Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää olla tällainen idiootti :(

Vierailija
27.02.2017 |

Olen idiootti ja se hävettää minua. Tuntuu, etten osaa oikein mitään ja muut pitävät minua idioottina myös. En ole koskaan ollut kovin hyvä koulussa, keskittymiskykyni menee helposti, olen surkea matikassa ja kokeisiin lukeminen on hankalaa. Olen myös ujo ja hiljainen, eikä minulla ole kavereita. Olen erittäin yksinäinen. Myös vanhemmat tuntuvat pitävän minua jotenkin yksinkertaisena, eivätkä usko, että osaan hoitaa itsekin asioitani. Minulla on usein itsetuhoisia ajatuksia, olen viillellyt pienempänä ja toivonut usein pääseväni jo pois täältä. Minusta ei ole mitään hyötyä kenellekään, eikä minua tarvita täällä. Haluaisin vain olla kuten muutkin ikäiseni. :(

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän kyllä, että tähän ikäänkin kuuluu tällaiset tuntemukset. Mutta kun tuntuu, ettei minulla ole mitään vahvuuksia. Olen tavattoman tylsä, yksinäinen ja hiljainen ihminen. Minulla ei ole oikeastaan mitään mielenkiinnon kohteita tai harrastuksia, kaikki päivät vietän yksin kotona möllöttäessä. 

-ap

Monet ikäisesi tuntee ihan samoja tunteita vaikka sitä ei päällepäin näkisikään. Ihan varmasti suurin osa luokkalaisistasi miettii hiljaa mielessään ihan samoja, että olenpa minä tylsä ja hiljainen ja niin yksinäinenkin. Moni tuntee sitä yksinäisyyttä vaikka olisi juuri ollut kavereiden kanssa. Tuntuu, että kaikki muut ovat ihan erilaisia kuin minä.

Ja kyllä sinullakin niitä vahvuuksia on. Ne vain ei ole vielä löytynyt. Eikä sulla mikään kiire vielä olekaan niitä löytää. :)

Vierailija
22/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jutellut näistä joskus terkkarin kanssa. Koulussa mulla on kyllä kaikki tuki, ihanat ja hyvät opettajat ja oon saanu kaiken mahdollisen avun. Yritän ihan tosissani, mutta keskittymiskyky ei vaan riitä, jos aihe ei kiinnosta. :(

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jutellut näistä joskus terkkarin kanssa. Koulussa mulla on kyllä kaikki tuki, ihanat ja hyvät opettajat ja oon saanu kaiken mahdollisen avun. Yritän ihan tosissani, mutta keskittymiskyky ei vaan riitä, jos aihe ei kiinnosta. :(

-ap

Ei riitä oikein minullakaan, mutta ihan hyvin olen kuitenkin tänne asti selvinnyt, olen 36. Täytyy vain yrittää sitten tehdä ne jutut kunnolla, mitkä kiinnostaa, niin saa hiukan itselleen tyydytystä ja sitä kautta itseluottamusta.

Vierailija
24/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös motorisesti kömpelö ja sosiaaliset taidot melko huonot, joten niitä vahvuuksia on erittäin vaikeaa löytää. 

-ap

Vierailija
25/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään, etten saa mitään elämässäni aikaan. Olen varmaan ikuisesti työtön ja joudun elämään tuilla. :( (jos niitä nyt enää edes on kun aikuiseksi kasvan...)

-ap

Vierailija
26/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta ei kyllä ole koskaan lapsista huolehtimaan, niin on äiti sanonut useampaan kertaan. :(

-ap

Eikai tuon ikäisenä lapsena nyt mitään lapsia pidä osatakaan huolehtia. Anna asioiden mennä painollaan ja hae opiskelemaan sinne minne haluat

Vierailija
27/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu on vain koulu. Se ei ole koko elämä. Koulun ulkopuolellakin voi olla paljon mielekästä tekemistä. Sinulla ei tarvitse olla erityisiä vahvuuksia ollaksesi arvostettava ihminen. Sinä olet maailman paras sinä.

Vierailija
28/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkään, etten saa mitään elämässäni aikaan. Olen varmaan ikuisesti työtön ja joudun elämään tuilla. :( (jos niitä nyt enää edes on kun aikuiseksi kasvan...)

-ap

Sinun on mahdollista työskennellä sen eteen, ettei niin kävisi. Mutta vaikka kävisikin, sinulla on lupa silti elää onnellista elämää.

Vierailija
29/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se nyt kuitenkin kiva, jos voisin edes lukioon päästä. Se on kuitenkin mahdotonta, ja amiksessa minulla olisi vielä hankalampaa. :(

-ap

Vierailija
30/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäätkö kirjoittamisesta? Oletko koskaan kokeillut kirjoittaa runoja tai lyhyitä novelleja tms.? Siinä ei pieni kömpelyys haittaa ja pääsee purkamaan tunteitaan.

Tai tykkäätkö pelailla tietokoneella? Sä olet juuri sen ikäinen, että sulautuisit hyvin pelimaailmaan.

Vierailija
31/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Ilmaiset itseäsi kyllä tavattoman hyvin peruskoululaiseksi. Mun silmiin tekstisi on tosi fiksun nuoren ihmisen tekstiä.

Ikävää, että elämäsi aikuiset eivät ole onnistuneet sua terveen itsetunnon luomisessa. Näin ulkopuolisena väitän, että sulla olisi siihen kyllä kaikki edellytykset.

Toivon, että löydät ajan kanssa paikkasi ja opit hyväksymään itsesi. Harvalla ihmisellä (aikuisellakaan) riittää keskittymiskykyä tai motivaatiota asioihin, jotka eivät oikeasti kiinnosta.

<3

Vierailija
32/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Ilmaiset itseäsi kyllä tavattoman hyvin peruskoululaiseksi. Mun silmiin tekstisi on tosi fiksun nuoren ihmisen tekstiä.

Ikävää, että elämäsi aikuiset eivät ole onnistuneet sua terveen itsetunnon luomisessa. Näin ulkopuolisena väitän, että sulla olisi siihen kyllä kaikki edellytykset.

Toivon, että löydät ajan kanssa paikkasi ja opit hyväksymään itsesi. Harvalla ihmisellä (aikuisellakaan) riittää keskittymiskykyä tai motivaatiota asioihin, jotka eivät oikeasti kiinnosta.

<3

Korjaus/lisäys: "eivät ole onnistuneet auttamaan/tukemaan sinua"

Vierailija
33/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkäätkö kirjoittamisesta? Oletko koskaan kokeillut kirjoittaa runoja tai lyhyitä novelleja tms.? Siinä ei pieni kömpelyys haittaa ja pääsee purkamaan tunteitaan.

Tai tykkäätkö pelailla tietokoneella? Sä olet juuri sen ikäinen, että sulautuisit hyvin pelimaailmaan.

Mieluummin tuo kirjoittaminen. Peliriippuvuus on kuulemma ihan hirveää. en ole ap-

Vierailija
34/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat tosi hyvin. Ainakin sillä alueella on sinun vahvuutesi.

Vierailija
35/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoo näitä kirjoitus aiheita, niin ne on kaikki lähes sata prosenttisesti kaikki narssun kirjoituksia. On opittu jo tuntemaan aiheet mikä on narssun käsialaa varmasti. Tämä palsta systeemi on narssun käytössä pelkästään. Ei tänne juurikaan kukaan muu edes kehtaa kirjoittaa. Yötä päivää narssu päivystää täällä ja kirjoittaa ja trollaa. Näyttää olevan elämän työ. Kun käyttäisi ajan hyödylliseen niin jossain syntyisi jotakin tulosta, mutta trrollaaminen ja toisten haukkuminen on tärkein tehtävä mitä on olemassa narssulle, elämisen ehto todellakin. Ja se toisten haukkuminen ja mollaaminen, se on herkuinta narssulle. Nytkin kaikki aloitukset on narssun tekemiä, voi sanoa. Jos joskus jokin kirjoittaa Kervisestä tai Hirvosesta muuta kuin trollausta , niin se on jonkun toisen kirjoitus. Trollaukset niistäkin on narssun tekemiä. Noin kaksikymmentä vuotta on trollannut täällä ja pitnyt palstan omanaan. Jos jokin muu kiurjoittaa niin heti tulee päälle Cameronit ja pakolaiset ja rikollisjutut ja missä on joku halvinta tai miksi auton perävolot ei pala tai mitä vain idiootti juttuja. Ne on narssun täydennys trollia että saa tiputettua muita pois listalta ja omaa trollia esille. Aina pitää ensimmäisen sivun hallinnassaan ja hoitaa muut pois sieltä. Katsotaan tämäkin kirjoitus niin sen alas ajo alkaa tapahtua kiihtyvällä vauhdilla kun on hätä saada se alas pois esiltä. Tämä on narssulle paha kirjoitus ja nyt tuli taas urakka painaa alas.

Vierailija
36/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sama viestin nro 19 kirjoittaja.

Kirjoitit, ettei keskittymiskykysi vaan riitä, jos aihe ei kiinnosta :-(.

Tiedätkö, se on ihmisillä hyvin yleistä, ihan kaikilla. Minulle käy toisinaan iltakokouksissa näin, samoin sekä itselläni että kollegoillani yhteisissä opettajakokouksissa :-D . toteamme sen yleisesti ihan itse. Tosin näissä tapauksissa herpaantuminen johtuu useimmiten esim. väsymyksestä tai siitä, ettei käsiteltävä asia juuri sen aineen opettajaa koske lainkaan. Otan vielä yhden esimerkin (tosin tiedän lukuisia): oma mieheni. Hän on varsinainen duracell välillä ja jos joku asia ei häntä kauheasti nappaa, ei hän kyllä kuuntelekaan sitä :-D Mutta esimerkiksi me molemmat, mieheni ja minä,  olemme kahden tutkinnon suorittaneita, toinen maisterin tutkinto, ihmisiä. Ihmisarvoa ei mitata koulutuksella, mutta kerroin nyt vaan esimerkin siitä, että vaikka on keskittymisvaikeuksia, voi elämässä ihan pärjätä.

Elämässä on paljon tilanteita, että pitää skarpata, vaikka asia ei kiinnostaisi pätkääkään. Jos ihmisellä on elämässä muuten kaikki asiat hyvin, hän pystyy siihen, mutta kuvauksesi perusteella sinulla tuntuisi olevan joitakin  todella isoja asioita pohdittavana ja siksi keskittymiskykysi herpaantuu herkästi.

Edelleenkin olen kuvailusi perusteella sitä mieltä, että sinua auttaisi juttelu. Psykologi olisi oikea ihminen. Löytyisikö koulupsykologilta aikoja? Voit soittaa sinne myös ihan itse, mutta koulukuraattori voisi myös järjestellä asiaa. Ja koulukuraattori voisi myös olla hyvä henkilö juttelukaveriksi.

Sanoit, että olet hiljainen ja yksinvetäytyvä. Itse työssäni koen missiota edistää hiljaisten oppilaiden oikeutta olla omia persooniaan. Ulospäinsuuntautuneisuudessa ei ole mitään pahaa, jos käytös on empaattista, mutta saa olla myös hiljaisempi ja arempikin yksilö, ei tarvitse aina tuoda itseään julki, jotta olisi hyvä ihminen. Hiljaisemmille ja aremmillekin ihmisille pitää olla tilaa ja hyväksyntää.

Vierailija
37/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin tuo kirjoittaminen. Peliriippuvuus on kuulemma ihan hirveää. en ole ap-

Peliriippuvuus on ihan eri asia kuin se, mistä nykypäivänä puhutaan pelimaailmana.

Pelit on tosi iso juttu nykyään ja niiden parissa tavalla tai toisella voi tehdä hienonkin uran. Mutta sitä on ymmärrettävästi tosi vaikea vielä kaikkien vähänkin vanhempien ymmärtää.

Vierailija
38/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, olette ihanan ystävällisiä. :') Haluaisin vain, että voisin olla kuten muutkin ikäiseni.

-ap

Vierailija
39/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kyllä kirjoittaa, mutta en koe olevani mitenkään erityisen hyvä siinä. Äidinkielestä numero oli 7. En tiedä, mistä narssusta oikein puhut, olen käynyt täällä vain pari kertaa.

-ap

Vierailija
40/55 |
27.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi se nyt kuitenkin kiva, jos voisin edes lukioon päästä. Se on kuitenkin mahdotonta, ja amiksessa minulla olisi vielä hankalampaa. :(

-ap

Jos et todistuksen vuoksi pääse tavalliseen lukioon, niin iltalukioon varmaan pääset. Päivisin voisit sitten tehdä vaikka jotain työtä.

Anna itsellesi armoa. Sinun iässä voi olla vielä hakusessa se mikä kiinnostaisi ja missä on hyvä. Jokainen voi kuitenkin kehittyä edes jossain hyväksi tai jopa oikein taitavaksi. Onko mitään, edes hitusen jotain mikä sinua kiinnostaisi? Mitä teet päivisin? Miten kulutat aikaasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi