Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Estääkö mennyt törkeä rattijuopumus loppuelämäksi toiveet mahdollisuudesta opiskella poliisiksi?

Vierailija
27.02.2017 |

Oli kauhea vaihe elämässä neljä vuotta sitten, ajoin törkeän ratin paniikkikohtauksessa. Maksoin ja lusin luonnollisesti kortittomana tuomioni.

On kai turha enää ikinä haaveilla poliisin ammatista? Mitään muuta rikostaustaa ei ole.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää keksiä jotain muuta. Et välttämättä pääse edes järjestyksenvalvojaksi tuomiosi takia. Omassa piirissä tuttu, joka ei saanut poliisilta lupaa toimia jv:nä kahden ylinopeussakon takia.

Kuinka tuoreita ylinopeussakot oli ko. tapauksessa. Muilla rangaistuksilla on vanhenemisaika, miten lienee tilanne sakkojen kohdalla?

Vierailija
22/30 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi autokoulun opettaja? Nuorten ohjaaja? Psykologi?

Joku sellanen työ, jossa voit pyrkiä ennaltaehkäisemään nuoria hölmöilemästä elämässä. Poliisihan ei ennaltaehkäise, vaan yleensä tilanne on jo päällä kun poliisi saa tehtävänannon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun pitää keksiä jotain muuta. Et välttämättä pääse edes järjestyksenvalvojaksi tuomiosi takia. Omassa piirissä tuttu, joka ei saanut poliisilta lupaa toimia jv:nä kahden ylinopeussakon takia.

Kuinka tuoreita ylinopeussakot oli ko. tapauksessa. Muilla rangaistuksilla on vanhenemisaika, miten lienee tilanne sakkojen kohdalla?

Sitä en osaa valitettavasti kertoa. Eikä tullut silloin mieleen kysyä. Oltiin samalla kurssilla ja vaikutti kyllä ihan asiatyypiltä. Mutta ei saanut poliisilta lupaa toimia järkkärinä niiden sakkojen takia.

Vierailija
24/30 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikennerikkomukset pysyvät rekisterissä vähintään 5 vuotta.

Ajokieltorikokset 10 vuotta.

https://www.trafi.fi/tieliikenne/minulla_on_ajokortti/liikennerikkomuks…

Vierailija
25/30 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko tosissasi, että jotain paniikkihäiriöistä kaivataan poliisiksi, kun on parempiakin tarjolla? Ammut vielä jonkun lapsen kesken tehtävän panikoidessasi.

Nyt on pakko sanoa, että et taida ollenkaan tietää mistä puhut. Paniikkikohtauksen voit saada jopa sinä. Eikä silloin kyllä ensimmäisenä aleta ampumaan ketään.

Mutta kai sinun olikin tarkoitus vaan provota. No antaa palaa, olen helppo kohde nyt kun aihe on arka. Ap

Enpä ole koskaan saanut mitään paniikkikohtausta, joten se siitä että minäkin sen voisin saada. Olisin varmasti tähän ikään ja tässä työssä sellaisen jo saanut, jos taipumusta olisi.

Vierailija
26/30 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sellanen työ, jossa voit pyrkiä ennaltaehkäisemään nuoria hölmöilemästä elämässä. Poliisihan ei ennaltaehkäise, vaan yleensä tilanne on jo päällä kun poliisi saa tehtävänannon.

Totta puhut. Poliisin ammatista on vaan jostain syystä tullut iso haave minulle. Olen etsinyt omaa paikkaan kauan ja nyt tosiaan tuntuu, että menneisyyden yksi päivä romutti sen kaiken. En tosiaan muita rikoksia ole tehnyt koskaan ja kerrotaan nyt sekin, että mieheni löi minut mustelmille ja tajuttomaksi ennen tätä tapahtunutta. Otin kaapista pullon viiniä hysteerisenä ja join sen nopeasti kellarissa. Mies löysi minut ja spontaanisti ajoin pois. Jäin bussipysäkille ja soitin itse poliisit. Myönsin heti ajaneeni humalassa pois kotoa, en vastustanut mitään tuomionluvussa, erosin ja aloitin kaiken alusta.

Tiedän tehneeni äärimmäisen väärin, mutta joskus kaikki vaan tuntuu kohtuuttomalta. Ap

Vierailija
27/30 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko tosissasi, että jotain paniikkihäiriöistä kaivataan poliisiksi, kun on parempiakin tarjolla? Ammut vielä jonkun lapsen kesken tehtävän panikoidessasi.

Nyt on pakko sanoa, että et taida ollenkaan tietää mistä puhut. Paniikkikohtauksen voit saada jopa sinä. Eikä silloin kyllä ensimmäisenä aleta ampumaan ketään.

Mutta kai sinun olikin tarkoitus vaan provota. No antaa palaa, olen helppo kohde nyt kun aihe on arka. Ap

Enpä ole koskaan saanut mitään paniikkikohtausta, joten se siitä että minäkin sen voisin saada. Olisin varmasti tähän ikään ja tässä työssä sellaisen jo saanut, jos taipumusta olisi.

Toivotaan niin. Mutta jos asiaa tutkit niin saatat ymmärtää, että ilman taipumusta tai paniikkihäiriötäkin voi joku elämäntilanne sellaisen aiheuttaa. Minullakaan ei ole koskaan ollut vaikkapa psykoosia, mutta en voi tietää voiko sellainen silti kertaalleen tulla jos jotain siihen altistavaa elämässä tulee vastaan. Se ei silti tee ihmisestä skitsofreenikkoa. Ihmismieli ei vaan kaikkea aina kestä. Ap

Vierailija
28/30 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap:lla on se ongelma poliisiksi hakeutumisessa, että hän näemmä saattaa saada paniikkihäiriökohtauksia, joissa sitten toimii miten vaan.

Vierailija
29/30 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta puhut. Poliisin ammatista on vaan jostain syystä tullut iso haave minulle. Olen etsinyt omaa paikkaan kauan ja nyt tosiaan tuntuu, että menneisyyden yksi päivä romutti sen kaiken. En tosiaan muita rikoksia ole tehnyt koskaan ja kerrotaan nyt sekin, että mieheni löi minut mustelmille ja tajuttomaksi ennen tätä tapahtunutta. Otin kaapista pullon viiniä hysteerisenä ja join sen nopeasti kellarissa. Mies löysi minut ja spontaanisti ajoin pois. Jäin bussipysäkille ja soitin itse poliisit. Myönsin heti ajaneeni humalassa pois kotoa, en vastustanut mitään tuomionluvussa, erosin ja aloitin kaiken alusta.

Tiedän tehneeni äärimmäisen väärin, mutta joskus kaikki vaan tuntuu kohtuuttomalta. Ap

Usko ken tahtoo. Mutta ihan hyvä maanantaiprovoksi.

Vierailija
30/30 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usko ken tahtoo. Mutta ihan hyvä maanantaiprovoksi.

Ei nyt ollut sellanen. Mutta omaa kuoppaanihan tässä kaivoin kun täältä edes kysyin. Enpä tosiaan odottanutkaan selkään taputuksia, että hienoa juu, ei muuta ku rattijuoppoja lisää poliiseiksi.

Ehkä vaan soitan ja kysyn suoraan joltain asiasta tietävältä. Vähän ajattelin vaan jos täältä saisi mitään tietoa, onko turha vaiva edes kysellä, hävettää enemmän kuin mikään. Ap