Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaskiven poisto kotikonstein

Vierailija
27.02.2017 |

Onko kellään vinkkejä miten hammaskiven vois poistaa kotikonstein? Kookosöljyä on joku suositellu, mutta inhoan kookosta, niin se ei käy. Oon nyt yrittäny esim. haarukalla poistaa, mutta ei se joka paikkaan ulotu. Ja hammaslääkäriin en mene kun ei ole varaa. Itse pakko poistaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santapaperia olen käyttänyt.

2/11 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene suuhygienistille. Edullisempi kuin hammaslääkäri ja enemmän hänen alaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

eBaysta tilaat Natran valmistaman hammaskiven poistoon tarkoitetun työkalun. Maksaa alta kympin. Sillä rapsuttelet pois ientaskuja myöten.

Vierailija
4/11 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rapsutan sellaisella hammaslääkärin piikillä. Tilasin ebaystä. Tosi hyvin saan hammaskiven pois, kun muutamaan vuoteen ei ole hammastarkastuksissa ollut yhtään hammaskiveä. Sitä ennen oli aina.

Vierailija
5/11 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän tylppäpäistä neulaa.

Vierailija
6/11 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko tosissasi? Mitäs jos tökkää vaikka haarukalla ikeneen, ja pääsee joku bakteeri muhimaan sinne haavaan tms? Tulehtuu vielä koko ien ja hampaan juuret. En usko tätä, ei voi olla totta!

Vierailija
7/11 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköhammasharja on yksi tärkeimpiä esineitä mitä voi kotona olla.

Halvimmat n. 20€.

Kun harjaat sähkiksellä, miksei käsinkin, harjaa myös ienraja. Siihenhän se plakki kertyy.

Vierailija
8/11 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhosin kans yli kaiken kookosöljyä, mut aloitin tosi pienellä määrällä ja vähän kerrallaan. Kaikkeen näköjään tottuu. :-D

Olikohan se oliivi- ja seesamiöljy kun ajoivat kai myös suht saman asian? (Piti vain muistaakseni olla tietyn laatuista: luomua, neitsyt, ja seesamiöljyssä olikohan se paahtamatonta tai jotain?)

Vierailija
9/11 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko tosissasi? Mitäs jos tökkää vaikka haarukalla ikeneen, ja pääsee joku bakteeri muhimaan sinne haavaan tms? Tulehtuu vielä koko ien ja hampaan juuret. En usko tätä, ei voi olla totta!

Kiitos kaikille vinkeistä! Joo, tajuan että ei oo viisasta tuo haarukalla rapsuttelu ja siksi näitä vinkkejä kyselen. Etuhampaista vaan oon sillä hellästi yrittäny rapsutella.

Vierailija
10/11 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitamattomista, huonokuntoisista hampaista on muullekin terveydelle haittaa, joten eiköhän kannata maksaa lekurille tai suuhygienistille duunistaan liksa, mieluummin kuin tekemällä itseraaputellen isompaa hallaa hammaskalustolleen ja terveydelleen. Jos on oikeasti pienet tulot, niin sossu-Kela maksaa julkisen terveydenhuollon, mm hammaslääkärin ja mahd.lääkkeet.

Vierailija
11/11 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokasoodaa. Annat vaikuttaa vähän aikaa ja sitten harjaat.