Ovatko suolapähkinät terveellisiä?
Paljon puhutaan pähkinöiden terveellisyydestä. Rasvaahan niissä on, mutta onko hyvää rasvaa?
Kommentit (26)
Pähkinät ovat terveellisiä, mutta suolaa moni saa liikaa.
Ovat terveellisemmästä päästä mässyjä. Ei sokeria, huonoa rasvaa, suolaa hieman liikaa jos aikoo koko pussin vetaista.
Kyllä muuten paska irtoo kun syö pähkinöitä.
Minä teen niin että huuhtelen suolat pois, hieman jää suolaa ja ovat hyviä.
Pähkinät ovat terveellisiä, mutta suolaa niissä on liikaa. Rasvakin on monesti palmuöljyä. Pähkinöissä on paljon energiaa, joten suurina määrinä ne eivät ole mitään "laihdutusruokaa".
Kokeile paahtaa pähkinöitä ja siemeniä itse, niin voit laittaa vähemmän suolaa.
Ne ovat kasviksia, eli terveellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Pähkinät ovat terveellisiä, mutta suolaa niissä on liikaa. Rasvakin on monesti palmuöljyä. Pähkinöissä on paljon energiaa, joten suurina määrinä ne eivät ole mitään "laihdutusruokaa".
Suolasta ei ole haittaa perusterveelle.
Kaikki mikä maistuu hyvältä on terveellistä.
Siis tavalliset pähkinät. Hassel-tai maapähkinät, ei suolapähkinät. Mantelit myös.
Vierailija kirjoitti:
TIEDOKSI kaikille "suolapähkinöissä on paljon suolaa" -kommentoijille:
suolapähkinöiden suolapitoisuus on n. 1 g/100 g eli samaa luokkaa kuin esim. ruisleivän.
Se öljyhän niissä on epäterveellistä, eikä suola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TIEDOKSI kaikille "suolapähkinöissä on paljon suolaa" -kommentoijille:
suolapähkinöiden suolapitoisuus on n. 1 g/100 g eli samaa luokkaa kuin esim. ruisleivän.
Tämä monelta unohtuu.
Vierailija kirjoitti:
Suolaa on liikaa.
Usein leivässä on enemmän sitä suolaa.
Se on hassua että suolapähkinät käy kahvin kanssa yhteen, mutta suolattomat pähkinät ei.
Pähkinöissä olevat rasvat ovat hyvänlaatuisia ja tarpeellisia. Ainoa ongelma on se, että pähkinöissä on valtava määrä energiaa kulutettavaksi.
Pähkinöitä ei kuuluisikaan syödä kuin sellainen kohtuullinen kourallinen (kouran koosta riippuen) eikä sen enempää.
Eiväthän maapähkinät ole edes pähkinöitä, vaan hernekasveja.
Hyviä ovat.