Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen paikka Hämeenlinna on asua?

Vierailija
28.02.2017 |

Mietin kannattaako hakea sinne töihin.

Kommentit (301)

Vierailija
161/301 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selailen jatkuvasti myytäviä Hämeenlinnan asuntoja ja haaveilen muutosta sinne. Asun pk-seudulla verrattain kalliissa asunnossa, mutta jollaiseen päinkään en hämeenlinnassa edes pieraisis. Tämän myytyäni minulla olisi mahdollisuus hankkia Hämeenlinnasta sen luokan asunto, jollaisesta en voisi täällä uneksiakaan.

Paluumuuttoa harkitsen, vaan emmin, onko viisasta, kun kaikki siteet (fb-kaveruuksia en laske) sinne katkenneet.

Vierailija
162/301 |
21.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin melkein vuoden siellä. Onneksi sain töitä Keski-Suomesta ja pääsin pois. Hämäläiset eivät todellakaan juttele uusille ihmisille, ihme jahkailua ja töykeää käytöstä. Ei enää ikinä sinne, vaikka kesällä kaupunki oli kaunis ja harrastusmshdollisuuksiakin oli.

On ne ihmiset epäystävällisiä muuallakin. Lisäks mun mielestä Hämeenlinnan spurgutkin on jopa vähän semmosia paremman luokan spurguja, eli ihan niin järkyttävässä jamassa olevia ihmisiä siellä ei näe kuin täällä HElsingissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta tuli juuri täyteen asumista Hämeenlinnassa, pk-seudulta muutin miehen perässä. Täältä en pois muuttaisi! Ihmettelen kun monet sanoo, että hämäläiset on hiljaisia ja on vaikea tutustua jne. Mulla aivan päinvastaisia kokemuksia. Täältä en tuntenut ketään kun muutin tänne. Lasten kautta tullut tutustuttua ja saatua ihania ystäviä. Puistoissa todellakin ollut myös äidille seuraa ja olen lasten kanssa vielä kierrellyt eri puistoja ja jokaisesta sama kokemus. Myös hississä ihmiset alkaa juttelemaan, vaikka se nyt paikkana monesti kaikki hiljentää. Lähden itse juttuun mukaan kyllä jos mulle aletaan juttelemaan, mutta en itse ole suuna päänä koko ajan. En tiedä miten mulla näin erilaiset kokemukset? :D

Miinus on pitkät välimatkat kaupungin sisällä. Vanhassa kotikaupungissa pärjäsi hyvin kävellen tai pyöräillen, täällä esim. Tiiriöön on mentävä autolla, toki bussillakin pääsee, mutta siis pyöräillen turhan pitkä matka. Miinuksena myös näivettynyt keskusta, toki Goodman tuo eloa ja on mukava paikka, mutta olisi kiva jos itse keskusta olisi elävämpi.

Kaiken kaikkiaan suosittelen, todella kaunis kaupunki!

Vierailija
164/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi vuotta olen asunut ja pois en lähde. Ehdottomasti paras paikka, missä olen asunut.

Vierailija
165/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mitä olen itse pohtinut on kehityksen suunta. Eli ei niinkään se millainen paikka on nyt, vaan millainen se on viiden vuoden, kymmen vuoden jne. päästä. Väestörakenne, muuttoliike yms. nousevat siten oleellisiksi. Tätä taustaa vasten Hämeenlinna (ja moni moni muu) paikkakunta on jo lähitulevaisuuessa hiljentyneempi.

Olen kotoisin kokoluokkaa tai kahta Hämeenlinnaa pienemmästä paikasta. Ja siellä tämä kehitys on selvästi pidemmällä. Vireä ja hyvien harrastusmahdollisuuksien pikkukaupunki on muuttunut senioriväestön reservaatiksi.

Vierailija
166/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä olen itse pohtinut on kehityksen suunta. Eli ei niinkään se millainen paikka on nyt, vaan millainen se on viiden vuoden, kymmen vuoden jne. päästä. Väestörakenne, muuttoliike yms. nousevat siten oleellisiksi. Tätä taustaa vasten Hämeenlinna (ja moni moni muu) paikkakunta on jo lähitulevaisuuessa hiljentyneempi.

Olen kotoisin kokoluokkaa tai kahta Hämeenlinnaa pienemmästä paikasta. Ja siellä tämä kehitys on selvästi pidemmällä. Vireä ja hyvien harrastusmahdollisuuksien pikkukaupunki on muuttunut senioriväestön reservaatiksi.

Aiheellinen kommentti. Olen itse kotoisin pikkukaupungista, jonka asukasluku on tippunut ysäriltä tuhansilla, lähtijät tietysti nuorta väkeä. Muista paikkakunnan yllättävän vireästä nuorisokulttuuristaan, mutta kyllä siellä on uneliasta nykyään kun siellä päin käyn. Seniorien reservaatti on ihan oikein sanottu.

Vierailija
167/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeaa kyräilyä ja jotenkin katkeria ihmisiä tavallista enemmän. En suosittele.

Vierailija
168/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen on HML:ssa MAaseudun TUlevaisuus tilanne?

Onko sitä siellä yöaikaan kaduilla, onko turvallista vai turvatonta?

Maaseudun tulevaisuus on selkeästi kasvava trendi kaupungissa. Noin 5-6%, mutta lähinnä Itä-Suomessa on pienemmät luvut tuon kokoluokan kaupungeissa. Hiljaista on yöaikaan. Itse pidän Hämeenlinnasta paljon.

Vierailija
169/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kyräile, ellei itse kyräile-kivoja ihmisiä lapsista vanhuksiin.Kauniimpaa kaupunkia tuskin mistään löytää täältä etelästä.Historiallinen kaupunki ja Verkatehdas parasta kulttuuria tarjoava.

Vierailija
170/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono. Porvoo on parempi.

Vierailija
171/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava paikka!

Vierailija
172/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran menin sinne valkosissa leviksissä ja ihmiset toljotti kuin ei ois ennen ihmistä nähny.

Vierailija
173/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska haisee, mut ei ihan niin paljon kuin Toijalassa.

Vierailija
174/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin wetterhoffin taidekoulun ja se oli täynnä homoja ja hippejä. En todellakaan suosittele normiporukalle.

Vierailija
175/301 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kaupunki. Kaunis luonto, iham tarpeeks palveluita, hyvö terveydenhuolto ja keskussairaala, helpot kulkuyhteydet, ok-hintaiset asunnot, paljon harrastusmahdollisuuksia, kulttuuria ja kiinnostavia tapahtumia. Joka paikkaan pääsee 10-15 min pyörällä tai autolla, julkinen kulkee arkena hyvin.

Vierailija
176/301 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junttikaupunki.

Vierailija
177/301 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täynnä jotain bönde juntteja. Katselevat "ulkopuolisia" kuin halpaa makkaraa. Jotka eivä ole paikallisia.

Taitaa olla näitä sisäsiittoisia kyliä tämäkin. 

Vierailija
178/301 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täynnä jotain bönde juntteja. Katselevat "ulkopuolisia" kuin halpaa makkaraa. Jotka eivä ole paikallisia.

Taitaa olla näitä sisäsiittoisia kyliä tämäkin. 

t. Sinccis ;)

unohtu

Vierailija
179/301 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaan muuttotilastot ovat jo jonkin aikaa kertoneet, että Hämeenlinnan väestömäärä on pysynyt suunnilleen ennallaan maa han muut on vuoksi. Kotimaan sisäistä muuttoa ei juurikaan ole koska siellä ei enää ole korkeakoulua eikä työpaikatkaan ole sitä laatua, minkä perässä muutettaisiin. 

Vierailija
180/301 |
23.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä vaikuttaa kaiken tietävä ja osaava autokauppias JP. Siis niin ärsyttävä vanha ukko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi