Millainen on kansainvälinen sukunimi?
Kun nimiketjuissa aina kerrotaan, että meillä on kansainvälinen sukunimi. Eli millainen? Antakaa jotain esimerkkejä.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Jensen
Eikä tuo ole norjalainen tai tanskalainen nimi? Onko kansainvälinen = mitä tahansa muuta kuin suomalainen?
Väyrynen. Sen kaikki osaa lausua ja kirjottaa:)
Mä veikkaan että usein näissä kys ketjuissa se tarkoittaa ihan vain ruotsinkielistä sukunimeä. Ovathan ne monesti toki kansainvälisempiä kuin suomalaiset. Esim jenkeissä monet ruotsalaiset sukunimet ovat ihan perus-sukunimiä.
Vierailija kirjoitti:
Smith
Mun mielestä toi on englanninkielisen alueiden sukunimi. Muualla varmaan joo osataan se, mutta vaikea kuvitella luontevasti vaikka venäläistä, bulgarialaista, slovakialaista, syyrialaista, madagaskarilaista tai perulaista Smithiä. Ilmeisesti palstalla kansainvälisyys tarkoittaa jotain muuta kuin suomalaista ja yleensä englanninkielistä, brittiä tai amerikkalaista. Ilmeisesti ei siis ole olemassa mitään oikeasti kansainvälistä sukunimeä, joka esiintyisi lähes kaikissa kansallisuuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Smith
Mun mielestä toi on englanninkielisen alueiden sukunimi. Muualla varmaan joo osataan se, mutta vaikea kuvitella luontevasti vaikka venäläistä, bulgarialaista, slovakialaista, syyrialaista, madagaskarilaista tai perulaista Smithiä. Ilmeisesti palstalla kansainvälisyys tarkoittaa jotain muuta kuin suomalaista ja yleensä englanninkielistä, brittiä tai amerikkalaista. Ilmeisesti ei siis ole olemassa mitään oikeasti kansainvälistä sukunimeä, joka esiintyisi lähes kaikissa kansallisuuksissa.
Siis englannin kielihän on erittäin kansainvälinen kieli. Tuolla sinun logiikallasi mikään nimi (tai oikeastaan mikään muukaan asia) ei voisi olla kansainvälistä, koska jossain päin maailmaa se ei ole norminimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Smith
Smith sukunimeä esiintyy englanninkielisten maiden lisäksi myös mm. Saksassa (yksi yleisimmistä sukunimistä siellä), Hollannissa, Espanjassa, Ranskassa, Tshekissä, Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Olet kyllä oikeassa, en ainakaan itse keksi sellaista sukunimeä, jota esiintyisi kaikissa maailman kolkissa. Joku viisaampi voi valaista meitä, jos sellainen nimi löytyy.
Google tietää, maailman yleisin sukunimi on Li. Onko se tarpeeksi kansainvälinen mammoille?;)
Vierailija kirjoitti:
Google tietää, maailman yleisin sukunimi on Li. Onko se tarpeeksi kansainvälinen mammoille?;)
Ja maailman yleisin etunimi on Mohammed. Joten maailmassa on eniten ihmisiä nimeltään Mohammed Li.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos illan nauruista. T: Väyrynen
Jensen