kesällä enkä varsinkaan talvella!?
Saaressa ollaan mutta autotien päässä. Ja nimenomaan tien päässä, sillä se päättyy tänne. Noin 500 metrin päässä asuu yksi gubbe, ikää 86 vuotta eikä muuten mitään/ketään missään lähettyvillä.
Meri on sadan metrin päässä; laituri, båthus, vanha varasto, savustamo ja sauna sekä muutama muu ulkorakennus.
Rakastan tätä paikkaa ja kaikki menee ihan hyvin, kunnes tulee pimeää.
Jos pidän kaikki valot päällä ja ulkovalot alas rantaan asti valaisemma, minulle tulee tunne että olen kuin huutomerkki kaikille rosvoille ja örkeille.
Jos yritän elellä mahdollisimman pienillä valoilla, se näyttää juuri siltä. Että yhdessä kamarissa on yksi pieni valo ja muuten talo ja piha pimeänä - eli rosvot ja örkit pystyy päätteleen että siellähän on talo melkkeist' tyhjänä, sinne.
Jos mulla on sisällä valot päällä ja ulkona pimeää, niin en voi katsoa ulos sitä valokäytävää päin. Siellä voi olla joku ja mä voin nähdä sen.
Miten ihmeessä tästä pääsee eroon? Olen katsonut liian monta elokuvaa, jossa nimenomaan rannasta päin nousee jotain maihin ja alkaa lähestyä ihmsten taloja. En voi lopettaa ajattelemasta, että miksipä ne ei osuis meidän rantaan.
Ja olen yrittänyt siedätyshoitoa ja olen ollut yksin siellä useita öitä. Ei vaan helpota. Ei edes kesällä, koska täällä etelässä tulee yöllä kuitenkin ihan pimeää.
Mies ei tietenkään tajua koko asiaa. "No höh, pitäähän sun tietää ettei siellä ketään ole" - ja asia loppuun käsitelty.
Ja minä kuuntelen rasahduksia ja kolahteuja ja olen näkevinäni hahmoja liikkumassa rannan varjoissa. En kestä.
Kommentit (24)
Muutama vieraita vihaava dobermanni ja lavetilla vedettävä tykki mukaan.
Toihan on kuin Stephen Kingin romaanista. Ihan varmasti alkaa kohta tapahtumaan kaikenlaisia asioita; Joko olet alkanut näkemään unia, jotka liittyvät paikkoihin siellä? Kun kävelet ulkona, vaikuttaako jokin rakennus kutsuvalta? Ehkä mereltä myös nousee joskus usvaa, joka peittää koko alueen? Varmasti alat myös kokemaan fyysisiä oireita?
Merisumu kun nousee, silloin kannattaa olla varuillaan. Se tuo tullessaan maihin muinoin hukkuneiden merimiesten henkiä. Ne etsivät elävien sieluja joita vievät mennessään meren syvyyksiin.
En minäkään uskaltaisi. Miksi pitäisi olla yksin?
Hommaa koira, siitä saat turvaa. Meidän koiran kuoleman jälkeen muakin pelotti olla yksin mökillä.
Pentagrammi oveen, valkosipuliletti ovenpieleen, viskipullo kaappiin ja tosiaan isompi koira tai pari.
Osta ase ja opettele ampumaan. Se on mukava harrastus ja tuo myös turvaa.
Vierailija kirjoitti:
Merisumu kun nousee, silloin kannattaa olla varuillaan. Se tuo tullessaan maihin muinoin hukkuneiden merimiesten henkiä. Ne etsivät elävien sieluja joita vievät mennessään meren syvyyksiin.
http://vignette3.wikia.nocookie.net/villains/images/8/8d/Fogghos.jpg/re…
Ase ja koira, hätäpilli jos vielä pelottaa.
Suosittelen miinoittamaan alueen, vaikka Halonen liittikin Suomen Ottawan sopimukseen.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun ei saa enää ellei ole ollut vähintään viittä vuotta olympiajoukkuueessa.
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun ei saa enää ellei ole ollut vähintään viittä vuotta olympiajoukkuueessa.
Missä se mökki on? Voin tulla ilomielin seuraksi sinne.
Aseet eivät auta, kun Hydra ja Dagon tulevat hakemaan omansa pois.
Onko sillä naapurin äijällä muuten sisäsiittoisia kasvonpiirteitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa kun ilmoittaa harrastavansa mettästystä. Suorita ampumakortti. Ilmakiväärin voi hankkia kuka vaan.
Juopottelet siinä pitkin iltaa, niin ei moiset pelota ja uni tulee hyvin. Ei nyt mitään koomaa tartte vetää, mutta sillain tissuttelet, että suurimmat huolet haihtuu.
Tai sitten koira.
Tai ihan vaan aikuismainen asenne ja tapa suhtautua asioihin ja epärealistisiin pelkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Hätäpilli ketä varten, tuleeko turska apuun?
...vaikka sekä ilma-aseen nappi että hirvikiväärin ammus, nehän menee haamuista läpi niin että huis vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hätäpilli ketä varten, tuleeko turska apuun?
Aragorn :)
Kummitukset aktivoituvat etenkin talvisaikaan.